Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ פרונט - גומיות, בוקסות ושאר ירקות (מצולם)


chesh
שימו לב! השרשור הזה בן 3720 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז לאחר 18 שנה ואחרי החלפת כל הבולמים ברכב, הגיעו תורם של הגומיות והבוקסות.

בעבר ניסיתי גומיות של Powerflex למוט מייצב אך אלו לא התאימו.

 

 

לאחר חיפוש ומעמק רב בפורום האנגלי של פיאט, נמצא הקיט הבא מאתר פולני שמציע גומיות מפוליאוריטן למוט מייצב, משולשים ואגזוז.

 

 

2u70xon.jpg

 

 

גומיות למוט מייצב:

 

 

4to6d3.jpg

 

 

כמובן שהיכולות של האנגלים מוגבלות ועדיין לא הגיעו לרמת האילתור והמחשבה של חברי פורום פיאט וכאן ניתן לראות מה עשה חבר הפורום האנגלי, או מה ניסה לעשות על מנת להחליף את הגומיות הרגילות:

 

 

9lesfm.jpg

 

 

בתמונה ניסה החבר לחתוך את הגומי ובכך להתאים את הגומיה החדשה:

 

 

22fbdg.jpg

 

 

אך ניתקל בבעיה:

 

 

2lw4qz5.jpg

 

 

מתחילים בעבודה:

 

 

את הגומיות אין צורך לחתוך ולפורר מהתופסן.

התופסן בעצם מחובר ביחד מ 2 חלקים וניתן להפרדה בעזרת פטיש ואיזמל.

התופסנים מתחברים ביחד בעזרת הברגים שניתפסים לגוף הרכב.

 

 

flgf9c.jpg

 

 

לאחר התאמות:

 

 

2l2bnp.jpg

 

 

11uwx12.jpg

 

 

צד אחד מורכב:

 

 

4romxf.jpg

 

 

לגבי הגומיות האמצעיות, אותו עיקרון:

 

 

2uft4qx.jpg

 

 

הגומיות של המוט מייצב מורכבות:

 

 

nme1jn.jpg

 

 

החלק הבא בפרוייקט הוא החלפת הבוקסה במשולש שמתחבר לגוף הרכב.

עבודה שכמעט אף אחד לא עושה כי היא לא משתלמת ועדיף להחליף כבר את המשולשים לחדשים.

כמובן בגלל שאני פדנט וכבר הבוקסות האלה משופרות, ועדיף משולש מקורי מאשר תחליפיים סינים או טורקים, הוחלט לבצע את העבודה על החיים ועל המוות...

 

 

המשולש בן ה 18 על שולחן הניתוחים:

 

 

21bu1za.jpg

 

 

הבוקסה הייתה במצב כל כך עגום ולא רצתה לצאת, רק בעזרת חימום עם ברנר ודפיקות יצאה לבסוף.

 

 

הרכבת הבוקסה החדשה:

 

 

23hn0nd.jpg

 

 

המשולש מתחיל להראות סקסי:

 

 

213kokm.jpg

 

 

לאחר מאבק וכיוון:

 

 

28w13b4.jpg

 

 

המשולש השני כבר היה יותר מתמסר, כנראה פחד מהברנר והבוקסה יצאה תוך דפיקת פטיש אחת.

ממש הייתה חופשייה על המשולש (גמורה).

הבוקסה החדשה על המשולש השני:

 

 

o94wbd.jpg

 

 

מוכן להרכבה:

 

 

aolv7q.jpg

 

 

בפנים:

 

 

kd1t15.jpg

 

 

כל הבוקסות מורכבות:

 

 

bi5552.jpg

 

הגיעו תורם של גומיות האגזוז (גם מפוליאוריטן):

 

 

ab7biv.jpg

 

 

2poqzkp.jpg

 

 

הדוד האחורי היה כל הזמן נופל לי בגלל הגומיה הארורה הזאת:

 

 

10ihy1e.jpg

 

 

הקשיחה במקום:

 

 

2mci0l0.jpg

 

 

כל הבוקסות והגומיות הישנות:

 

 

הגומיות של המשולשים כבר היו קשות כמו אבן, גמורות ושחוקות.

 

 

i2vqed.jpg

 

 

מבט לילי על התוצאה הסופית:

 

 

2hhn38k.jpg

 

 

ih5ulw.jpg

 

 

34y2mut.jpg

 

 

קצת ניקיון לא יזיק כמובן :rolleyes:

 

 

כמובן שנתקלנו בהמון קשיים, בעיקר עם הברגות והברזות במשולש אחד עקשן.

נראה לי אני הבנאדם היחיד בארץ שהחליף בוקסות כאלה לאוטו כזה ישן ועוד להתעסק עם משולשים בני 18.

 

 

לסיכום, הרכב עוד יותר טוב מאשר הוא יצא מהחברה.

האחיזה השתפרה פלאים בנוסף לבולמים חדשים וצמיגים בני 3, הרכב פשוט דבוק לכביש. ההגה מתקשר פיקס. הרבה יותר קל לסיבוב, לא מרגישים כמעט במפרים ואין הרגשה של רכב מתפרק.

אפשר לקחת סיבוב ב 60 קמ"ש בלי הרגשת איבוד אחיזה. אין שום קרקוש והאגזוז סוף סוף במקום ולא זז.

אני מאוד מרוצה מהתוצאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד,אני מאוד אוהב פרויקטים כאלו!

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה מעולה, יפה על ההשקעה.

לא שמת גריז בין התושבות לברזל? צריך גריז על בסיס מוליבדן. אחרת מתחיל לחרוק.

 

כאן אני עשיתי הונדה 94

http://www.hondaclub-il.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=15417

עריכה אחרונה על ידי Gadgets-Car
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

נראה מושקע ויפה מאד.

הכי חשוב, מרגישים את זה בנהיגה?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3720 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...