Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוחיות זיהוי לרכב אספנות במסגרת תקן ישראלי ת"י 5327


מועדון סאאב
שימו לב! השרשור הזה בן 2235 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תקן ישראלי ת"י 5327, עודכן ותקף החל מינואר 2015.

לראשונה, התקן חל גם על לוחיות זיהוי לרכב אספנות, 20 שנים אחרי שמשרד התחבורה התייחס לכך ב: "אוגדן לבחינת כלי רכב" הנקרא בשפת העם: "ספר הבוחן."

מצורפות מספר תמונות של עמודים מתוך התקן המעודכן, ובהן חלות התקן, מיון הלוחיות לסוגים השונים, תרשימים של לוחיות לרכב אספנות והעמוד הרלוונטי מספר הבוחן.

 

מספר נקודות ודגשים:

1. עדכון התקן מתבסס על "ספר הבוחן."

2. הפונטים המשמשים בלוחיות זיהוי לרכב אספנות, הם הפונטים המשמשים בלוחיות זיהוי לקטנועים בנפח עד 50 סמ"ק (פונטים קטנים.)

3. יש חשיבות לסידור הלוחית: שורת ספרות ומתחתיה שורת אותיות: "רכב אספנות."

4. לוחיות זיהוי לרכב אספנות אינן מסומנות בתו תקן, למרות שהתקן חל עליהן כעת.

5. הקטע הכחול עם דגל המדינה אינו חובה.

6. המעבר העתידי לשיטת הרישוי בת שמונה ספרות לא ישפיע על מספרי הרישוי של כלי רכב קיימים.

 

גילוי נאות: שימשתי כיו"ר ועדת המומחים אשר עדכנה את התקן הישראלי ת"י 5327.

חלות התקן.jpg

מיון לוחיות זיה&#1.jpg

דוגמאות ללוחיו&#15.jpg

דוגמאות ללוחיו&#15.jpg

דוגמאות ללוחיו&#15.jpg

דוגמאות ללוחיו&#15.jpg

לוחיות זיהוי ספ&#1.JPG

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

האם משמעות הדבר היא שבטסט הבא אחויב להחליף את לוחיות הרישוי?

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכבים הנושאים לוחית רישוי מהסוג הישן, לא יחויבו להחליף אלא אם הלוחית נפגמה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב רגיל חייב בלוחית רישוי עם "הקטע הכחול דגל המדינה"

"ברוכים הבאים לעולם הטילונים"

אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/

אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/

פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח להבהרה...

 

בעוד במקום אחד המודגש במרקר ירוק רשום שאין ציון אורך ורוחב, בתקנה העדכנית רשום שלאופנועי אספנות, גם מעל 50 סמ"ק מעתה יש להשתמש במספרים "גדולים" במקום המספרים ה"קטנים" עד כה?

 

אם לא הבנתי נכון, אחלה.

 

אם הבנתי נכון, מדובר בהרעה משמעותית המאלצת שינויים מהותיים באופנועים מסויימים בכדי "להכיל" מספר "גדול".

 

תודה אורן,

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחיים UFD:

מה שכתבת אינו נכון.

הקטע הכחול עם דגל המדינה אינו חובה.

הוא מופיע כאופציה בלוחית, גם במסגת תקנות התעבורה וגם במסגרת התקן.

 

לליאור:

אכן ספר הבוחן ציין בלוחית לרכב אספנות: "ללא ציון אורך ורוחב הלוחית." באותה עת הלוחיות היו על פי "מפרט 327," והתקן נכתב מאוחר יותר. מכיוון שהתקן קיים כיום, ומכיוון שנציג משרד התחבורה נמצא גם בועדת המומחים וגם בוועדת התקינה המאשרת כל תקן, נושא זה בא מכיוון נציג זה.

 

כללי לכולם:

בתוספת השלישית לתקנות התעבורה מוגדר איזה מין לוחית ישא כלי רכב, וחובה זו חלה גם על רכב אספנות. בעקרון כל כלי רכב עם 4 גלגלים ויותר חייב לשאת לוחיות רחבות "אירופיות," למעט כלי רכב שמיקום ההתקנה אינו מאפשר התקנת לוחיות מסוג זה. אז מותר להתקין את הלוחיות הצרות "אמריקאיות." בטרקטור מותר להתקין גם לוחית מהמין המשמש לאופנועים עם מנוע בנפח העולה על 50 סמ"ק. באופנועים, מנוע בנפח 50 סמ"ק הוא הגבול העליון ללוחית הקטנה,ובנפח מנוע גדול יותר יש להתקין את הלוחית הגדולה.

עריכה אחרונה על ידי מועדון סאאב

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב רגיל חייב בלוחית רישוי עם "הקטע הכחול דגל המדינה"

 

לחיים UFD:

מה שכתבת אינו נכון.

הקטע הכחול עם דגל המדינה אינו חובה.

הוא מופיע כאופציה בלוחית, גם במסגת תקנות התעבורה וגם במסגרת התקן.

רוב המקומות אינם מחזיקים לוחית ללא "דגל"...

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח הפוסט שלום ,מדוע ולמה אסורה לשימוש לוחית הרישוי מפלסטיק הנהוגה באירופה שבא המיספר זוהר והן הצבע הצהוב והשחור מוטבעים בתוך לוחית פלסטיק שקופה ,בישראל אין תקן לצבע השחור שמרוב דילול הצבע הוא הוא נישטף בכל שטיפה של הרכב !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלה ליו"ר ועדת המומחים ,אחת מדרישות התקן שהלוחית תוכל להיתקפל ב 180 מעלות וניתן יהיה לישרה מבלי שהחלקים יפרדו או יקרעו מדוע לא לציין בפרוש "אסור להישתמש בלוחית מפלסטיק כי יצרני הלוחיות בארץ מקורבים מאוד לאנשי הוועדה או ............

נושא למחשבה

,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח הפוסט שלום ,מדוע ולמה אסורה לשימוש לוחית הרישוי מפלסטיק הנהוגה באירופה שבא המיספר זוהר והן הצבע הצהוב והשחור מוטבעים בתוך לוחית פלסטיק שקופה ,בישראל אין תקן לצבע השחור שמרוב דילול הצבע הוא הוא נישטף בכל שטיפה של הרכב !

 

ישנן מדינות המגדירות את התכונות הנדרשות מלוחיות זיהוי, וישנו מדינות בהן ישראל המגדירות את טכנולוגית הייצור של הלוחיות.

 

לוחיות זיהוי מחומרים אקריליים (חומר פלסטי מרוכב) הן כנראה "דגל אדום" באגף הרכב של משרד התחבורה. כאשר הוקמה ועדת היגוי לביצוע הכנות לשיטת הרישוי בעלת 8 ספרות, הוזמנתי לישיבה של הוועדה, והצעתי לחבריה לאמץ את האפשרות להשתמש בשיטה זו. ההצעה לוותה בהצגה של לוחיות שקיבלתי מיצרנים שונים באירופה, ומניתי בפני הוועדה את היתרונות הרבים של הלוחית האקרילית.

 

אגף הרכב הוא האמור לקבוע מה יקרה בסופו של דבר עם הלוחיות, ונתבקשתי על ידי אנשי האגף להציג להם משמעויות. חיברתי מסמך המציג את ההבדלים, מונה את היתרונות של הלוחית האקרילית ומשווה את ההשקעות הנדרשות מנמורשים לייצר לוחיות זיהוי. כל הפרמטרים מצביעים על יתרון במערב ללוחיות זיהוי מחומרים אקריליים, ואפילו ההשקעה במתקן ייצור דומה עד זהה להשקעה שתדרש ברכישה של טבעים חדשים ללוחיות אלומיניום.

 

אגף הרכב אפילו לא מצא לנכון להתייחס למסמך, ואפילו לא התייחס להצעה שלי איך להוזיל את ההשקעה במידה ולוחיות האלומיניום תמשכנה להיות הטכנולוגיה היחידה. עבודת המטה המבוצעת כיום באגף כפי שהוצגה לי, אינה מתייחסת לפרמטרים חשובים בטכנולוגיית הייצור הקיימת (הטבעה,) וכפי הנראה, לקראת תחילת השימוש בשמנוה ספרות מישהו יאלץ להכנס למירוץ נגד הזמן.

 

אציין רק שללחויות האקריליות יש יתרון גדול בעמידות בפני בלאי ומעיכות, הן כוללות מרכיבי בטחון למניעת זיופים העולים לעין שיעור על אלו הקיימים בלוחיות אלומיניום ולמדינה קל יותר לפקח על הנפקתן.

 

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלה ליו"ר ועדת המומחים ,אחת מדרישות התקן שהלוחית תוכל להיתקפל ב 180 מעלות וניתן יהיה לישרה מבלי שהחלקים יפרדו או יקרעו מדוע לא לציין בפרוש "אסור להישתמש בלוחית מפלסטיק כי יצרני הלוחיות בארץ מקורבים מאוד לאנשי הוועדה או ............

נושא למחשבה

,

 

התקן לא מפרט דרישה לקיפול ב- 180 מעלות כמו שאתה מתאר. בדיקת הכיפוף מבוצעת ללוחית טרם הטבעת הספרות בה, ל 90 מעלות סביב לגליל בקוטר 50 מ"מ ובלי יישור של דוגמת הבדיקה. הכיפוף חייב להתבצע בתוך שתי שניות ובטמפרטורה מוגדרת של 23 מעלות צלסיוס.

 

בתקנות התעבורה מצויין כי הלוחיות תיוצרנה מפח אלומיניום ועליו מודבקת יריעה מחומר מחזיר אור. מסיבה זו התקן מפרט גם את הרכב סגסוגת האלומיונים, ואפילו את עוביו. בהיררכיה, תקנות התעבורה נמצאות מעל לתקן.

 

חמשת הספקים המספקים כיום לוחיות גלם ליצרני המוצר הסופי דרשו חזור ודרוש להיות חברים בוועדת המומחים. דרישתם זו נענתה בשלילה בדיוק מהסיבה לה אתה רומז. הם הופיעו פעמיים בפני הוועדה ודרשו דרישות רבות, רובן כלל אינן הגיוניות. אחד הספקים דרש לכלול בתקן דרישה לטכנולוגינ ייחודית שלו ומוגנת בפטנט, המקשה על זיוף מסחרי של חומר הגלם שלהם, מטרתם הייתה כמובן לדחוק בצורה זו את המתחרים מהשוק בחסות התקן. אחרי שנענו בשלילה, הם פנו לא פחות ולא יותר למנהל אגף הרכב על מנת שישפיע והוא כמעט נפל בפח שהם טמנו לו. תארו לעצמכם מה היה קורה אם היו מצליחים בדרישתם.

ועדת מומחים להכנה ו/או עדכון תקן מסוג זה כוללת נציג משרד התחבורה, מציג מעבדות מכון התקנים ומומחים בתחומים הרלוונטיים. במקרה של וועדה זו, צורפה מהנדסת ישראלית בעלת שם עולמי בתחום החזר אור בשילוט, ושני נציגים העוסקים בהנדסת רכב.

עריכה אחרונה על ידי מועדון סאאב

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בישראל אין תקן לצבע השחור שמרוב דילול הצבע הוא הוא נישטף בכל שטיפה של הרכב !

יש תקן לצבע השחור, ומטביעי הלוחיות מחוייבים לקנות את הצבע הזה בלבד.

נהפוך הוא, דילול מועט הוא שגורם לחוסר ההדבקות של הצבע אל הלוחית.

אם זכרוני אינו מטעני, קיימת חובה של העברת הלוחית תחת גלגלת הצבע לפחות 3 פעמים.

מכון התקנים עושה בקורות פתע ולוקח לוחיות לבדיקה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחיים UFD:

מה שכתבת אינו נכון.

הקטע הכחול עם דגל המדינה אינו חובה.

הוא מופיע כאופציה בלוחית, גם במסגת תקנות התעבורה וגם במסגרת התקן.

 

לליאור:

אכן ספר הבוחן ציין בלוחית לרכב אספנות: "ללא ציון אורך ורוחב הלוחית." באותה עת הלוחיות היו על פי "מפרט 327," והתקן נכתב מאוחר יותר. מכיוון שהתקן קיים כיום, ומכיוון שנציג משרד התחבורה נמצא גם בועדת המומחים וגם בוועדת התקינה המאשרת כל תקן, נושא זה בא מכיוון נציג זה.

 

כללי לכולם:

בתוספת השלישית לתקנות התעבורה מוגדר איזה מין לוחית ישא כלי רכב, וחובה זו חלה גם על רכב אספנות. בעקרון כל כלי רכב עם 4 גלגלים ויותר חייב לשאת לוחיות רחבות "אירופיות," למעט כלי רכב שמיקום ההתקנה אינו מאפשר התקנת לוחיות מסוג זה. אז מותר להתקין את הלוחיות הצרות "אמריקאיות." בטרקטור מותר להתקין גם לוחית מהמין המשמש לאופנועים עם מנוע בנפח העולה על 50 סמ"ק. באופנועים, מנוע בנפח 50 סמ"ק הוא הגבול העליון ללוחית הקטנה,ובנפח מנוע גדול יותר יש להתקין את הלוחית הגדולה.

 

 

כאמור לפי הרשום כאן, השינוי הנ"ל הוא הרעה בעייתית מאוד, ישנם אופנועי אספנות רבים שאין בהם מקום - פיזית וטכנית למספר "גדול" ונראה לי פשוט אבסורדי שצריך עכשיו להתחיל לבצע שינויים באופנועים בכדי להתאים אותם לשינוי הנ"ל.

 

אם כך הדבר ואכן נראה שכך הדבר, ישנה פה בעיה וזה לא דבר שיעבור בשתיקה... אני ממש לא מתכוון להתחיל לשנות את המבנה של התושבות ומיקומי הפנסים של האופנועים כפי שהם במקור רק כדי שיהיה אפשר להתאים מספר "ישראלי" שאגב זוכה לאחר כבוד אצל כולם בכינוי "מפרש".

 

המשך יבוא...

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2235 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...