Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי טורבו


Mjko
שימו לב! השרשור הזה בן 3514 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הבנתי שעל מנת לשמור על רכב עם טורבו מומלץ לחכות דקה-שתיים לפני שמכבים את האוטו לאחר נסיעה מאומצת. השאלה שלי היא אם באוטו מותקנת מערכת עצור וסע שמדוממת את המנוע ברגע שאתה מעביר את הרכב לפארקינג או לחילופין שאתה מגיע לרמזור, זה לא יגרום נזק?

 

בנוסף אשמח לעצות נוספות בטיפול ברכב עם טורבו מכיוון שעד היום לא היה לי נסיון עם רכב שכזה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בטוח שהמהנדסים שתיכננו את המערכת הזאת חשבו על זה.

טפל ברכב במוסך מורשה\מומחה\שאתה מכיר וסומך עליו והכל יהיה בסדר (אלא אם יהיה משהו חריג).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להשאיר דקה וחצי לפחות לפני סגירת מנוע,שהטמפרטורה של האויר והשמן ירדו מעט.

כשמכבים מנוע מן הסתם המערכות המקררות שמן מנוע הפסיקו לעבוד וטמפרטורה עולה,המגדש

ממשיך להסתובב ללא הקירור שמן והטמפרטורה עולה והשמן נשרף .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

bigmik, אז מה קורה במצב כמו שפותח השרשור שאל, ברכב עם מנגנון "עצור וסע"? נראה לך שיצרני הרכב לא לקחו זאת בחשבון ודאגו שהקירור (נניח) ימשיך לעבוד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב המגדשים בנויים שהמיסבים בהם עשויים מיציקה אחת ולא מיסבים כדוריים(''לאגרים'' בשפת המוסכים),ןהמערכת עצור וסע משפיעה לרעה

על אותם מיסבים,אין קירור לשמן כשמכבים מנוע PASAT04 והחיכוך גבוה יותר,כי המגדש ממשיך(מסתובב מכוח האנרציה)

לעבוד כדקה למרות שכיבנו את הרכב,מגדש מגיעה בן 10000 ל 20000 אלף סל''ד הוא לא יעצור באותה השנייה,אלה ימשיך להיתחכך .

המיסבים הכדוריים נמצאים במגדשים יקרים יותר( TWIN SCROOL)אלה האחרונים פחות נפגעים מחוסר קירור.

יצרנים לקחו זאת בחשבון,ברור להם שהמגדש יהיה בו בלאי גבוה יותר אבל להם זה זניח ,עדיפות לחסכון בדלק כיצרן בממוצע השנתי

הם מחויבים להציג מספרים נמוכים לרכבים שלהם של גזי הפליטה הכללי שנתי .

מגדשים טובים יכולים להציג נתונים גבוהים גם לרכבים בעלי 200000 ק''מ אבל יש ירידה בביצועים והיא יורדת עם הקילומטראז של

הרכב ובמדינה חמה כמו שלנו ,תא המנוע אצלנו יותר חם ממדינה אירופית קרירה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל מגדשים מגיעים עד 160,000 סל"ד וכשמדוממים נפסקת אספקת השמן, הציר מתחמם והשמן נשרף תוך בלאי די גבוה לציר ולתותב.

 

במכוניות המוגדשות עם מערכת עצור סע שאני ראיתי פתרו את זה באמצעות משאבת שמן חשמלית שממשיכה לעבוד כשהמנוע מדומם.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Bigmik,

הסבר יפה ומפורט, אך הרשה לי תיקון קטן- המושג twin scroll לא מתייחס למיסבי המגדש, וטורבו twin scroll לא בהכרח יהיה בעל ball bearing.

בטורבו twin scroll צד הפליטה מחולק ל2, בכך מאפשר זרימת גזים עדיפה וגדישה מהירה יותר. כמובן שגם ball bearings יעזרו לבנות גדישה מהר יותר, אך אלו שני מושגים נפרדים, אשר אינם תלוים האחד בשני ותרומתם שונה.

 

למי שמתעניין בהסבר יותר מפורט בנושא twin scroll

http://www.modified.com/tech/modp-0906-twin-scroll-turbo-system-design/

אגב, בSTI שלי היה טורבו twin scroll (ללא ball bearing)

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לחכות דקה -שתיים לפני כיבוי הרכב או שאין צורך?

 

קרא את ספר הרכב שהגיע עם הA1 שלך ופעל לפי ההוראות שם, זה פשוט.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרא את ספר הרכב שהגיע עם הA1 שלך ופעל לפי ההוראות שם, זה פשוט.

 

עם עצה כזאת אפשר לסגור את הפורום ולשלוח את כולם לקרוא בספרים של הרכבים שלהם. עובדה שהדעות פה חלוקות וזה לא עניין של שחור או לבן ולכן שאלתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה בסשן התגרזנות בנס הרים, הדרך הנכונה תהיה לסיים את הנסיעה בנהיגה רגועה של מספר דקות בצורה רגילה ואח"כ תעמיד את האוטו בצד, מותנע ותן לו להתקרר במשך מספר דקות.

 

אם אתה בסיבוב מנהלתי בנהיגה מנהלתית, אין שום צורך ב"קירור ו/ או המתנה".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שבספר הרכב של פותח השרשור אין התייחסות לנושא.

גם בספר הרכב של הרכב שלי (גולף 160 כ"ס שנת 2010) אין התייחסות לכך. עם קבלת הרכב שאלתי. אמרו שאם אין התייחסות בספר, לא צריך שום פעולה מיוחדת.

כהרגל, בהתנעה עם מנוע קר, אני מתחיל לנסוע רק כשה"טורים" (סל"ד) יורדים לרמת סיבובי סרק, זה בד"כ לא לוקח יותר מדקה.

כהרגל, לפני כיבוי, אני ממתין דקה-שתיים בהתאם לאופי קטע הנסיעה האחרון. לרוב מדובר בנסיעות מנהלתיות רגועות.

יהיו שיגידו שזה מיותר. זו החלטה שקיבלתי על עצמי ביום קבלת הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחזור על ההסבר שכתבתי כבר כמה פעמים:

 

ב 95% מהמקרים לפני שמחנים את הרכב ומכבים מנוע, נוסעים מאוד לאט, עם מינימום גז בסל"ד נמוך. במצבים אלו כמעט ואין גדישה, וטרובו לא מאיץ לסל"ד גבוה.

 

לדוגמא עושים תמרונים ברוורס, או עושים סיבובים בחניה של הקניון או נוסעים ברחוב קטן וכו'.

 

במצבים אלו אין צורך בהמתנה נוספת לפני כיבוי, מי שרוצה להיות סופר קפדן, יכול להמתין 10-15 שניות.

 

המתנה של דקה - שתיים מוגזמת ומיותרת.

 

 

אבל אם יש צורך לכבות מנוע מיידית אחרי נסיעה מאומצת או עליה בעילה ארוכה - יש מקום לבמתין כדקה על מנת לאפשר לטורבו להאט לסיובי סרק שלו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3514 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...