מציג תוצאות 1 עד 14 מתוך 14

נושא: מקדמי גרר

  1. #1
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של Serpent
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    215
    האם מישהו יכול לפרט קצת על הנושא?
    מה טווח אופייני של מקדמי גרר עבור מכוניות מודרניות מכל הסוגים?


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של מתן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    חולון
    הודעות
    225
    מהידע הדל שיש לי בנושא, כל נתון שנמוך מ 0.30 נחשב לנתון טוב.

  5. #3
    נהג חדש (> 40 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    לפעמים ירושלמי
    הודעות
    89
    מקדם הגרר מאפשר, ביחד עם שטח הפנים של הרכב הנתון לחשב את הגרר של הרכב בכל מהירות נתונה. הגרר משפיעה על המהירות המרבית ועל צריכת הדלק.
    בעבר, לא הייתה התייחסות רבה לנושא. מכוניות תוכננו עם מעט מאוד מחשבה בכיוון. מדי פעם, יצרן כזה או אחר תכנן מכונית קצת יותר אירודינמית (כגון הקרייזלר airflow משנות השלושים עם עיצוב דמוי קטר). המכונית של שנות ה-50 וה-60 "התגאו" במקדמי גרר סביב ה-0.4
    משבר הדלק ושיטות חדישות לתיכנון כלי רכב הובילו לשיפור אדיר באירודינמיקה של כלי הרכב. חשוב לדעת שבתחום זה, מראה עיניים עלול להטעות. מכוניות שנראות חלקות ומהירות הן לא תמיד בעלות בעלות מקדמי גרר נמוכים. הלקסוס LS המקורית, שנראתה רבועה במקצת, התגאתה במקדם גרר מעולה של פחות מ-0.3 ! הרבה יותר טוב משל פורשה 911 מאותם הימים... דוגמא נגדית - לאודי TT יש מקדם גרר של 0.36 !!
    ככלל - דברים בולטים מגדילים את הגרר. כמו גם עזרים אירודינמיים, כנפיים, ספוילרים חצאיות וכדומה. מכוניות פתוחות גם הן סובלות מגרר גבוה עקב המערבולות הנוצרות. חלונות פתוחים - כנ"ל.
    מכוניות נוסעים מודרניות כיום הן בעלות מקדם גרר של 0.3 ואפילו פחות, לרכבי שטח ומכוניות פתוחות יש לרוב מקדמי גרר קרובים יותר ל-0.4 כנ"ל למכוניות ספורט קיצוניות עם עזרים אירודינמיים וכונסי אוויר גדולים.
    אם הייתי מולטי-מליונר הייתי קונה:
    ב.מ.וו. M5 ליום-יום, בגלל ההנאה
    בנטלי Azure לסופי-שבוע, בגלל הגריל
    ומיורה שהייתי שומר במוסך ומקריב לה קורבנות כל לילה.

  6. #4
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Boxer
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    בחגבי הסלע
    הודעות
    1,023
    הנוסחה לחישוב התנגדות אויר היא R=CV*V (איך עושים פה "בריבוע"??)

    כלומר ההתנגדות שווה לקבוע כפול מהירות בריבוע. הקבוע הוא מקדם הגרר.

    ציוני דרך בתולדות מקדם הגרר:
    הסאאב הראשונה (בשנת 1947) התגאתה במקדם גרר של 0.30

    בשנות ה- 50 וה- 60 מקדמי הגרר לא היו טובים, כי לאף אחד לא היה אכפת. דוגמה טובה היא הסיטרואן DS שנראתה אוירודינמית, אך תכנונה כלל לא התבסס על מנהרת רוח.
    יוצאת דופן היתה האלפא ג'וליה המרובעת, שהשיגה מקדם גרר של 0.32 (אם אני זוכר טוב) בזכות תכנון חכם ויעיל.

    אודי 100 משנות ה-80 (1984??) השיגה מקדם גרר סנסציוני של... 0.30
    אופל וקטרה (1989) הגיעה ל- 0.29!!
    המרצדס S החדשה מתפארת ב- 0.27.

    לעומת זאת, מקדם גרר הוא לא הכל בחיים - ותוכיח זאת הפרארי אנזו, ש"מתגאה" במקדם גרר של 0.37 (שנייה רק לטנדרים ול- PT קרוזר )
    הרעיון הוא שכח ההצמדה שמייצרת האנזו פוגע ב"חלקלקות" שלה, מגדיל את מקדם הגרר, אך מונע מהמכונית להמריא אל על במהירויות גבוהות.
    היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / במכונית רגילה.

  7. #5
    נהג חדש (> 40 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    לפעמים ירושלמי
    הודעות
    89
    R=Cx*A*V^2 אם אינני טועה. למרצדס S ול-C החדשה מקדמי גרר דומים מאוד - אבל ה-C תייצר פחות גרר משום ששטח הפנים שלה (A) קטן יותר. המקלארן F1 גם התגאתה במקדם גרר מעולה (אל תתפוס אותי - בסביבות ה-0.3) וגם בשטח פנים קטן בזכות גובהה המיניאטורי ורוחבה הצנום (יחסית למכונית על), המהירות המרבית המסחררת הושגה בזכות נתונים אלו.
    למכוניות פורמולה 1 יש מקדם גרר סביב ה-0.5, אבל שוב פעם - שטח פנים מאוד קטן, לכן המהירות המרבית הפוטנציאלית (כתלות ביחס העברה סופי ותנאי המסלול) אדירה.
    האודי והווקטרה אכן היו פורצות דרך. תכנון נכון חייב לעבור דרך מנהרת הרוח, לסיטרואן CX החלקה היה מקדם גרר עלוב של 0.36 (אהם, כמו ל-TT).
    אם הייתי מולטי-מליונר הייתי קונה:
    ב.מ.וו. M5 ליום-יום, בגלל ההנאה
    בנטלי Azure לסופי-שבוע, בגלל הגריל
    ומיורה שהייתי שומר במוסך ומקריב לה קורבנות כל לילה.

  8. #6
    ส็็็็็็็ הסימלון של roee
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    4,999
    לאופנועים יש מקדם גרר של 0.6 בערך עקב מערבולות שיוצר הרוכב, זה זוועה (אבל שטח פנים זעום).

    נקודה מעניינת היא שככל שהעצם ארוך יותר כך ירד הגרר הכולל שלו (לא מקדם הגרר, אלא הגרר).

  9. #7
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של yaron_z
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    מייצר קוליסים
    הודעות
    1,854
    יש מקדם גרר של 0.30 . מרשים לא?
    _\"""""""/_
    0|||||||0]
    |_|-+-|_|

  10. #8
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Boxer
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    בחגבי הסלע
    הודעות
    1,023
    לאלפא 145 (שגם היא מרובעת) יש 0.32 -

    כשמביאים בחשבון גם את הג'וליה (גם 0.33) נראה שהאיטלקים יודעים לבנות מכוניות יעילות מבחינה אוירודינמית.
    היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / במכונית רגילה.

  11. #9
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של תומR
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    east ramt gan
    הודעות
    2,348
    אין בעיה.

    לפני כמאה שנה הומצאה המכונית הראשונה (כל תולעי הספרים מתבקשים לתקן אותי כאן ועכשיו). למרבה הפלא, אותה מכונית ראשונה לא כללה מזגן, לא תיבה אוטומטית (למרות התנגדותו הנמרצת של שוטה הכפר תיאודור ירונימוס כוכביצקי) ולא הגה כוח.

    בגלל שכל העסק היה בחיתוליו ובגלל שלא המציאו עדיין את החיתול, נטו אותן יצירות זוועה יורקות עשן להתקלקל ולשבוק חיים לצידי הכביש.

    באותם ימים, היתה יריבות מרה בין בעלי הכירכרות לבין בעלי האוטומובילים ולכן, מה גדולה היתה שמחת בעלי הכירכרות כשראו אחד תקוע. שוטה הכפר ירונימוס כוכביצקי נהג לאמר שהמכונית לעולם לא תצליח (למעשה הוא אמר שלא תיצלח דרכם של רשעים) מכיוון שצריך להעביר הילוכים ובסוס צריך רק לנקות חרא.
    (לימים נינו הגדול שיכלל את האימרה לדרגה של אם יש לך הילוכים אתה צריך לאכול חרא).

    בכל אופן - כשהיתה אחת המכוניות נתקעת התעורר הצורך בגרר הראשון.

    משה שגרירוביץ' (עד אז חלבן במקצועו) היה נרתם בשימחה למשימה בתמורה לחופן קופיקות נוצצות וגורר את הרכב לעיירה הקרובה.
    מכיוון שבאוסטרו-הונגריה היה מאוד קר לפני 100 שנה (לא המציאו את אפקט החממה. בעצם, לא המציאו את החממה...) נטו בעלי המכוניות לקפוא למוות בזמן ההמתנה לגרר.

    בשלב כלשהוא , הגיעו אנשי המאה ה19 למסקנה שלחכות מעל שעה בשביל גרר זה ממש לא לעיניין.דבר ראשון הם נשבעו שאם היהודים שבינם יקימו מדינה - היא תתבסס על חופש דת, גזע ואי המתנה לגרר מעל שעה. בכל שלושת הסעיפים הם נכשלו.
    אבל דבר אחד יצא טוב -
    בכל עיירה היה כזה מין ילד טמבל ומעצבן שעלה לכולם על העצבים ולכן היו שולחים אותו לכל מיני שליחויות ושטויות.
    בעיירתנו היה זה מוטל'ה זרזירוביץ'.
    מוטלה קיבל את התפקיד הנכסף של לרוץ לפני המכונית ואם היא היתה נתקעת, תפקידו היה לרוץ עוד יותר מהר , בטמפרטורה של מינוס 19 מעלות ולקרוא לגרריסט.
    התקווה היתה שזרזירוביץ' הקטן לא יחזור - אבל החרייאט הקטן תמיד היה חוזר עם גרר.

    בכל אופן - אותו זרזירוביץ' שהיה נשלח לקדם את פני הגרר הפך למקדם הגרר הראשון בעולם.

    אחרי שמכוניות הפכו לאמינות יותר נשכח מקדם הגרר הקטן וכדי להנציח את שמו של אותו נודניק, ניתן השם מקדם הגרר ל...

    נו...

    הזה עם האווירודינאמיות...

    נו...

    איך להסביר את זה?? זה עם הרוח....

    נו...

    שMIURA יסביר!!!!!!!
    גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

  12. #10
    מנהל הפורום הסימלון של שלומי
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    4,322
    LOL
    תומר, שתהיה בריא , אני לא מתרכז בגללך בעבודה !

    תודו שיש לנו את הסמיילים הכי מגניבים בעולם
    וגם את התומר הכי מגניב בעולם

  13. #11
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    ענק תומר!!
    LOL

  14. #12
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של ערן-S
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    472
    LOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

    אני פשוט מתגלגל מצחוק פה

    תומר ה

    עכשיו אני מבין מה זה מקדם גרר
    Cars roll off the assembly line with a body,It's our mission to give it a soul

  15. #13
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של yaron_z
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    מייצר קוליסים
    הודעות
    1,854
    _\"""""""/_
    0|||||||0]
    |_|-+-|_|


  16. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  17. #14
    נהג נמרץ (> 500 הודעות) הסימלון של נמרוד_פוקוס
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פתח תקווה
    הודעות
    605
    תומר -

    נמרוד
    The higher you go, the harder the fall..

נושאים דומים

  1. רעשים(גרר גרר..) מהמערכת פליטה ,התייעצות.
    By idans in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 14/02/06, 22:10
  2. שאלה על עגלת גרר
    By Tar in forum רכב כללי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 08/10/05, 13:42
  3. גרר שברולט שנת 93
    By abu in forum מכירה - מכוניות ואופנועים בלבד
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 20/05/05, 20:33
  4. שאלה לגבי מקדמי חיכוך...
    By עומרי in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 27/10/04, 22:10
  5. מקדם גרר
    By Gilad M in forum רכב כללי
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 26/04/03, 23:16

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •