Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המדריך למכירת רכב


discoTD5
שימו לב! השרשור הזה בן 2212 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמו רבים מהגולשים כאן, גם אני הופך להיות יועץ קניה ומכירה של מכוניות במעגל הקרוב והרחוק של חברים קרובים ומכרים.

הרבה פעמים מדובר דווקא ב 'איך למכור את האוטו?' כאשר במרבית המקרים אני מסרב להצעות של "בחייאת, תמכור לנו את האוטו".

אז הפעם המדריך למכירת רכב שאף תיקיה במחשב אינה שלמה בלעדיו...

נקודת המוצא היא שאתם אנשים ישרים והגונים ולא מנסים לרמות אף אחד, אז אם אתם לא, או אם אתם סוחרי רכב מקצועיים, סוחרי רכב דמיקולו, וסתם נוכלים – זה לא בשבילכם.

המדריך מנוסח בלשון זכר, בנות יקרות – זה לא אישי נגדכן.

אני בטוח שכב רבשלב הקריאה לחלקכם יהיו השגות או רעיונות ותובנות חדשים - אתם כמובן מוזמנים לשתף את כולנו בנסיון ובתובנות שלכם בנושא.

 

 

  1. דע איזה רכב אתה מוכר ומה מצב השוק (תיאום ציפיות)
  2. ניסוח מודעה מתאימה (אינטרנט כולל תמונה, על הרכב)
  3. מענה לפניות טלפוניות
  4. הצגת הרכב לקונה
  5. סגירת עסקה
  6. העברת בעלות

 

 

  1. דע איזה רכב אתה מוכר ומה מצב השוק – תיאום ציפיות:

בשוק יש המון מכוניות למכירה יוצאות ליסינג והשכרה הנמכרות במחירים אטרקטיביים עם מימון ואחריות. הרכב שלך יימכר ללא מימון ובמרבית המקרים ללא אחריות.

אם אתה מוכר רכב נפוץ בחברות הליסינג – תהיה לזה השפעה על המחיר שתוכל לקבל על הרכב שלך, גם אם הוא יד ראשונה. זה לא אומר שאתה צריך להתיישר לפי המחיר הנמוך ביותר ואז להוריד כמה אלפים, זה אומר שאתה צריך להבין שלקונה שיתקשר אליך יש אלטרנטיבות. נטרל את כל הרגשות שיש לך לרכב. אי אפשר לתמחר אותן בכסף, ולקונה הן לא שוות שקל.

זאת ועוד, חלק מהחברות הליסינג מציעות רכב חדש, שנרשם כבר במשרד הרישוי, אבל נמכר כחדש לחלוטין עם אפס ק"מ. אם ניקח לדוגמא רכב כמו פורד פוקוס שמוצע חדש עם 0 ק"מ בכ – 100,000 שקלים, קשה לראות את האדם שישלם עבור רכב דומה יד שניה עם 45,000 ק"מ משנת 2012 סכום קרוב לזה, גם אם מחירון לוי יצחק טוען שזה המחיר. האלטרנטיבה של הרוכש הרבה יותר פשוטה, וכוללת הצעת מימון.

אם אתה מוכר רכב נדיר ומבוקש מאוד (הונדה FRV, מאזדה מיאטה ועוד מכוניות נישה) דע זאת מראש, ותמחר את הרכב בהתאם, כמובן מעל ה'מחירון' .

בשוק נפוצים שני מחירונים – יצחק לוי הותיק והמוכר על ידי חברות הביטוח, ומחירון יד 2 – האלטרנטיבה החתרנית. בין המחירונים יש הפרשים – לפעמים אחד גבוה מהשני ולפעמים להיפך. כמוכר – אתה בוודאי תבחר את המחירון הגבוה, בדיוק ההפך מהקונה שירצה לבסס את העסקה על המחירון הנמוך. צריך לזכור שחברות הביטוח מסתמכות על מחירון לוי יצחק, ובהתאם לו יעריכו את שווי הרכב.

אתה מכיר את הרכב שלך היטב, יודע מה מעלותיו ויתרונותיו, ומה מגרעותיו וחסרונותיו. הקונה הפוטנציאלי לא יודע דבר על הרכב שלך, והוא כמובן חושש שמא הוא קונה רכב עם בעיות נסתרות – החל מטיפול שלא בוצע בזמן או לא בוצע בכלל, ועד תאונה קשה שמישהו עבד קשות על מנת להסוות אותה. הבן שזה המצב של הקונה, ועשה הכל על מנת להשאיר כמה שפחות סימני שאלה.

 

 

שמור על היסטוריית הטיפולים ככל שידך משגת – כל הקבלות על הטיפולים שהרכב עבר אצלך – זה בוודאי. אם יש קבלות מהבעלים הקודמים (במידה ואינך יד ראשונה) שמור גם אותן. עבור חלק מגולשי האתר, עצם קיום היסטוריה מלאה ומתועדת היא משהו שמצביע על הבעלים, על רמת התחזוקה ועל היחס שלו לרכב.

 

2. ניסוח מודעה

מודעת אינטרנט –

לא רבים זוכרים את התקופה שהיינו מפרסמים בעיתונות סופ"ש וביום שלישי מודעת מכירה, 8 מילים בלוח של ידיעות/מעריב/הארץ. פעם זה היה ועלה כמה מאות שקלים בהתאם למספר סופי השבוע שהמודעה היתה מתפרסמת.

כיום המודעות מופיעות בלוחות אינטרנטיים – יותר מובנים (יד 2) או בנוסח חופשי (כאן באתר) - נסחו את המודעה בבהירות, בלי שגיאות כתיב (כן זה דבילי, לא כולנו נולדנו עם עברית כשפת אם ויחד עם זאת אם אתה לא שולט בעברית היטב, היעזר בוורד ותקן את השגיאות או היעזר בחבר), ובשפה פשוטה וקולחת.

ציין את כל הפרטים שאתה יכול:

· יד אמיתית (אם ברשיון הרכב כתוב בסעיף בעלים קודמים מספר כלשהו – הוסף לו 1 וזו היד של הרכב. אם כתוב בעלים קודמים 00 – אתה יד ראשונה. אם כתבו בסעיף בעלים קודמים 4 – אתה יד חמישית) – זה לא יעזור שתרשום שהרכב יד 2 בשביל למשוך קונים פוטנציאליים וכשהם יבואו לראות את הרכב יתברר פתאום שהאוטו יד 6.

· מועד פקיעת תוקף רשיון התנועה של הרכב (בעברית – עד מתי יש לאוטו טסט?)

· קילומטראז' אמיתי ומדוייק. 190,000 ק"מ זה לא קצת מעל 150,000 ק"מ. אתם באמת חושבים שהקונה לא ישים לב? ציינו ק"מ אמיתי כי מי שרוצה רכב שנסע עד 150,000 ק"מ, יבזבז את הזמן שלו ושלכם אם זה מה שהוא החליט. (אני לא נכנס להיגיון. עובדתי)

· צבע – מה אכפת לכם לציין את הצבע?

· תוספות – אם יש כאלה - ציינו. המודעה שלכם צריכה להיות כזו שתיצור אצל המתבונן בה רצון להתקשר אליכם.

· הערות – הערות כמו "יודע מה יש לי ביד ולא מוכן להתפשר"/"לרציניים בלבד"/"מי שמוכן לשלם שיתקשר ומי שלא מוכן לשלם שיחסוך לי את הזמן של שיחת הטלפון"/"מוכר עקב נסיעה, לא לחוץ" – נתפסות כפלצנות והתנשאות ולא עושות רושם על אף אחד. מקסימום מבריחות מכם קונים פוטנציאליים. תוותרו על הקשקושים האלה אם אתה באמת רוצים למכור.

· צלמו את הרכב, את כולו, והכניסו את התמונה למודעה. זה לא קורס צילום, אבל שהתמונות יתנו למתבונן מושג איך האוטו נראה. תמונות מהסלולרי בחושך – לא. תמונות של רבע אוטו מטושטש – לא. לשטוף את האוטו לפני שמצלמים – מומלץ. אתם הרי רוצים שהאוטו שלכם יבלוט בין כל עשרות או מאות המכוניות המפורסמות. מודעה בלי תמונה – עדיף שלא תשימו.

מודעה על הרכב –

אתם מסתובבים עם האוטו, נוסעים לבילוי, לעבודה, לקניות ועוד. אנשים רואים את הרכב, למה שלא תשימו עליו מודעה? ואם אתם שמים מודעה – שימו מודעה פשוטה וברורה, בכתב גדול ככל שמאפשר הדף (בדרך כלל 4A). לדעתי אין מקום לכתיבת 'מגילת אסתר' במודעה. להסתפק ב "למכירה, מספר טלפון, ושנתון או מחיר".

גודל הפונט צריך להיות כזה שגם ממרחק סביר יוכלו לרשום את מספר הטלפון שלכם.

את יתר הפרטים תשאירו לשיחת הטלפון.

 

3. שיחת הטלפון

זה לא קורס בנימוסין והליכות, אבל לא יזיק להיות מסביר פנים בטלפון.

ענו באריכות ובמדויק לשאלות, ציינו את כל הפרטים הידועים לכם. אם אתם גמישים במחיר של הרכב, ואתם נשאלים על כך – הזמינו את המתעניין לראות את הרכב ואז לעשות מו"מ.

כעיקרון אני לא ממליץ לאף אחד לסגור על מחיר בטלפון, ולו רק מהסיבה שכאשר הקונה הפוטנציאלי יגיע, הוא ינסה להוריד אתכם עוד.

מראש, אל תתחייבו לכלום. אני גם מאמין שמי שרוצה לקנות אוטו, יואיל ויטרח לראות את האוטו ולא יזמין אתם לנסוע אליו לצפון כי "אין לי איך להגיע להרצליה". שיסתדר. הוא לא פעוט שצריך השגחה.

אישית – אני לא מנהל מו"מ טלפוני עם אף אחד. "תבוא, אם אתה רציני – נגיע לעמק השווה." (בהנחה שאתם מבינים שיש מקום להתפשר).

 

4. פגישה

אין להפריז בחשיבות של הפגישה.

תחשבו על זה מנקודת המבט של הקונה. הוא הטריח את עצמו אליכם, בזמנו הפנוי. תקדישו לו זמן, היו סבלניים וקשובים. הציגו מסמכים רלוונטיים (רישיון, חשבוניות על תיקונים וכד'). ענו לו על השאלות.

דאגו שהאוטו נקי. הוא לא חייב לעבור דיטיילינג פנימי וחיצוני, אבל אם אתם מראים את הרכב כשהוא מלא בחול ים מהבילוי המשפחתי בשבת, עם הדליים וכלי החפירה של הילדים, בגדי ים שעוד לא התייבשו, כמה שזיפים חצי אכולים, קופסה עם שאריות אבטיח, ושקיות במבה קרועות – נו, אתם מבינים לבד. תעשו שיהיה נעים להיכנס לאוטו.

במידה והוא מבקש לעשות נסיעת מבחן "סיבוב" – בבקשה. אני לא קניתי שום רכב שלא נהגתי עליו קודם, אבל עליכם, כבעלי הרכב מוטלת החובה (זה האינטרס שלכם, האוטו עדיין שלכם) לוודא שלקונה יש רישיון נהיגה, ולוודא שיש לכם ביטוח עבורו. אם צריך להרחיב את הפוליסה לתקופה של המכירה – תעשו את זה. הסיכון שתתרחש תאונה בעת שהקונה הפוטנציאלי נוהג ברכב, כאשר אין לכם כיסוי ביטוחי – גדול מדי לטעמי.

במרבית המקרים הקונה יבקש לבצע בדיקה במכון או במוסך – זכותו של הקונה לבצע בדיקה לרכב היכן שיחפוץ, בגבולות הסביר. אם הוא מתעקש שאתם תבואו מהרצליה אליו לקצרין, לחבר שהוא חשמלאי רכב שיסתכל על האוטו – זו היסחפות. אם הוא מבקש שתבואו למכון בדיקה בראשון לציון - זה סביר. תפעילו שיקול דעת.

 

5. סגירת עסקה

הגעתם עד הלום, יש קונה רציני, אתם אחרי בדיקה, אתם בזבזתם זמן, הקונה בזבז זמן וכסף – סגרו עסקה. אם הקונה שכבר רוצה את האוטו הולך בלי לסגור עסקה – אתם לא יודעים מתי יבוא הקונה הבא, ובאיזה מחיר תסגרו איתו. זה הימור. לפעמים שווה לקחת אותו ולפעמים לא. אני בעד לסגור עסקה כשאני מזהה קונה רציני והפער בנינו אינו גדול.

 

6. תשלום והעברת בעלות

נקודה רגישה שעלתה בכמה שרשורים כאן.

ראשית – אני ממליץ על זכרון דברים למכירת הרכב. בגדול זיכרון הדברים שהוא הסכם לכל דבר ועניין מציין שאתם העלים החוקיים של הרכב, שאתם פועלים בתום לב, ושהקונה בדק את הרכב ומצא אותו לשביעות רצונו ואין לו טענות כלפיכם.

 

אישית – אני מעדיף שהקונה יעשה העברת זה"ב בנקאית, אני אראה את הכסף בחשבון, ונלך לעשות העברת בעלות. היתרון בהעברת זה"ב – היא לא ניתנת לביטול, רואים אותה מייד גם בין בנקים.

כמובן שאפשר לגשת עם הקונה לבנק שלו, להמתין בזמן שהוא מוציא עבורכם שיק בנקאי, ואז ללכת לדואר לעשות העברת בעלות.

אל תעבירו בעלות על הרכב לפני שקיבלתם כסף!

לרכב יש ביטוח חובה על שמכם, שחברת הביטוח הסכימה לבטח אתכם. אל תשאירו את טופס החובה לקונה. היום, אפשר בחצי דקה בטלפון לעשות ביטוח הן אצל סוכן, והן בביטוחים הישירים. אין סיבה בעולם שהקונה יסתובב עם הביטוח שלכם, מה גם שחברת הביטוח מבקשת את טופס החובה המקורי בחזרה על מנת לזכות אתם.

בהצלחה.

 

יש לכם טיפים נוספים? הוסיפו אותם.

עריכה אחרונה על ידי discoTD5

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נבדיל בין שיק אישי - שיק רגיל לבין שיק בנקאי.

שיק אישי עלול להיות לא מכובד על ידי הבנק מהמון סיבות ובחלק מהמקרים אתה תתחיל לרדוף אחרי הקונה ולא בטוח שתראה את כספך.

שיק בנקאי הרבה יותר בטוח, אבל היו מקרים בודדים בהם הוא זויף - תעשה חיפוש כאן באתר.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא פורום פיננסים ני"ע ובנקאות אבל בכ"ז הערה קטנה לגבי שיק בנקאי.

שיק זה נועד להיות בטוח הרבה יותר מבחינת הקונה, שהוא אכן מקבל חתיכת נייר שמשמעותה זיכוי בסכום שכתוב עליה. למעשה אם הנייר לא מזויף אז 100% שהוא יקבל את הכסף כשיפקיד. לעומת זאת מבחינת המוכר וגם הקונה יש בנוסף סיכון. מהרגע שהמוכר רכש את השיק (עמלה של 13-14 שח), הכסף ירד לו מהחשבון! והוא נמצא באזור הדמדומים, לא אצלו ולא אצל הקונה. למעשה הוא נמצא בנייר הזה, ואם השיק הבנקאי הלך לאיבוד מאיזושהי סיבה, המוכר נמצא בבעיה (או הקונה, תלוי מי החזיק בו באותו זמן).

אולי יותר נכון לקרוא לו שטר בנקאי ולא שיק, כי זה לא מתנהג כשיק אלא שטר כסף אמיתי. לתשומת לבכם.

אם העסקה לא יצאה לפועל, שיק אישי אפשר להשמיד ולא קרה כלום, הכסף עדיין אצלך. שיק בנקאי צריך להחזיר בזהירות לבנק כדי שהכסף יחזור.

עריכה אחרונה על ידי wwave

si vis pacem, para bellum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך מצוין, כל הכבוד על הסבלנות לכתוב בפירוט כזה.

חבל שהרבה מוכרים חושבים שיקנו מהם את הרכב בכל מצב ובכל מחיר, לא משנה מה יכתבו,

איך ידברו ואיך יתנהלו. בד״כ הם נשארים עם הרכב עוד הרבה זמן, והערך שלו כמון רק בכיוון

אחד, וממש לא מעלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד משהו על יושרה, כנות ואמינות:

 

אין רכב יד שניה בלי ריג'קטים, בטח ובטח כשמדובר ברכב מבוגר.

אם תנסו להסתיר, או אפילו לדלג עליהם - אולי תצליחו למכור, ואולי תצרו רושם של חוסר אמינות שעלול לפגוע בכם.

 

עדיף - לפרט בכנות ובשקיפות מלאה את כל הבעיות שאתם מכירים. להסביר מאיפה המכות, לספר איזה מחלות כדאי להכיר (נניח "קח בחשבון, ברכב הזה מחליפים משולשים לעתים קרובות יותר בגלל X, אני החלפתי לפני Y חודשים, זה עלה לי Z שקלים"), להראות קבלות, לספר על צריכת הדלק הריאלית (ומי שבאמת גיק או פדנט כמוני יהיה לו גם תיעוד). לתת לקונה את כל המידע שיעזור לו להפיק את המיטב מהרכב.

 

גישה כזו יוצרת אצל קונה רציני תחושת ביטחון ואמינות - אם כבר סיפרתם על הבעיות אין סיבה שתסתירו במכוון בעיות נוספות, ועדיף לקנות רכב עם בעיות שאתה יודע עליהן מרכב עם בעיות שאתה לא :-D

 

אני יודע שבקרוב אעמיד את הרכב שלי למכירה ומי שיבוא לראות ולהתעניין יקבל חפירה של החיים על כל פרט ופרט. :lol:

 

כמו כן - אל תציעו מכון בדיקה. כל מי שמכיר את השוק ישר יבהל וינסה למצוא דווקא מכון אחר, וחבל. תשאירו את ההחלטות האלה לקונה - תגידו לו: "אני לא רוצה להמליץ לך על מכון בדיקה\מוסך, תבחר מה שנראה לך לנכון כדי שתהיה בטוח בזה שהבדיקה אמינה".

 

ודבר אחרון - אני אישית לא מאמין בקטע הזה של "מתחייב לXYZ". יש יותר מידי מקום למשחק פה, ואם אתם חותמים על זכרון דברים עם התחייבות כזו אפשר להיכנס פה להליך משפטי בעייתי. לצורך העניין, לומר "מתחייב למנוע וגיר" ואז בבדיקה יגלו הזעת שמן, קלאצ' שחוק, ירידה מינורת בקומפרסיה או whatever - ופתאום לא עמדתם בהתחייבות שלכם למרות שברור לכם שמדובר בבלאי סביר לרכב בן 15. עדיף, וזה קשור להערה הראשונה שלי, לקפוץ למוסך שלכם, לבקש מהמכונאי לעבור איתכם על כל הריג'קטים הקיימים, לחשוף אותם במלואם לקונה - הוא מבין שזה סביר ועדיין רוצה את הרכב? יקח לבדיקה, יראה שתוצאות הבדיקה תואמות את מה שתיארתם, ויקנה מכם את הרכב בשמחה.

 

בהצלחה.

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשאלתי על מכירת רכב מבוקש ופרסומו במחיר גבוה.

אז ככה - רק אתם תקבעו את המחיר בו תמכרו את הרכב. הרכב שלכם וזכותכם לקבוע לו איזה מחיר שאתם רוצים. זה לא אומר שהמחיר שקבעתם יביא למכירת הרכב, אבל היי, זו בעיה שלכם.

אם אתם מוכרים רכב עם ביקוש גבוה מאוד, שאין לו אלטרנטיבות - אתם בהחלט יכולים לציין מחיר מעל המחירון ולרשום שלא יהיה מו"מ על המחיר.

אני אתן שתי דוגמאות - מכרתי בעבר רכב שהיו ממנו עשרות בלוחות המודעות ע"מ ק"מ נמוך. שלי היה עם ק"מ גבוה ויוצא השכרה - לא בדיוק משהו לעוף עליו. המחירון היה בסביבות ה 40.0 פרסמתי ב 32.0 וסגרתי ב 25.0 לראשון שהיה רציני. קיבלתי החלטה ביני לבין עצמי שאני מעיף את הרכב ולא מתווכח על כסף. לי זה היה כדאי וגם לקונה. כשאני רואה מודעה על רנו מגאן 1.6 אוטומטית משנת 2001 והבעלים מציין שהוא מוכר רק במחיר מחירון ולא שקל פחות - זה בעיקר מצחיק אותי.

כשמכרתי לאחרונה הונדה FRV של אחי, רכב עם נתונים נדירים לכשעצמם + ביקוש מאוד גבוה לדגם הספציפי - פתחתי את הלוחות, ראיתי כמה מבקשים על מכוניות דומות, וביקשתי מחיר נמוך ב 2000 שקלים ממה שהערכתי שאני יכול לקבל על האוטו. בתוך יום מהפרסום האוטו היה מכור. יכולתי לבקש / להתעקש על אותם 2000 שקלים ואולי למכור ואולי לא.

זכרו שבזמן שעובר מרגע פרסום המודעה - הביטוחים של האוטו עולים לכם כסף, המחירון שלו יורד מדי חודש, ואם חלילה גם תצטרכו לתקן משהו - זה גם על חשבונכם.

תתחילו להתסכל על מודעות כאן באתר, כאלו שמוקפצות חודשים, ותחשבו מה היה קורה אם המוכר היה מסכים למכור את האוטו מייד עם הפרסום בהצעות הראשונות שקיבל. בסופו של דבר הוא היה נשאר עם יותר כסף בכיס - וזה מה שחשוב.

 

שורה תחתונה - הרכב שייך לכם, וזכותכם לבקש עבורו כמה כסף שבא לכם. השאלה היא האם אתם באמת רוצים למכור או שאתם סתם זורקים חכה ומקווים שייתפס בה איזה דג פראייר.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

בהנחה שהמוכר והקונה לא מאותו אזור - צפון -מרכז וכ..

בשלב ראשון הקונה מגיע למוכר ובהנחה שהם מסתדרים .

איך מעבירים בעלות ? באזור של המוכר.

או שהמוכר מגיע לקונה מעבירים בעלות ואז איך הוא חוזר הביתה ?

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיזור של המוכר..זה מה שנהוג.

 

אני מכרתי את הקיה שהייתה לי לזוג מרחובות והם באו לירושלים פעם ראשונה להתרשם ובדיקה פעם שניה הגיעו להעברת בעלות ותשלום.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה

כלומר .. בפעם השנייה אם הקונה מגיע לבד , אז בתחבורה ציבורית כלשהי

כך שהוא מגיע נפגש עם המוכר , משלם מעביר בעלות וחוזר עם הרכב .

כדאי לדחוס הכל ליום אחד ? אם הרכב לא יקר , אני מגיע עם מזומן

או שעדיף לתת לזה עוד זמן ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך מצוין.

 

הטיפ שלי (קצת חוזר על דברים שנכתבו) - חשוב לנסות להכנס ל'ראש' של הרוכש הפוטנציאלי של הרכב שלך.

צריך לדעת להיות בוגר מספיק, ולעשות 'ניתוק רגשי' מהרכב שלך ומנקודת המבט שלך, לעזות zoom out אמיתי (אמיתי! לא לשקר לעצמנו!), ולשאול האם אתה היית מתקשר למודעה שאתה מפרסם.

 

לא פעם ולא פעמיים אני רואה מודעות שמפורסמות במחירים אבסורדיים, ואז כשעוברים שבועות/חודשים המחיר צונח ב(עשרות)אלפי שקלים. המצב הזה מאוד לא טוב למוכר, גם כי הקונה מזהה לחץ, וגם כי הלחץ הזה כנראה באמת יהיה קיים אצל המוכר הממוצע שעשה את הטעות הנ"ל.

 

תפרסמו במחיר שהרכב *באמת* שווה, המחיר שאתם בתור רוכשים הייתם מתקשרים וקונים בעצמכם (או המחיר הזה +דלתא קטנה, כי ישראלים אוהבים מיקוח).

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר נוסף לגבי תמחור - כל כך הרבה פעמים אני רואה רכבים שעומדים למכירה במשך חודשים ברחוב, עד שהרכב מתחיל להתפרק ונלקח על ידי העירייה לגריטה.

או שכן שלי שהעמיד ברחוב קורולה 2007, לא יפה במיוחד, עם שלט למכירה ב33000 ש"ח ועומדת כבר חודשים. אני לא יודע מה מחיר השוק של קורולה אבל ברור שאם המוכרים האלה היו מתמחרים את המכונות שלהם באופן ריאלי הם היו נמכרות מזמן, והבעלים היה מפסיד פחות כסף.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 2212 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...