Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם - החלפת בוכנות גז דלת תא מטען יונדאי i10


foo_bar
שימו לב! השרשור הזה בן 1237 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היונדאי מתקרבת לשנתה החמישית על הכביש (דגם 1.2 אוטומט שנת 2009) ובוכנות הגז המקוריות של דלת תא המטען התחילו להראות סימני עייפות. הדלת לא עולה מעצמה יותר ובקושי מוחזקת למעלה. סקר שוק קצר הביא לתוצאות הבאות - זוג בוכנות מקוריות במוסך יונדאי המרכזי בתל אביב עולות כ-700 ש"ח כולל מע"מ. יונדאי שופ נתנו הצעה של 300 ש"ח לזוג כולל מע"מ (לא ביררתי האם מקורי או תחליפי). חיפוש זריז באינטרנט וב-eBay העלה מגוון של יצרנים תחליפיים ולבסוף נבחרו בוכנות של מגנטי מרלי האיטלקית מחנות בלטביה. המחיר? 140 ש"ח כולל משלוח לזוג הבוכנות. הוזמן ב-15.1, נשלח ב-20.1 והגיע לדואר הקרוב לביתי ב-23.1, ללא טרטורים או עלויות נוספות.

 

בוכנות גז שכאלו (לתא המטען ובחלק מהמכוניות גם לתא המנוע) הן עניין סטנדרטי מאוד, עם מספר מצומצם מאוד של סוגי ראשים. התאמת הבוכנה לרכב מצריכה לדעת את האורך הפתוח והסגור (אשר ניתן למדוד על הבוכנה הקיימת) ואת עוצמת הסגירה (לרוב נמדד בניוטון, N). במקרה של הבוכנות המקוריות ביונדאי אין כיתוב של עוצמת סגירה, אבל מק"ט דווקא יש. חיפוש של המק"ט ב-Google נתן את כל הפרטים הרלוונטיים.

 

הבוכנה המקורית:

P1050793.JPG

 

דלת תא המטען כבדה מאוד. בוכנה אחת (ובוכנה עייפה כל שכן) לא תוכל להחזיק את הדלת בצורה בטיחותית, ולכן יש לקבע את הדלת בעזרת חפץ ארוך או לבקש מחבר שיחזיק בזמן ההחלפה. אני השתמשתי בקרש עץ 5X5 באורך של כ-2 מטרים:

P1050792.JPG

 

הבוכנה מוחזקת במקומה בעזרת קליפס ממתכת:

P1050794.JPG

 

יש למשוך בעזרת מברג את הקליפס מעט החוצה (כס"מ) ואז ניתן לשלוף את החיבור כולו. הפרוצדורה זהה לשני צידי הבוכנה ולשתי הבוכנות, כך שיש לחזור על הפעולה 4 פעמים:

P1050795.JPG

 

כפי שניתן לראות, הראש של הבוכנה יושב על ציר כדורי שהקליפס ננעל עליו:

P1050796.JPG

 

בוכנות ישנות מול בוכנות חדשות (כולל אריזה מריגה אשר בלטביה הרחוקה):

P1050798.JPG

 

לחיבור הבוכנות החדשות יש ללחוץ את המחבר על הציר עד הקליק של הקליפס. שימו לב להחזיר את הבוכנה באותו כיוון כמו המקורית - כאשר דלת תא המטען סגורה החלק שזז (הדק יותר) צריך להיות לכיוון הרצפה. הדבר מאפשר לשמן אשר בתוך הבוכנה לרדת למטה ולהיות במגע עם האטם, דבר אשר מאריך את אורך החיים של הבוכנה.

P1050799.JPG

עריכה אחרונה על ידי foo_bar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

שלום,

גםאני מחפש בולמים כאלה אבל ליונדאי אטוס2001

אודהלך אם תציין כאן את שם היצרן האיטלקי באותיותלטיניות ,תודה.

המחירשנדרש ממני -כמושביקשו ממך,ואנימעוניין להזמין כפי שאתה עשית.

הבעייהשבמכונית אטוס הם לא סטנדרטיים,ישימני ושמאלי

ובכלקצה יש זויותשמחוברות עם ניט המשמש ציר,וחוריםל2ברגיםכלומר סה"כ8ברגים

תודהמראש,ISIDOR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף,חסכת הרבה כסף גם אם הם לא יחזיקו 5 שנים,יפה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

גםאני מחפש בולמים כאלה אבל ליונדאי אטוס2001

אודהלך אם תציין כאן את שם היצרן האיטלקי באותיותלטיניות ,תודה.

המחירשנדרש ממני -כמושביקשו ממך,ואנימעוניין להזמין כפי שאתה עשית.

הבעייהשבמכונית אטוס הם לא סטנדרטיים,ישימני ושמאלי

ובכלקצה יש זויותשמחוברות עם ניט המשמש ציר,וחוריםל2ברגיםכלומר סה"כ8ברגים

תודהמראש,ISIDOR

אני פתרתי את הבעיה עם האטוס שלי עם וזלין בחלק החשוף של הבוכנה, עובד מצויין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינני מכיר את הבוכנות אשר ביונדאי אטוס, אבל הבוכנות שאני קניתי מיוצרות ע"י Magneti Marelli האיטלקית. ישנם יצרנים רבים וטובים של בוכנות גז, ולדעתי הכי טוב לחפש לפי מק"ט היצרן בגוגל או באתרים כמו findparts.org.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי התמונה היצרן המקורי של הבוכנות של יונדאי הוא Suspa.

יצרן מוכר נוסף הוא Stabilus, אפשר למצוא באתר שלהם את המק"ט לפי דגם הרכב. יש לחברה יבואן בארץ (רדקו) אבל אינני יודע אם הוא מוכר ליחידים.

עריכה אחרונה על ידי COMMANDER
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי התמונה היצרן המקורי של הבוכנות של יונדאי הוא Suspa.

יצרן מוכר נוסף הוא Stabilus, אפשר למצוא באתר שלהם את המק"ט לפי דגם הרכב. יש לחברה יבואן בארץ (רדקו) אבל אינני יודע אם הוא מוכר ליחידים.

 

במחיר ששאנחנו מוכרים את הבוכנות האלו (מקוריות) לא כדאי לקנות ב OEM או יצרן אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי התמונה היצרן המקורי של הבוכנות של יונדאי הוא Suspa.

יצרן מוכר נוסף הוא Stabilus, אפשר למצוא באתר שלהם את המק"ט לפי דגם הרכב. יש לחברה יבואן בארץ (רדקו) אבל אינני יודע אם הוא מוכר ליחידים.

טעות בידך !

היצרן של הבוכנות שאצלי הוא MANDO .

אני יודע מה זה STABILUS יש לי כאלה במאזדה שלי

הבוקר הייתי אצל רדקו - אין להם בוכנות מתאימות, הבוכנות באטוס הן עם זויות ישרות מחוברות לפרק שבקצה כל בוכנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבוקר טילפנתי לשירות יונדאי הציעו לי לחפש והמחיר בערך 750 שח...(220 $ )

נראה לי מוגזם. אח"כ טילפנתי אליך, לרחוב תושיה 19,

וביקשת ממני את מס' האוטו כדי לברר בסוכנות יונדאי...

אז אני חושב שכן כדאי לחפש OEM,

או פשוט לבנות "מיתקן" קטן כמו זה שמחזיק את מכסה המנוע.

בן כה וכה הבת שלי ובן זוגה לא מתחזקים את האוטו הישן והחמוד הזה והכל עלי, כולל הטסט והצמיגים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשטילפנת ליונדאי שופ לברר, ביקשו ממך את מספר הרכב, לא כדי לברר בסוכנות, אלא כדי שיוכלו לבדוק את המקט המדויק שאתה

זקוק לו מכיוון שיש 2 דגמים ביונדאי I10. האם חזרת אלינו עם המספר רכב או שילדה כדי שנוכל לבדוק לך ולתת לך הצעת מחיר?

הדגם הפופולרי שקיים אצלנו במלאי והמקט שלו הוא 817700X001 עולה בחברת כלמוביל, היבואן 301.31 ש"ח לפני מע"מ.

אצלנו,אותו המוצר בדיוק (מקורי) נמכר ב 140 ש"ח לפני מע"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

isidor, אל תהיה נחרץ לקבוע כי אני טועה.

בתמונה של הבוכנות המקוריות של ה- i10 שצירף foo_bar רואים בבירור את הלוגו של Suspa ושל יונדאי.

ייתכן שהם משתמשים בבוכנות של יצרנים נוספים, אני מבין גם כי הרכב שלך הוא מדגם אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל-isidor יש יונדאי אטוס, הסבתא של ה-i10. אני מניח שבכמעט עשור יונדאי החליפו את ספק בוכנות הגז מספר פעמים (אני גם לא אתפלא אם ישנם מספר ספקים במקביל בכל זמן נתון).

 

ליאור מיונדאי שופ, אני לא מסכים איתך. הפער בין מקורי מכלמוביל למקורי שאתם מוכרים עומד על חצי, אבל גם מחיר OEM של יצרן מכובד הוא חצי משלכם (לפחות במקרה שלי). טוב מאוד שיש תחרות בחלפים המקוריים, שכן ישנם חלפים שעדיף בהרבה לקנות מקורי. כל לקוח יעשה את הבדיקה שלו האם עדיף חלק מקורי או שאפשר להתפשר על חלק תחליפי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתנצל אם פגעתי במישהוא,

בכל אופן היצרן הרשום אצלי הוא כפי שכתבתי - MANDO

זו מכונית אטוס משנת 2001 .

נזכרתי שמייצרים אותה עד היום בהודו וגם ביוון בכמויות, וזה דירבן אותי להמשיך ולחפש.

מצאתי ב אי-ביי ספק הודי שמוכר זוג מקורי כולל משלוח ב 182 שח ! :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגביי עניין היצרן, יכול להיות ששניכם צודקים.

יצרני הרכב עובדים בשיטת 80-20. זה אומר ש 80% מהתצרוכת של חלק מסוים, מייצר להם יצרן אחד ו 20% יצרן אחר.

זאת על מנת שיהי להם תמיד גיבוי.

לכן, יכול להיות ששניכם צודקים ויש בולמים מקוריים שמיוצרים ע"י יותר מיצרן אחד.

 

לגביי ISIDOR שהזמין בהודו, אני שמח בשבילך שמצאת במחיר זול יותר (כ 100 ש"ח).

האם זה שווה את ההמתנה ? (אני מייבא גם חלפים מהודו והם עובדים הכי לאט בעולם)

האם זה שווה את העובדה שאין לך "אבא ואמא" אם החלק לא תקין או לא מתאים?

האם זה שווה את הניירת מול משרד התחבורה? (בהנחה שזה יעבור משם ולא תצהיר על הבולמים כמשהו אחר)

אני באופן אישי, לא בטוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 1237 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...