Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם: החלפת אטמי מכסי שסתומים בסיטרואן C4 2000 סמ''ק דגם מנוע RFK.


רועי עוזרי
שימו לב! השרשור הזה בן 3329 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברים,

הגיעה אלי ביום שישי האחרון הסיטרואן הנ''ל, להחלפת אטמי מכסי שסתומים, יותר נכון הבחור הגיע אלי רק

להלוואת כלים. ברכב הזה יש שני מכסי שסתומים ומבן הנובע שיש שני אטמים.

אז לעבודה:

 

חלפים:

שני אטמים, עלותם במורשה 80 ש''ח לאחד, אז 160 ש''ח לשניהם.

 

כלים:

ראצ'ט, (ממליץ למי שיש ראצ'ט דריב רבע, הרבה יותר נוח, הגישה לברגים האחוריים

של המכסה השני לא נוחה.)

בוקסה, 10 מ''מ.

ידית מומנט, בטווחים 5NM-25NM תספיק, לדעתי ברכב הזה זה חובה, תראו בהמשך למה.

 

מתחילים:

על מנת לחשוף את המכסים, יש להוציא את הכיסוי פלסטיק העליון, שתפוס עם כמה קךיפסים שיוצאים

בסיבוב. (לצערי שכחתי לצללם את תא המנוע, אבל קשה מאוד לפספס את זה).

 

לאחר הוצאת המכסה זה מה שנראה:

8b60e49465ca8d63de1cc9d270cf4345.jpg

 

הנה שני המכסים ממולנו.

נתחיל בניתוק שני קונקטורים, מסומנים בחצים האדומים.

לאחר ניתוקם, נמשיך בניתוק הקונקטורים של הקוילים, והוצאת הצמה של הקונקטורים

מהקליפסים שתופסים אותה.

עכשיו נוציא שלושה ברגי 10 מ''מ, שתופסים את כל הפלטה של הקוילים (אם מישהו יודע

את השם המדוייק של הפלטה אני אשמח לדעת).

המיקום של הברגים מסומנים בחצים הירוקים.

לאחר הוצאת הברגים נשלוף את הפלטה החוצה וככה היא נראת משני צדדיה:

8fa9794c0d6cb53489c3e9ab680a8034.jpg 90dec7ec1e01af69e8c908897596618b.jpg

 

עכשיו נתחיל בפירוק המכסים:

נתחיל במכסה הראשון (הקידמי) יש להוציא 11 ברגי 10 מ''מ, המיקום שלהם מסומן בחצים בתמונה הבאה:

8b60e49465ca8d63de1cc9d270cf4345.jpg

 

לאחר הוצאת הברגים יש להוציא את המכסה, וזה מה שנראה:

0a94a465893e4c822b696fd9d45f2ee0.jpg

 

על מנת לפרק את המכסה השני יש לפרק את אותם מספר ברגים, המיקום שלהם זהה, אולי

ממש מעט שמאלה\ימינה.

 

לאחר פירוק שני המכסים זה מה שנראה:

aea213748857eab3873328b2eacbd978.jpg

af35c058637a6c1bf60028c0e48210ef.jpg

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו יש לנקות את המשטח שעליו יושב המכסה על הראש מנוע, לאחר יש לנקות את שני המכסים,

ולהרכיב את האטמים החדשים עליהם, שני המכסים לאחר הפעולות הנ''ל:

815534011826884f5ca8aa8bed2bf2a6.jpg

 

עכשיו יש להחזיר את המכסה השני (האחורי) ולהחזיר את הברגים למקומם, ולהבריג אותם עם היד,

רק שלא יפלו.

לדעתי חייב ידית מומנט לפעולת הסגירה בגלל הדבר הבא:

את ברגי המכסה קודם יש לסגור על 5NM ואז לעבור לחיזוק של 11NM, הסדר סגירה,

מהברגיים הפנימיים לחיצוניים בהצלבה.

לאחר הסגירה של המכסה הראשון להחזיר את המכסה השני ולעשות את אותו הדבר.

לאחר חיבורו, להחזיר את הפלטה של הקוילים, לחזק את הברגים, לחבר את הקונקטורים שלהם.

ואז להחזיר את שני הקונקטורים שהוצאנו בתחילה.

להחזיר את המכסה העליון, ופה הסתיימה העבודה.

זה בערך לקח, 30-45 דקות עם הפסקה ארוכה של שתיה ודיבורים.

כמובן יש לעקוב כמה ימים אחרי לראות שאין נזילה.

בהצלחה!!!

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3329 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...