מציג תוצאות 1 עד 13 מתוך 13

נושא: ארבע פרקים בתמונות על מפלצות ינקיות

  1. #1
    נהג חדש (> 40 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    לפעמים ירושלמי
    הודעות
    89
    פרק ראשון - מטוסים מנמיכי טוס

    הימים, ראשית שנות ה-50. המשק האמריקאי התאושש מהמלחמה הפטריוטית הגדולה (כפי שקראו לה במקומות מסוימים) ונכנס לשגשוג כלכלי אדיר. אזרחי אמריקה נתקעו עם עודף מזומנים בכיס ותאווה אדירה למכוניות חדשות. שברולט, מחטיבת GM, היו הראשונים להבין את הצורך האנושי ברכישת משהו חדש ומקורי. הלקוח שזה עתה רכש מכונית חדשה במיטב כספו רצה שכל השכונה תדע שמכוניתו היא מהמודל החדיש ביותר.
    בשברולט הבינו שמנועים גדולים יותר, תיבות הילוכים מתקדמות יותר (אוטומט 2 הילוכים!) ומתלים חדישים (קפיצי עלים שופרא דשופרא) לא ממש הופכים מכונית למלכת המכירות. הם הבינו שמה שמוכר זאת האריזה החיצונית. בשנת 1955 הם התחילו במהפכה.



    זאת היא השבי בל-איר 1955. הנציגה המוטורית הראשונה של אופנת הפופולוקס ששטפה את אמריקה בעשור העתיד לבוא. המאפינים היו שימוש רב באלמנטים מעולם התעופה, גריל מפואר עם בליטות משונות, פנסים אחוריים שנראו כמפלטי סילון וכמובן.... כנפיים והמון, המון כרום.
    שברולט שינו את הדגמים וויזואלית כל שנה, הוסיפו צביעה דו-גונית, פסי כרום נוספים, פנסים כפולים. חובב רכב יכול לזהות את השנה המדויקת לפי פריטי העיצוב. גם השכנים יבינו שמר סמית' קנה את השברולט החדשה ביותר. כמובן שמתחרים החרו החזיקו והחל מרוץ חימוש שכלל כנפיים שלא היו מביישות מפציצים כבדים, ציפויי כרום לפי הטון וצביעות מקוריות במיוחד.


    דה-סוטו מודל 57 מפעילה מבערים אחוריים.



    קדילאק אלדוראדו מודל 59 מפגינה עוד עכוז היאה למטוס קרב-הפצצה סילוני...


    יוצאת דופן שזכתה לתהילת עולם - הסטודבייקר אוונטי.

    פרק שני - שרירים
    "אין תחליף לאינצ'ים מעוקבים", כולכם מכירים את המשפט. בעידן ה-S2000 והקליאו ספורט, המשפט קצת איבד מעוצמתו. אבל בשנות השישים ותחילת השבעים שהדלק היה זול וזיהום אוויר היה מושג שקושר לצינגלה של הביטניקים, גדול יותר היה טוב יותר.
    הכנפיים האחוריות דעכו להם ככל שעידן התמימות של שנות החמישים הלך ונעלם לו. מצועצע התחלף בכוחני. וכמו במלחמת וויאטנם, מה שלא הלך במוח - הלך בכוח.


    בשנת 1964 ג'ון דה-לוריאן המציא למעשה את מכונית השרירים האמריקאית על ידי כך שלקח מנוע 389 גדול ודחף אותו לפונטיאק טמפס הקומפקטית. התוצאה הייתה מכונית מהירה למדי במחיר בסיסי נמוך ועם רשימת תוספות באורך מגילת אסתר שנקראה GTO - Gran Turismo Omologato, לא פחות.
    מכוניות השרירים הפגינו כוח גם בחניה. מאפיינים היו לרוב שני זוגות פנסים עם גריל צר שהדגיש את רוחב המכונית. פרופיל נמוך עם זווית חדה של קורת C (בדגמי קופה) שיצר מראה מהיר וזורם, כיסויי גלגלים אגרסיביים במיוחד וכונסי אוויר על מכסה המנוע.


    מוסטנג 68, כמו זאת ששימשה את סטיב מקווין בסרט "בוליט". סרט פולחן לחובבי מכוניות השרירים של פעם.


    התשובה של GM הפגינה תמיד יותר כוחניות, וגם באה עם בלונדינית קומפלט.

    החל משנת 71 החלה הדעיכה של מכוניות השרירים. תקנות בטיחות, זיהום אוויר ועליית מחירי הדלק גרמו לירידה מתמשכת בהספקי המנועים ולבסוף למעבר להנעה קידמית בחלק גדול מהדגמים. התאומות של GM (שחוסלו זה מכבר) והמוסטנג נותרו כמצבות חיות לעידן מפואר זה.


    דינוזאור חי מודל 76 עם עיצוב שצועק מהירות מכל רמ"ח אבריו


    פרק שלישי - הקוביה מדטריוט
    משבר הנפט של 74 ותחילת הפלישה מיפן הכניסו את הענקים הרדומים מדטרויט לבלבול חושים. שנים של קפיאה על השמרים, של שימוש בטכנולוגיה מיושנת שנעטפה באריזה נוצצת, הותירו את היצרנים האמריקאים בפיגור אדיר מאחורי היפנים והאירופאים. התוצאה הייתה עצובה והרסנית לתעשייה. מכוניות הוסבו במהירות להנעה קידמית, מנועים איבדו עשרות אחוזים מהספקם על מנת לעמוד בתקני זיהום אוויר וצריכת דלק ומחלקות העיצוב איבדו את נשמתם.
    החל מסוף שנות ה-70 ועד תחילת ה-90, רוב המכוניות האמריקאיות (ובכנות - גם חלק מהאירופאיות) עוצבו כנראה תוך שימוש בלבני משחק. הכל היה גדול ומרובע. עיצוב הרכב בשנות ה-80 היה תעשייתי ויעיל, הרובוטים שבנו את המכוניות, כנראה גם היו שותפים בעיצוב.


    קאדילק מודל 76, עם מנוע בנפח 500 (יותר מ-8 ליטרים) והנעה קדמית, עדיין שומרת על קווים נאים. שימו לב לחזית הרבועה שתאפיין את דגמי קאדילק בשני העשורים לבוא.


    קאדילק פליטווד מודל 82 מדגימה היטב את רוח התקופה.

    פרק רביעי - עוצמה מאופקת
    מותג רכב מוצלח צריך יחוד על מנת לשווק את עצמו כראוי. טויוטה משדרת אמינות, מרצדס משדרים עושר ואלפא-רומאו ספורטיביות בניחוח לטיני. באמצע שנות ה-90 היצרנים האמריקאים, שהחלו להתאושש המשבר האדיר שפקד אותם בשנות ה-90, התחילו להגדיר את עצמם מחדש. מחלקות העיצוב הרדומות של שלושת הגדולות החלו להתעורר מתרדמתם והחלו לתכנן מכוניות שייתנו ייחוד לשם המותג. ככל הנוגע למפלצות התהילה של לינקולן, קאדילק ושות', הגישה הייתה לשדר עוצמה אמריקאית בעטיפה מודרנית ומאופקת יותר.


    הלינקולן סימן 8 משחרת לטרף, הפנסים והגריל הרחבים אופינים לדגמי לינקולן של סוף שנות ה-90.


    קאדילק סוויל סימנה בעיניי את תחילת התאוששות המותג. המכונית, היפה יותר במציאות, משדרת עוצמה ואלגנטיות לא פחות מהמתחרות האירופאיות. הבעיה כרגיל - נמצאת בשלדה.


    הגרנד-מרקיז לא מיועדת לעוללים חובבי אוץ, אבל יש לה את החן המיוחד שלה. בשביל להבין את זה, תסעו (אל תנהגו) פעם באחת כזאת.

    אם הייתי מולטי-מליונר הייתי קונה:
    ב.מ.וו. M5 ליום-יום, בגלל ההנאה
    בנטלי Azure לסופי-שבוע, בגלל הגריל
    ומיורה שהייתי שומר במוסך ומקריב לה קורבנות כל לילה.

  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    אדריכל הפורום הסימלון של razmel
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    גודש בנדיבות, נוהג באדיבות
    הודעות
    12,145
    חאפר - אין לו תמונה של מיורה בחתימה.

    על ההשקעה בהודעה.
    רז .

    205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).נמכרה.
    המרצדס שלי נמכרה.
    טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

  5. #3
    - הסימלון של Guy
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    3,956
    אחלה הודעה...

    כל הכבוד על ההשקעה, וכמו שרז ציין שים מיורה ליד השם...

  6. #4
    נהג נמרץ (> 500 הודעות) הסימלון של נמרוד_פוקוס
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פתח תקווה
    הודעות
    605
    ועוד דבר קטן - מה עם הקורבט? שכחה כזאת??

    נמרוד
    The higher you go, the harder the fall..

  7. #5
    מנהל פורום אספנות, חבר מועדון החמש הסימלון של Benni Haspel
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    רעננה
    הודעות
    8,559
    יש לי הרבה זכרונות ממכוניות הכנפיים, במיוחד מהשברולט 1959, המטוס האונלטימטיבי (קראנו לה "שברולט פרפר")
    אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:
    http://www.flickr.com/photos/benihasp/

  8. #6
    נהג חדש (> 40 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    לפעמים ירושלמי
    הודעות
    89
    לגבי הקורבט, כבודה במקומה מונח. היא לא ממ ש התאימה לי לידיעה שלא
    שעסקה בסוג מסוים של מכוניות. מפאת גילי, אני כמובן לא זוכר את המכוניות
    האלו שהן היו חדשות. אבל ראיתי שברולט כזאת בחניון בת"א (56, או אולי 57
    , בכל מקרה לא מאוחרת יותר - היו לה פנסים בודדים). כל המכוניות סביבה
    פשוט החווירו. גם החודש שביליתי בניו-יורק עם עשרות תצפיות מדהימות
    (חרשתי את כל העיר ברגל) עוררו בי את השד הקטן שאוהב אותן גדולות.

    היום אולי קשה לתאר את זה, אבל עד תחילת שנות ה-70, מכונית אמריקאית
    לא הייתה מילה גסה. העיצובים המרהיבים שהצגתי בידיעה היו בייצור המוני
    ובמחירים עממים (כמה אלפי דולרים). באירופה עיצוב נועז היה לרוב חלקם
    של מכוניות מיוחדות בלבד (שמעתי מיורה?).

    במחיר של מרצדס קטנה יכולת לקנות ביואיק מהודרת עם מנוע 300 כ"ס,
    כורסאות חשמליות, שלל איבזור ועיצוב יפהפה. אז מה אם הסרן האחורי היה
    חי ועל השיכוך הופקדו קפיצי עלים, מי בכלל הבין ביכולות שילדה באותם
    ימים ולמי אכפת שבתיבה האוטומטית יש רק שניים או שלושה הילוכים כאשר
    שיא ההספק מגיע בפחות מ-5000 סל"ד והמומנט עוקר הרים.

    דרך אגב - כבר היו כאלו ששאלו - אז השם הפרטי שלי הוא גל והמכונית
    הפרטית שלי היא קליאו 96 סטנדרטית לחלוטין. ואין עליה אפילו פס כרום
    אחד...
    אם הייתי מולטי-מליונר הייתי קונה:
    ב.מ.וו. M5 ליום-יום, בגלל ההנאה
    בנטלי Azure לסופי-שבוע, בגלל הגריל
    ומיורה שהייתי שומר במוסך ומקריב לה קורבנות כל לילה.

  9. #7
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של yaron_z
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    מייצר קוליסים
    הודעות
    1,854
    למשל כשאני רואה איזה אמריקאית משנות ה70 המוקדמות. איזה כוחניות בעיצוב, אתה יכול להרגיש את הרעידות שהמנועים שלהן מפיקים בגופן גם כשהן מכובות. ואז הן מונעות, ו8 צילינדרים עתירי שומן וצ'יזבורגר מתחילים להתנועע בכבדות.... הצליל האופייני לV8 העתיק ההוא שלא השתנה מאז שנות ה60, מוטות דחיפים לשסתומים ושרשאות כבדות במקום רצועות חטובות וקלות שמניעים אותם... מין טק טק טק טק טק טק כזה... עשירית גז בניוטרל משמיע נהמה אדירה, שחרור הקלאץ' (באילו מהן שהיו וישנן ידניות בודדות בעלות 4 ההלוכים) והגומי עף מהגלגלים בקצב של ק"ג לשניה, ברנאאוט חביב ועשן סמיך ולבן והריח שלו ממלא את האיזור... וגם הידיעה שבקו ישר, אפילו אימפרזה תשתין במכנסיים רק מלשמוע את הנהמה של ה"מאסל קאר"...

    ירון.... שאוהב מאוד למשל את הפיירבירד של 71...
    _\"""""""/_
    0|||||||0]
    |_|-+-|_|

  10. #8
    מנהל הפורום הסימלון של עומר
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    ארצות הכפור
    הודעות
    779
    קר לי.

  11. #9
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,180
    כתבה משובחת

  12. #10
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Boxer
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    בחגבי הסלע
    הודעות
    1,023
    קבל ח"ח על הכתבה.

    עובדה נוספת - הרלי ארל - "ממציא" הסנפירים האקסטראווגנטיים, עשה זאת בהשראת מטוס ה- P-38 לייטנינג, כפול הזנב, בשנת 1947.

    לפני כן (כבר מ- 1943) הופיעו מכוניות של GM (קדילאק, למשל) עם סנפירים קטנים המזכירים סנפירי דג מגוכחים.
    היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / במכונית רגילה.

  13. #11
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Meishar84
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    1,401
    כל הכבוד על ההודעה !!!!

    רק חבל שאין פה הרבה אנשים שאוהבים את מכוניות השרירים !

    רק מאוד חבל שלא נכנסת יותר עמוק מבחינת הדגמים וכל זה ...

    ושכחת כמובן מספר גדול של יצרנים :פליימוט', דודג' , מרקורי , קרייזלר

    וממש עצוב לדעתי שהקורבט לא זכתה לאיזכור !!!

  14. #12
    כותב. הרבה. הסימלון של redroze
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    רמת גן
    הודעות
    8,719
    נהנתי מאוד לקרוא, היה מעניין מאוד . . . . .


  15. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  16. #13
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של תומR
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    east ramt gan
    הודעות
    2,348
    MIURA אני אהרוג אותך!! התמונה של הקאדילק מודל 76 לא מרפה ממני!!! אני לא ישן בלילה!!! אהה!!!!

    אבל ברצינות - כל הכבוד איש. חבל לי שיש כאן אנשים כל כך מוכשרים שהפורום הזה הוא אמצעי הביטוי היחידי שלהם.
    גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

נושאים דומים

  1. תגובות: 54
    הודעה אחרונה: 08/01/07, 22:11
  2. מפלצות התאוצה 2 הסרטון
    By אלי אליהו in forum רכב כללי
    תגובות: 43
    הודעה אחרונה: 19/09/06, 7:49
  3. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 14/03/05, 21:34
  4. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 03/01/05, 17:19
  5. פרקים של TopGear ו-Fifth Gear
    By Saar in forum אוף-טופיק
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 15/06/04, 11:22

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •