Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308 החדשה - יומן מעקב


daido1
שימו לב! השרשור הזה בן 1685 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הגיעה העת לעדכן סטטוס.



טיפול 75,000 ולראשונה בחיי הרכב - אירוע משמעותי מהרגיל...

 

קצת אחרי 74,000 נדלקה נורת התרעה שלפי הספר המשמעות שלה -

"בעיה במערכת לזיהום אויר, אפשר להמשיך לסוע אבל להגיע בהקדם למוסך".

טוב, זה לא בדיוק זה.

לאחר אבחון אלקטרוני במוסך המורשה, התגלתה התקלה הבאה:

עקב התפוררות חלקית של רצועת הטיימינג וחדירת שבבים למשאבת השמן, נפגמה המשאבה,

ובמיוחד מערכת הסינון שלה.

לאחר ניקוי יסודי, והתייעצות עם היצרן הוחלט להחליף את כל משאבת השמן (!), אבל... Good Will.

כלומר למרות שהרכב כמעט שנה לאחר תום האחריות, פיג'ו / לובינסקי לוקחים על עצמם גם את החלפת הטיימינג, וגם את משאבת השמן.

כמובן האישור לכך התקבל לאחר שווידאו במחשב שאני "ילד טוב" ובאתי לכל הטיפולים בזמן.

 

מבחינת שירות - יש לציין שירות מעולה של מוסך "המוביל פוספלד", כפ"ס ובמיוחד את דני!

הפגינו יחס מאד מקצועי, עדכנו אותי מדי יום בהתקדמות ובממצאים, והקפידו על כל שלבי האבחון, ניקוי וכו'.

כמו כן, הקדישו לא מעט בדיקות כדי לוודא שלא נגרם שום נזק למנוע, בוכנות, בריחת לחץ וכו'.

 

מבחינת מחיר - טוב, סובייקטיבית זה נראה לי קצת פחות כיף שגם אחרי Good Will ו-10% הנחה עדיין נשאר חשבון של 2950 שקלים (כולל מע"מ).

מזה צריך להוריד 600 שקלים - בחירה שלי לקחת מהם רכב חלופי ל-6 ימים. (מה המצב במוסכים אחרים?...)

האמת שבמחירים אני פחות מתמצא, אז אני לא רוצה לקבוע אם זה סביר או יקר מדי.

כרגיל, ראו למטה חשבונית פתוחה לביקורת.

 

מומחים - האם לדעתכם תקלה זו פוגעת משמעותית במוניטין האמינות? אירוע רציני אומנם, אבל חריג ויחיד מסוגו לאחר 74,000 קמ'. לשיפוטכם.

האמת שלא קיבלתי תשובה ברורה מה יכול היה לגרום להתפוררות הטיימינג, ההנחיה הרשמית היא להחליף את הרצועה לאחר 165,000 קמ'. אולי התייבשות באקלים מקומי?...

אולי העובדה שנאלצתי לנסוע עוד כ-150 קמ' עם הנורה דולקת מהדרום עד המוסך גם תרמה את שלה לנזק.

(השתדלתי לפחות לא ללחוץ על הטורבו בדרך, ולא לעבור את ה-3000 סל"ד)

 

חוץ מאירוע זה, לא היו שום תקלות מיוחדות. טיפול 15 שגרתי לגמרי + החלפת מגבים ותאורת בלם אחורית (לדים).

 

להלן החשבונית, לשיפוטכם : (מחירים לפני מע"מ)

308_75000.jpg

 

 

איכות הרכבה:

דשבורד, דלתות - מושלם. שום קרקוש קל או "חופש" בדופן כזו או אחרת עד כה (כמעט 4 שנים).

בידוד מרעשים - מושלם. שום שריקה קלה של רוח בכביש 6.

 

 

פעילות שוטפת:

צריכת שמן בין הטיפולים: אין.

צריכת דלק ממוצעת לא השתנתה:

משולב (עירוני + בינעירוני) = 14 קמ' / ל'

עירוני = 11 קמ' / ל'

בינעירוני בלבד = 18 קמ' / ל'

הפעלת מזגן מגדילה את הצריכה ב-10% בערך.

ביצועים - אין שום שינוי ביחס למבחן כשהיתה חדשה: 9.1 שניות מ-0-100 קמ"ש.

סיבובי סרק - אין שום רעידות.

 

וממש בקטנה, עם רמז קל למוסכים אחרים שלא אציין את שמם...

ככה משאירים מנוע אחרי טיפול! נקי ומצוחצח! :-D

20180716_175327.jpg

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 350
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

א. כל הכבוד למוסך/יבואן.

ב. זה נכון שהיצרן ממליץ כל 160K ק"מ (או 10 שנים) אבל בפועל מומלץ להחליף לפני.

ראיתי תמונות של רצועות כאלו בסיטרואן (באירופה) שכבר ב 135K נראו לא טוב (סיבים, קילופים) ולכן אני מקדים את הטיפול ברצועה (אבל זה אני

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?651693&p=5635625& viewfull=1#post5635625

 

התמונות היו מאירופה אז אני לא בטוח שזו בעית אקלים. מה שכן : ב 74K זה עוד טרם ראיתי. יש לך תמונה של הרצועה הישנה ?

תאפס אצלך את המונה בראש. אל תחכה עוד 160K להחלפה . תודה על העדכון.

 

נקודה אחרונה: תרוקן קצת מים במיכל עיבוי.לא צריך מעל המקסימום.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פנס בלימה ורכב חליפי זה 900 שקל לפני מע"מ שלא קשורים לטיפול/תקלה.

 

לא רשומים מחירי המשאבה והטיימינג של הרכב כך שקשה לדעת כמה היית אמור לשלם על התיקון.

 

נקודה חיובית -

זה היתרון בטיפולים במוסך יבואן יכולים להועיל להועיל.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל כך הצלחתי להבין על מה מגיע כל הכבוד.

 

דבר ראשון, פות"ש חויב ב-750 ש"ח לפני מע"מ על כל ה-goodwill הזה (150 ש"ח בדיקת תקלות + 480 ש"ח פו"ה אגן שמן + 120 ש"ח פו"ה וניקוי משאבת ואקום).

 

דבר שני, מדובר בתקלה שבאופן די ברור לא נגרמה בגלל חוסר טיפול / נהיגה לא נכונה / משהו אחר שפות"ש יכול היה להשפיע עליו. למה רצועת טיימינג צריכה להתפורר ברכב בן 4 שנוסע פחות מ-20,000 ק"מ בשנה? למה על זה שתיקנו לו את זה (וחייבו אותו ב-750 ש"ח) מגיע כל הכבוד?

 

דבר שלישי, אם כבר תיקנו, למה זה לוקח 6 ימים? שבהם הלקוח משלם על רכב חלופי? זה לא כסף?

 

דבר רביעי, תקלה כזו עם קצת פחות מזל היתה יכולה לגרום להחלפת מנוע. קצת בעייתי, לדעתי, ברכב בן 4 (ואני אומר את זה אחרי שעזרתי קצת למישהו לחפש סיטרואן C4 עם המנוע הזה, ומתוך הארבעה שהוא בדק לשתיים כבר החליפו מנוע). מתחבר לי באיזשהי צורה עם זמני ההחלפה של רצועת טיימינג ב-206+ (10 שנים) וכמות לא מבוטלת של רצועות שנקרעו וגרמו להחלפות מנוע.

 

ודבר חמישי, כמעט 200 ש"ח (לפני מע"מ) על זוג מגבים? הם מחוזקים באבקת יהלומים חייזרית או משהו? לפחות לא חייבו ב-200 ש"ח על פ"וה מגבים, גם זה משהו...

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל כך הצלחתי להבין על מה מגיע כל הכבוד.

 

דבר ראשון, פות"ש חויב ב-750 ש"ח לפני מע"מ על כל ה-goodwill הזה (150 ש"ח בדיקת תקלות + 480 ש"ח פו"ה אגן שמן + 120 ש"ח פו"ה וניקוי משאבת ואקום).

 

דבר שני, מדובר בתקלה שבאופן די ברור לא נגרמה בגלל חוסר טיפול / נהיגה לא נכונה / משהו אחר שפות"ש יכול היה להשפיע עליו. למה רצועת טיימינג צריכה להתפורר ברכב בן 4 שנוסע פחות מ-20,000 ק"מ בשנה? למה על זה שתיקנו לו את זה (וחייבו אותו ב-750 ש"ח) מגיע כל הכבוד?

 

דבר שלישי, אם כבר תיקנו, למה זה לוקח 6 ימים? שבהם הלקוח משלם על רכב חלופי? זה לא כסף?

 

דבר רביעי, תקלה כזו עם קצת פחות מזל היתה יכולה לגרום להחלפת מנוע. קצת בעייתי, לדעתי, ברכב בן 4 (ואני אומר את זה אחרי שעזרתי קצת למישהו לחפש סיטרואן C4 עם המנוע הזה, ומתוך הארבעה שהוא בדק לשתיים כבר החליפו מנוע). מתחבר לי באיזשהי צורה עם זמני ההחלפה של רצועת טיימינג ב-206+ (10 שנים) וכמות לא מובטלת של רצועות שנקרעו וגרמו להחלפות מנוע.

 

ודבר חמישי, כמעט 200 ש"ח (לפני מע"מ) על זוג מגבים? הם מחוזקים באבקת יהלומים חייזרית או משהו? לפחות לא חייבו ב-200 ש"ח על פ"וה מגבים, גם זה משהו...

מסכים עם מרבית דברייך, חוץ מטיב השירות והמקצועיות שהפגינו.

לא מובן מאליו. עבדו ובדקו באופן מאד יסודי, ופירקו לא מעט חלקים כדי לנקות ולוודא שלא נשאר שום נזק.

לכן גם לקח להם 4 ימי עבודה (שישבת באמצע).

בעבר, לפני הרכב הנוכחי, נתקלתי בהרבה מקרים בהם ביצעו את המינימום ההכרחי, לפעמים בשיטת ניסוי ותעייה די חובבנית, שיחררו אומנם באותו יום עם "תחזור אם יהיו בעיות" , ואכן חזרתי עם אותן בעיות פלוס ריבית.

מחיר - מסכים, יקר. (אבל כמה היה עולה במוסכים אחרים? האם מובן מאליו הרצון הטוב?...)

אמינות - מסכים, אכן חריג מאד. מעולם לא החלפתי טיימינג לפני 120K. באף רכב. מקווה שזה אכן יישאר חריג, עד כה 0 תקלות.

מגבים - שמתי לב שלאחר כל ניגוב, יש נצנוצים מהחלון. אולי זה באמת מהאבקת יהלומים... :lol:

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עצם הרעיון שלא חייבים לו כלום ונתנו לו כמעט את כל התיקון (אנחנו לא יודעים כמה עולה ללקוח רגיל התיקון) זה יפה.

 

בגלל שמדובר המוסך מורשה יבואן ולא מוסך של היבואן, יש ככל הנראה מדיניות שונה לגבי רכב תחליפי.

 

6 ימי עבודה - לא בהכרח שיש את כל החלקים בארץ. בינהם צריך לאבחן את התקלה, לשלוח בקשה להשתתפות (יש מצב גם לערב את היצרן), לבצע את ההחלפה עצמה ולוודא שלא נגרם נזק קבוע. אי אפשר לצפות לקבל את כל זה ביום אחד, גם לא יומיים).

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לו אישית לא חייבים כלום כמובן. היו יכולים לחייב אותו גם ב-10,000₪, ולהגיד לו שיגיד תודה שהם בכלל מוכנים לעשות את כל העבודה הזו.

 

אבל כשרוב הרכבים שלך מגיעים עם המנוע הזה, ובכולם יש רצועת תזמון טבולה, וזה לא המקרה הראשון שהיא מתחילה להתפורר, והתפוררות כזו שלא תופסים בזמן יכולה להרוס מנוע, כנראה שכדאי לך לתת את השירות הזה. בטח למישהו שמפרסם בפורום פתוח שגוגל מאנדקס.

 

אתה היית קונה רכב שאחרי 4 שנים התפוררה לו רצועת תזמון וכמעט סתמה משאבת שמן? והיבואן / יצרן התנער מאחריות?

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פו, מהתגובות שלך משתקף שאתה לא מבין שהרכב יצא מתקופת האחריות. ההגיון שלך לא עובד נכון בזה שאתה חושב שהם עדיין חייבים לו משהו. בתום האחריות, גם אם ילך מנוע חודש אחרי זו מחווה טובה להחליף אותו על חשבונם.

 

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה היית קונה רכב שאחרי 4 שנים התפוררה לו רצועת תזמון וכמעט סתמה משאבת שמן? והיבואן / יצרן התנער מאחריות?

אני הייתי קונה, אפילו במחיר מחירון... ;-)

- בתנאי שהיבואן לקח אחריות, הרכב טופל בצורה מקצועית באופן עקבי במוסכים מורשים, וזו אכן תקלה חריגה.

 

אגב, אני ממש לא מודאג בקשר לזה.

גם לאחר הטיפול, קיבלתי הבטחה מחודשת לטרייד אין במחיר מחירון ממנהל המוסך וגם ממנהל מכירות באולם תצוגה הסמוך. האם אפדה בקרוב את ההבטחה?

לא בטוח, בינתיים אחלה אוטו, אין סיבה להחליף.

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוהב צרפתיות,היה לי רומן עם אחת,לימדה אותי המון,בין פינוק לפיהוק גם דחפה לי באגט מספר פעמים,אז זרקתי אותה בכאב לב.

אז לקחתי גרמניה,שישר התחילה לנבוח עלי,אבל כולם מסביב שיבחו אותי על האישה שבחרתי,,,לך תבין אנשים.

 

ועכשיו ברצינות : מתי כבר ישקמו את המותג הזה ? הרי מלא מנועי TSI התפוצצו ותיבות DSG הלכו,,,לי אישית הלכה אחת ב 13K.

אבל הכי קל לומר שצרפתיה לא אמינה כי היא רטובה ! (הרצועה כמובן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגופו של עניין,

 

מחירי העבודה הם שערוריה בעיניי במיוחד ה 150 ש"ח עבור סריקת תקלות ואיפוסן (WTF) זה לוקח בדיוק 3 דקות..

שישה ימים (או ארבעה ימי עבודה) לטיפול בתקלה כזאת גם הם לא סבירים, למכונאי מנוסה ובמיוחד כזה שרואה בעיקר את אותם מנועים כל יום כלל העבודה לא צריכה לקחת יותר מיום עבודה אחד וגם פה אני מפרגן לו בשעתיים הפסקה.

גם אם נדרשת הסכמה של היבואן או היצרן להשתתפות בנזק(מה שקורה ב90% מהמקרים בסגנון הזה) לא צריכה לבוא על חשבון הלקוח, הנזק הרי היה מתוקן כך או כך וכמו שאמרו לי במוסך מורשה אחר במקרה דומה, "אל תשלם ונעשה הכל כדי שיכירו בנזק וישתתפו כמחווה של רצון טוב" וכך היה, מיותר לציין שאת הרכב קיבלתי כעבור כמה שעות.

 

בנושא המוסך הספציפי כי מאוד צרם לי לראות את המחמאות האלה על גבי דפי הפורום,

הדבר האחרון שאני יכול להגיד עליו הוא שהוא מקצועי ובייחוד מנהל המוסך.

הייתה לי פיג'ו 208 GTI שרכשתי חדשה מהחברה באוגוסט 2016 - אחרי 2500 ק"מ של נסועה עם הרצה לפי הספר קיבלתי התרעה של מפלס שמן נמוך, בדקתי את המדיד ואכן היה יבש לחלוטין אחרי שיחה עם השירות לקוחות שלחו גרר על חשבון החברה והרכב נגרר למוסך (עד כאן שירות נהדר אם נתעלם מהאכזבה הקלה) הרכב נגרר למוסך המוביל ושם בדקו את הכל והשלימו קילו שמן וקראו לי לאסוף את הרכב. עד כאן בסדר.

מכאן הכל התחיל להיות לא סימפטי, מנהל המוסך טען בפניי שצריכה של קילו שמן כל 2000 עד 3000 ק"מ היא צריכה תקינה

יותר מזה הסביר לי כי המנוע הוא מנוע טורבו ולכן הוא שורף שמן בכמויות גדולות (WTF-2) מקצועיות לא הייתה הצד החזק שם.

הציג בפניי מסמך מהיבואן שמנחה את המוסכים להסביר את מה שהסביר לי אבל כשביקשתי לצלם את המסמך כדי שאדבר עם היבואן על זה הוא לא הסכים משום פנים ואופן.

בסופו של עניין חייבו אותי 50 שקלים על קילו שמן שהשלימו לי (שזה בפני עצמו אבסורד לרכב שעוד לא נסע) ומיותר לציין שלא חזרתי לשם יותר.

הדבר הכי גרוע בעיניי הוא למכור לוקשים ללקוחות מקום להסביר בצורה הגיוני שאו שהרכב הגיע עם שמן בצמיגות נמוכה יותר לארץ מהמפעם בשביל ההרצה ויש צורך להחליפו או שהרכב לא נבדק טרם מסירה כמו שצריך ולא היה מלכתחילה מספיק שמן או כל סיבה הגיונית אחרת הייתה מתקבלת באהבה.

קשקושים על כמה שמנועי טורבו שורפים שמן בכמויות מסחריות ממש לא.

 

בהצלחה עם הרכב ומאחל לך שלא תדע עוד תקלות, ואם כן חלילה אז תעשה לעצמך טובה וסע למוסך גבע

Subaru BRZ 2018 MT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי קונה, אפילו במחיר מחירון... ;-)

- בתנאי שהיבואן לקח אחריות, הרכב טופל בצורה מקצועית באופן עקבי במוסכים מורשים, וזו אכן תקלה חריגה.

 

אגב, אני ממש לא מודאג בקשר לזה.

גם לאחר הטיפול, קיבלתי הבטחה מחודשת לטרייד אין במחיר מחירון ממנהל המוסך וגם ממנהל מכירות באולם תצוגה הסמוך. האם אפדה בקרוב את ההבטחה?

לא בטוח, בינתיים אחלה אוטו, אין סיבה להחליף.

 

קבלת הבטחה בע"פ או בכתב?

מה קשור מנהל המוסך להבטחה זו? הוא אישית מתחייב לקנות ממך את הרכב?

 

טרייד אין במחיר מחירון לפיגו זה אכן פיס, גם אם הם מחייבים אותך לקנות 3008 חדשה.

 

למה לא לממש?

עריכה אחרונה על ידי אליהו שבת
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קבלת הבטחה בע"פ או בכתב?

מה קשור מנהל המוסך להבטחה זו? הוא אישית מתחייב לקנות ממך את הרכב?

 

טרייד אין במחיר מחירון לפיגו זה אכן פיס, גם אם הם מחייבים אותך לקנות 3008 חדשה.

 

למה לא לממש?

קיבלתי הבטחה בע"פ שמחר הם כבר יכולים לסגת ממנה.

למנהל המוסך יש קשר עקיף ביותר, הוא לכל היותר

יכול בשעת מבחן לתת חוות דעת חיובית למחלקת טרייד אין רק אם בא לו, וגם אז לא בטוח שיספרו אותו.

יש גם את התסריט האופטימי שלפיו אני מגיע עוד שנה והם עומדים מאחורי ההבטחה.

אני מצדי מבטיח לעדכן כאן בכל מקרה.. היום הכל שקוף.. :wink:

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1685 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...