Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך להשתמש ב Autoglym SRP כמו שצריך?


שימו לב! השרשור הזה בן 3334 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חברים

אז בשבת האחרונה עשיתי לי פרוייקט קטן שכלל ניקיון גדול של הרכב, כמובן הסרה של ווקס קודם בעזרת 40-50 מ"ל סיטרוס בדלי עם 7.5 ליטר ופלסטלינה.

חייב לומר אגב שעשיתי בנקודה קטנה עם SRP כשבוע לפני כן, והסיטרוס לא הוריד את השכבה! אז עברתי שוב עם פלסטלינה ספוג של NANO שעשתה עבודה קלה מאוד לעומת הפלסטלינה הרגילה.

 

ובכן, לאחר מעבר עם IPA על כל הרכב, התחלתי עם מריחה ידנית של ה SRP (שקשוק טוב של הבקבוק לפני) בעזרת פד כתום HEX עם קצת יכולת חיתוך של CG, שהעבודה איתו היתה לא קלה בכלל ולאחר כמה מעברים הפד החל "לשאוב" את החומר, וכשלחצתי עליו יותר מדי יצא המון חומר סמיך כמו עיסה - נתן לי תחושה כאילו אני עובד על יבש.

בחלק מהמקומות השפרצתי מעט ONR שריכך את העבודה אבל ה HEX היה בעייתי, ניסיתי לשטוף אותו במשך זמן ארוך ולא הפסיקה לצאת משם עיסה של כל ה SRP, אז השארתי אותו בדלי של הסיטרוס ששטפתי מקודם את הרכב בתקווה שזה ירכך את החומר.

 

יום למחרת החלטתי שאני עושה שכבה שניה ועובד עם הפד הצהוב של מגווירס , עברתי על כל הרכב והיה מעט קל יותר, החומר לא עבר לצד השני של הפד והמריחה היתה בסדר, אבל למרות שהשתמשתי ב ONR בכל כמה מריחות כדי "לעזור" לפד הוא כולא את החומר בתוכו שגם כן הופך לעיסתי ומוזר.

 

בסופו של דבר התוצאות לא רעות אמנם לא מושלמות ואני יכול להבין את הסיבה שהיא פד ידני, ולא מכונת DA.

השיטה שמרחתי בה היא לקחת איזורים קטנים יחסית (מכסה מנוע של פיאט 500 במקרה הנ"ל) ולחלק ל 2, שפריץ ONR על הפד או הפאנל ולעבור עד שהחומר על הפד מתייבש.

לקח לי המון זמן לפחות כשעה של מריחה (בצורה מעוגלת ולאחר מכן לאורך ולרוחב) וניגוב על כל הרכב, השארתי את החומר 1-2 דק' ואז ניגבתי עם מטלית 1100 GSM של הקוריאני שעשתה רושם טוב מאוד לחלק הזה.

 

מעבר לכך אשמח לשמוע ממי שיש לו נסיון / הארות / הערות עם החומר הנ"ל, ויכול לתרום כמה עצמות מידע ליישום הבא :)

נ.ב - החומר מבליט את הצבע לגמרי, בהחלט ראיתי הדגשה יפה לעומת ווקסים שונים שניסיתי.

מעל הגלייז קינחתי עם Optimum Spray Wax, הריח של הקוקוס בהחלט עשה לי נעים לאחר הריח המוזר של ה SRP.

לצערי לא לקחתי יותר מדי תמונות, רק של אחרי ויש שיפור מהותי מלפני.

IMAG1131.jpgIMAG1132.jpg

 

וזו תמונה של יום למחרת בבוקר, כשפחות מ 12 שעות סיימתי לשטוף לפני כן, ככה זה האבק בדימונה..

 

IMAG1130.jpg

עריכה אחרונה על ידי liav12

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון- ONR לא טוב לרענון פדים של חומרים שצריכים להשאר על הפח. לפוליש כן, לגלייז ווקס לא. פעם הבאה, עדיף קצת מים או שום דבר.

 

דבר שני- פד צהוב או אחד דומה כנראה יהיו הכי מתאימים כי אין משמעות ליכולת החיתוך של החומר ופד כתום כשלעצמו לא עושה שום דבר טוב. צריך לשפשף טוב עם החומר שיכנס לתוך כל הסוירלים, לא קל אבל כמו שראית בתוצאה הסופית- משתלם :)

 

דבר שלישי- אני זוכר שצריך להשאיר את החומר איזה 20 דקות שיתייבש על הרכב לפני ההסרה, יכול להיות טועה (כנראה שלא).

Golf 1.6 2002-> Lancer 1.6 2007-> Swift 1.2 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא חשבתי שה ONR יעזור :p

מה הסיבה שלא?

דווקא ראיתי סרטון של CG משתמשים ב HEX יחד עם פוליש ידני, היה נראה לי רעיון טוב, השתמשתי בצד השטוח ולא המחורץ של הפד הידני (בהמלצת scipopo) כדי שיהיה יותר שטח מגע. אכן התוצאה לא רעה אמנם עדיין רואים סווירלים, סביר להניח שזה בגלל עייפות החומר (היד שלי במקרה הזה)

 

מכל מה שקראתי ברשת - אין המלצה להשאיר את החומר וגם על הבקבוק כתוב, אבל ליתר בטחון השארתי כמה דק' ואז הורדתי.

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי srp אז באתי.

 

אופן השימוש שלי:

לוקח את הפד הכתום, מרטיב אותו כהוגן.

לאחר מכן סוחט כל טיפת מים ממנו, עד שהוא לח ולא מטפטף.

מורח איקס לכל אורכו של הפד, ובעזרת האצבע מכסה כמה שיותר חלקים ממנו, יוצר מעין שכבת בסיס (priming) על הפד, מבטיח שהחומר יצוף ולא ישקע.

לאחר מכן, בערך שלוש נקודות של חומר על הפד, ועובד במקטעים קטנים יחסית, בערך בגודל שהייתי עובד עם פולישר (גג לדוגמה מחלק לשש).

אני ממש מעסה בחוזקה את הפד לתוך האמא/אבא של הפח, למעלה/למטה, אחורה/קדימה ומעגלים, עד שהחומר מתפרק לו, כשזה קורה מוריד טיפה מהלחץ על הפד וממשיך לעסות את החומר על הפח עוד כחצי דקה בערך.

אני מנצל את כל יכולת הניקוי של הפד ומוודא שכל פיפס של פוליש התפרק ונוצל עד תום, למעשה משתמש ב-srp כאילו זה אולטימייט קומפאונד, אך ללא הצורך במליון ידיים.

בין הפאנלים מרסס מעט מים/onr מדולל (אין עם זה שום בעיה, לפחות מהניסיון שלי), אחת לכמה פאנלים שוטף לחלוטין את הפד כמו בשלב הראשון.

 

אני עובד על כל הרכב, לא מבצע באפינג בין לבין, כשמסיים ממתין כעשרים דקות (בשביל יכולת המילוי) ורק אז מתחיל להוריד את החומר מהפח, יורד בקלות גם אם תשאיר שעה (לא שיש טעם אבל עדיין שתדע).

לגבי מיסוך סווירלים, אל תטעה, זה לא יעלים את כולם, זה כן יעלים כמות נכבדת.

בהצלחה :)

"יאללה בירי".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידעתי שזה יגיע אלייך גם מתישהו :p

מרחתי נקודות בינוניות בלבד על הפד ופיזרתי על השטח שאותו התכוונתי לפלש, כמו מה שראיתי בסרטונים, מה שאתה מתאר נשמע טוב יותר אך גם ארוך ומייגע הרבה יותר :) איך נשאר לך כוח בידיים?! עשית הכל ביום אחד?

אני רק מקווה שאכן החומר לא ייספג בצורה כזו (ה HEX נהיה כבד פי 5 לאחר מכן).

 

הבעיה עם לשטוף את הספוג אחר כל פאנל היא שהספוג עדיין נשאר רטוב לאחר סחיטה, הדלי עם ה CITRUS עשה את שלו בלפרק את רוב החומר שהתייבש ב HEX ושמתי אותו לייבוש לאחר מכן.

והשאלה העיקרית - כמה זמן זה מחזיק לך?

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ONR מכיל חומרים שהתפקיד שלהם להצמד למה שהם נוגעים בו ולתת גלוס. אם יש חומר על הפח אז חומר אחר לא יגיע לשם (לפחות לא באופן אופטימאלי), בגלל זה רצוי להשתמש רק במים ולא סבונים אחרים

 

שיפופו- אני חושב שאתה קצת נסחף. אין משמעות כזו גדולה לפד ונראה לי סתם בזבוז להשתמש בכתום שסופג כל כך הרבה חומר. נראה לי כבר עדיף פשוט לעשות יד פוליש UC ומעל לשים SRP כמו ששים וקס (רק קצת יותר לשפשף עד שהחומר מתפרק לגמרי וזה)

פד לבד לא חותך והSRP הוא לא באמת עד כדי כך פוליש

Golf 1.6 2002-> Lancer 1.6 2007-> Swift 1.2 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הנסיון שלי עם כמעט שלושה בקבוקים של srp לאורך השנים.

 

לגבי החומרים השוחקים/חותכים ב-srp - הם שם בשביל בוסט לנקיון, חיתוך אמיתי לא נקבל מהם אלא אם משתמשים במכונה, וגם אז יהיה מאוד קשה לדעת אם התוצאה היא מהפילרים או מהשחיקה.

שילוב של הפד הכתום הידני הנ"ל והחומרים השוחקים מבטיח נקיון מעולה, עוד סיבה שבגללה אני משתמש ב-srp, לא רק בגלל פילרים.

 

ניסיתי כמעט כל פד ידני אפשרי: מה-tri foem הגרמני, פד צהוב סיני/מג'ס, פד מיקרו של הקוריאני/מג'ס/mothers, לבן/אדום css ומאמין ששכחתי עוד כמה.

הכתום נתן לי על הרכב השחור שלי את התוצא הטובה ביותר.

 

לגבי ריסוס של onr מים, אין הבדל כשמיישמים srp, לחלוטין.

לא היחיד שמשתמש בשיטה הזו (אגב אם זה משנה הדילול, בידיוק כמו לפלסטלינה, 15 מ"ל על ליטר מים).

שוב, נסיון אישי, ניתן ורצוי לחלוק עליי :) העיקר התוצאה.

"יאללה בירי".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אומר שמה שאתה עושה זה לא הדבר הכי טוב שאפשר לעשות עם SRP (חוץ מהONR, לא השתכנעתי, למרות שראיתי בעוד מקומות שאנשים עושים את זה), פשוט נראה לי יותר מידי השקעה בשביל התוצאה.

 

ההבדל בין הפד הכתום לפדים הצהובים עד כדי כך משמעותי שזה שווה את ההתעסקות? תנסה פעם הבאה לעשות אחד ליד השני ותראה שאחרי ההסרה של השאריות לא תוכל להבחין בהבדל (אתה אולי כן כי תדע מה עשית איפה, אבל אף אחד אחר לא יראה).

Golf 1.6 2002-> Lancer 1.6 2007-> Swift 1.2 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Honda CiViC 91 DX (04-11)

Ford Focus hatchback 02(11-14)

KIA Cee'd SW 11 (14-today )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3334 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...