מציג תוצאות 1 עד 12 מתוך 12

נושא: למה לא לקנות שרייד 1.3 אוטומטית (93) - או: איך לתחזק אוטו.

  1. #1
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,540
    אתמול בערב, 1/9/2002, שוטטתי ביחד עם חברי אביעד, הידוע בכינויו ארצ'י, כשהמטרה היתה לבדוק האם שרייד 1.3 אוטומטית עונה על צרכי האישה/המשפחה-הקטנה לשינוע עירוני. המטרה העיקרית: רכישת רכב עירוני קטן ואוטומטי עבור החברה שלו.
    תקציר לדברי הבאים: הפתעות, הפתעות ועוד הפתעות.

    נתוני הפתיחה:
    נבדקו 4 אקסמפלרים עם נתוני פתיחה מצויינים: יד ראשונה עד שלישית, מודלים 93, גיר אוטומטי מידיים פרטיות כמובן. הק"מ הממוצע נע באיזור ה 120-130K~ ק"מ (פלוס מינוס 10-20K ק"מ).

    הפתעות טובות / רשמים חיוביים:
    1. בניגוד לדיעה הרווחת, לשרייד מושבים נאים ביחס לשנת הייצור עם תמיכה צידית נאה לאדם בגודל ממוצע. גם לאחר 10 שנים המושבים נראים חדשים ואפילו נעים לשבת עליהם.
    2. הדשבורד ושאר חלקי הפלסטיק נשמרים בצורה פנטסטית ביחס למתחרות מהמערב וביחס לשנתון המקביל.
    3. נוחות הנסיעה הכללית ברכב דווקא הפתיעה לטובה - אין לי הסבר למה אבל זה בהחלט לא מה שציפינו לו בכל האקסמפלרים בהם נהגנו או נסענו.
    4. מרווח הפנים, גם מאוחר, משביע רצון ובהחלט נאה.
    5. הבלמים בהחלט מספקים את הסחורה.

    רשמים שליליים:
    1. רעידות ב D בזמן עצירה ברמזור - "מחלה" שאפיינה ומאפיינת את כל דגמי השרייד בשנתונים אלו (93~).
    2. הגה קשה - אין הגה כח (לפחות ב 99% מהן).
    3. יחידת הנעה איטית, הילוכים ארוכים.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    כמה מילים על בטיחות וסיכום כללי:

    הישראלי המצוי, כידוע, לוקח אחת לשנה את הגרוטאה של האישה למוסך, לטיפול 10,000, ושם הוא מחליף כל מיני דברים קטנים שעושים לו טוב על הלב - אבל לא מספיק טוב לאוטו...
    מסתבר שכאשר מגיעים לסכומים ה"גדולים" (מעל 300 שח) הישראלי המצוי נרתע, לא משקיע, ומטייח לעצמו סיבות כמו למשל...."זה הרכב של האישה, לא צריך יותר מזה"..."זה נוסע, למה לגעת "..."האוטו עבר טסט אז למה להחליף ?".....
    עכשיו תבינו בדיוק למה ככה נראות המכוניות בישראל.

    האקסמפלרים שנבדקו היו בעלי נתוני פתיחה מעולים, מידיים פרטיות, ק"מ סביר ובעלים שרואים ששמרו על הרכב. מצב הצבע ושאר הרכיבים היה מצויין ביחס לשנתון - לא "מבריק" אך משביע רצון.

    לאור ההבדלים בין האקסמפלרים שנבדקו ניתן להבחין בבירור כי נקודת המפתח באחזקת אוטו כזה צריכה להתבסס על תחזוקה נאותה...קמצנות תוביל לאסון - ומייד אפרט.
    המנוע, כך מסתבר, כל עוד מקבל דלק "לפי מה שרשום בספר", מספק את הסחורה בצורה נהדרת. בעל רעש נעים יחסית, תגובת מצערת טובה וכושר הישרדות מרשים לחלוטין...בשילוב תיבה אוטומטית בעלת 3 הילוכים ארוכים להחריד - מתגלה השרייד כאיטית להחריד עד כדי אסון בטיחותי.
    נוכחנו לדעת, מתוך נהיגה מעשית על 2 אקסמפלרים ונסיעה באקסמפלר נוסף, כי השרייד עלולה להשאיר אותך באמצע צומת עם רמזור אדום לגמרי בעוד קו הכניסה לצומת נחצה על ידי השרייד כשעוד היה אור ירוק ברמזור.

    בכל שנות הנהיגה שלי (סה"כ כ-7) מעולם לא נתקלתי ברכב כל כך איטי עד כדי מוות.
    הסובארו DL שהיתה לאחי עם מנוע 1.3 וגיר אוטומטי היתה ח-י-ה ר-ע-ה לעומת השרייד 1.3 אוטומטית. לא דיזל ישנה וגם לא DL ישנה ומוזנחת גירדו את רף הביצועים העלוב של השרייד 1.3 אוטומטית דור קודם.

    מי שמעוניים ברכב כזה, לשינוע עירוני בלבד, חייב להשקיע סכום כסף ע"מ להחזיר את הרכב למצב נסיעה וקצב נורמלי. אני הייתי נוקב בסכום שבין 700 ל 1000 ש"ח שבו תזדקקו לניקוי קרבורטור יסודי + טיפול יסודי במערכת ההצתה (כולל פלאגים, מכסה מפלג, חוטי הצתה, כיוון הצתה, וואקום מפלג).
    אני סבור כי טיפול יסודי במערכות הללו יחזיר את השרייד לחיים - ואת הקצב (הסביר ~) לגלגלים.

    כקונים, לא השתכנענו שהשרייד הא-ו-ט-ו-מ-ט-י-ת במצב אחזקה של "הישראלי המצוי" היא מלכת העיר. עם קצב נסיעה כזה גם עגלת סופרמרקט תהיה עדיפה עליה... מי שלא מתכנן להשקיע כסף ולטפל במערכות הקריטיות של המנוע (דלק, הצתה) - כדאי שלא יקנה - למען שלום אישתו/חברתו/ילדיו.
    האבסורד שניסינו להבין כל הערב הוא: איך אנשים כל כך טיפשים לא מבינים שהרכב איטי עד כדי סיכון חיים ? איך בן אדם לא מרגיש שהרכב פשוט לא סוחב, לא מגיב, לא נוסע .

    מי שעדיין נשאר סקפטי, הרשו לי לציין דבר נוסף חשוב:
    הרכב נבדק לצורכי שינוע עירוני ולא חריכת אספלט או תקיפת עיקולים באשתאול - בהתאם לכך, פן הביצועים קיבל משמעות זניחה יחסית, אך על מקרה כזה לא יכולנו שלא לעבור בשתיקה ולהזהיר גם אתכם, הקוראים.

    עבור הישראלי המצוי והלא משקיען אני סבור לחלוטין ששרייד 1.3 י-ד-נ-י-ת תהיה אופציה מעולה עבור שינוע עירוני וגם הביצועים יספקו בהחלט - גם אם הרכב לא טופל באדיקות... קחו בחשבון שעם הגיר האוטומטי והאחזקה הלקויה לגמרי של הישראלי המצוי - אתם קונים עגלה לא נורמלית שעלולה לסכן אתכם במצבי חירום שידרשו פינוי צומת מהיר או כל דבר אחר שידרוש תגובה סבירה מהרכב. על עקיפות אני לא אדבר בכלל.

    נקודת האור היתה בסוף: האקסמפלר האחרון שנבדק הרקיע שחקים, בצורה חיובית כמובן, בכל מה שקשור לביצועים ביחס לאקסמפלרים האחרים שנבדקו.
    התגובות של האקסמפלר האחרון (גיר בעיקר - וגם מנוע !) היו נאות בהחלט בלחיצה של כ- 1/2 ממהלך דוושת המצערת - אך עדיין קירטעה קשות בסל"ד נמוך וביציאה מהמקום...טיפול במערכות שציינתי יכול להניב ממנה בונבון אמיתי ותגובות מצערת מצויינות (ביחס למצב כרגע)...נקווה שהקונה שלה באמת יעשה זאת.
    בנוגע לכל שאר האקסמפלרים שנבדקו: אף אחד מהם לא נסע בצורה "נאה" גם כשדוושת הגז היתה לחוצה לריצפה...וכן- נתנו למנוע מספיק זמן להתחמם.

    תשמרו על עצמכם.

    איציק


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    מנהל הפורום הסימלון של שלומי
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    4,322
    לא יודע אם ניסית אבל השרייד הזו קופצת כל פעם שהיא עוברת את ה 90 בערך באותה דרך שהיא קופצת ב D, הידנית הרבה הרבה הרבה יותר טובה טובה מהאוטומטית, שתיהן מאוד לא נוחות, מאוד לא נוחות.
    לשרייד הגה שבחורה תאהוב לשנוא , מאוד קשה במהירויות איטיות ובחנייה, אלה יסטור.
    צריך גם לבדוק את המזגן באוטו, בדר"כ הוא חלש כמו האוטו.
    אגב, הידנית בכלל לא איטית, אפילו דיי זריזה הייתי אומר.

    מי שמעוניים ברכב כזה, לשינוע עירוני בלבד, חייב להשקיע סכום כסף ע"מ להחזיר את הרכב למצב נסיעה וקצב נורמלי. אני הייתי נוקב בסכום שבין 700 ל 1000 ש"ח שבו תזדקקו לניקוי קרבורטור יסודי + טיפול יסודי במערכת ההצתה (כולל פלאגים, מכסה מפלג, חוטי הצתה, כיוון הצתה, וואקום מפלג).
    תגיד, בטוח שיש קרבורטורים שם ?
    עד כמה שאני זוכר זה אחד המנועים הראשונים שהיו בשוק שלנו עם 16 שסתומים (יכול להיות שאני טועה פה בגדול) אתה בטוח ?

  5. #3
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,540
    כולן היו שנת 93, 16V קרבורטור.

    כמו שציינתי קודם, כמכונית קטנה עם גיר ידני היא יכולה להיות נהדרת, עם גיר אוטומטי, במצב של המכוניות הללו בשנתונים הללו, נדרשת השקעה.
    מי שלא ישקיע משחק בגורל חייו - עד שלא נסעתי לא האמנתי. אסון.

    איציק

  6. #4
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של אביעד
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    במזגן
    הודעות
    1,762
    על מה בדיוק עשרים וחמש אלף ש"ח????

    עדיין קשה לי להבין. לשרייד יש רק נקודת אור אחת : תא נוסעים שנשמר כחדש. זהו!

    לחיצה בכל האון על הדוושה לא רק שלא תביא ליללת צמיגים , היא תניב תנועה רק לאחר 3 שניות בלבד!

    בקיצור , מחפשים לאונה/323/גרנדלאונה/סאני כולן 93 אוטומט וחובת ה"כ

  7. #5
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    אני נורא מצטער לאכזב אתכם, אבל זה לא תחזוקה - כך הרכב נוסע ואין מה לעשות.
    השרייד שלי, שתוחזקה באדיקות ונבדקה חדשות לבקרים לא הניבה יכולת עדיפה לזנק מהמקום או בכלל - והיתה סכנה בטיחותית בכל מהירות שחורגת מ95 קמ"ש צפונה.
    מהבלמים התרשמתם?

  8. #6
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,540
    לא מחפשים חורכת אספלט או מכונית מהירה - מחפשים שינוע סביר.

    השרייד הנ"ל היו במצב של קירטוע מהמקום - זה לא דבר טבעי...לא מדובר באיטיות גרידה אלא בבעיה שנובעת מהזנחה, או ליתר דיוק, מאי טיפול סדיר ברכיבים שציינתי (קרבורטור והצתה).

    איציק

  9. #7
    הוגה יתר על המידה הסימלון של sronis
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    טאלין
    הודעות
    21,644
    בשרייד שנת 2000 של חבר שלי המושבים הגרועים (מאוד!!) איבדו את צורתם לאחר כמה חודשים והפכו לסחבות מרוטות ודהויות. מדהים כמה שהמכונית הזאת הייתה מיושנת ביחס לשנתונה...

    יש לציין שהוריו קנו אותה לאחר בדיקה של מכוניות איומות כמו פז'ו 206, רנו קליאו, סיאט איביזה וכולי - והחליטו דווקא על פאר היצירה המוטורית הנקרא שרייד (שזו בדיחה די עצובה לדעתי)

    רוני
    BMW 325i E46
    שלום, רוכב.
    נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  10. #8
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,540
    במודלים המתקדמים, לפי מה שזכור לי, המושבים לא היו טובים כמו שראינו בישנות...
    למה ? לא יודע - אבל הופתענו לטובה (בדגם הישן) דווקא בסעיף זה.

    איציק

  11. #9
    פורמוהוליק הסימלון של אורן 16V
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2002
    מיקום
    בגדר הטובה... מבריח וידאו
    הודעות
    3,786

    Re: למה לא לקנות שרייד 1.3 אוטומטית (93) - או: איך לתחזק אוטו.

    **** עריכה - תגובה זו היא הקפצת שרשור ישן בן שנתיים ****




    לאחרונה רכשתי שרייד 93 ידנית, אכן גם אצלי הכיסאות שמורים וכנ"ל הדשבורד,

    המנוע סוחב בסדר גמור (לא.. לא כמו התמא :\ ) ואינו איטי במיוחד, האוטו עושה כרגע 1:12 בנסיעה של 30% בעיר ו 70% מחוץ , מקווה שניקוי קרבורטור יסדר את העסק קצת יותר טוב, סה"כ אני מרוצה מאוד.

  12. #10
    נהג נמרץ (> 500 הודעות) הסימלון של ttzz
    תאריך הצטרפות
    פברואר 2004
    מיקום
    פ"ת
    הודעות
    744

    Re: למה לא לקנות שרייד 1.3 אוטומטית (93) - או: איך לתחזק אוטו.

    לי זכור בישנות מושבים טובים...דבר נוסף בישנות שאי אפשר להסביר זה שיש לך תחושה כאילו משהו דוחף אותך מאחורה ,בשנית התאוצה לא מעבר לכך...

  13. #11
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של poli1
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2004
    הודעות
    167

    Re: למה לא לקנות שרייד 1.3 אוטומטית (93) - או: איך לתחזק אוטו.

    אני לא מבין מה אתם כל כך מתפלאים פה
    מה רציתם , רכב שודים?

    זה כולה דייטסו שרייד 1.3 שבשנים האלו לחברה הזאת ההילוכים והפיתוח של האוטומט לא היה משהו
    האוטו נועד לנסיעות רגילות, ואין שום סכנה בלנסוע בו, "איטית עד כדי סכנה" נו באמת..
    אוטו שמסוגל להגיע ל90 קמ"ש בלי בעיות זה אוטו סביר יחסית שמתאים לנסיעה בכבישי הארץ.
    זה שרוב האוכלוסיה אוהבת לנסוע על 140 במאזדה 3 שלהם, הם אלה שמסכנים את התנועה ולא הדייטסו המסכנה, נמאס לי שאנשים אין להם סבלנות בכביש, שכשאני ברמזור האור רק הרגע התחלף לכתום, עוד לא הספקתי לשלב הילוך והם המוכשרים כבר עם היד על הצפצפה, יש כאלה שחושבים שאור כתום נועד לציפצוף, חלאס עם החוסר סובלנות.

    בקיצור רכב ידני זה טוב בשנתונים האלה, אוטומטי לא ממש, שבת שלום.


  14. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  15. #12
    כותב הרבה. מאוד. הסימלון של אייל
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    גודש במארק שש
    הודעות
    12,902

    Re: למה לא לקנות שרייד 1.3 אוטומטית (93) - או: איך לתחזק אוטו.

    ציטוט אורן 16V כתב:
    לאחרונה רכשתי שרייד 93 ידנית, מחוץ , מקווה שניקוי קרבורטור יסדר את העסק קצת יותר טוב, סה"כ אני מרוצה מאוד.
    רכשת עם מנוע 1000 או מנוע 1300?

נושאים דומים

  1. גיוס מחר, איך לתחזק את הרכב?
    By תמיר אורן in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 03/08/05, 11:39
  2. למכירה שרייד 98 אוטומטית 5 דלתות
    By נדב 82 in forum מכירה - מכוניות ואופנועים בלבד
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 02/04/05, 16:11
  3. שרייד. ידנית או אוטומטית?
    By R.L in forum ייעוץ ברכישת רכב
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 25/11/04, 19:28

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •