Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג׳ו 308 או מאזדה 3 1500 קומפורט


MBIL
שימו לב! השרשור הזה בן 3223 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

ברשותי מאזדה 3 דור ראשון ונראה לי שהגיע הזמן להחליף את הרכב.

הנסועה השנתית שלי היא לא גבוהה - כ-15,000 ק״מ בשנה (אם כי בשנה הקרובה צפויה נסועה קצת יותר משמעותית).

כרגע הרכב משמש לנסיעה של שני מבוגרים, אך מאחר ואני מחפש להחזיק אותו לפחות 5 שנים אני מעריך וכן צריך לחשוב על התרחבות המשפחה.

 

חשובים לי אמינות, חיסכון בדלק ונוחות נסיעה (גם סחירות חשובה, אבל בתנאים של היום גם את המאזדה 3 שלי לא קל למכור במשהו שקרוב למחירון).

 

אני מתלבט כרגע בין פיג׳ו 308 (אולי סטיישן?) למאזדה 3 1500 סמ״ק קומפורט החדשה.

ניסיתי לחפש רבות על אמינות וצריכת דלק באתרים ופורומים בארץ ובעולם ולא מצאתי מחלות מוכרות (הפיג׳ו עם מנוע puretech וגיר 6 הילוכים של אייסיןֿ) בשתי האופציות וצריכת הדלק נראית כמעט זהה.

 

מה דעתכם?

 

חשבתי גם על ליאון סטיישן, אבל אני קצת חושש מזמן האחריות הקצר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן החלטה קשה. אולי כדאי לך לעשות נסיעת מבחן ואז תחליט. לדעתי ה 308 יותר נוחה והחלון האחורי של מאזדה קצת קטן אבל זו רק דעתי האישית. מבחינת ירידת ערך: 5 שנים היא תקופה ארוכה שתמחק את ההבדלים . שתיהן משווקות לציי רכב ממילא.

לגבי משפחה: אז אכן דגם הסטיישן נותן לך יתרון. אבל לפעמים יוצאים תאומים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה בכייון של אמינות ושמירך ערך, המאזדה ברור שעדיפה.

ה308 לא הוכיחה את עצמה בשוק (בקושי נמכרת) והאמינות כמו באמינות לא כמו המאזדה.

עריכה אחרונה על ידי CRuzer669

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע ל308. הגיר מחברה מוכרת ולא צפויות איתו בעיות אמינות.

המנוע דיי חדש ועדיין אי אפשר לקבוע את אמינותו.

עדיף שתקח אותה לנסיעת מבחן ותראה באמת אם אתה מסתדר עם המסך מגע ששולט על רוב הפונקציות של האוטו.

התלונות על המאזדה בעיקר הן שהמנוע בגרסת ה1.5 חסר כוח ביחס לקטגוריה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקחתי את ה-308 לנסיעת מבחן. תנוחת הנהיגה עדיין דורשת הסתגלות וגם המסך מגע שונה ממה שהכרתי, אבל סה״כ נראה לי שעם הזמן אפילו אלמד לאהוב את זה.

לגבי שנות האחריות - אכן מדובר על מבצע שכולל 5 שנות אחריות (אחרת זה סיכון קצת גבוה מדי).

ברור שהמאזדה סחירה יותר וקרוב לוודאי שתהיה אמינה יותר, אבל השאלה אם הפג׳ו לא מציעה חבילה יחסית אמינה ומהנה ומתאימה יותר למשפחה (תא מטען גדול משמעותית בגרסת ההאצ׳בק).

 

מה דעתכם?

 

תודה רבה לכל המגיבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע עד כמה הסיכון גבוה יותר. אין פה טכנולוגיה חדשה ואני רוצה להאמין שאחרי בעיות הטיימינג במנועי הTHP הם למדו וה1.2 טורבו יהיה בסדר לאורך זמן. עדיין אין פה שום טכנולוגיה פורצת דרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקחתי את ה-308 לנסיעת מבחן. תנוחת הנהיגה עדיין דורשת הסתגלות וגם המסך מגע שונה ממה שהכרתי, אבל סה״כ נראה לי שעם הזמן אפילו אלמד לאהוב את זה.

לגבי שנות האחריות - אכן מדובר על מבצע שכולל 5 שנות אחריות (אחרת זה סיכון קצת גבוה מדי).

ברור שהמאזדה סחירה יותר וקרוב לוודאי שתהיה אמינה יותר, אבל השאלה אם הפג׳ו לא מציעה חבילה יחסית אמינה ומהנה ומתאימה יותר למשפחה (תא מטען גדול משמעותית בגרסת ההאצ׳בק).

 

מה דעתכם?

 

תודה רבה לכל המגיבים.

קח גם מזדה לנסיעת מבחן. יש סיכוי שתדע לבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה308 לדעתי רכב עדיף בכל היבט. למיטב ידיעתי הוא הרבה פחות נפוץ בציי רכב, בשביל זה יש ללובינסקי את הC4 (שאותה ניתן לרכוש דרך חבר ב119K), אותה הוא מיעד לשם.

בעית המותחן במנוע הקודם, היתה מנוע של BMW. זה נתון שכדאי להזכירו.

אני לא צופה בעיות מיוחדות ברכב, ולא בטוח שיהיו בו יותר תקלות ממזדה, בוודאי כשהם לא הימרו על הגיר, והתקינו אחד מוכח של חברה יפנית מוכרת.

אילו אני הייתי עומד בפני ההחלטה הזו, הייתי מעדיף את הצרפתיה.

הליאון רכב מצוין, עניין האחריות הוא נתון שראוי בהחלט להתיחס אליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם Ojetta, ה-308 מסתמנת כטובה יותר. במבחנים השוואתית שבוצעו לה בארץ היא ניצחה את המתחרות, לדוגמה מבחן שפורסם בדה מרקר לפני כחצי שנה שהשווה בין מאזדה 3, 308, סיד, גול, ולאון.

http://www.themarker.com/dynamo/1.2517898

 

כרגע נטל האמינות מוטל על פיג'ו אבל לעת עתה נראה שהכל כשורה. ואם לא בשביל זה בדיוק יש 5 שנות אחריות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, תודה רבה על התגובות.

אני אנסה לקבוע נסיעת מבחן על המאזדה - לקבל קצת פרופורציות על האלטרנטיבה.

חוץ מזה, אני מקווה שכל השמועות על בעיות החשמל של הצרפתיות הן נחלת העבר :-)

 

מוזר קצת שצריכת הדלק של הפג׳ו במבחנים בארץ מעט גבוהה יותר מזו של המאזדה (בעוד שבמבחנים בחו״ל המצב הפוך). יכול להיות שכאשר משתמשים ברגל קצת כבדה יותר - מנוע הטורבו חסכוני פחות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3223 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...