Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3 בעיות גיר


mazda3s
שימו לב! השרשור הזה בן 3747 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב לחברי הפורום.

 

אולם זה נושא שנטחן כאן במספר שירשורים, אבל לא מצאתי את התקלה שיש אצלי.

 

כול פעם לאחר נסיעה של בערך חצי שעה ההילוך הרביעי מחליק.

כאשר מגיעים ל100 קמ"ש יש תחושה שהוא יוצא מפעולה, הסל"ד עולה ל5000 בערך ואז הוא נכנס שוב לשניה אחת ושוב יוצא והתופעה חוזרת על עצמה.

העסק הזה קורה רק כשהמנוע חם אחרי בערך חצי שעה של נסיעה (אשדוד-נס ציונה)

לאחר עדכון גרסה של המנוע בגלל תחושת "דפיקה" שיש במעבר בין הראשון לשני קרה לי מצב שנדלקה לי נורת AT והיה לי רק את הילוך 1-3, ההילוך השני והרביעי פשוט לא נכנסו.

בדיקה של השמן גיר העלתה שלא חסר שמן והוא לא שחור שרוף (יותר בצבע זהב כהה)

 

לאחר עמידה של 3 שעות וחזרה לרכב, הנורה כבתה והכול היה כרגיל חוץ מההחלקה של ההילוך הרביעי לאחר חצי שעה של נסיעה.

 

סוג הרכב : מאזדה 3 ספיריט מנוע 2000 שנת 2004 עם 177000 ק"מ.

הנהיגה רגועה עם לחיצה אחידה עם הדוושת גז.

 

האם לדעתכם מדובר בתוכנה? איזה חיישן ? קונקטור ? או לצפות לרע מכול ומדובר בכשל מכני בגיר ?

 

בתודה מראש על עזרתכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה ודלקה נורת התראה כדאי לגשת למוסך ובעזרת סורק לקרוא את מהות התקלה.

 

יתכן מאוד שהבעיה היא תקלה חשמלית .

 

אם תציין מהיכן אתה בארץ אני בטוח שחברי הפורום יוכלו להמליץ על מוסך אמין באזור מגוריך .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית תודה,

 

אני מתגורר באיזור אשדוד.

המפלס של השמן תקין עומד בין הפס העליון לתחתון בזמן עבודה.

כמו כן הצבע של השמן לא שחור לחלוטין.

 

יש לציין כשהמנוע קר, הכול מצויין אין החלקות בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מותר (רק בתור סעיף א') להעלות השערה לא מקצועית? :-P

 

א. זה נשמע כמו קולר של הגיר.

אצלך במנוע 2.0 הוא חלק ממע' הקרור של הרכב, ולא נפרד כמו ב1.6.

אם הוא נפרץ, זה "אסון". בד"כ ההחלקות יתגברו די מהר עד שהגיר ישבוק.

אם הוא סתום, וכשהשמן מתחמם הגיר מחליק, זה פחות נורא.

 

ב. גם אם זה רחוק לך, תיגש לספי ויניב ב-י.ס גירים בסגולה פ"ת.

הם יאבחנו במהירות ובאמינות מה הבעיה, וגם יפתרו אותה במחיר הוגן.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב לחברי הפורום.

 

אולם זה נושא שנטחן כאן במספר שירשורים, אבל לא מצאתי את התקלה שיש אצלי.

 

כול פעם לאחר נסיעה של בערך חצי שעה ההילוך הרביעי מחליק.

כאשר מגיעים ל100 קמ"ש יש תחושה שהוא יוצא מפעולה, הסל"ד עולה ל5000 בערך ואז הוא נכנס שוב לשניה אחת ושוב יוצא והתופעה חוזרת על עצמה.

העסק הזה קורה רק כשהמנוע חם אחרי בערך חצי שעה של נסיעה (אשדוד-נס ציונה)

לאחר עדכון גרסה של המנוע בגלל תחושת "דפיקה" שיש במעבר בין הראשון לשני קרה לי מצב שנדלקה לי נורת AT והיה לי רק את הילוך 1-3, ההילוך השני והרביעי פשוט לא נכנסו.

בדיקה של השמן גיר העלתה שלא חסר שמן והוא לא שחור שרוף (יותר בצבע זהב כהה)

 

לאחר עמידה של 3 שעות וחזרה לרכב, הנורה כבתה והכול היה כרגיל חוץ מההחלקה של ההילוך הרביעי לאחר חצי שעה של נסיעה.

 

סוג הרכב : מאזדה 3 ספיריט מנוע 2000 שנת 2004 עם 177000 ק"מ.

הנהיגה רגועה עם לחיצה אחידה עם הדוושת גז.

 

האם לדעתכם מדובר בתוכנה? איזה חיישן ? קונקטור ? או לצפות לרע מכול ומדובר בכשל מכני בגיר ?

 

בתודה מראש על עזרתכם.

 

אפשרויות אי ההיצמדות וההחלקה הם כתוצאה

א - בלאי לנוזל ממסרה - לא הוחלף נוזל ממסרה כל כ 3-4 שנים או עד 50.000 ק"מ , הנוזל לא יוצר הצמדה בחום והממסרה מחליקה .

ב - תקלה - אחד השסתומים לא תקין או בעיה אחרת - לגשת למוסך לממסרות אוטו' .

 

אני הייתי מתחיל מ א -

מבצע החלפת נוזל ממסרה - לגשת למוסך לממסרות אוטו' ולבקש בדיקה לממסרה והחלפת נוזל המתאים לתקן מאזדה M-V/M-5 .

(החלפה חלקית - ריקון נוזל הממסרה מאגן הממסרה כ 4 ליטר ומילוי נוזל חדש )

 

ראה דיונים קודמים .

א - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=458558&highlight=%D7%9C%D7%9C%D7%90

ב - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=454129&highlight=%D7%9C%D7%9C%D7%90

ג - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=332528

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי נטקו,ואייל תודה על העזרה.

 

הקולר גיר ניראה לי בסדר כי הנוזל קירור נשאר ירוק, אני חושב במצב של פריצה מתחיל להיות שמח עם השמן שמתערבב עם המים.

על פניו הכול ניראה נקי.

אני מאמין אני אוכל לדדות לשם ביום חמישי על 70 קמ"ש :)

 

אייל, חשבתי על הכיוון הזה גם מכיוון הקילומטרג (177000) וגם הזמן של הרכב על הכביש 10 שניפ.

ולמרות שקראתי באתרים בעולם שכן רצוי לעשות החלפת חלקית של 4 ליטר מתוך 7.5 של השמן גיר, משום מה ביבואן מתנגדים לזה בצורה נחרצת.

 

השמן עצמו ניראה בסדר, אבל לפני שאני אנסה איזשהו צעד קיצוני אני חושב שאני אנסה את הנושא הזה.

שוב , תודה אני אעדכן מה קורה עם זה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו על כל שרשור בנושא מאזדה 3 לאחרונה אני מתעלק, אני מחזיק 1.6 אקטיב 2008 והגיר בהילוכים הנמוכים עובד בסדר גמור, קצת מושך בבוקר עד 3 אבל זה קורה רק כשהרכב קר, כשהוא מחליף לרביעי אני מרגיש את ההחלפה אבל אחרי שהוא עובר הסל"ד נשאר בסביבות 2200-2500 סיבובים, אחרי כמה רגעים או לחיצה קצת יותר חזקה על הדוושה הסל"ד יורד.

ההרגשה היא של מעין חצי הילוך, זאת לא החלקה בגיר.

 

נהגתי לפני מספר שנים מכמה רכבים כאלה אבל הם היו רכבים שכורים אז פחות הקדשתי תשומת לב, בעלי מאזדה 3 1.6 יכולים להבין למה אני מתכוון או שהגיר שלי מפתח משהו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

, קצת מושך בבוקר עד 3 אבל זה קורה רק כשהרכב קר, כשהוא מחליף לרביעי אני מרגיש את ההחלפה אבל אחרי שהוא עובר הסל"ד נשאר בסביבות 2200-2500 סיבובים, אחרי כמה רגעים או לחיצה קצת יותר חזקה על הדוושה הסל"ד יורד.

ההרגשה היא של מעין חצי הילוך, זאת לא החלקה בגיר.

 

?

נראה בסדר -

הממסרה שומרת על הילוכים נמוכים כאשר הרכב קר ( המנוע+הממסרה ) , ומעבירה בסל"ד יותר גבוה .

הכמו הילוך ברביעי , זו נעילת ממיר מומנט - הפעלה ישירה/נעילה של ההילוך הגבוה .

לפי התאור שלך נראה בסדר .

נ.ב - בכל ההילוכים בטמפרטורת העבודה - אפשר לשחק עם הדוושה ללחוץ קבוע ולהשאיר הילוך, למשוך הילוך .

לשחרר לרגע ושוב ללחוץ להעביר הילוך מעלה וכו' - כדאי להתאמן בכייף באפשרויות .

ולהחליף נוזל ממסרה כל כ 4-5 שנים - בתקן M-5 , החלפה חלקית .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר המומחים נכנסו לשרשור כאן, ברשותי ספיריט 2006 על 90,000 ק"מ.

בבדיקה לפני קניה הבוחן אמר שהשמן גיר כהה ומומלץ להחליף אותו(למרות שהגיר מתפקד מצויין והוא בדק(שיחק עם הטיפטרוניק) אותו בבדיקה).

 

קראתי בפורום שחלק טוענים שלא כדאי להחליף וחלק טוענים שכן כדאי, הרכב מטופל במורשה עד היום והבנתי שהם לא מחליפים את השמן כחלק משגרת הטיפולים. אז כנראה שכל ה90K הם על השמן המקורי.

האם כדאי לעשות החלפה חלקית של 4 ליטר? מהיא העלות הסבירה של העבודה ושל השמן?

 

תודה

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן כדאי לבצע החלפה חלקית - כל נוזל או שמן מאבד מתכונותיו צובר לכלוך , ולבסוף לא מבצע עבודה יעילה .

נוזל ממסרה מתאים בתקן מאזדה M-V נקרא גם M-5 אח"כ כנס כל 3-4 שנים או 45-50.000 ק"מ , להחלפה חלקית יזומה .

 

העלות כ 200-250 ש"ח לנוזל + עבודה כ 100-150 ש"ח .

אפשר לבצע זאת בכל מוסך בצורה הנכונה + מילוי נוזל ממסרה בתקן מאזדה .

** הוראות החלפה - מרוקנים את אגן הממסרה - לרוקן למיכל נקי , ולמדוד כמות , ואח"כ למלא בדיוק את הכמות שיצאה -

להניע את המנוע ולבדוק כאשר הרכב מונע , אחרי חימום כ 3-5 דקות להעביר בין ההילוכים בידית D,R .

ובדיקה גובה הנוזל במדיד ב P אם אני לא טועה -

 

נוזלי ממסרה טובים העומדים בתקן - מיצובישי קאיה יונדאי מאזדה , הונדה .

 

א - http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7...ATF-3-78L.html

בדף הראשי לא כתוב אך במפרט הטכני של המוצר - רשום כי הוא מתאים ומניסיוני טוב-מאוד למאזדה .

ב - http://www.autostore.co.il/151426/%D...93%D7%95%D7%9D

ג - http://www.pazlub.co.il/PDF/ZQV92bpaz_oil-pdf.pdf

ד - http://www.delkol.co.il/userFiles/fi...7%98%D7%99.pdf

 

קרא כאן דיונים נוספים -

א - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=458558&highlight=%D7%9C%D7%9C%D7%90

מכונאי מאזדה טוען שאסור להחליף שמן גיר למאזדה ואסור לגעת !!! ,,

,, על פי מה שקראתי רק היבואן בארץ אוסר החלפה

ובשאר העולם כמובן החלפה נעשית כל 35000-45000 כי השמן משחיר. ,,

 

סוף-דבר -

שלום רב

תודה רבה לכל המגיבים . נכון שפחדתי מאמירותיו של המכונאי אך בכל זאת החלפתי (החלפה חלקית ) שמן גיר ואת המסנן השארתי .

הרכב נוסע נהדר.

ב - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=507749&highlight=%D7%AA%D7%95%D7%A1%D7%A3

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה,

הקישור למוצר הראשון לא תקין, אפשר לקבל קישור ואת השם של המוצר?

מה בקשר לשמן המקורי של מאזדה? mazda atf m-v?

 

האם יש לו ייתרון כלשהו בהשוואה שמנים שבתקן של מאזדה? ידוע לך מה המחיר שלו?

 

שוב תודה

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קישור עדכני ל ולוולין MaxLife DEX\MERC ATF

http://www.autostore.co.il/151426/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9C%D7%AA%D7%99%D7%91%D7%94-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7%99%D7%AA

 

השמן המקורי של מאזדה, mazda atf m-v בסדר ומאוד מתאים - בחר את המתאים לך .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על עזרתך אייל!

לא היה לי מושג איפה לקנות את השמן הזה, וביבואן מוכרים אותו ב100 שקל לליטר.

 

אני מאמין שכבר מחר אני ארוקן 4 ליטר ואכנס 4 חדשים.

אני מקווה מאוד שזה יפתור אותי מכול הסרט הזה.

 

ושוב, תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה בסדר -

הממסרה שומרת על הילוכים נמוכים כאשר הרכב קר ( המנוע+הממסרה ) , ומעבירה בסל"ד יותר גבוה .

הכמו הילוך ברביעי , זו נעילת ממיר מומנט - הפעלה ישירה/נעילה של ההילוך הגבוה .

לפי התאור שלך נראה בסדר .

נ.ב - בכל ההילוכים בטמפרטורת העבודה - אפשר לשחק עם הדוושה ללחוץ קבוע ולהשאיר הילוך, למשוך הילוך .

לשחרר לרגע ושוב ללחוץ להעביר הילוך מעלה וכו' - כדאי להתאמן בכייף באפשרויות .

ולהחליף נוזל ממסרה כל כ 4-5 שנים - בתקן M-5 , החלפה חלקית .

 

אייל .

 

תודה רבה!

 

בבוקר אני מאוד עדין ולפחות ב5-7 דקות נסיעה הראשונות אני לוחץ בעדינות ומשתדל לא למשוך הילוכים למרות שהרכב מתחמם ככה יותר מהר.

ביונדאי אני רגיל למשוך או להוריד רגל כדי להעביר הילוכים, בעיקר בעליות שם הגיר מעדיף להישאר בשלישי אבל הרעש בלתי נסבל, במאזדה יש טיפטרוניק אבל הרעש בשלישי הרבה יותר נעים מביונדאי.

 

שמן גיר אדאג להחליף בטיפול הקרוב כי אין לי היסטוריית טיפולים ובהכנה לפני המכירה שהרכב עבר הוחלף שמן המנוע אבל לא שמן גיר.

 

בקשר לגיר לפחות נרגעתי, הרכב הזה מסדר לי הוצאות יפות יפות בתקופה האחרונה, כל חודש מינ' 2000 ש"ח :? .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3747 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...