מציג תוצאות 1 עד 13 מתוך 13

נושא: [פרוייקט מצולם] ההיסטוריה חוזרת: החלפת משולשים+תפוחי פרונט פג'ו 306 שנת 2001

  1. #1
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    [פרוייקט מצולם] ההיסטוריה חוזרת: החלפת משולשים+תפוחי פרונט פג'ו 306 שנת 2001

    ערב צח.

    מזה שנתיים וחצי וכ-20,000 ק"מ (כיום האודומטר מראה כמעט 220,000 ק"מ), למעט טיפול קטן אחת לשנה וגומית אבק להגה קרועה, לא היו ביננו שום "בעיות ביחסים"
    כנראה שמישהו מביננו היה חייב לשבור את האידיליה - ולכן לאחרונה צצו 2 תקלות. האחת: שסתום ספיקה בתוך המדחס נתקע, והמדחס אינו דוחס. סביר לרכב בן 13 עם מדחס מקורי ו 220K ק"מ עליו.
    השניה: תחושה של חופש במערכת המתלים קדימה, שלוותה ברעש תיקתוק מרגיז מצד שמאל (קדימה) של הרכב.
    את עניין המדחס זנחתי בינתיים ואני מנסה למצוא פתרונות יצירתיים. (עריכה: נמצא פתרון).

    את נושא החופש במערכת המתלים שהתפתח ממש בתקופה האחרונה, הייתי חייב לסדר במסגרת טיפול שנתי + "הכנה לטסט" שצריך להתבצע עד תחילת מרץ.

    בבדיקה נמצא כי בוקסות המשולשים האחוריות במצב רע והגומיה למוט קישור למוט מייצב בצד שמאל קרועה.
    החלטתי לקנות 2 משולשים חדשים + 2 תפוחי פרונט חדשים + מוט קישור למוט מייצב חדש, ולצאת לעבודה.
    במסגרת העבודה על הרכב, קניתי גם חלקים לטיפול קטן (שמן+פילטר, סנן דלק וסנן אויר למנוע) וביצעתי טיפול קטן, כאשר במהלך הטיפול מצאתי שהבוקסה של תושבת מנוע תחתונה גם כן במצב גרוע, ויצאתי לקנות חדשה ולהרכיבה.

    לשמחתי, ידעתי לקראת מה אני הולך וכלי עבודה מתאימים יש לי.

    תמונות מהתהליך - מייד.

    איציק


  2. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  3. #2
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] ההיסטוריה חוזרת: החלפת משולשים+תפוחי פרונט פג'ו 306 שנת 2001

    שלב א':

    הרמת הרכב על בוקים ופירוק 2 הגלגלים הקדמיים.
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2013-02-13_08-29-51_109.jpg‏ - מספר צפיות: 768 - גודל: 181.6 קילובייט  

  4. #3
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] ההיסטוריה חוזרת: החלפת משולשים+תפוחי פרונט פג'ו 306 שנת 2001

    שלב ב':

    איתור הברגים במשולש שיש לפרק, ופתיחתם.

    מימין לשמאל:

    1. המשולש הישן כבר מפורק מהרכב.
    2. בורג קדמי של המשולש (בוקסה 18 מ"מ)
    3. בורג תפוח פרונט (2 בוקסות\מפתחות של 16 ו 17 מ"מ)
    4. בורג קדמי של המשולש לאחר פירוק.
    5. בורג תפוח פרונט לאחר פירוק.
    6. כנ"ל.
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2013-02-13_08-41-40_915.jpg‏ - מספר צפיות: 712 - גודל: 245.3 קילובייט   שם: 2013-02-13_08-34-04_703.jpg‏ - מספר צפיות: 688 - גודל: 118.3 קילובייט   שם: 2013-02-13_08-34-10_437.jpg‏ - מספר צפיות: 691 - גודל: 84.0 קילובייט   שם: 2013-02-13_08-39-13_801.jpg‏ - מספר צפיות: 669 - גודל: 70.6 קילובייט  

    שם: 2013-02-13_08-39-21_134.jpg‏ - מספר צפיות: 309 - גודל: 56.0 קילובייט   שם: 2013-02-13_08-39-25_863.jpg‏ - מספר צפיות: 290 - גודל: 58.0 קילובייט  


  5. #4
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] ההיסטוריה חוזרת: החלפת משולשים+תפוחי פרונט פג'ו 306 שנת 2001

    שלב ג':

    בדיקת המשולש הישן, השוואה והכנת המשולש החדש.

    מימין לשמאל:

    1. הבוקסה האחורית של המשולש הישן.
    2. האריזה של המשולש החדש (איטלקי)
    3. ישן ליד חדש (התפוח פרונט החדש עוד לא מורכב)
    4. בוקסה אחורית חדשה לעומת ישנה
    5. משולש ישן ליד חדש, כולל תפוחי פרונט (וכולל העברת "פחית" מהתפוח פרונט הישן ל-חדש).
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2013-02-13_08-41-47_856.jpg‏ - מספר צפיות: 289 - גודל: 120.9 קילובייט   שם: 2013-02-13_08-42-26_881.jpg‏ - מספר צפיות: 326 - גודל: 174.3 קילובייט   שם: 2013-02-13_08-42-50_655.jpg‏ - מספר צפיות: 395 - גודל: 244.4 קילובייט   שם: 2013-02-13_08-43-04_546.jpg‏ - מספר צפיות: 386 - גודל: 139.4 קילובייט  

    שם: 2013-02-13_08-47-01_132.jpg‏ - מספר צפיות: 351 - גודל: 238.5 קילובייט  

  6. #5
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] ההיסטוריה חוזרת: החלפת משולשים+תפוחי פרונט פג'ו 306 שנת 2001

    שלב ד':

    הרכבה.

    מימין לשמאל:

    1. מיקום המשולש + סגירה חלשה (ביד) של הברגים
    2. הידוק ברגים בין התפוח פרונט לנאבה
    3. כנ"ל
    4. הידוק ברגים אחוריים (בורג+אום עם בוקסות 16 מ"מ + בורג קטן עם בוקסה 13 מ"מ)
    5. עוברים לצד השני (התחלתי בימני, סיימתי בשמאלי)
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2013-02-13_09-01-51_30.jpg‏ - מספר צפיות: 239 - גודל: 90.6 קילובייט   שם: 2013-02-13_09-01-55_638.jpg‏ - מספר צפיות: 295 - גודל: 98.1 קילובייט   שם: 2013-02-13_09-02-00_912.jpg‏ - מספר צפיות: 257 - גודל: 90.5 קילובייט   שם: 2013-02-13_09-02-16_592.jpg‏ - מספר צפיות: 286 - גודל: 119.5 קילובייט  

    שם: 2013-02-13_09-12-35_562.jpg‏ - מספר צפיות: 310 - גודל: 156.8 קילובייט  

  7. #6
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] ההיסטוריה חוזרת: החלפת משולשים+תפוחי פרונט פג'ו 306 שנת 2001

    אז מה עוד נשאר לעשות ? בגדול, לא הרבה.
    מאחר ולפני המון זמן כבר עשיתי כזה פרוייקט, שיריינתי לעצמי המון זמן פנוי.
    להפתעתי הרבה, תוך שעה ו-10 דקות סיימתי את העבודה (!) ובזבזתי עוד כ 20 דקות על נסיעת מבחן וכיוון TOE (מקביליות) הגלגלים.

    חשוב לציין כי חייבים לבצע כיוון שפור (TOE) לאחר עבודה כזאת, מאחר ויש שינויים בין משולש למשולש ורמת הבלאי.
    לאחר מדידה ראשונית מצאתי שהגלגלים הקדמיים עם הפרונט החדש היו מאוד מכונסים, ונאלצתי "לפתוח" את המרווח בחזרה ע"י צמצום המרווח של תפוחי ההגה (סגירה של 2 סיבובים לערך).

    לציין כי עכשיו האוטו נוסע פשוט כמו חדש !


  8. #7
    משקיען (> 750 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2009
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    795

    בעניין: [פרוייקט מצולם] ההיסטוריה חוזרת: החלפת משולשים+תפוחי פרונט פג'ו 306 שנת 2001

    מה העלות
    1. חלקים
    2. עבודה
    subaru grand leone 94 ידנית - נמכרה.
    chevrolet spark 2014 1.0 manual רכב נוכחי.

  9. #8
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] ההיסטוריה חוזרת: החלפת משולשים+תפוחי פרונט פג'ו 306 שנת 2001

    החלפת התושבת מנוע התחתונה:

    תושבת המנוע התחתונה עשויה בדגם שלי מפלסטיק, ולשמחתי לא נדרשתי לפרק כלל את התושבת אלא בקלות דפקתי אותה החוצה והכנסתי אחת חליפית חדשה במקומה.

    לציין כי המעטפת העגולה של התושבת החליפית רחוקה מלהיות רכה כמו המקורית, ונאלצתי לשייף בצורה רצינית את המעטפת של התושבת החליפית ע"מ שתצליח להיכנס חזרה למקום (נכנסת בלחץ).

    החלפת המוט המייצב:
    המוט הזה כנראה כ"כ ישן, שפתיחת הברגים היתה מאוד קשה, אבל באמצעות פלייר פטנט הצלחתי להתגבר על הקשיים.

    שאלות, טענות, מענות ובעיות ת"ש - לא אליי

    איציק


    תמונות - מימין לשמאל:
    1. תושבת ישנה מול חדשה
    2. פרוק המוט קישור למוט מייצב
    3. כנ"ל
    4. המוט קישור למוט המייצב החדש כבר מורכב.
    5. התושבת המנוע התחתונה ללא הבוקסה.
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2013-02-13_12-02-26_813.jpg‏ - מספר צפיות: 292 - גודל: 250.6 קילובייט   שם: 2013-02-13_09-22-38_502.jpg‏ - מספר צפיות: 295 - גודל: 128.8 קילובייט   שם: 2013-02-13_09-22-43_249.jpg‏ - מספר צפיות: 311 - גודל: 101.8 קילובייט   שם: 2013-02-13_09-47-39_804.jpg‏ - מספר צפיות: 253 - גודל: 92.3 קילובייט  

    שם: 2013-02-13_12-02-38_13.jpg‏ - מספר צפיות: 277 - גודל: 146.3 קילובייט  

  10. #9
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] ההיסטוריה חוזרת: החלפת משולשים+תפוחי פרונט פג'ו 306 שנת 2001

    העלויות (שלי) לפרוייקט הזה:

    חלקים:

    1. משולש קד' איטלקי (BIRTH) שמאלי: 128 ש"ח כולל מע"מ
    2. משולש קד' איטלקי (BIRTH) ימני: 128 ש"ח כולל מע"מ.
    3. תפוח פרונט (תורכי) 18 מ"מ ל 306\קסארה: 47 ש"ח ליחידה כולל מע"מ (סה"כ 94 שח ל-2 יחידות)
    4. מוט קישור למוט מייצב עשוי פלסטיק ל 306 חדש: 55 שח כולל מע"מ
    5. תושבת מנוע תחתונה חליפית: 40 שח כולל מע"מ

    סה"כ עלויות פרונט: 350 ש"ח כולל מע"מ.
    סה"כ עלויות מוט קישור ותושבת מנוע: 95 ש"ח.

    סה"כ: 445 ש"ח.

    עבודה:
    הפעם לא גביתי מעצמי כסף

    איציק


  11. #10
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2010
    הודעות
    454

    בעניין: [פרוייקט מצולם] ההיסטוריה חוזרת: החלפת משולשים+תפוחי פרונט פג'ו 306 שנת 2001

    עבודה יפה. למזלך לא היית צריך להילחם כדי להוציא את המשולש.

    ד"א, איך ביצעת כיוון הגה ?

  12. #11
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] ההיסטוריה חוזרת: החלפת משולשים+תפוחי פרונט פג'ו 306 שנת 2001

    ציטוט vogel כתב: הצג הודעה
    עבודה יפה. למזלך לא היית צריך להילחם כדי להוציא את המשולש.

    ד"א, איך ביצעת כיוון הגה ?
    אכן, המשולשים האלו יוצאים ממש ממש ממש בקלות והדבר היחידי שאתה צריך להפעיל בו ממש מעט כוח (עם פטיש) הוא בשביל לשחרר את התפוח פרונט מהנאבה, לא משהו רציני בכלל.
    ההרכבה גם פשוטה ולמעט התעסקות קלה עם הברגים של הבוקסה האחורית (עד שהם "יושבים במקום" וניתן לחבר אום לבורג) אין דברים מסובכים במיוחד.

    בנוגע לכיוון גלגלים, יש לי פטנט עם 2 פרופילים ומטר אך חייבים להעזר באדם נוסף.
    במקרה הזה היה לי בהישג יד רק מסלול 50 מ"מ של גבס. חותכים 2 חתיכות של כ 50 ס"מ כל אחת ומשתמשים בה כפרופיל למדידה.

    מצמידים פרופיל\מסלול לכל לכל דופן צמיג ומודדים את המרחק בין הפרופילים לפני הגלגל ואחרי הגלגל.

    מתוך ניסיון, זה אומנם פטנט "ביתי" להתנהלות ב"שטח" אבל אם אתה עובד טוב ואתה דייקן, אתה תגיע לביצועים מעולים כמו של מכונה אלקטרונית. עם הפטנט הזה כבר יצא לי להציל בעבר מישהו שהתלונן על בעיות שנבעו מכיוון לקוי, ובמכון הפרונטים נשבעו לו (יחד עם תוצאות המכונה) שהכל בסדר.

    איציק

  13. #12
    פורמוהוליק הסימלון של סולל הדרך
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2005
    מיקום
    נציג הפורום בקו המשווה
    הודעות
    3,677

    בעניין: [פרוייקט מצולם] ההיסטוריה חוזרת: החלפת משולשים+תפוחי פרונט פג'ו 306 שנת 2001

    עד כמה השימוש בחלפים תחליפים תוצרת איטליה ותורכיה מומלץ?
    האם לא עדיף להשתמש בחלפים מקוריים או OEM?

    ציטוט מנהל המערכת כתב:
    קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
    כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.


  14. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  15. #13
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] ההיסטוריה חוזרת: החלפת משולשים+תפוחי פרונט פג'ו 306 שנת 2001

    ציטוט סולל הדרך כתב: הצג הודעה
    עד כמה השימוש בחלפים תחליפים תוצרת איטליה ותורכיה מומלץ?
    האם לא עדיף להשתמש בחלפים מקוריים או OEM?
    את הרכב קניתי לפני שנתיים וחצי ב 2000 שח (אלפיים שח).

    הוא משרת אותנו מצויין אבל לא נראה לי שאשקיע על משולש מקורי שמחזיק 10 שנים, כי לא בטוח שהוא יחיה עוד חצי מזה.
    החלקים האיטלקיים והספרדים מאוד טובים, וגם חלקי פרונט תורכיים שהשתמשתי בהם משכבר הימים הוכיחו את עצמם מעל ומעבר (במיוחד אם מחשיבים את פקטור המחיר במשוואה).

    לא חסר זבל בשוק, צריך פשוט לדעת מה לקנות ומה לא.

    איציק

נושאים דומים

  1. פרוייקט מצולם-החלפת גג קומפלט,306.
    By AL-GATO in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 10/02/12, 16:20
  2. פרויקט מצולם-- החלפת תפוחי קצה - דיהטסו פרוזה
    By JUN in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 10/04/10, 19:22
  3. [פרויקט מצולם] החלפת תפוחי הגה בפיאט אונו
    By maatrixx in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 35
    הודעה אחרונה: 15/05/06, 1:31
  4. [פרוייקט מצולם] משולשים+בולמים - פיאט אונו 1.4
    By איציק נ. in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 13/10/04, 21:29
  5. החלפת משולשים + תפוחי פרונט ב ZX וולקן, *פרוייקט מצולם*.
    By איציק נ. in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 15/06/03, 7:53

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •