מציג תוצאות 1 עד 14 מתוך 14

נושא: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתום ספיקה מכאני במדחס SANDEN מסוג SD6V12 פג'ו 306 2001 1.6

  1. #1
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    [פרוייקט מצולם] החלפת שסתום ספיקה מכאני במדחס SANDEN מסוג SD6V12 פג'ו 306 2001 1.6

    צהריים טובים,

    הנה תמונות מתהליך החלפת שסתום ספיקה מכאני בתוך מדחס SANDEN מדגם SD6V12 (שזה אומר 6 בוכנות ונפח של 120 סמ"ק). שסתום זהה קיים גם במדחסים עo נפח גדול יותר ומספר בוכנות גדול יותר באחד (SD7V16).

    השסתום הזה נמצא במגוון רחב של דגמי מדחסים בתקופת ה"טרום מודרניזציה" של המדחסים (בחדשים יותר יש שסתום אלקטרוני ולא מכאני, והוא חיצוני). בכל המדחסים עד איזור שנת 2005-2006 בפג'ו סיטרואן (שזה אומר 306, קסארה, ברלינגו, 206 ושות') יש כזה דבר, וגם אצל יצרנים אחרים בדגמים מאוד מאוד נפוצים (למשל VW). במסחריות של פג'ו וסיטרואן זה המשיך גם עד 2011~ (כדוגמת הברלינגו-2 שנמכר עד 2011 כאן בארץ).

    ברוב המקרים מזגניסטים מחליפים את כל המדחס בטענות כאלה ואחרות עוד לפני שפתחו ובדקו מה מצב המערכת (עלות ממוצעת להחלפת מדחס לאחד משופץ, באיזור 1500-2000 שח).

    תהנו

    איציק


  2. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  3. #2
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתום ספיקה מכאני במדחס SANDEN מסוג SD6V12 פג'ו 306 200

    שלב א'

    איתור התקלה:

    המדחס נכנס לעבודה (סליל תקין, יש "קליק") אבל לא דוחס.
    יש גז במערכת.
    מסקנה: מדחס לא דוחס, ייתכן והשסתום המכאני במדחס נתפס\התקלקל ואינו מתפקד.

    יש לאגור את הגז במכונת מחזור ייעודית (אצל מזגניסטים) ולהתחיל בפירוק החלק האחורי של המדחס.

    יש לציין כי ב 306 במודל הנ"ל ובגרסה הנ"ל, אין צורך לפרק את המדחס מהרכב, יש גישה מצויינת לפירוק החלקים מלמטה.

    לצורך ההתחלה בפירוק החלק האחורי במדחס, פירקתי בראשונה את הצינורות מהמדחס (בורג 1 בלבד עם בוקסה זכר "טורקס" 50)
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2013-02-22_09-25-22_332 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 791 - גודל: 113.0 קילובייט   שם: 2013-02-22_09-25-26_286 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 795 - גודל: 138.7 קילובייט  

  4. #3
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתום ספיקה מכאני במדחס SANDEN מסוג SD6V12 פג'ו 306 200

    שלב ב'

    הרמת הרכב על בוק (צד נוסע) ופתיחת הברגים של המדחס.

    מימין לשמאל:
    1. חלקו האחורי של המדחס
    2. כנ"ל
    3. פתיחת הברגים
    4. החלק האחורי של המדחס מפורק (ושמן מהמדחס שנשפך)
    5. המדחס עצמו (הבוכנות)
    6. ה"ראש מנוע" של המדחס (החלק שבו יושבים השסתומים) הוא למעשה חלק דק יחסית עם שסתומי יניקה ופליטה העשויים מעלים דקיקים של פח\מתכת.
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2013-02-22_09-30-21_421 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 683 - גודל: 89.0 קילובייט   שם: 2013-02-22_09-30-28_180 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 669 - גודל: 148.4 קילובייט   שם: 2013-02-22_09-30-38_874 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 686 - גודל: 155.0 קילובייט   שם: 2013-02-22_09-34-13_115 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 386 - גודל: 119.2 קילובייט  

    שם: 2013-02-22_09-36-53_337 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 393 - גודל: 154.5 קילובייט   שם: 2013-02-22_09-34-08_687 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 375 - גודל: 157.8 קילובייט  


  5. #4
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתום ספיקה מכאני במדחס SANDEN מסוג SD6V12 פג'ו 306 200

    שלב ג':

    איתור השסתום הסורר והחלפתו

    חשוב לציין כי ברגע שחרור השסתום, ה"עלה" של שסתומי היניקה (מצד אחד) וה"עלה" של שסתומי הפליטה מהצד השני, זזים !
    לכן בזמן החזרת השסתום החדש, יש לשים לב ה-י-ט-ב להדק את השסתום כאשר ה"עלים" מקדימה ואחורה נמצאים "בול" במקום ! אחרת לא תהיה דחיסה\יניקה כלל.

    מימין לשמאל:

    1. ה"ראש מנוע" עם השסתומים ליד הכיסוי האחורי של המדחס.
    2. חלקו העליון של השסתום (תפוס עם אום)
    3. חלקו האחורי של השסתום
    4. השסתום (חלק אחורי)
    5. לפני פירוק - השסתום החדש ליד השסתום הישן שעוד מורכב
    6. שחרור האום של השסתום
    7. לאחר החלפת השסתום
    8. כנ"ל מחלקו האחורי
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2013-02-22_09-36-57_273 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 297 - גודל: 121.0 קילובייט   שם: 2013-02-22_09-37-07_145 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 301 - גודל: 135.8 קילובייט   שם: 2013-02-22_09-37-12_144 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 296 - גודל: 102.3 קילובייט   שם: 2013-02-22_09-37-15_936 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 292 - גודל: 106.7 קילובייט  

    שם: 2013-02-22_09-39-20_168 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 316 - גודל: 185.4 קילובייט   שם: 2013-02-22_09-40-15_914 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 294 - גודל: 149.0 קילובייט   שם: 2013-02-22_09-44-08_143 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 263 - גודל: 185.7 קילובייט   שם: 2013-02-22_09-44-12_730 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 298 - גודל: 142.1 קילובייט  


  6. חבר הפורום הבא הודה לאיציק נ. על ההודעה המועילה הזאת:


  7. #5
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתום ספיקה מכאני במדחס SANDEN מסוג SD6V12 פג'ו 306 200

    שלב ד'

    סגירה + מילוי שמן + וואקום + מילוי גז + בדיקת לחצים

    מימין לשמאל:

    1. ה"פלטה" של השסתומים והשסתום ספיקה מורכבים על המדחס
    2. עושים וואקום
    3. מכינים את הבלון גז למילוי (תלוי עם משקל אלקטרוני)
    4. בדיקת לחצים.

    עכשיו המזגן מקפיא כמו שהיה פעם.
    מילוי השמן מדחסים בוצע ע"י הכנסת השמן למדחס מפתחי הצינורות שפירקתי בהתחלה.
    כמות הגז במערכת: 600 גרם. בלון גז R134a, מדחס ליניקה וסט שעונים היה לי.

    עלות החלק: 110 שח כולל מע"מ (נרכש ב"תרמופארטס" בתל אביב ברחוב תושיה 18 ).
    זמן עבודה: החלפת השסתום כולל פירוק והרכבה כ 30 דקות, וואקום וגז עוד 30 דקות.

    איציק
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2013-02-22_09-46-40_693 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 272 - גודל: 150.9 קילובייט   שם: 2013-02-22_09-58-45_449 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 381 - גודל: 158.1 קילובייט   שם: 2013-02-22_10-01-40_265 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 346 - גודל: 83.9 קילובייט   שם: 2013-02-22_10-14-59_98 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 346 - גודל: 160.4 קילובייט  


  8. חבר הפורום הבא הודה לאיציק נ. על ההודעה המועילה הזאת:


  9. #6
    חורך אספלט מצוי (> 2500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    ינואר 2013
    הודעות
    2,697

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתום ספיקה מכאני במדחס SANDEN מסוג SD6V12 פג'ו 306 200

    תודה רבה על השיתוף איציק!!
    כרגיל,מאד מעניין.
    לא נראה מאד מסובך,וב 306 יש גישה מעולה לעומת ה307,שהרבה יותר צפוף [בעיקר ב 2000CC].
    ב306 הנ"ל,אם מערכת האיורור/קירור תקינה,המזגן מייצר פינגוויאים.


  10. #7
    פורמוהוליק הסימלון של renault5
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2005
    מיקום
    בפונטיאק
    הודעות
    3,915

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתום ספיקה מכאני במדחס SANDEN מסוג SD6V12 פג'ו 306 200

    תודה על השיתוף איציק.
    נהנה תמיד לראות את הפרויקטים שלך מאוד מעניין.
    *pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter
    Pontiac - we are driving excitement


  11. #8
    בעל מקצוע מומחה בפז'ו-סיטרואן הסימלון של אורן שרותי רכב
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2003
    מיקום
    הזורע 4 אזה"ת חולון
    הודעות
    4,635

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתום ספיקה מכאני במדחס SANDEN מסוג SD6V12 פג'ו 306 200

    מעולה,רק הארה קטנה,לרוב,כשלא מחליפים את האטמים מתחילות דליפות מהמדחס,כך שרצוי להחליף גם את האטמים כשמחליפים את השסתום.

    ושנית,לא מומלץ למלא קרר כאשר הבלון הפוך,במצב הזה נכנס נוזל במקום גז וממלא את הבוכנות בנוזל,גם אם לא נגרם נזק מיידי למדחס,נגרם נזק לשסתומי העלים שבעיתו גורם לחוסר אטימה.

    אורן

  12. #9
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתום ספיקה מכאני במדחס SANDEN מסוג SD6V12 פג'ו 306 200

    ציטוט אורן שרותי רכב כתב: הצג הודעה
    מעולה,רק הארה קטנה,לרוב,כשלא מחליפים את האטמים מתחילות דליפות מהמדחס,כך שרצוי להחליף גם את האטמים כשמחליפים את השסתום.

    ושנית,לא מומלץ למלא קרר כאשר הבלון הפוך,במצב הזה נכנס נוזל במקום גז וממלא את הבוכנות בנוזל,גם אם לא נגרם נזק מיידי למדחס,נגרם נזק לשסתומי העלים שבעיתו גורם לחוסר אטימה.

    אורן
    היי אורן,

    1. לצערי לא ניתן היה להשיג קיט אטמים (ועוד במקום שמוכר רק את הדברים האלו לכלי רכב). לטענתם בגלל שכבר לא מתעסקים עם החלפה של רכיבים בתוך המדחסים, אין לזה דרישה (כנראה שהמשפצים בעצמם דואגים להשיג את האטמים בדרך כלשהי, או שיש להם פטנט אחר לשחזר את האטימה המקורית של האטם). לצערי גם ב EBAY אין זמינות אטמים למדחסים האלו.
    ימים יגידו אם הניתוח עבר בהצלחה כמו המקורי (נטול דליפות).

    2. הערה נכונה וחשוב לדייק: קרר (נוזל) אני ממלא רק בצד הלחץ הגבוה (שם גם כך יש נוזל). בצד ה"שני" (יניקה) אני ממלא גז (אם קצב המילוי, אפילו שהבלון הפוך, הוא איטי [ניצרה פתוחה ממש ממש מעט] אז הנוזל שעובר מפל לחץ ביציאה מהבלון יהפוך לגז ויכנס כגז למערכת).



    איציק


  13. #10
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של markmakov
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2012
    מיקום
    צפת
    הודעות
    473

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתום ספיקה מכאני במדחס SANDEN מסוג SD6V12 פג'ו 306 200

    תודה על השיתוף, מאוד מעניין.
    את טעם נרכש,את כמו בירה,כמו סיגריות,כמו קפה.

  14. #11
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתום ספיקה מכאני במדחס SANDEN מסוג SD6V12 פג'ו 306 200

    עברה שנה ואני מעדכן:
    המזגן עובד כמו חדש, אין דליפות, מקפיא.

    איציק

  15. #12
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יוני 2008
    הודעות
    1,969

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתום ספיקה מכאני במדחס SANDEN מסוג SD6V12 פג'ו 306 200

    מקפיץ

    תודה איציק היקר על ביצוע הניתוח הזה גם בקסארה שלי [שלך...]

    אחרי שכמעט זרקתי את האוטו עקב תקלה במדחס והצעות מחיר יקרות מאוד להחלפתו, איציק הציע את עזרתו האדיבה במאור פנים ובמקצועיות ללא פשרות.

    היום לקחתי 2 עובדים איתי ברכב דרומה. הם לא האמינו שככה מקרר מזגן בקסארה קשישה. פשוט מקפיא. במדידה נצפו 4.5 מעלות נעימות במיוחד.

    נ.ב. כמובן חוץ מכל הפינוקים מסביב. אצלי במילון תחת "פדנט" יש תמונה של איציק.

    נערך לאחרונה על ידי avargel : 16/05/19 ב- 0:31

  16. 3 חברי הפורום הבאים הודו לavargel על ההודעה המועילה הזאת:


  17. #13
    אחראי פורום אודיו הסימלון של lanosforce
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2004
    מיקום
    אי שם בחושך, לבד עם אהיל על הראש... דרום פולין
    הודעות
    26,130

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתום ספיקה מכאני במדחס SANDEN מסוג SD6V12 פג'ו 306 200

    איציק מגיע כעסקת חבילה עם הרכב שרכשת ממנו, זו תופעה ידועה - הוא נמצא באכסון מתחת לרכב כאשר אתה לא מביט.
    B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

  18. חבר הפורום הבא הודה לlanosforce על ההודעה המועילה הזאת:



  19. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  20. #14
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    פברואר 2018
    הודעות
    19

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתום ספיקה מכאני במדחס SANDEN מסוג SD6V12 פג'ו 306 200

    שלום,
    איך מאבחנים אם באמת הבעיה בשסתום היניקה?
    איזה שמן צריך למלא ואיך עושים את זה בדיוק?

נושאים דומים

  1. תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 05/03/13, 1:18
  2. תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 14/02/13, 19:05
  3. פרוייקט מצולם-החלפת גג קומפלט,306.
    By AL-GATO in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 10/02/12, 16:20
  4. החלפת סליל במדחס המזגן, פונטו ספייס 2001
    By nicodudel in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 28/09/10, 15:50

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •