Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ראם סמואל עונה על שאלות ב CarsForum


שלומי
שימו לב! השרשור הזה בן 7894 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

במסגרת הרצון שלנו לארח כאן אנשים שיעשירו את הידע שלנו ויענו על שאלות הגולשים אני גאה להציג את האורח הבא שלנו, ראם סמואל.

ראם היה אלוף צרפת במרוצי ראלי פעמיים , פעם ב 1994 , הוא התחרה באסקורט קוזוורט עם 340 כ"ס (Group N) ובפעם השנייה ב 97 עם סקסו במסגרת קבוצת סיטרואן (Group A). ראם מנהל את בית הספר http://www.maslulim.co.il, בית ספר לנהיגה מתקדמת שמעביר קורסים בארץ ובחו"ל, אתם מוזמנים לשאול אותו כל שאלה שתרצו במסגרת הקורסים שאותם הוא מעביר, נהיגת ראלי , נהיגת מסלול וכולי.

ביום רביעי, ה 4 לספטמבר בין השעות 14:00 - 16:00 ראם יענה על שאלות הגולשים, אתם מוזמנים לרשום שאלות מעכשיו לשרשור הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום ראם

לפי האתר שלך הבנתי שאתה עושה קורסים בנהיגה מתקדמת כולל ראלי

אני הייתי רוצה להשתתף באחד מהקורסים

רציתי לדעת איזה קורס אתה ממליץ לי לעשות?????

מה המחיר ואיפה נערכים הקורסים???????

 

 

יש לי רישיון שנה וחצי והייתי רוצה לשפר את הנהיגה שלי לא עברתי שום קורס נהיגה לפני כן

איזה קורס אתה ממליץ לי ????

 

השמח לקבל את תשובתך

עמית

נולדתי עם הגה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראם שלום.

 

בקווים כלליים - מהי צורת החזקת ההגה האידיאלית לנהיגה ספורטיבית, ומעבר לכך מהי צורת סיבוב ההגה העדיפה (יד מעל יד, משיכת ההגה ע"י יד אחת לפי הסיבוב כפי שפירטת בכתבה בזמנו בעיתון יומי כלשהו, או דרך אחרת)?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראם שלום, סחטיין על האתר המושקע :wink:

 

רציתי לדעת אם יש עדיפות כלשהיא לסוג של הנעה על משטחי אספלט שסלולים ברמת כביש.

כלומר, בוא ניקח לדוגמא את כבישי נס הרים, האם לרכב בעל הנעה אחורית יהיה שם יתרון על רכב עם הנעה קדמית ?

מה לגבי AWD ?

 

מה לגבי ההבדלים בלימוד נהיגה מתקדמת, האם יש צורך ללמוד את הנושא בהתאם לסוג ההנעה שיש לך ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום ראם

 

קודם כול מזל טוב על המשרד החדש

 

אולי תוכל לתת איזה טיפים בנוגע למציאת מהירות הכניסה הנכונה לפניות.

(בנהיגה ספורטיבית כמובן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקבות גל תאונות הדרכים האחרון, יש כאן המון דיבורים על מה צריך לעשות בשביל למגר את התופעה מהכבישים, רציתי לדעת מה אתה חושב, מה אפשר לעשות בשביל להוריד את אחוז התאונות הקטלניות ולהעלות את רמת הנהגים, אני יודע שלמידה נכונה היא הפתרון אבל השאלה שלי היא איזה סוג של למידה, קשה לי להאמין שבעקבות קורס אחד או השתלמות כזו או אחרת בבית ספר לנהיגה מתקדמת יזכור הנהג\ת את רזי הנהיגה ויידע ליישם אותם גם מס' שנים אחרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהעניין שהכי בוער כעת , לאור ההצעה המצחיקה/מעציבה של שר התחבורע , הוא להקים קבוצה אקטיבית שתילחם בצורה הסברתית/הפגנתית בקידום הנושא המוטורי , ותעשה כל מה שתוכל כדי להפסיק את מסע הציד בנהגים ,במיוחד הממהרים שביניהם.

אני לא חושב שהמהירות היא משהו שצריך לנהוג בו בקלות ראש , וכל מקרה צריך להישקל לפי התאמת המהירות לתנאים באותו רגע - אבל מכאן ואז להגיע כמעט למצב של סקילה לכל אחד שעובר את המהירות המטופשת שנהוגה בארץ???

 

יש כבר גרעין כלשהו של אנשים שהביעו נכונות לתרום זמן ואף ממון עבור פעולה שכזו - האם תצטרף אלינו? חשוב לזכור שכאן לא מדובר רק על אנשים שיודעים לנהוג , אלא אף אולי ובעיקר כאלה שיודעים להתבטא בבהירות ובצורה עניינית אל מול מתקפת הטרור/הסברה שנפתחה כלפי ציבור הנהגים מצד הרשויות המטומטמות והאטומות.

לאור נסיונך והידע שלך ,לא רק כנהג אלא גם ככתב רכב - אני סבור שיש לך מה לתרום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלתי נוגעת לנהיגה ספורטיבית:

 

כיצד אפשר לשפר אחיזה בכניסה לפנייה - האם עלי להכנס יותר מהר ועל הבלמים, או אולי להכין את הרכב בצורה שתושיב אותו מעט על הצד לאורך הכניסה לפנייה? בנוסף אשמח אם תסביר את אופן עשיית הפנייה לכל אורכה (דגש על פניות במהירויות של הילוך שני שלישי) - כלומר מתי בולמים, מתי מפנים את ההגה ומתי לוחצים שוב על הגז.

 

הכוונה למכונית הנעה קדמית (במקרה שלי 306)

 

עכשיו - אני מבין שנהיגה לא מלמדים בהתכתבות, אבל אני מקווה שתוכל לסמוך עלי כי אינני עושה שטויות (בדר"כ :wink: ) ורק מעוניין ללמוד דברים חדשים. בעיקר חשובה לי כרגע נהיגה חלקה יותר - אני מעוניין לדעת כיצד לטפל כמו שצריך בהעברות המשקל ובכניסת הרכב לפנייה לצורך אחיזה אופטימלית.

 

קורס אעשה בקרוב - לכשיהיה לי הממון הדרוש. בינתיים אני מתאמן (בזהירות (-: )

 

תודה רבה

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום ראם

לפי האתר שלך הבנתי שאתה עושה קורסים בנהיגה מתקדמת כולל ראלי

אני הייתי רוצה להשתתף באחד מהקורסים

רציתי לדעת איזה קורס אתה ממליץ לי לעשות?????

מה המחיר ואיפה נערכים הקורסים???????

 

 

יש לי רישיון שנה וחצי והייתי רוצה לשפר את הנהיגה שלי לא עברתי שום קורס נהיגה לפני כן

איזה קורס אתה ממליץ לי ????

 

השמח לקבל את תשובתך

עמית

 

תשובת ראם :

הייתי ממליץ לך על שתי אפשרויות :

אחת בחו"ל - קורס נהיגה מתקדמת בצרפת - קורס שאני עברתי בדרכי לקרירת המרוצים. אנחנו יוצאים בסוכות ב22 עד ה26 המחיר הוא 2250 $ כולל טיסות מלון ארוחת בוקר ,רכב שכור, קורס שלושה ימים נטו בכפר מוטורי מהיפים באירופה.

 

אפשרות שניה : קורס יומיים בארץ על רכבך - היום הראשון הוא אימון אישי עם מדריך צמוד בכבישי בית שמש. והיום השני הוא אימון קבוצתי במנחת מגידו.

הקורס מלמד ומשפר בצורה ניכרת את הנהיגה .כיום היומיים הללו מוצעים המחיר מיוחד - 2000 ש"ח במקום 2210 ש"ח

לפרטים נוספים ותאריכי קורסים אנא פנה למשרדנו אל אבנר 03-5402320 644528-054

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלתי נוגעת לנהיגה ספורטיבית:

 

כיצד אפשר לשפר אחיזה בכניסה לפנייה - האם עלי להכנס יותר מהר ועל הבלמים, או אולי להכין את הרכב בצורה שתושיב אותו מעט על הצד לאורך הכניסה לפנייה? בנוסף אשמח אם תסביר את אופן עשיית הפנייה לכל אורכה (דגש על פניות במהירויות של הילוך שני שלישי) - כלומר מתי בולמים, מתי מפנים את ההגה ומתי לוחצים שוב על הגז.

 

הכוונה למכונית הנעה קדמית (במקרה שלי 306)

 

עכשיו - אני מבין שנהיגה לא מלמדים בהתכתבות, אבל אני מקווה שתוכל לסמוך עלי כי אינני עושה שטויות (בדר"כ :wink: ) ורק מעוניין ללמוד דברים חדשים. בעיקר חשובה לי כרגע נהיגה חלקה יותר - אני מעוניין לדעת כיצד לטפל כמו שצריך בהעברות המשקל ובכניסת הרכב לפנייה לצורך אחיזה אופטימלית.

 

קורס אעשה בקרוב - לכשיהיה לי הממון הדרוש. בינתיים אני מתאמן (בזהירות (-: )

 

תודה רבה

 

רוני

 

תשובת ראם :

אז כמו שאמרת נהיגה לא מלמדים בהתכתבות - כל פנייה וכל עקומה זה סיפור אחר. אין לי נוסחה שתספק אותך - אבל יש לי מדריך נהדר שילמד אותך איך צופים מצבים שונים על הכביש וכיצד מתכוננים לכל פניה ועקומה.

בכדי להגיע לנהיגה חלקה צריך לשלב את כל האלמנטים : מבט,צפייה, העברת מסה ,הגה וכו' .

לגבי שאלת המימון - חוסר ידע ואימון בטכניקה לא נכונה ואו טכניקה שנלמדה בהתכתבות עלולות ליצור בעיית מימון חמורה הרבה יותר מקורס אצלנו - שלא לדבר על פגיעות גוף.

יש לך אפשרות לבוא עם אדם נוסף ולהוזיל את מחיר הקורס ללא פגיעה באיכותו.

ואו תשלומים חודשיים נוחים שיביאו תשובות חוויתיות לכל שאלותיך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראם שלום.

 

בקווים כלליים - מהי צורת החזקת ההגה האידיאלית לנהיגה ספורטיבית, ומעבר לכך מהי צורת סיבוב ההגה העדיפה (יד מעל יד, משיכת ההגה ע"י יד אחת לפי הסיבוב כפי שפירטת בכתבה בזמנו בעיתון יומי כלשהו, או דרך אחרת)?

 

תודה.

תשובת ראם :

צורת החזקת ההגה במצב מוצא : 09:15

בסיבובים : בדיוק כמו שהיה כתוב במגזין. היד של הסיבוב היא היד המובילה - הולכת אל היד הנגדית ומושכת לתוך הסיבוב כאשר היד הנגדית נותנת להגה להחליק תחתיה ונאחזת שוב בסיום ההפניה (אז נוצר מצב שאני בסיבוב עם חצי ההגה מסובב ועדיין בעמדת מוצא 09:15 . ההחזרה היא באותו אופן רק עם היד הנגדית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום ראם

 

קודם כול מזל טוב על המשרד החדש

 

אולי תוכל לתת איזה טיפים בנוגע למציאת מהירות הכניסה הנכונה לפניות.

(בנהיגה ספורטיבית כמובן)

 

תשובת ראם :

מהירות הכניסה לסיבוב צריכה להיות .... רגע איזה עקומה , האם הגעת ב30 קמ"ש לסיבוב של 70 קמ"ש או שהגעת לסיבוב של 30 קמ"ש ב 100 קמ"ש.

ראה את תשובתי לעמית - אין פה נוסחאות .

מהירות הכניסה צריכה להיות כך שהשליטה בתוך הסיבוב תאפשר לי את היציאה המהירה והאפקטיבית ביותר מהסיבוב (בקו הנכון).

הטיפ החשוב ביותר שאוכל לתת לך ולאחרים הוא לרדת מהדעה הרווחת של כניסה מהירה לסיבוב - הדבר החשוב ביותר בסיבוב הוא היציאה ממנו.

אם לא יצאת ממנו ,זה ממש לא משנה באיזה מהירות נכנסת. :p:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אציין שאני קוראת כמעט כל חודש את הכתבות החדשות במגזין לרכב עוד מימי לימודי הנהיגה, ולומדת מהם הרבה.

 

לעניין קורסי נהיגה מתקדמת, אני עברתי כמה קורסים/ הדרכות בבית ספר אחר. אחד היה הבסיסי, השני הוא שני חלקים של נהיגה ספורטיבית בכבישים מפותלים והשלישי אימון אישי עם מדריך לקבלת פידבק על אופי הנהיגה ונקודות לשיפור (נהיגה עירונית).

 

מהשוואה בין מחירי שלוש החברות המובילות בקורסי נהיגה מתקדמת באזור המרכז (להיות ספציפים- אלטרנטיבי, בית הספר לנהיגה בטיחותית של פרדי ומסלולים), יוצא שהקורסים בבית ספרך יקרים משמעותית מבתי הספר האחרים.

 

מחישוב קל של הקורסים בבתי ספר השונים, מחירי הקורסים יוצאים כמה מאות שקלים לשעה, ובמיוחד לנהגים חדשים וצעירים זה יוצא מאד יקר.

 

ההוצאות על בית הספר הן 0 (חוץ מהוצאות האחזקה והדלק על הגעת המדריך למקום המפגש והחזרה ממנו), הרכב הינו של התלמיד, הדלק על חשבון התלמיד, אין שעות מסלול וכדומה, אצלכם במסלולים (וגם בבתי ספר האחרים) המדריך הוא בד"כ בחור צעיר יחסית ולא מנהל בית הספר (ז"א, ראם בכבודו ובעצמו).

 

למה זה יוצא כל כך יקר?

למה לא לעשות את הקורסים קצת יותר עממיים כדי לשכנע יותר ויותר אנשים להצטרף (ובמיוחד נהגים חדשים וצעירים)?

האם יש הסבר להפרש המשמעותי בין בית ספרך לאחרים?

חלי

פיג'ו 206 1.6 2006

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהעניין שהכי בוער כעת , לאור ההצעה המצחיקה/מעציבה של שר התחבורע , הוא להקים קבוצה אקטיבית שתילחם בצורה הסברתית/הפגנתית בקידום הנושא המוטורי , ותעשה כל מה שתוכל כדי להפסיק את מסע הציד בנהגים ,במיוחד הממהרים שביניהם.

אני לא חושב שהמהירות היא משהו שצריך לנהוג בו בקלות ראש , וכל מקרה צריך להישקל לפי התאמת המהירות לתנאים באותו רגע - אבל מכאן ואז להגיע כמעט למצב של סקילה לכל אחד שעובר את המהירות המטופשת שנהוגה בארץ???

 

יש כבר גרעין כלשהו של אנשים שהביעו נכונות לתרום זמן ואף ממון עבור פעולה שכזו - האם תצטרף אלינו? חשוב לזכור שכאן לא מדובר רק על אנשים שיודעים לנהוג , אלא אף אולי ובעיקר כאלה שיודעים להתבטא בבהירות ובצורה עניינית אל מול מתקפת הטרור/הסברה שנפתחה כלפי ציבור הנהגים מצד הרשויות המטומטמות והאטומות.

לאור נסיונך והידע שלך ,לא רק כנהג אלא גם ככתב רכב - אני סבור שיש לך מה לתרום.

 

תשובת ראם: אשמח להצטרף ברמת יחסי ציבור ותרומת ידע ו/או דיונים עם האנשים המתאימים. פנו אלינו למסלולים ונאי לרשותכם במסגרת הזמן.

בברכה, ראם.

דו"א: [email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אציין שאני קוראת כמעט כל חודש את הכתבות החדשות במגזין לרכב עוד מימי לימודי הנהיגה, ולומדת מהם הרבה.

 

לעניין קורסי נהיגה מתקדמת, אני עברתי כמה קורסים/ הדרכות בבית ספר אחר. אחד היה הבסיסי, השני הוא שני חלקים של נהיגה ספורטיבית בכבישים מפותלים והשלישי אימון אישי עם מדריך לקבלת פידבק על אופי הנהיגה ונקודות לשיפור (נהיגה עירונית).

 

מהשוואה בין מחירי שלוש החברות המובילות בקורסי נהיגה מתקדמת באזור המרכז (להיות ספציפים- אלטרנטיבי, בית הספר לנהיגה בטיחותית של פרדי ומסלולים), יוצא שהקורסים בבית ספרך יקרים משמעותית מבתי הספר האחרים.

 

מחישוב קל של הקורסים בבתי ספר השונים, מחירי הקורסים יוצאים כמה מאות שקלים לשעה, ובמיוחד לנהגים חדשים וצעירים זה יוצא מאד יקר.

 

ההוצאות על בית הספר הן 0 (חוץ מהוצאות האחזקה והדלק על הגעת המדריך למקום המפגש והחזרה ממנו), הרכב הינו של התלמיד, הדלק על חשבון התלמיד, אין שעות מסלול וכדומה, אצלכם במסלולים (וגם בבתי ספר האחרים) המדריך הוא בד"כ בחור צעיר יחסית ולא מנהל בית הספר (ז"א, ראם בכבודו ובעצמו).

 

למה זה יוצא כל כך יקר?

למה לא לעשות את הקורסים קצת יותר עממיים כדי לשכנע יותר ויותר אנשים להצטרף (ובמיוחד נהגים חדשים וצעירים)?

האם יש הסבר להפרש המשמעותי בין בית ספרך לאחרים?

 

תשובת ראם:

בענין יקר - הכל יחסי, כשאת רוכשת קורס במסלולים את מקבלת מדריכים וידע שבא מהמקורות הטובים ביותר (כולל תגובות של אנשים שהשתתפו בקורסים אצלנו ואצל מתחרים מסוימים), את מקבלת השקעה של סכומי כסף עצומים בידע ובשיפור (את שאני השקעתי בידע ובחברה לא יחזירו עוד מאות שעות של הדרכה) כידוע לך את הולכת למומחה ברפואה הוא לוקח מאות שקלים לביקור של 10 דקות.. יקר יותר "אפילו" ממסלולים.

ובעיקר, תמיד ניתן למצוא דרכי מימון להשתתפות בקורס שאחריו את מוזמנת לשפוט אותנו כ"יקרים". היום ניתן להשתתף בקורס של מסלולים החל מ 500-740ש"ח).

כשאנחנו מדברים על הדרכה אחד על אחד אנחנו מדברים על 2/3 יום עבודה של מדריך + שיווק ומכירות של איש המכירות + לוגיסטיקה של מזכירת החברה + שכ"ד +.... וזה עולה כסף.)

האם כשאת רוכשת מרצדס את מפרקת אותה לסכום מרכיביה ובוחנת את מחירה או שאת סומכת על החברה שתמחרה את המכונית במחיר המתאים + רווח סביר?

ולסיום, בדיחת הפחח (בקיצור מפאת כשרוני בהקלדה):

אישה אחת דופקת את המכונית של בעלה והוא אמור לחזור מחו"ל למחרת, הולכת לפחח ושואלת כמה יעלה לתקן.

1000 ש"ח הוא עונה.

1000 ש"ח?! זה נורא יקר, אבל אין לי ברירה וגם שמעתי שאתה פחח טוב ושלא יראו את המכה לאחר התיקון, אז קדימה.

הפחח לוקח פטיש, מסתכל על המכונית, נותן שתי מכות קלות באזור התאונה והמכונית כחדשה. ואז הוא מבקש את הכסף.

1000 ש"ח בשביל 3 דקות?! צועקת האישה.

לא גבירתי, עונה הפחח, 10 שקלים על העבודה + 990 ש"ח בשביל הידע איך ואיפה לתת את המכה שתחזיר את המכונית למצבה הטוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7894 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...