Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם: החלפת בלמים קידמיים בסיטרואן ברלינגו 2009


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 3294 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתחיל בכך שאיציק נ. אמר לי לא מזמן שנהייתי חאפר זקן...[emoji38]

מה שדי נכון למען האמת, אני כבר לא רץ לתקוף כל תקלה באוטו עם סכין בין השיניים, יש פחות זמן כוח וחשק לדברים האלו וברוב המקרים פשוט מעדיף לתת את העבודה למוסך.

 

אבל מידי פעם אפשר קצת להתלכלך.

 

רקע: היו לי באוטו דיסקי בלם סיניים שהותקנו ממש לא מזמן, לפני כ 6000-7000 ק"מ. למעשה כבר אחרי 2000 ק"מ הם התחילו "לזרוק" כלומר לגרום לרעידות בדוושה בעת בלימה. אחרי מספר בלימות רצופות הרעידות התחזקו.

 

החלטתי לחזור לדיסקים ורפידות מקוריים אשר יש לי ניסיון מצויין איתם.

 

מחיר סט דיסקי בלם קידמיים לברלינגו + סט רפידות מקוריות (בוש) - 650 ש"ח. אלו אותן רפידות כמו ב 206, 307 וכו'.

 

כלים נדרשים:

בוקסה 13 מ"מ + ידית עם דרייב 1/4.

ביט TORX T 55 + ידית עם דרייב 1/2.

מברג TORX T 30.

ידית מומנט לתחום 30NM עד 105NM (לרוב זה לא יהיה באותה ידית אלא צריך שתי ידיות שונות - נניח 20-100 + 40-300)

מברג שטוח גדול.

 

חומרים:

ספריי לניקוי חלקי בלם.

גריז נחושת (השתמשתי בגריז של LIQUI MOLY).

גריז סיליקון עמיד בחום. לא יודע של איזה חברה.

 

מומנט הידוק:

קליפר למובילים: 30NM

מסגרת הקליפר: 105NM

גלגל לנאבה 90NM

 

לפני תחילת העבודה לבדוק מפלס נוזל בלמים במיכל נוזל בלמים בתא המנוע. אם המפלס גבוה מעל המקסימים + רפידות היו שחוקות - לאחר החזרת בוכנות הקליפר למקום נוזל בלמים עלול להשפך החוצה. במקרים אלו מומלץ לפני תחילת העבודה לשאוב עם מזרק מעט נוזל.

 

מהלך העבודה:

מגביהים את הרכב, מציבים סטנד (בוק), מפרקים גלגל קידמי, מסובבים את ההגה עד הסוף לצד עליו עובדים.

 

מראה כללי:

1.jpg

עם בוקסה 13 פותחים שני ברגים שמהדקים את הקליפר למובילי קליפר:

2.jpg

 

3.jpg

 

מכניסים מברג גדול דרך חלונית ביקורת בקליפר, בין הרפידה לגוף הקליפר ודוחפים בעזרתו את בוכנת הקליפר למקום בעדינות ובאיטיות.

כן אני יודע שזה לא לפי הוראות היצרן. צריך להשתמש בכלי יעודי להחזרת הבוכנה, אין לי אותו.

4.jpg

 

מושכים את הקליפר מהדיסק וקושרים אותו לקפיץ של המתלה, על מנת שלא יהיה תלוי על צינור בלם.

5.jpg

 

שולפים את הרפידות הישנות.

6.jpg

 

לאחר מכן צריך לפרק את מסגרת הקליפר שמהודקת עם שני ברגי TORX T55 מהצד הפנימי.

7.jpg

 

8.jpg

 

מורידים את מסגרת הקליפר ושמים בצד.

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך:

עם מברג TORX T30 פותחים שני ברגים קטנים שמהדקים את הדיסק לנאבה.

9.jpg

 

מראה כללי ללא דיסק.

10.jpg

 

חוזרים למסגרת הקליפר ומפרקים ממנה את הפחיות הישנות.

11.jpg

 

מנקים הכל הייטב עם ספריי ניקוי + אפשר להיעזר במברשת גסה.

12.jpg

 

בזהירות שולפים את המובילים החוצה ומנקים אותם גם. שימו לב שהמוביל העליון לא זהה לתחתון. לא להחליף בינהם.

מגרזים את המובילים עם גריז סיליקון ומחזירים למקום.

 

20.jpg

 

רפידות חדשות.

13.jpg

 

עם הרפידות מגיע סט פחיות חדשות, מרכיבים אותן על מסגרת הקליפר.

14.jpg

 

מרכיבים דיסק חדש, מהדקים עם שני ברגים קטנים TORX T30. הם נועדו אך ורק לקיבוע דיסק למקום ולא לשום דבר אחר, לא להדק אותם חזק.

 

 

למרות שזה דיסק חדש ואין מה לבדוק - בדיקת עובי דיסק עם מיקרומטר. בבדיקת דיסק משומש יש לבדוק ב 5-6 נקודות על פני ההיקף שלו.

עובי דיסק חדש במקרה זה - 22.5 מ"מ.

17.jpg

 

מרכיבים את המסגרת בחזרה לנאבה, מהדקים ל 105NM.

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך:

 

מגרזים (מעט) עם גריז נחושת את אותם המקומות בהן רפידה נוגעת בפחיות של מסגרת הקליפר, ואפשר גם מעט בגב הרפידה עצמה.

מרכיבים את הרפידות החדשות למקום. להקפיד מאוד שלא יהיה שום מגע של גריז עם משטחי העבודה של הרפידות ושל הדיסק.

 

19.jpg

 

 

מרכיבים את הקליפר (לוודא בוכנה פנימה עד הסוף), מהדקים אותו למובילים 30NM.

מוודאים דיסק מסתובב חופשי.

 

מרכיבים את הגלגל בחזרה ומורידם את הרכב מהסטנד.

חוזרים על כל השלבים בגלגל השני.

בודקים מפלס נוזל בלמים.

מניעים את המנוע.

חשוב מאוד! לפני הכל ללחוץ 3-4 פעמים על דוושת הבלם כדי להציב את הרפידות במצב עבודה-קרוב לפני הדיסק. לא להזיז את הרכב לפני ביצוע הנ"ל!

 

יוצאים לנסיעת מבחן. בהמלך כ 100-200 ק"מ הראשונים עוצמת הבלימה תהיה חלשה מהרגיל, עד שהרפידות "יתיישבו".

 

מק"ט דיסקים:

15.jpg

מק"ט רפידות:

16.jpg

 

תודה.

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:mm_yeah::mm_yeah:

 

עבודה מעולה, מסודר וברור!

שאפו!

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד בוקי ! אומנם זה עדיין לא הופך אותך מחאפר זקן לצעיר ונמרץ :D :D :D :D :lol: אבל אתה במגמת שיפור - וזה כבר טוב :lol::!:

 

רק נקודה קטנה בנוגע לעלויות - בדיוק לפני חודש קניתי סט בלמים כזה (צלחות ורפידות) לקסארה\ברלינגו, זה אותו הסט בדיוק.

צלחות ברמבו (אותו המק"ט), רפידות FERODO שהם גם יצרן OEM ל PSA. לציין שמדובר בשילוב נהדר (האוטו באמת בולם מצויין עם הסט הזה).

אחרי הנחת מוסך שאני מקבל, שילמתי 450 ש"ח. להבא אם תצטרך - פנה אליי.

 

** למיטב ידיעתי הצלחות ב 307 שונות מדגמי ה 206\קסארה\ברלינגו, בנוגע לרפידות - לא זוכר.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך מצויין, מאוד מפשט את הדברים.

הדיסקים הסיניים היו כדיי כך גרועים?נשמע חמור

לשם השוואה(בכלליות) כמה ק"מ בדר"כ את נוסע על דיסקים/רפידות? לא מופיעות כלל רעידות?

עריכה אחרונה על ידי SHAI-SPORTWAGON
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף,מדריך מפורט ומובן.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי הנחת מוסך שאני מקבל, שילמתי 450 ש"ח. להבא אם תצטרך - פנה אליי.

איציק

 

תודה רבה! [emoji3]

 

הדיסקים הסיניים היו כדיי כך גרועים?נשמע חמור

לשם השוואה(בכלליות) כמה ק"מ בדר"כ את נוסע על דיסקים/רפידות? לא מופיעות כלל רעידות?

 

רפידות קדמיות אצלי מחזיקות בדרך כלל 40.000-60.000 ק"מ, דיסקים מחזיקים שני סטים של רפידות. היו די הרבה שינויים לשני הכיוונים מהמספרים הנ"ל.

 

רעידות לא היו אף פעם, גם כשדיסקים ורפידות היו שחוקים מאוד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב האיכות של התמונות ממש פצצה,שזה גם חשוב!

 

מקווה שלא אמרת את זה ברצינות [emoji3]

 

אלו תמונות שהתקבלו ממצלמת ריפלקס מקצועית מסוג סמסונג גלאקסי G2, בעזרת תאורה מוקפדת ומאורגנת הייטב בדמות שני פנסי רחוב...

 

במילים אחרות, כל התמונת יצאו על הפנים, אם זה לא היה בשעת חושך, הן היו הרבה יותר טובות.

 

 

 

אגב, מישהו יודע כמה צריך לעלות סט גומיות לקליפר ואיפה אפשר לקנות? גומיות אבק של הבוכנה לא היו במצב מי יודע מה, לא יזיק להחליף.

 

ב Ebay הקיט לשני קליפרים עולה כ 200 ש"ח כולל משלוח. האם אפשר לקנות בארץ במחיר הזה או בפחות?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3294 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...