Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

העברת הגיר לניוטרל מונע בלאי?


klasa
שימו לב! השרשור הזה בן 3163 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן שלום לכם

רציתי לדעת אם יותר בריא להעביר את הגיר לניוטרל שהרכב עומד ברמזור במקום להישאר על דרייב

 

ועוד שאלה

האם הבלאי של הרכב יותר גדול כשמניעים אותו מספר פעמים

 

קורה לי נניח שאני חונה בחניה קצת רחוקה מהבית שלי בגלל מחסור בחניה

ואז כשהחניה פנויה אני מקרב את הרכב לאחר מספר דקות

האם הבלאי הוא משמעותי? פעם מישהו סיפר לי כל הנעה של רכב זה כמו לסוע כמות של קילומטרים

האם זה נכון ? בכל הנאה הצריכה עולה ?. זאת אומרת שאם נניח הרכב צורך ליטר דלק לעשר דקות בעמידה (סתם לדוגמא)

 

ואני מכבה את המנוע ומניע חמישה פעמים בעשר דקות האלו האם הרכב יצרוך יותר?

 

תודה לכם :)

עריכה אחרונה על ידי klasa
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי העברת הרכב לניוטרל ברכב אוטומט לא נוצר שום בלאי כך שאין צורך להעביר לניוטרל גם מהבחינה הבטיחותית שתהיה זמין לזינוק אם צריך. לגבי ההנעות אתה מדבר על משהו זניח ביותר ואין לך ממה לחשוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי התיבת הילוכים, לא רק שזה לא עושה בלאי אלא בדיוק ככה צריך לנהוג. ברמזורים או עמידה ממושכת ידית ההילוכים ברכב אוטומט וידני צריכה להיות משולבת על N. אני לא יודע מאיפה נולד הקשקוש הזה שצריך להישאר בהילוך בעת עמידה ברמזור :roll:

 

לגבי כיבוי והתנעה של הרכב, רק כאשר הרכב קר התנעתו מחדש גוררת צריכת דלק גבוהה. המנוע קר, השמן צמיגי ובנוסף לחיכוך הרב שנוצר במנוע (שזה מה שיוצר את רוב הבלאי במנוע, אגב) גם צריכת הדלק גבוהה כי מחשב הרכב מעשיר את התערובת, מה שגורם לצריכת דלק גבוהה בהשוואה למנוע חם.

כיבוי והתנעת מנוע חם אינם צורכים כמות גדולה של דלק, המנוע כבר חם ומחשב הרכב יודע את זה ומכוון את התערובת בהתאם. מה שכן, כיבוי והתנעה מרובים של הרכב גורמים לבלאי מיותר למצבר ולאלטרנטור (להוציא רכבים עם מערכות STOP START המיועדות לזה) ומקצרים את חייהם.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בעצירה ממושכת - ברמזור שאתה עשוי לעמוד בו רק לרגע העברה לסרק זה בעיקר מיותר, בלי קשר לסוג התיבה.

 

וזה עוד רק מהבחינה המכנית הטהורה ולא מבחינה בטיחותית.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי התיבת הילוכים, לא רק שזה לא עושה בלאי אלא בדיוק ככה צריך לנהוג. ברמזורים או עמידה ממושכת ידית ההילוכים ברכב אוטומט וידני צריכה להיות משולבת על N

מעניין, היו לי כמה רכבים אוטומטיים חדשים, ומעולם לא נתקלתי בהנחייה כזו בספר רכב כלשהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניוטראל זה כשאתה עומד ומחכה, או כשיש עצירה לזמן ארוך במיוחד, בעמידה ברמזור - אלא אם בא לך למתוח את הרגל לרגע, אין מה לגעת בידית הילוכים. אין פה שום עניין של בלאי.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בפירוש לא נכון. ניוטרל נועד להיות בשימוש בכל פעם שהרכב בעמידה.

ברכב עם תיבה בפלנטרית המשולבת ל D והרכב עומד במקום התיבה לא מתנתקת, הגיר ממשיך לייצר לחץ והתיבה מתחממת סתם. זאת הסיבה ש"אוטומט לא מתדרדר" ותחילת הנסיעה היא מיידית ברגע עזיבת דוושת הבלם.

מי שרוצה להאריך את חיי תיבת ההילוכים שלו טוב יעשה אם יעביר לניוטרל בכל עמידה של הרכב.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט מסכים עם איתמר.

 

בעצירות של יותר מ-נגיד- 10-15 שניות כדאי להעביר לניוטרל.

 

כשהגיר בדרייב יש צריכת דלק גבוהה יותר כיוון שמנוע מתמודד עם התנגדות שמן בממור מומנט, יש עומס גבוה יותר על התושבות, נאלצים ללחוץ חזק יותר על הברקס, יש יותר בלאי של שמן בתיבה.

 

אפילו יש מספר מכוניות אוט' עם פונקציה "auto neutral" - במצב עמידה + דוושת בלם לחוצה לאחר מס' שניות תיבה מעבירה אוטומטית לניוטרל ומשלבת חזרה לדרייב ברגע שעוזבים את דוושת הבלם.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בידני, מה העדיפות?

כמובן שיותר נוח להעביר לניוטרל.

רק האם כדאי להשאר עם קלאץ לחוץ, ואז הגיר לא מסתובב בכלל או להעביר לניוטרל ואז הוא מסתובב על סרק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בידני, חד משמעית - ניוטרל בכל עצירה אפילו אם זה שתי שניות.

 

דוושת מצמד צריכה להיות לחוצה אך ורק כשמעבירים הילוך.

 

מה שמלמדים בשיעורי נהיגה - לעמוד דקות ארוכות ברמזור בהילוך ראשון ומצמד לחוץ - זה כדי להקל על התלמיד לעבור טסט, שלא יסתבך בזינוק.

 

 

 

זו לא הדרך הנכונה לנהוג, חבל על השרירים ברגל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהקלאץ' לחוץ, מיסב הלחץ שלו עובד הכי קשה.

במשך שנה נסעתי בלי לגעת בניוטראל (גם בפקקים וגם ברמזורים) כפי שלומדים בשיעורי הנהיגה.

תוך שנה, בהדרגתיות תוך כדי רעשים שנשמעו מהקלאץ', נהרס מיסב הלחץ. (לצורך העניין, הוא היה מקורי בן שנה וחצי)

 

אחרי החלפת המיסב, אני לא נותן לרגל לנוח על הקלאץ' יותר מ-5 שניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמלמדים בשיעורי נהיגה - לעמוד דקות ארוכות ברמזור בהילוך ראשון ומצמד לחוץ - זה כדי להקל על התלמיד לעבור טסט, שלא יסתבך בזינוק.

 

חלק מהמורים מלמדים את זה מסיבות אחרות, מהותיות יותר משמירה על מיסב הלחץ בידני או משמירה על התיבה באוטומטי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהגיר בדרייב יש צריכת דלק גבוהה יותר כיוון שמנוע מתמודד עם התנגדות שמן בממור מומנט, יש עומס גבוה יותר על התושבות, נאלצים ללחוץ חזק יותר על הברקס, יש יותר בלאי של שמן בתיבה.

ומה לגבי גיר רובוטי, איך המנגנון עובד ומה מומלץ לעשות בעצירה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3163 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...