Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם: חידוש פנסים באמצעות ספריי לקה, טויוטה יאריס T SPORT


פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

אני לא יודע מי מכם ראה את הודעה #1418 בשרשורפלצת על חידוש הפנסים, אך קיים כשל מובנה בשיטת חידוש הפנסים עם היאכט ורניש, הפנס מצהיב שוב בפרק זמן של שנה עד שנה וחצי ויש לחזור על התהליך מחדש.

 

הפתרון לזה הוא שימוש בלקה על בסיס אקרילי, לקת מים, שאינה מצהיבה לאורך שנים והיא-היא הלקה הנפוצה בתעשיית הרכב, המומלצת והטובה לשימוש כשמחדשים את פנסי הרכב.

 

אז החלטתי להיות שפן נסיונות ורכשתי לקה אקרילית בספריי של חברת Rust-Oleum האמריקאית. זהו ספריי לקה שאינו מצהיב ובנוסף מכיל מסנני קרינת UV אשר אמורים לתת תוספת הגנה על מה שתחת שכבת הלקה. לקה אופציונלית נוספת שבה השתמשתי כשצבעתי פלסטיקה ברכב היא ה Clear Varnish של MOTIP, ניתן להשיג אותה באתר של אבי חלקי חילוף מרחובות.

עם שימוש בלקות האלה תיאורטית הפנס לא אמור להצהיב יותר לעולם, אבל גם אם הציפוי הזה יחזיק רק 3-4-5 שנים עד שצריך לעשות אותו מחדש זה לדעתי עדיף על היאכט ורניש שאחרי שנה עד שנה וחצי מצהיבה ומצריכה חידוש.

לקה.jpg

 

מצב הפנסים לפני. כמו שאתם רואים מצבם בכלל לא רע, אבל זה רק בגלל שאני עושה להם פוליש כל שטיפה שנייה של האוטו וזה מעיק. ניתן לראות את ההצהבה בחלקם העליון.

פרונט.jpg

 

חצי עליון.jpg

 

תהליך החידוש זהה לזה המוכר, יש לנקות את הפנס, לשייף עם ניירות מים בהדרגה, ניקוי יסודי עם מים ואלכוהול וריסוס הלקה.

400:

400.jpg

 

1000:

1000.jpg

 

2000:

2000.jpg

 

כמו שאתם רואים העדפתי לפרק את הפנסים מהרכב ולעבוד עליהם בסביבה מאווררת אך מוגנת מפני רוח שעלולה להדביק מזהמים ללקה בזמן הייבוש.

לאחר ניקוי יסודי עם מים ואז מעבר עם אלכוהול, 4 שכבות לקה ו 24 שעות ייבוש זו התוצאה שהתקבלה:

 

אחרי לקה.jpg

 

אחרי לקה 2.jpg

 

אחרי לקה 3.jpg

 

כמו שניתן לראות הלקה יצרה orange peel רציני, ברמה של גימור מט ולא מבריק. כנראה שעשיתי שכבות עבות מדי למרות שהמעברים היו מהירים. כמו כן יכול להיות שלא היה מזיק ריסוס ממרחק של עוד 5 סנטימטרים, ניסיתי להקפיד על 20 ס"מ, אולי היה צריך קצת יותר.

 

מאחר ואמרתי שאין מה להפסיד והתוצאה הזו רחוקה מלהיות משביעת רצון, שפשפתי את אחד הפנסים עם נייר 2000 וכך הוא נראה אחרי. משמאל הפנס המשופשף, מימין הפנס אחרי הלקה:

השוואה אחרי ניי&#1.jpg

 

השיוף הפך את הפנס ללבן וחלבי אבל חלק למגע. אל תפחדו להשתמש בלחץ עם נייר ה 2,000 וסיכוך עם מים או נוזל כלים + מים, זה רק יתרום ליישור פני השטח בצורה טובה יותר.

השאלתי מכונת פוליש לרכב מחבר (אל תשאלו אותי דגם וחברה, זה מתאילנד) ולקחתי קצת פוליש No. 7 (סליחה על הקללה) והרצתי אותו עם פד כותנה גס על הפנס.

לאחר כמה דקות ניקיתי את הפנס וככה זה נראה, מימין לפני שיוף ופוליש, משמאל לאחר שיוף ופוליש:

מכונת פוליש.jpg

 

השוואה אחרי קצת &#.jpg

 

מתחיל לקבל צורה. בשלב הזה ראיתי שיש עוד כמה מקומות שלא היה מזיק להם עוד קצת שיוף עם נייר 2,000 וחזרתי על התהליך. הפעם וידאתי כי הסרתי את כל ה orange peel הנראה לעין, שוב מרחתי No.7 והרצתי שיוף ארוך וייסודי. התוצאה הסופית:

תוצאה סופית.jpg

 

מורכב.jpg

 

כמו שניתן לראות התוצאה הסופית טובה וכנראה תספק את רוב האנשים, לא אותי :wink:

חסר טאצ' אחרון של שיוף עדין יותר שיבריק אותם ויתן להם מראה צלול. אני צריך לרכוש פוליש עדין יותר מה No. 7 ולהשתמש בפד כותנה דק יותר שיצליח להיכנס לחריצים שפד הכותנה הגס לא הצליח לשטח. אם יש המלצות לפוליש עדין ועממי או מישהו שמוכן להתנדב ולתת להם את הטאצ' הסופי אני יותר מאשמח לשמוע.

 

מבטיח לעדכן על מצב הפנסים מדי כמה חודשים, יש לי תחושה שזה יחזיק הרבה זמן.

 

שאלות, הערות והארות יתקבלו בברכה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עבודה מדוקדקת ומושקעת.

אני חושש שכל מי שאין ברשותו מכונת פוליש (או מוטיבציה לעבודה ארוכה), פשוט יוותר על השיטה הזו שמאריכה מאוד את השיטה הישנה.

אתה המשתמש השני שמציין שהעבודה עם הלכה הזו בתצורת ספריי הקשתה על העבודה.

מעניין אם שיטת עבודה שונה כמו ריסוס שכבות דקות מרחוק או שימוש בהספגת פד יתנו תוצאות טובות על המכה הראשונה ללא הסיבוך של שלבי הפוליש והווקס.

בכל מקרה - שוב, שאפו על העבודה הסבלנית והמשתלמת לבסוף.

You may kiss the bride.

בא לשאול על חשבון בנק, יצא נשוי. קארספורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלת תם: אם היאכט ורניש לא טובה מכיוון שהיא מבוססת שמן, והלכה שבה השתמשת סיבכה את העניינים בגלל הספריי, אז למה לא להשתמש בלכה אקרילית מבוססת מים בתצורת משחה ולא ספריי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאן פספוס מהותי בתהליך.

 

אקדים שצריך מכונת פוליש אפילו בסיסית ביד זה עבודת פרך ולא מושלם. (אני השתמשתי בהתקן של מגרוויס ויצא מצוין)

 

את הפוליש עושים לפני הלכה לאחר השיוף עד שתראה את הפנס ממש ממש צלול.

 

יש מקומות שמסתפקים בזה אבל מהר מאוד העכירות תחזור. וזה השלב להתיז את הספריי. אין צורך בארבע שכבות. צריך ממש שכבה דקיקונת שתמלא את השריטות המיקרוניות שהפוליש לא העלים. ואז הפנס מקבל טא'צ חדש ממש.

 

אתה הגזמת כנראה עם הלכה ולכן זה נראה ככה. מצד שני בלכה צריך להתיז שכבה מלאה ולא אבק. עניין של כמה שניות.( בכ"ז א"T להסביר טכניקה במילים...)

 

אני בתחילה גם השתמשתי בפוליש הזה (NO7). האמת שזה בסדר. אבל עם המנזנרה FG400 יצא לי מצוין (לא בטוח שקיים הבדל גדול בין הפולישים לעבודה הזו. אולי פשוט השתפרתי בטכניקה)

 

מקווה שעזרתי בהצלחה!

 

עריכה: לכל המחדשים שימו לב לא להתיז על הפנס שהאזור לא מסוכך עם עיתונים ממש לא נחמד לגלות נתזי לכה על הצבע. ויש כאן בחור שהתלונן שככה חידשו לו.!

עריכה אחרונה על ידי yd b-4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית גם הסתבכתי עם הספרי לכה הזה, רק שאין לי את התושייה של איתמר אז יצאתי בנזק חח, עשיתי שכבות ממש עבות כנראה כי נורא קל להגזים כשזה בספריי, לכן ניסתי טרפנטין ואז נוצר מראה של שברים, ממש כאילו הפנס עבר תאונה, שיחקתי עם קצת פולישים ושיוף אגרסיבי של 600 כדי להוריד שאריות מהכמות לכה המטורפת, הלכה הזאת פשוט קשוחה!

בסופו של דבר יצא בסדר, אך אני ממליץ למי שרוצה לבצע עם הספרי הזה, או באמת להיזהר ולרסס מרחוק, בעדינות שכבות עדינות ממש, או פשוט לרסס על נייר סופג ולבצע כמו המדריך ה'רגיל', אני אישית עשיתי ככה בסוף, כי כבר התייאשתי.

 

בכל מקרה איתמר, תוצאה מעולה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי אישית זה קצת מייאש לראות את כמות העבודה והאנרגיה, החומרים והשלבים הנחוצים להגיע לתוצאה טובה...

כאשר יגיע הזמן אצלי לחידוש דומה אתעמק בנושא כדי לבחור את הפתרון הקל ביותר שנותן תמורה סבירה.

 

לכן גם מעריך מאד את ההשקעה והדבקות במטרה שהפגנת :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, תודה על השיתוף אבל לדעתי שגית בתהליך.

 

השימוש ביאכט וורניש הוא משתי סיבות שהעיקרית שבהן שהלקה הזו ברת דילול בטרפנטין וזה כל הקסם בתהליך (הסיבה השנייה היא עמידות מוצהרת לקרני UV).

הדילול הוא שהופך את הלקה למימית ומעניק שכבת ציפוי אחידה ודקיקה נטולת תפוזיות.

 

המעבר ללקה בתרסיס לא מדולל גורם לשכבה עבה מדי, תפוזית ועכורה ובמובן הזה ניסיון שיפור התהליך לא רק שלא הועיל, אלא אף הזיק.

 

כמי שהתנסה בתהליך הישן ורואה את הקשיים שנוצרו בתהליך החדש - ממליץ חד משמעית להישאר "בטכנולוגיה" הישנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי.

אני עשיתי לפני כשבוע את אותה השיטה על הפיאט בראבו שלי עם ניירות שייוף 1000.1500.2000 ניקוי אלכוהול וספריי לקה שמצורפת התמונה שלו.

יצא מעולה מבריק וללא גרגרים כאלה כמו שיש אצלך. לפי דעתי זה אולי לא שייפת מספיק את הפנס,

כי כשעשיתי לגיסי את אותה השיטה על הונדה סיויק ולא השקעתי בשיוף כמו שהשקעתי בשלי. דווקא שם קיבלתי את אותה התוצאה שאתה מתאר.

ואני משער שזה כי לא השקעתי עליו מספיק.

בכל מקרה אני מבסוט מהתוצאה,נראה כמו חדש! נחכה לראות לכמה זמן זה מחזיק!

 

IMG-20151015-WA0007.jpgIMG-20151015-WA0005.jpgIMG-20151014-WA0009.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאן פספוס מהותי בתהליך.

 

אקדים שצריך מכונת פוליש אפילו בסיסית ביד זה עבודת פרך ולא מושלם. (אני השתמשתי בהתקן של מגרוויס ויצא מצוין)

 

את הפוליש עושים לפני הלכה לאחר השיוף עד שתראה את הפנס ממש ממש צלול.

 

אין שום טעות בתהליך, להפך, אסור לעשות פוליש לפני הריסוס. כל הרעיון של השיוף הוא להשאיר שריטות עדינות על הפנס כדי שיהיה ללקה במה להאחז. אם מחליקים את הפנס לחלוטין עמידות הלקה יורדת באופן משמעותי. הלקה ממלאת את השריטות האלה ואין להן שום זכר, בטח אם עושים שיוף יסודי עם 2000 לפני.

 

 

איתמר, תודה על השיתוף אבל לדעתי שגית בתהליך.

 

השימוש ביאכט וורניש הוא משתי סיבות שהעיקרית שבהן שהלקה הזו ברת דילול בטרפנטין וזה כל הקסם בתהליך (הסיבה השנייה היא עמידות מוצהרת לקרני UV).

הדילול הוא שהופך את הלקה למימית ומעניק שכבת ציפוי אחידה ודקיקה נטולת תפוזיות.

 

המעבר ללקה בתרסיס לא מדולל גורם לשכבה עבה מדי, תפוזית ועכורה ובמובן הזה ניסיון שיפור התהליך לא רק שלא הועיל, אלא אף הזיק.

 

פרנסיס ודורקי פיספסתם את כל המהות שבגללו עשיתי את החידוש עם הלקה הזו. היאכט ורניש היא לקה שמצהיבה מטבעה כי היא על בסיס שמן. אין לזה שום קשר לסינון ה UV. התוצאות שלה נראות מושלמות למשך שנה עד שנה וחצי, או אז מתרחשת הצהבה מהירה של הפנס וצריך לחזור על התהליך מחדש. לקה אקרילית אינה מצהיבה בחשיפה ממושכת לשמש והיא-היא הלקה שיש להשתמש בה.

שיוף השכבה התפוזית אומנם פגע בעובי שכבת הלקה אך עדיין נשארה שכבת מגן עבה דייה על הפנס, אחרי הכל עשיתי 4 שכבות עבות למדי.

 

היי.

אני עשיתי לפני כשבוע את אותה השיטה על הפיאט בראבו שלי עם ניירות שייוף 1000.1500.2000 ניקוי אלכוהול וספריי לקה שמצורפת התמונה שלו.

יצא מעולה מבריק וללא גרגרים כאלה כמו שיש אצלך. לפי דעתי זה אולי לא שייפת מספיק את הפנס,

כי כשעשיתי לגיסי את אותה השיטה על הונדה סיויק ולא השקעתי בשיוף כמו שהשקעתי בשלי. דווקא שם קיבלתי את אותה התוצאה שאתה מתאר.

ואני משער שזה כי לא השקעתי עליו מספיק.

 

את ה"פשלה" בצביעה אני מייחס לשני גורמים, האחד לאי-הכרותי עם המוצר והשני לאופן הצביעה.

סדרת הספריים הזו של Rust-Oleum מתהדרת ביכולת כיסוי כפולה מספריים רגילים, ובזמן הצביעה באמת שמתי לב שנוצרת שכבה עבה על הפנס על אף מעבר מהיר למדי עם היד. מעבר לזה כתבתי בהודעה הראשונה שלא היה מזיק ריסוס ממרחק של עוד כמה סנטימטרים, 25 ואפילו 30 ס"מ מהפנס בעוד שהצביעה שלי נעשתה ממרחק 15-20 סנטימטר ואין לי ספק שזה תרם לתפוזיות.

 

חוזר ואומר שאני מבטיח לעדכן, גם בתיקון שאני מתכוון לעשות לפנסים וגם לדהייה לאורך הזמן.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום טעות בתהליך, להפך, אסור לעשות פוליש לפני הריסוס. כל הרעיון של השיוף הוא להשאיר שריטות עדינות על הפנס כדי שיהיה ללקה במה להאחז. אני לא יודע מהיכן שאבת את התאוריה הזו. הענין בשיוף הוא להסיר את השכבה הפגומה. אם מחליקים את הפנס לחלוטין עמידות הלקה יורדת באופן משמעותי. הלקה ממלאת את השריטות האלה ואין להן שום זכר, בטח אם עושים שיוף יסודי עם 2000 לפני.

 

תראה אני האחרון שמתווכח מי צודק. אבל מנסיון (ותאמין לי בזמן ובכסף שהוצאתי על הניסויים עד שהגעתי לתוצאה משביעת רצון יכלתי לקנות פנסים חדשים) והגיון. נראה לי שאני צודק. (הרי תמיד יכולה להיות טכניקה נוספת)

גם בצביעה של רכב משאירים שריטות בשביל שהלכה תאחז? כפי הידוע לי לא. וזה לא גורם לחוסר היצמדות לצבע.

וחוץ מזה ניסיתי! תנסה ואולי תופתע.

 

וממש אגב נייר 2000 הוא לא העיפרון הכי חד בקלמר. יש מקומות שמשתמשים ב3000 והתוצאה כמובן תהיה יסודית יותר. אם כי לא נראה שזה קריטי. מה גם שלא מצאתי מקום בארץ שמוכר והמתנתי חודש וחצי מחו"ל.

עריכה אחרונה על ידי yd b-4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו לא תיאורייה, זו פרקטיקה. תשאל כל צבעי או נגר, לא סתם אומרים לשייף לפני הצביעה. ולשאלתך כן, גם בצביעה של רכב משאירים שריטות עדינות שהצבע ממלא ונאחז בהן.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...