Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן גיר שחור בטויוטה קורולה אוטומט 2010


Arik TG
שימו לב! השרשור הזה בן 3229 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קורולה 2010 אוטומטית עם 121000 ק"מ

ניסיתי להתחכם לפקק בשבת שעברה מגינוסר ועליתי על דרך עפר שהיתה בה עלייה תלולה שנסעתי לאט לאט ובסופו של דבר האוטו לא הצליח להתמודד איתה והייתי צריך להסתובב ולחזור.

אחר כך בנסיעה בעליה בפול גז הגיר פתאום יצא לשניה מהילוך וחזר, יצא וחזר. בנסיעה רגילה אין שינוי בפעולה של הגיר, אבל יש צליל שריקה קל שלא היה קודם.

לא חסר שמן גיר אבל הוא שחור כמו שמן מנוע משומש.

 

השאלה היא האם שווה להשקיע כמה מאות שקלים בהחלפת שמן גיר בתקווה שהבעיה תפתר או שצריך בכל מקרה לעשות שיפוץ לגיר וזה יהיה בזבוז להחליף סתם שמן.

 

רצינו כבר למכור את האוטו ומעדיפים להימנע מהוצאה גדולה כזו בדיוק לפני המכירה.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפי דעתי אני הייתי מחליף שמן גיר אוטומטי ויפה שעה אחת קודם.

שמן סינטטי דלקול עומד בתקן(50 שקל ליטר). בהחלפה פשוטה יש לפתוח בורג לרוקן ולהחזיר, הולך שם בין 3 ל 4 ליטר.

החלפה יסודית יותר זה לפרק קרטר. לנקות אגן שמן ואטם. להחזיר הכל ולמלא ואז צריך בין 4 ל 5 ליטר.

החלפה יסודית יותר זה להוריד ציריות ואגן שמן ואז כל הכמות יורדת. או לחילופין להשתמש במשאבה ולשאוב הכל דרך פתח המילוי ואז למלא.

אני אישית הייתי הולך על אופציה 2 ואחרי שבוע מחליף שוב לפי אופציה 1.

אם הרכב לפני מכירה אז אולי אפשר להסתפק בהחלפה פשוטה של חלק מהכמות (לפי אופציה 1).

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתחילת החודש ביצעתי החלפת שמן גיר ליונדאי I20 שלי אצל מוסך בעזרת מכונה ייעודית ששוטפת את הגיר. מצ"ב תמונות:

 

WP_20150605_003.jpgWP_20150605_004.jpgWP_20150605_007.jpg

 

הדהים אותי לראות את ההבדל בין הצבע של השמן הישן לחדש. ההחלפה בוצעה כחלק שטיפול שגרתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורולה 2010 אוטומטית עם 121000 ק"מ

ניסיתי להתחכם לפקק בשבת שעברה מגינוסר ועליתי על דרך עפר שהיתה בה עלייה תלולה שנסעתי לאט לאט ובסופו של דבר האוטו לא הצליח להתמודד איתה והייתי צריך להסתובב ולחזור.

אחר כך בנסיעה בעליה בפול גז הגיר פתאום יצא לשניה מהילוך וחזר, יצא וחזר. בנסיעה רגילה אין שינוי בפעולה של הגיר, אבל יש צליל שריקה קל שלא היה קודם.

לא חסר שמן גיר אבל הוא שחור כמו שמן מנוע משומש.

 

השאלה היא האם שווה להשקיע כמה מאות שקלים בהחלפת שמן גיר בתקווה שהבעיה תפתר או שצריך בכל מקרה לעשות שיפוץ לגיר וזה יהיה בזבוז להחליף סתם שמן.

 

רצינו כבר למכור את האוטו ומעדיפים להימנע מהוצאה גדולה כזו בדיוק לפני המכירה.

 

והנה אני הולך עכשיו לספוג מטחי יירי בעוד 5,4,3,2,1

 

לפותח השירשור. נעצבתי מאוד לקרוא את הפוסט שלך. הקטע הכי מעציב בכל הסיפור הוא השורה האחרונה שלך.

משום מה במדינה המזורגגת הזאת יש את הגישה המקולקלת של למכור את האוטו כאשר צצה בעיה מיכנית. אני רוצה להאמין שהייתי עושה גילוי נאות לקונה אבל עצם העובדה שרשמת את המשפט האחרון רק מחזקת שפשוט אתם רוצים למכור את האוטו "ולגלגל" את הבעיה לבעלים הבאים.

לכאורה הכל נשמע טוב על הנייר, רכב בן 5 שנסע רק 120 אלף ק"מ כלומר 24 אלף בשנה שזה עוד מתקבל על הדעת.

במידה והייתי מעוניין לקנות רכב ה"קורות החיים" של הרכב עושות רושם טוב עד אשר הבעיה הייתה עולה וצצה.

זה לא משנה, אם אתה מוכר את האוטו עם בעיה אז במילא תצטרך להוריד ממחיר הרכב.

אם אתה מתקן את הבעיה אז אתה חוסך את נפילת הערך. אז אם ככה, מדוע למכור רכב בעייתי למישהו ששם את מיטב כספו רק בכדי לגלות אחר כך שהוא שם את כספו על קרן הצבי?

מישהו שגר באירופה אמר ש"בדיקה לפני קנייה" זאת המצאה ישראלית. רוב המוכרים בכל הם הגונים וישרים ביחס למכירה של מכוניות ואופנועים.

ואני חשבתי שהעם שלנו הוא האור לגויים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והנה אני הולך עכשיו לספוג מטחי יירי בעוד 5,4,3,2,1

 

לפותח השירשור. נעצבתי מאוד לקרוא את הפוסט שלך. הקטע הכי מעציב בכל הסיפור הוא השורה האחרונה שלך.

משום מה במדינה המזורגגת הזאת יש את הגישה המקולקלת של למכור את האוטו כאשר צצה בעיה מיכנית. אני רוצה להאמין שהייתי עושה גילוי נאות לקונה אבל עצם העובדה שרשמת את המשפט האחרון רק מחזקת שפשוט אתם רוצים למכור את האוטו "ולגלגל" את הבעיה לבעלים הבאים.

לכאורה הכל נשמע טוב על הנייר, רכב בן 5 שנסע רק 120 אלף ק"מ כלומר 24 אלף בשנה שזה עוד מתקבל על הדעת.

במידה והייתי מעוניין לקנות רכב ה"קורות החיים" של הרכב עושות רושם טוב עד אשר הבעיה הייתה עולה וצצה.

זה לא משנה, אם אתה מוכר את האוטו עם בעיה אז במילא תצטרך להוריד ממחיר הרכב.

אם אתה מתקן את הבעיה אז אתה חוסך את נפילת הערך. אז אם ככה, מדוע למכור רכב בעייתי למישהו ששם את מיטב כספו רק בכדי לגלות אחר כך שהוא שם את כספו על קרן הצבי?

מישהו שגר באירופה אמר ש"בדיקה לפני קנייה" זאת המצאה ישראלית. רוב המוכרים בכל הם הגונים וישרים ביחס למכירה של מכוניות ואופנועים.

ואני חשבתי שהעם שלנו הוא האור לגויים.

 

שקלנו לשדרג את האוטו עוד לפני שהתגלתה הבעיה אבל לא מיהרנו.

משנתגלתה הבעיה עדיף לי לגלגל אותה לקונה משיקול מסחרי- ממילא האוטו לא במצב מופתי ויורידו לי במחיר על הא ועל דא.

אני חושב שיהיה קשה לקונה להוריד לי במחיר את כל מחיר שיפוץ הגיר וגם את כל הקשקושים הקטנים. לכן משתלם לי לי יותר להעביר אליו את הבעיה.

אם אני משקיע בשיפוץ אני לא אהנה מזה (בכל מקרה אני אמכור בקרוב) וגם לא אראה מזה גרוש (עדיין יורידו לי במחיר על הדברים הקטנים).

גם לו אני הקונה הייתי מעדיף שיורידו לי כמה אלפים טובים במחיר וישאירו לי את ההחלטה על תיקון גדול מאשר שיכריזו בגאווה ששיפצו גיר הרגע.

 

אם החשבון שלך אחר ספר לי אותו.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתחילת החודש ביצעתי החלפת שמן גיר ליונדאי I20 שלי אצל מוסך בעזרת מכונה ייעודית ששוטפת את הגיר.

 

ראיתי שרשור ישן שממליצים שם דווקא לא לעשות את ההחלפה המלאה, מחשש שיתקע את הגיר.

האם רלוונטי לקורולה?

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי מתחיל בהחלפה של שמן הגיר, העלות היא לא כל כך גבוהה ואז בודק

אם המצב משתפר ואולי אחרי כחודש חודשיים הייתי מחליף עוד פעם את השמן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתחילת החודש ביצעתי החלפת שמן גיר ליונדאי I20 שלי אצל מוסך בעזרת מכונה ייעודית ששוטפת את הגיר. מצ"ב תמונות:

הדהים אותי לראות את ההבדל בין הצבע של השמן הישן לחדש. ההחלפה בוצעה כחלק שטיפול שגרתי.

 

מתוך סקרנות, בכמה כסף חייבו אותך על השמן + זמן עבודה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי אני הייתי מחליף שמן גיר אוטומטי ויפה שעה אחת קודם.

שמן סינטטי דלקול עומד בתקן(50 שקל ליטר). בהחלפה פשוטה יש לפתוח בורג לרוקן ולהחזיר, הולך שם בין 3 ל 4 ליטר.

החלפה יסודית יותר זה לפרק קרטר. לנקות אגן שמן ואטם. להחזיר הכל ולמלא ואז צריך בין 4 ל 5 ליטר.

החלפה יסודית יותר זה להוריד ציריות ואגן שמן ואז כל הכמות יורדת. או לחילופין להשתמש במשאבה ולשאוב הכל דרך פתח המילוי ואז למלא.

אני אישית הייתי הולך על אופציה 2 ואחרי שבוע מחליף שוב לפי אופציה 1.

אם הרכב לפני מכירה אז אולי אפשר להסתפק בהחלפה פשוטה של חלק מהכמות (לפי אופציה 1).

 

סוף מעשה-

הבאתי למוסכניק גלון שמן גיר דקסרון 3 מאוטו דיפו + התוסף לשמן גיר הכי טוב שהם המליצו עליו.

המוסכניק ראה מכה בקרטר (זוכרים שאמרתי שנסעתי בשביל עפר?), כך שהחלפה חלקית לא באה בחשבון. כשפתח את הקרטר הסתבר שהמכה קימטה קלות את פילטר השמן, אז הוחלף בתחליפי.

 

כבר כשהכנסתי לרברס לצאת מהמוסך הרגשתי שההילוך נכנס בנונשלנט כמו פעם.

בנסיעה רגילה צליל השריקה החלש נעלם, וכשהגעתי לעליה בריאה לחצתי פול גז והאוטו משך בשני בלי בעיה עד 6100 סל"ד והחליף בקלילות לשלישי.

בקיצור - כמו חדש.

 

תודה רבה לכל המגיבים.

 

מסקנות:

 

1. אין על קורולה.

2. שווה תמיד ללכת למוסכניק שירים את האוטו על הליפט ויעיף מבט.

 

סיכום כספי:

שמן גיר מקורי בטויוטה 107 ש"ח לליטר, תחליפי 114 ש"ח לגלון (3.7 ליטר) באוטו דיפו

פילטר שמן גיר מקורי בטויוטה 314 ש"ח כולל מע"מ, תחליפי 100 ש"ח במזומן.

תוסף שמן גיר הכי מפוצץ - 110ש"ח

עבודה 295 ש"ח כולל מע"מ

 

סה"כ 600 ומשהו ש"ח כולל מע"מ, ושלוש וחצי שעות באמצע יום עבודה.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין על קורולה? :roll:

אם אתה רוצה שהקורולה שלך תמשיך לנסוע כמו קורולה אני מציע לבדוק את שמן הגיר ששמת (והתוסף, שאלוהים יודע למה שמת אותו בכלל). למיטב זכרוני לרכב שלך לא מתאים דקסרון III אלא שמן מקורי TOYOTA ATF WS.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3229 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...