דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 19

נושא: בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

  1. #1
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של hwgeek
    תאריך הצטרפות
    יוני 2007
    הודעות
    2,116

    בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

    שלום לכולם,

    כמו שאתם יודעים הכשל במשאבה ההידראולית בגיר הרובוטי זה רק עניין של זמן, ומאחר שהרכב שלי משנת 2007 ידעתי שאני יושב על הקוצים מתי ואיפה הגיר יתקע אותי. בשבוע שעבר הופיעה לראשונה הודעה ה"משמחת" של "גיר לא זמין" בעת התנעה, אך לאחר התנעה נוספת הבעיה כאילו נעלמה עד הפעם הבאה.

    לא לקחתי סיכונים ובסוף השבוע קפצתי לת"א ליקנות את הפחמים למנוע- עלות של 30 ש"ח לזוג.
    היום לאחר כ6 שעות עבודה זהירה ואיטית שיפצתי את המנוע של המשאבה ואני ב"ה מסודר ל5 שנים הקרובות.

    בפעם הבאה אם אני אחליט להחזיק את הרכב כל התהליך יקח לא יותר משעתיים.

    איזה כיף!!! גם חסכתי קרוב ל4000 שקל! וגם אני אהיה רגוע מבחינת המשאבה שלא אתקע בהפתעה.

    הבובה: גרנדה פונטו רובוטית ק"מ 2007,1.4L 53K

    עלות: 30 ש"ח לפחמים + 6 שעות הנאה עם הרכב!.

    תמונות של המנוע והפחמים בהמשך!


  2. חבר הפורום הבא הודה לhwgeek על ההודעה המועילה הזאת:


  3. -

  4. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  5. #2
    .Ssangyong. Das Auto הסימלון של איתמר
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2004
    הודעות
    18,408

    בעניין: בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

    אם תוכל להעלות את זה בפורמט של פרוייקט מצולם אני מבטיח לדבר עם אלוהים שישמור לך מקום VIP בגן עדן
    "מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

  6. #3
    סמכות חשמל-פיסיקה אודיו
    תאריך הצטרפות
    מאי 2008
    הודעות
    2,311

    בעניין: בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

    ציטוט hwgeek כתב: הצג הודעה
    תמונות של המנוע והפחמים בהמשך!
    נשמח לראות גם תמונות של הפירוק, אם יש.

    דני

  7. #4
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של hwgeek
    תאריך הצטרפות
    יוני 2007
    הודעות
    2,116

    בעניין: בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

    חח האמת זה לא תהליך פשוט לביצוע לבד- עדיף בסיוע חבר,
    הבעיה הכי גדולה זה שיש בורג אחד מתוך 3 שמחזיק את המנוע והוא ממש קוץ בתחת כי מיכל השמן מסתיר אותו וצריך לקמבן בשביל להזיז אותו 2 ס"מ שמאלה בשביל להגעיה לבורג וזה מה שמאריך את העבודה- חשוב לציין שלא היה היתעסקות עם צנרת השמן /איבוד השפרצה או כו', וחובה לעשות זאת לפחות לאחר 24 שעות שהרכב עמד דומם והלחץ שמן ניפרק(מדובר ב50 באר! ).

    אני אנסה מכל הבלאגן שהיה לנסות לעשות מדריך שיעזור לכל מי שמבין דבר או שנים בDIY, לא מומלץ לאנשים שאין להם מושג למען שלא יסכנו עצמן ולא יגרמו לנזקים נוספים.

    אני כרגע עובד על מדריך ראשוני.

  8. #5
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של hwgeek
    תאריך הצטרפות
    יוני 2007
    הודעות
    2,116

    בעניין: בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

    המדריך- סילחו לי שהוא לא ממש הכי ברור וקל- חובה להכיר את הגיר וליראות בעיינים את הכל לפני שאפשר להבין את המדריך
    וחובה לינוהג בכל דרך בשביל לעשות הכל בצורה הבטוחה ביותר כי מדובר מערכת עם לחץ גבוה!

    כלים דרושים:

    מפתח בוקסה כולל ידית ומאריך.
    בוקסא 10ממ ל4 ברגים של מגן האלומיניום של הרובוט.
    מברג טורקס בעל מידות בין T20~T30 לפרגים של תושבת המשאבה וראש המשאבה ולצורך פירוק הפגוש.
    מברג פיליפס לבית הגלגל.
    זוג פחמים למנוע החשמלי- 8x6x25mm

    זה העיקר- אולי תוך כדי עבודה תיצטרכו דברים קטנים לקומבינות.


    דבר ראשון- זהירות ובטיחות! מדובר במערכת הידראולית לכל דבר עם לחץ עבודה של 50 באר!
    לכן תעשו כל מה שצריך לצורך ביטחונכם- לא לוקח אחריות על טיפשות של אחרים , הכל על אחריותכם!.

    בשביל להימנע בלחץ במערכת חובה להעמיד את הרכב לפחות ל24 שעות ללא התנעה וללא פתיחת דלת הנהג בשביל לימנוע בניית לחץ,
    וגם לאחר 24 שעות כמעט ואין לחץ במערכת וניתן ליראות את מיכל השמן מלא עד לקו המקסימום.



    כעת נתחיל בסדר העבודה:

    לצורך הנוחיות מומלץ לפרק את הפגוש הקידמי, התהליך אמור ליהיות פשוט, רק לעקוב אחרי הברגים שמחזיקים אותה,
    מדובר בברגי טורקס של T25~T30.
    לא זוכר במדוייק, תיבדקו לפי החופש. ישנם ברגים גם בתחתית וגם מיתחת לפנסים הראשיים בתוך בית הגלגל וגם בחלק העליון והגלוי בתוף בית המנוע.

    לאחר שפירקתם בזהירות את הפגוש הקידמי אפשר לגשת לעבודה.

    לצורך הקלה על התהליך ניתן להרים בג'ק את הצד הקידמי של הנהג ומומלץ לאבטח בבוקים או דרך אחרת שחס וחלילה לא יפול.

    כעת צריך לפרק את מגן האלומיניום של הרובוט שכולל 4 ברגים עם ראש בוקסא 10מ"מ- תיהיה גמישים בכדי להגיעה לכולם .

    כעת שכל הרובוט חשוף נתקו את כבל החשמל שמגיעה למנוע המשאבה- כמו שמופיעה בקליפ הבא.
    סרטון ביוטיוב

    תיצפו בסירטון הבא בכדי לדעת אילו ברגים לפרק בשביל להפריד את ראש המשאבה מהמנוע החשמלי- שימו לב שהם יהיו מאוד עקשנים וחובה
    לדאוג למברג איכותי שלא יחליק ויהרוס את ראש הבורג.
    מדובר בבורג T20~T25 - לא זוכר מידות מדוייקות כי זה היה תוך ניסוי ותהיה מה הראש שהיתלבש הכי טוב.


    לאחר שפירקתם את 2 הברגים שמחברים את ראש המשאבה למנוע החשמלי, שימו לב לשירטוט ותיראו שאת המנוע החשמלי מחזיקים 3 ברגים של
    T27~T30 ששנים מהם גלויים והשלישי מוסתר בין המנוע למיכל השמן,
    כאן הבעיה שעשתה לי את כאב הראש ומיד אציג בפניכם את הדרך לקמבן אותה .


    כעת ניסתכל בשירטוט של המיכל וניראה שהוא מחוזק עם 2 ברגים במידה זהה ל3 הברגים שמחזיקים את המנוע החשמלי, אחד בתחתית המיכל
    ניצב לקרקע והשני ממש מיתחת לכדור השחור מקביל לקרקע, גם בורג זה הוא קוץ בתחת ומאוד קשה להגיעה אליו- לכן מומלץ שיהיו לכם מברגים
    ארוכים של הטורקס ולא ראש ביטים להחלפה שלא יצליח להיכנס.


    לאחר שתשחררו את הברגים של המיכל (תקועים חזק מאוד כמו כל הברגים) אתם תגלו שניתן להזיז בקטנה את כל מיכל השמן יחד עם ראש
    המשאבה שמחובר אליה בשביל להגיעה לבורג המוסתר שמחזיק את המנוע.

    תנסו לימשוך את המיכל עם ראש המשאבה קצת כלפי מטה ואז לצד הנוסע בשביל שתוכלו להשחיל את המברג וליפתוח את הבורג הבעייתי, לאחר הבורג
    הזה פיתחו את 2 הברגים הנוספים שמחזיקים את המנוע אז כל החלק הקשה מאחוריכם,המנוע החשמלי בידכם וראש המשאבה ישאר מחובר למיכל השמן,

    כעת תעשו מה שצריך מבחינת הסדר בחניה ואתם בדרך לשלב השני- פירוק המנוע החשמלי והחלפת הפחמים כמו שמופיעה במדריך הבא- אל תישכחו לסמן את מיקום הרוטור של מנוע לצורך הקלה על ההרכבה ברכב!
    http://www.alfadriver.com/forum/inde...motor-brushes/
    שימו לב- למרות שמדובר במידה 8x6x25mm, צריך להשחיז אותו קלות בצדדים עד שתרגישו שהוא זז בחופשיות בבית שלו-
    שלא יתקע והקפיץ לא יוכל להזיז אותו!.
    תלחימו בעדינות ותיסגרו את המנוע וחיזרו על המדריך בסדר ההפוך והרכיבו הכל לאט ובזהירות.

    בהצלחה! חסכתם מעל 3500 שקל!.

    תמונות מהמנוע שלי:



    נערך לאחרונה על ידי hwgeek : 30/12/12 ב-19:12

  9. חבר הפורום הבא הודה לhwgeek על ההודעה המועילה הזאת:


  10. #6
    פורמוהוליק הסימלון של ALÞћÃ
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2010
    מיקום
    127.0.0.1
    הודעות
    4,418

    בעניין: בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

    קבל ח"ח על הפרוייקט, מישאל - כשהמשאבה שמחה, הרובוט שמח.
    מה בדבר הצובר?
    Mazda Drei Hatchback "Premium" 2L

  11. #7
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של hwgeek
    תאריך הצטרפות
    יוני 2007
    הודעות
    2,116

    בעניין: בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

    מתכנן להחליף עוד מס' חודשים, לפחות אני יודע מהיכן להשיג- ההתקנה רוב הסיכוי שתיתבצע במוסך, חבל להיתלכלך בשמן- מקסימום 200~300 שקל התקנה לדעתי, העיקר לחסוך אלפי שקלים על צובר משומש מפירוקייה שהמוסך ינסה לידחוף לי.

  12. #8
    מעורב חלקית
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2006
    מיקום
    קמובן - אני מ " בת - ים " - עם שגיאת כתיב . כדי שיאמינו לי ...
    הודעות
    5,316

    בעניין: בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

    כל הכבוד על העבודה וההדרכה , נהנתי לקרוא .

    מהיכן אתה מזמין צובר חדש ?

    אייל .
    עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

  13. #9
    נהג שודים (> 1000 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2009
    מיקום
    חולון
    הודעות
    1,090

    בעניין: בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

    לא מכיר את הנושא ואין לי מושג,

    אבל לפי דברייך אותה פעולה שעלותה לך 30 ש"ח+ שעות עבודה , פירושה במוסך 3500- 4000 ש"ח?

    נראה לי קצת תמוה, שגם אם המוסך יקח 3-4 שעות עבודה (הוא בטח עושה את זה מהיר ויעיל ממך), וגם אם יקח פי 3 או פי 5 ממה שעלה לך החלק, הרי שעדיין מדובר בפער עצום מהסכום שנתת, אז איפה הקטץ'?

    האם חלק "מקורי" כזה עולה מאות ואלפי שקלים יותר? האם שעות העבודה במוסך אסטרונומיות? האם במוסך יחליפו עוד דברים שקשורים לתקלה הספציפית הזאת, ואתה לא החלפת?
    במה אני מתגלגל ?
    פורד פוקוס 2012
    פורד פיאסטה 2012
    פורד מונדאו 2011

  14. #10
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של hwgeek
    תאריך הצטרפות
    יוני 2007
    הודעות
    2,116

    בעניין: בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

    עלות החלק חדש ומקורי בחו"ל - 300$
    עלות החלק בארץ- 7000~8000 שקל

    אתה יכול להבין בעצמך היכן הולך הפער במחיר....

    מנוע "משופץ" (מה שעשיתי) כולל עבודה תגיעה לאזור ה3500~4000 שקל!.
    לרוב הם יפרקו הכל ויצטרכו למלאות שמן מחדש וכו' שמעלה את העלויות- השיטה שלי מונעת היתעסקות עם השמן.

    סתם קורעים אותו במוסכים ביגלל שמות מפוצצים כמו גיר רובוטי!

  15. #11
    סמכות חשמל-פיסיקה אודיו
    תאריך הצטרפות
    מאי 2008
    הודעות
    2,311

    בעניין: בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

    ציטוט eransh1 כתב: הצג הודעה
    האם במוסך יחליפו עוד דברים שקשורים לתקלה הספציפית הזאת, ואתה לא החלפת?
    בודאי: המוסך יחליף את כל הרובוט, על חשבונך. זה פותר את הבעיה ללא שום ספק, אבל במחיר קצת יותר גבוה.

    כך נוהגים לעשות בהרבה מוסכים, בהרבה תקלות. לשכנה שלי היתה לפני כמה ימים בעיה - הרכב לא הניע. בדקתי את המצב, ושלחתי אותה למוסך, עם אזהרה: אל תתני להם למכור לך מצבר חדש, כי הנוכחי תקין. הבעיה היא בטעינה ולא במצבר.

    תנחש מה היא אמרה לי כשהתקשרה אלי מהמוסך? "הם אומרים שצריך מצבר חדש". וזה במוסך ישר, שאחרי שדיברתי איתם ואמרתי להם "תבדקו את זה וזה וזה" היא יצאה משם עם רכב תקין - בלי להחליף מצבר.

    אבל לא לכל אחד יש חבר טלפוני. בשביל זה יש את הפורום.

    דני

  16. #12
    כותב. הרבה. הסימלון של חולגי
    תאריך הצטרפות
    נובמבר 2007
    מיקום
    לא מוביל דיעה-מוביל ג'ירג'י (וארזה)
    הודעות
    8,996

    בעניין: בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

    העבודה שלך ראוייה למלוא ההערכה.
    יישר כח ! ותודה על השיתוף.
    alfa 156 2.5.

  17. #13
    פורמוהוליק הסימלון של חנן-ג'יפולוג
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2004
    הודעות
    4,208

    בעניין: בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

    מהיכרות עם גיר רובוטי אחר, של ZF, סביר להניח שיש בורג כלשהו שצריך לשחרר רבע סיבוב על מנת לפרוק את הלחץ במערכת. בד"כ גם יש למוסך אפשרות לעשות את זה עם הסורק, אבל גם אם אין לך את האפשרות הזו, נשמע לי תמוה שהיצרן של הגיר שלך לא איפשר דרך מכנית לפרוק את הלחץ בלי לחכות 24 שעות. זה שווה בדיקה מעמיקה יותר, לעניות דעתי.

  18. #14
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של hwgeek
    תאריך הצטרפות
    יוני 2007
    הודעות
    2,116

    בעניין: בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

    ניתן ליפרוק את הלחץ רק דרך תוכנה, כרגע אין לי ידע מעמיק בתוכנות לכן העדפתי לחכות ליום ראשון ליתר ביטחון.


  19. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  20. #15
    נהג נמרץ (> 500 הודעות) הסימלון של innvision
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2006
    הודעות
    523

    בעניין: בשעה טובה החלפתי את הפחמים במשאבה ההידראולית של הרובוט בפונטו!

    למה בכלל צריך לפרוק לחץ אם ראש המשאבה נשאר במקומו, ורק המנוע החשמלי נשלף?

דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. בשעה טובה!
    By G FORCE in forum ספורט מוטורי
    תגובות: 52
    הודעה אחרונה: 22/10/11, 8:35
  2. בשעה טובה החלפתי מנוע היום ,כמה שאלות
    By doctor99 in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 06/11/05, 19:26
  3. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 10/07/04, 22:08

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •