Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התנעה ע"י כבלים מרכב פשוט לרכב שונה ועם מחשב


enash
שימו לב! השרשור הזה בן 7082 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם באמת יכולה להיות בעיה עקב אי התאמה בין שני רכבים בהתנעה ע"י חיבור כבלים?

הבנתי שזה יכול לגרום בלגן במחשב של האוטו (המתנדב) :wink:

או נגיד אם מחברים מנוע בנזין 1.4 למנוע דיזל 3K ..

אני אישית לאחרונה הנעתי את האונו 96 1.4 ע"י חיבור ליונדאי 2001 1.6 ולא היו שום בעיות

אבל שמעתי על מקרים שזה עשה בעיה באחד הרכבים או בשניהם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תנסה להניע האמר H2 מהפיאט אונו. הרכב המתנדב צריך להיות דומה בקיבולת המצבר שלו לרכב המת, או גדול יותר.

 

זה בנוסף לדרישה מוחלטת שהמתח יהיה זהה (ב99% מהרכבים זה 12V, החריגים הם או ענתיקות עם 6V או משאיות וכו' עם 24)

 

חוץ מזה - את ההתנעה של הרכב המת יש לבצע אחרי זמן מה בו הרכבים היו מחוברים, וברכב המסייע יושב מישהו ונותן גז ל2500 סל"ד +- כולל בזמן נסיון ההתנעה עצמו.

 

אחרי התנעה מוצלחת לחכות איזה דקה, ורק אז לנתק בזהירות מירבית את הכבלים (רצוי קודם כל מינוס) - להיזהר לא לגרום קצר בזמן החיבור או הניתוק!!!

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזה שייך איזה רכב זה ?? ומזה משנה איזה מנוע ?? ומזה משנה אם זה פיאט או האמר ?? ומה זה משנה אם יש מחשב או אין מחשב ??

 

תראה, רכב שבא לתת מצבר לרכב לא מסכן את המחשב כל עוד האוטו כבוי !

במידה ושניהם 12v אז גם פיאט אונו יכולה לתת מצבר להאמר כדי להניע .

 

..אחרי ההנעה יש לנתק את הכבלים מיד ,אין צורך להשאיר אותם על הרכב.

JDM :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזה שייך איזה רכב זה ?? ומזה משנה איזה מנוע ?? ומזה משנה אם זה פיאט או האמר ?? ומה זה משנה אם יש מחשב או אין מחשב ??

 

תראה, רכב שבא לתת מצבר לרכב לא מסכן את המחשב כל עוד האוטו כבוי !

במידה ושניהם 12v אז גם פיאט אונו יכולה לתת מצבר להאמר כדי להניע .

 

..אחרי ההנעה יש לנתק את הכבלים מיד ,אין צורך להשאיר אותם על הרכב.

 

תיקון נכון ,

רק בקשר לזה

במידה ושניהם 12v אז גם פיאט אונו יכולה לתת מצבר להאמר כדי להניע .
מה שעוד לא ניסיתי זה להניע טרופר 100AH עם אונו 45AH ?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לינקוט משנה זהירות (לפחות לדעתי).

 

רכב הזקוק לעזרה מכבלים, יכול ובאמת המצבר התפרק מסיבות טבעיות ונורמליו ואין כל ביעה במערכת החשמל של הרכב הנעזר אך יכול להיות כי המצבר התפרק עקב בעיית קצר ברכב הנעזר וחיבורו של הרכב העוזר (מע החשמל שלו) לרכב עם קצר עלולה להשפיע ולגרום נזקים. הבעיה במחשבים נובעת מהרגישות שלהם לספייקים במע' החשמל (וקצר יכול לגרום ליופי של ספייקים...).

לכן, אני משתדל להמנע ככול שאני יכול מלתת כבלים. תקראו לי אולי מנייאק או דברים מסגנון זה אך לפיאט שבבעלותי גם ככה אין שם מזהיר בכול הנוגע למע' החשמל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לינקוט משנה זהירות (לפחות לדעתי).

לכן, אני משתדל להמנע ככול שאני יכול מלתת כבלים. תקראו לי אולי מנייאק או דברים מסגנון זה אך לפיאט שבבעלותי גם ככה אין שם מזהיר בכול הנוגע למע' החשמל...

 

צודק ב100% , במידה ותיווצר תקלה מסויימת לאחר עזרתך , אתה זה שתספוג את ההוצעות.

 

לגבי הקצר, הספייקים והמחשבים אלו תופעות חריגות, הרי גם מצבר יכול לקצר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכול יכול לקרות ומאחר ואני לא נושא על עצמי רב מודד ואין באפשרותי לבדוק קצרים במע' חשמל ברכב המבקש כבלים (כמו כל בן אדם נורמלי אלא אם כן הוא חשמלאי בלב ובנפש ונושא עמו ארגז כלים לכל מקרה של יקרה) אז אני נוקט משנה זהירות, ממליץ לנהוג כך לכולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכול יכול לקרות ומאחר ואני לא נושא על עצמי רב מודד ואין באפשרותי לבדוק קצרים במע' חשמל ברכב המבקש כבלים (כמו כל בן אדם נורמלי אלא אם כן הוא חשמלאי בלב ובנפש ונושא עמו ארגז כלים לכל מקרה של יקרה) אז אני נוקט משנה זהירות, ממליץ לנהוג כך לכולם.
אני כן :smile:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לינקוט משנה זהירות (לפחות לדעתי).

 

רכב הזקוק לעזרה מכבלים, יכול ובאמת המצבר התפרק מסיבות טבעיות ונורמליו ואין כל ביעה במערכת החשמל של הרכב הנעזר אך יכול להיות כי המצבר התפרק עקב בעיית קצר ברכב הנעזר וחיבורו של הרכב העוזר (מע החשמל שלו) לרכב עם קצר עלולה להשפיע ולגרום נזקים. הבעיה במחשבים נובעת מהרגישות שלהם לספייקים במע' החשמל (וקצר יכול לגרום ליופי של ספייקים...).

לכן, אני משתדל להמנע ככול שאני יכול מלתת כבלים. תקראו לי אולי מנייאק או דברים מסגנון זה אך לפיאט שבבעלותי גם ככה אין שם מזהיר בכול הנוגע למע' החשמל...

במקרה כזה אפשר לנתק את כבל ה + מהמצבר של הרכב שנותן כבלים ואז גם אם יהיה קצר המחשב יהיה רחוק ממנו !

JDM :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצר שייגרם על המצבר כתוצאה ממערכת חשמל תקולה ברכב ה"תקוע" לעולם לא תגרום לתקלה ברכב המניע.

במקרה הגרוע ביותר המנוע ייכבה כתוצאה מקצר רגעי על המצבר וחוסר מתח להצתה. במקרה כזה יש לנתק בהקדם את הכבלים.

נזק כתוצאה מקצר ייגרם למצבר, אך ורק למצבר, ולא בזמן מיידי אלא רק לאחר זמן קצר ולא שניה או שתיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה כזה אפשר לנתק את כבל ה + מהמצבר של הרכב שנותן כבלים ואז גם אם יהיה קצר המחשב יהיה רחוק ממנו !

לא בכל רכב ניתן לנתק +/- מהמצבר סתם כך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יום אחד נתתי כבלים לטויטה שלנו מהקאדילק שלנו ולאחר מכן צצו הרבה בעיות חשמל בקאדילק.

בUMI אמרו שעם קאדילק אסור לתת כבלים לאוטו אחר זה פוגע בכל מערכת האלקטרוניקה.

לירון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יום אחד נתתי כבלים לטויטה שלנו מהקאדילק שלנו ולאחר מכן צצו הרבה בעיות חשמל בקאדילק.

בUMI אמרו שעם קאדילק אסור לתת כבלים לאוטו אחר זה פוגע בכל מערכת האלקטרוניקה.

לירון.

מה זה החרטא הזה

dirty old man

need love too

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה החרטא הזה


כשתעבור מברנדה עם קרב' ופלטינות לרכב משופע במערכות אלק' העובדות על מתח 5 וולט

(אם לא ידעתם , הרכיבים האלק' עובדים על מתח 5 וולט , והמתח מסופק אליהם עובר דרך מייצב מתח) ועקב פיק של מתח ישרפו מעגלים בשווי אלפי שקלים תוכל לשאול שוב את השאלה

 

הסיכוי קלוש - אבל אם זה היה מכיסך לא היית לוקח צ'אנס...


שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועקב פיק של מתח ישרפו מעגלים



מה בדיוק הגורם לפיק הזה ?

הלא חיבור מקביל של מצבר הוא זהה לחלוטין לחיבור של המצבר המקורי...

הגורם ל"פיקים" האלה הוא זהה בין רכב לרכב, ולכן הרכב שמצוייד במע' אלק' מורכבות רק מצוייד במערכת סינון וייצוב איכותית יותר, ולכן מוגן יותר בפניהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7082 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...