Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה ריו 1.2 ידנית - סיכום קצר


discoTD5
שימו לב! השרשור הזה בן 2865 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לקראת סוף אוגוסט קיבלתי קיאה ריו 1.2 ליטר ידנית, שרכשתי בסוכנות בת"א.

על איש המכירות - קובי אקשוטה יש לי רק מילים טובות לומר. מומלץ.

 

המטרה ברכישת האוטו היתה להחליף רכב שטח עימו נסעתי ביומיום. בשביל נסיעות יומיות לעבודה וחזרה, מיותר להניע רכב עם מנוע 4.2 ליטר ששוקל כשהוא ריק 2.6 טון... המטרה - חסכון בדלק!

 

ביצעתי נסיעת מבחן על האוטו, וגם על פיקנטו ספורט. בשורה התחתונה לא אהבתי את הפיקנטו, את התחושה בה, ויותר התחברתי לריו.

 

עד היום נסעתי כ 1700 ק"מ, מהם כ 1300 עירוניים במלואם ורק כ 400 ק"מ מחוץ לעיר.

 

נקודות לשלילה:

הסתרה ע"י קורות הרכב. בנסיעת המבחן לא הרגשתי את זה, אבל אחרי ש'צביקה פיק' (אלירן) העיר את תשומת ליבי, בהחלט שמתי לב, וזה מפריע. הקורות רחבות ובהחלט מסתירות. כולן.

חסר הילוך שישי. באמת. מגיעים לשיוט של 100 קמ"ש וממש מחפשים הילוך בכדי להוריד את הסל"ד לכיוון ה 2000 ו...אין.

מתגי החלונות - חסכו בקיאה על מנת למכור את הרכב בזול, אבל ראבק, מתגים אוטומטיים לכל החלונות כמו בסיד 2011 - זה אין? (רק החלון של הנהג עולה/יורד בנגיעה). זה אולי קטנוני, לי זה חסר.

איכות שמע במערכת המקורית - בינונית מינוס. אין מילה אחרת.

עשיתם כבר מערכת עם חיבור USB, תוסיפו BT. לא יום לימודים ארוך.

הרכב נמוך. מאוד. נסיעה בדרכי עפר, ו/או ירידה/עליה ממדרכות - תהיו מוכנים לחבטות. כשחונה במאונך למדרכה, עם הפנים למדרכה, אני נמנע מלהתקרב למדרכה. מילא שהפגוש משפשף את המדרכה, ביציאה הוא ממש מביע מחאה קולנית.

המנוע נטול כח. אין. נאדה. כלום. אין מה ללחוץ. עדיף לנסוע רגוע ולחשוב שאם נלחץ נקבל תגובה מאשר ללחוץ ולא לקבל כלום. נכון, זה 82 כ"ס, ואני לא זוכר את נתון המומנט, אבל שורה תחתונה הוא אנמי, ואולי הבעיה היא שההשוואה שלי היא למנועי דיזל עתירי מומנט (או לקיאה של אישתי 2.7 ליטר V6 או לניסאן מקסימה 2.0 ליטר V6 שהיתה לי) וזה לא הוגן כלפי הדרדס הכחול. בקיצור - אל תצפו.

 

יתרונות:

חיבור למערכת USB. נחמד.

כיוון הגה לגובה ולעומק. נחמד. נוח. מאפשר להתמקם בנוחות מול ההגה, בתוספת כיוונים טובים של מושב הנהג.

איכות ייצור. פלסטיק זול אבל מחובר טוב. אין קרקושים. אין רעשים.

אחיזת כביש - למרות הצמיגים ה'ירוקים' המקוריים, אחיזת הכביש טובה. ההיזון החוזר מההגה סביר.

תא מטען מפתיע. עגלת בוגבו נכנסה לתוכו מקופלת אבל נכנסה. מי שמכיר יודע שהגלגלים מאוד רחבים. נכנסה בשכיבה.

 

הנקודה החשובה ביותר - צריכת דלק:

עירוני מוחלט, הילוכים שני - שלישי - רביעי, פקקים ורמזורים, סביבות 7 ליטר ל 100 ק"מ (1:14)

ברגע שיוצאים מחוץ לעיר התמונה נהיית ורודה הרבה יותר - היום, נסיעה מת"א לירכא, במהירות של בין 100 ל 120 - 5.1 ליטר ל 100 ק"מ (19.6 ק"מ לליטר). בדרך חזרה בכביש החוף במהירות של 90-100 קמ"ש 4.6 ליטר ל 100 ק"מ, כולל פקק אחד גדול בין קיסריה לינאי. (22.2 ק"מ לליטר). החישוב לפי מחשב הרכב. מחר אתדלק ואבדוק מול הק"מ.

שורה תחתונה - גם אם יש סטייה של כמה אחוזים - אני יותר ממרוצה מצריכת הדלק. בדיוק בגלל זה רכשתי את הרכב והוא מספק את הסחורה. (חבר שנסע עימי במאזדה 2 אוטומטית דיווח על צריכה של 9.4 ליטר ל 100 ק"מ, לאותה הנסיעה בדיוק.)

 

כיום, בגילי המופלג אני מחפש את החסכון היומיומי בדלק, ואת זה האוטו מספק. כל כניסה שלי לתחנת דלק, אני יוצא עם חיוך. אני מתחיל להבין את האנשים שלא איכפת להם מחיר הדלק כי הם תמיד שמים ב 200 שקל...

 

סיכום - חסכוני, נעים לנסיעה, שימושי. לא לצפות ליותר מזה. כלי תחבורה יעיל וחביב. הילדים אוהבים אותו. קיבל את הכינוי 'פיצי'.

 

הייתי שמח לשים תמונה עם אבטיח אבל...1. אין אבטיחים. 2. האוטו לא שטוף. אולי אשטוף מחר. אולי לא.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 122
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה על הסיכום,אני גם מאוד אוהב את הריו,הרכב מאוד מרווח ואני אוהב את הדשבורד המסיבי שלו.

צריכה שלצ1/22 ניראית לי מוגזמת,מעניין לקרוא כשתבדוק בעצמך.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיכום שלך לא טוב לדעתי.

אתה רגיל לרכב מאסיבי, חזק, גבוה, כיפי.

 

קשה מאוד לרדת מרכב בזבזן ומפנק, לרכב צעצוע חסכוני.

 

מכיר את ההרגשה הזאת, מקווה שתתרגל כי ממה שכתבת אני מבין שאתה סובל (חוץ מצ.מצויינת).

 

כל אופן, תשתדל לא להשוות לרכבים מקטגוריה שונה.

 

סך הכל אני מצאתי שתי יתרונות עיקריים ברכבים מיני חסכוניים:

א. כל העלויות זולות (דלק, ביטוחים, אחזקה).

ב. לא עוברים את המותרת כי הם בקושי סוחבים (ביחס לרכבים עם 130+ כס).

 

בדרך כלל (ממה שאני שם לב) המחשב רכב מזייף ב10-15 אחוז לטובה (הכוונה שאם הוא רושם 1\19, מעשית זה 1\17).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים לגמרי לגבי המתגים והמערכת. ראבק, כמה כבר היה לכם קשה לעשות שכל החלונות ירדו ויעלו בנגיעה ושיהיה בלוטות'? איכות הרמקולים אכן קצת ירודה ואם תשים לב טוב טוב, אז אם תשמיע מוזיקה שנועדה לסטריאו, יכול להיות שהרמקול השמאלי האחורי לא ישמיע כלום! וזה לא כי הוא שבור או משהו. הוא עובד יפה יפה במצב רדיו. אולי זה בעייה נקודתית אצלי אבל באחריות אומרים לי שאם הרדיו עובד, אז אין בעיה עם המערכת או הרמקול. תנסה, ותדווח. אני אשמח לשמוע.

 

אני יכול לאמת אבל, שעם הזמן אחרי ההרצה, הכוח עולה משמעותית. בהתחלה הרכב ממש נכבה לי הרבה, ולא סחב. אנמי כמו שאתה אומר. אבל אחרי 3000-4000 ק"מ, הוא התחיל לחיות ולתת ביצועים ממש סבירים.

 

לגבי האחיזה - אין ספק שמערכת הESP עושה עבודה ממש טובה בשביל לפצות על הצמיגים הירוקים. כבר הרגשתי איך גלגל אחורי בולם לבד כשאני לוקח פנייה קצת חזק מדיי. אבל האחיזה ממש מספיקה בשביל לקחת איזה כיכר פנוייה ב50 קמ"ש. מה שבטוח, אין סיכוי לפרפור גלגלים בצומת, אבל לא בזכות הגלגלים. :lol:

לגבי אחיזה ברטוב, גם עושים את העבודה ממש טוב. אל תשתגע, כי חשוב לשרוד. אבל אפשר לסמוך על האלקטרוניקה. אותי אישית הABS כבר הציל.

 

תא מטען - מפתיע כמה מקום יש בו. אם תסתכל טוב טוב אתה תשים לב שיש אזורי אחסון קצת נסתרים בצדדים שאפשר לעשות איתם משהו. ויש ווים לתלייה של שקיות. עוזר עם טיול לסופר. אתה גם יכול להזמין רשת מקורית לבגאז'. נקודות החיבור כבר שם. (תסתכל בפינות של השטיח)

 

 

 

לגבי הדלק, האוטו בהחלט מסוגל להגיע ל 20 קילומטר לליטר בנסיעה בין עירונית רגועה. אבל אני לא מאמין לנתון העירוני שלך. עוד לא השגתי יותר טוב מ11 ק"מ לליטר באשקלון או ברחובות-נס ציונה. :lol:

 

הזיוף אצלי במחשב דרך הוא בערך 0.4 ליטרים ל100 ק"מ לכיוון האופטימי. אתה יכול בבקשה לדווח לי איך זה אצלך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר - אני לא יודע איך הגעת למסקנה שאני סובל. אני מחייך כל בוקר כשאני נכנס לאוטו.

לגבי הנתון העירוני - בקלות. זה אמיתי. אני גר ברמת השרון ועובד ברעננה. נוסע בדרכים לפעמים פעמיים ביום, דרך רמת השרון - הרצליה - רעננה. פקקים, רמזורים, כיכרות, משאיות זבל, אוטובוסי הסעות ילדים, משמרות זהב ועוד ועוד. למען האמת אני חושב שהצריכה עוד תשתפר עם הזמן.

לגבי צריכה בינעירונית - גם אם היא ל 1:22.2 אלא רק 1:21 זה בשוליים.

כעיקרון, בגלל הרכבים הגדולים שהיו ברשותי, אני נוסע מאוד עדין, לא מאיץ באגרסיביות, ואם יש רמזור אדום קרוב, מתגלגל אליו בהילוך. עניין של סגנון נהיגה.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מהחסרונות שמינית זה בגלל מעבר מרכב שטח חזק ויקר לסופר מיני פשוטה..

 

אגב, לא יודע אם ידעת, אבל זה רכב עם הבטיחות הטובה בקטגוריה שלו. :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם הקורות, הן מציקות גם לי, למרות שלאט לאט אני מתרגל אליהן.

 

לגבי הכוח - אני על 6000 קילומטר, ואני בהחלט מרגיש תגובה יותר טובה מההתחלה, כמובן אבל שלא חורך אספלט, ובטוח לא טורבו-דיזל.

 

דלק - לחלוטין הצריכה שלי, ממוצע עירוני 1-14/14.5, מחוץ לעיר כבר רשמתי בפוסט שלי: בנסיעה האחרונה לחיפה, יצא 1-18.5 כולל הסתובבות בעליות של חיפה 3 ימים, מספיק לחלוטין.

 

אישית אני גם מרוצה מהרכב לחלוטין, מתחבר למה שרשמת, רכב זול וחסכוני שזו המטרה שלו בעצם, אם באים עם יומרות ״ספורטיבית״ או יוקרתיות אתה מתאכזב מיד, אבל כרכב זול, מרווח וחסכוני לדעתי הוא קולע בול למטרה :)

 

אגב - זה רק אני מסתפק במערכת סאונד? :) כלומר לא להיט, אבל מספיקה בשבילי לפחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיקור.

 

לגבי מערכת השמע וחלונות החשמל -

בקרוב מאוד אמורה להיחשף מתיחת פנים לריו. ההימור שלי הוא שבמסגרת מתיחת הפנים היא תקבל את מערכת השמע החדשה עם המסך הצבעוני (כמו שיש בסיד) ושדרוג לרשימת האבזור. דיבורית בלוטות', אגב, יש בדגמים היותר מאובזרים (EX) אבל לא בדגמי הבסיס (LX). כשאתה חושב על זה, אין הרבה מיני וסופר מיני ידניות ברמות האבזור הבסיסיות עם דיבורית בלוטות'. כשהשיקו אותה בארץ האבזור שלה היה מכובד יחסית לקטגוריה, אבל כנראה שהזמן עשה את שלו...

 

עדיין, אני חושב שהריו היא אופציה טובה למי שמחפש מכונית שהיא באמצע הדרך בין סופר מיני קומפקטית למשפחתית גדולה. שאר האלטרנטיבות בתקציב הזה (איביזת אביונים, יונדאי i20, סקודה פאביה וכו') לא יהיו הרבה יותר מאובזרות. ועל אלה שכן יותר מאובזרות, פותח השרשור לא מוכן לשמוע בשום פנים ואופן אז לא אזכיר את שמן :wink:

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני מסתפק. זה לא אומר שאין לי על מה להתלונן. :lol:

 

אני מנסה להבין איך אתם מצליחים להשיג נתון עירוני כל כך יותר טוב משלי. לא יכול להיות שאני תמיד דווקא נופל על המכוניות הדפוקות. ראבק, קניתי חדשה מהיצרן. :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ת כשאתה חושב על זה, אין הרבה מיני וסופר מיני ידניות ברמות האבזור הבסיסיות עם דיבורית בלוטות'. כשהשיקו אותה בארץ האבזור שלה היה מכובד יחסית לקטגוריה, אבל כנראה שהזמן עשה את שלו...

 

נראה לי אפילו באקו מיקרה יש. לפי דעתי זה אבזור חובה היום והרבה יותר חשוב מ-USB. עדיף לצרוב דיסקים ולא להתעסק עם דיבוריות נטענות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

DISCO תתחדש על הרכב קודם כל ! סקירה יפה מאוד . אני אישית מפרגן ל KIA RIO . הייתה לי התלבטות קשה בינה לבין הפיאסטה .

לעניין הדלק . לפי הרישומים שלך לא נראה לי שיש בכלל הצדקה לרכוש רכב מיני היום . היא אפילו חסכונית יותר מהרבה רכבי מיני

שהשתתפו בכל מיני מבחני דרכים , ובכל מיני אתרים . למה יש בכלל הצדקה לקנות רכב מיני בכלל ? גורם החיסכון בדלק ? משלמים

קצת יותר , ומקבלים רכב הרבה יותר גדול ומרווח , נוח יותר מהיר יותר וחסכוני באותה מידה . נכון ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי - אני מקווה ואני מאמין שבשם כולם שהקרקושים לא יגיעו, בינתיים אני חצי שנה עם הרכב ואין כלום.

 

בקשר לטיפולים, המחירים לא אסטרונומיים, במיוחד לא ביחס לגרמניות - http://www.kia-center-telaviv.co.il/text.asp?wood=665

 

כנראה שבדיזל זה יותר יקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2865 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...