דף 1 מתוך 10 1234 ... אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 140

נושא: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

  1. #1
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    [פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

    כפי שהבטחתי שבוע שעבר, הפרוייקט המצולם השבוע קשור להחלפת שסתומים לגיר AL4.

    הפרוייקט בוצע ברכב של אחי, פג'ו 307 שנת 2003, מנוע 2000 סמ"ק, אוטומטית כמובן...
    הרכב עבר כ 130,000 ק"מ, נקנה לפני כמעט 3 חודשים מיד ראשונה והיסטוריית טיפולים מלאה.

    בהיסטוריה לא היה כל זכר לטיפול בגיר או החלפת שסתומים, אך הפתעה חיכתה לנו: בזמן ריקון השמן גילינו שבגיר קיים שמן בצבע אדום ! (כמו שמשתמשים ב AL4 של רנו). השסתומים, אגב, מקוריים ולא הוחלפו אף פעם.
    לפי רמת השחק בגיר והצבע של השמן, אנו יכולים לנחש כי כנראה החליפו שמן בגיר פעם. זה ניחוש בלבד כמובן.

    השלבים בביצוע הפרוייקט:

    1. ניקוז שמן גיר.
    2. פירוק אלמנטים שמפריעים לגישה לבלוק ההידראולי (מסנן אויר, תפס לצינור מים וחלק קטן מהביטנה התחתונה)
    3. פירוק "אגן שמן"
    4. פירוק בלוק הידראולי
    5. ניקוי החלקים במטלית נקיה ויבשה
    6. החלפת השסתומים
    7. הרכבת כל האלמנטים חזרה
    8. מילוי שמן גיר
    9. נסיעת מבחן וניקוז עודפים.

    *** פרט חשוב: יש לבצע עידכון תוכנה לגיר (במוסך) טרם החלפת השסתומים. השסתומים הישנים המאופיינים בתקע לבן שונים בתדר שלהם מהשסתומים החדשים של Borg Warner עם תקע בצבע שחור.

    משך הפרוייקט (למנוסים): כשעה וחצי.

    איציק

    תגיות: החלפת שסתומים לגיר AL4, החלפת שסתום EVM לגיר AL4 DP0,
    AL4 automatic gearbox pressure regulation replacement


  2. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  3. #2
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

    1. ניקוז שמן גיר

    בהודעה הזו יש את ההסבר המדוייק לריקון שמן גיר.

    2. פירוק אלמנטים מסביב ל"אגן השמן" של הגיר.

    הפירוק כולל את מסנן האויר של המנוע, את התיבה התחתונה שלו (רזונטור) וחלק קטן מאוד מהביטנה התחתונה (מעין משולש פלסטיק שמוחזק ע"י קליפסים\בורג)

    איציק
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2012-11-19_10-34-11_739 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 2875 - גודל: 144.9 קילובייט   שם: 2012-11-19_10-35-10_906 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 2832 - גודל: 123.7 קילובייט   שם: 2012-11-19_10-37-27_757 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 2753 - גודל: 138.3 קילובייט   שם: 2012-11-19_10-37-38_594 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 2766 - גודל: 135.4 קילובייט  

    שם: 2012-11-19_10-57-34_868 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 2784 - גודל: 118.1 קילובייט   שם: 2012-11-19_10-34-04_41 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1007 - גודל: 213.8 קילובייט  

  4. #3
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

    3. פירוק אגן השמן.

    הכיסוי תפוס לגיר ע"י 4 ברגים בסה"כ. ע"מ לפתוח את הברגים יש להעזר בבוקסה "טורקס 30".

    איציק
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2012-11-19_10-58-53_19 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 923 - גודל: 114.8 קילובייט   שם: 2012-11-19_10-59-23_226 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1031 - גודל: 110.3 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-00-10_521 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 970 - גודל: 100.6 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-00-51_173 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 916 - גודל: 102.1 קילובייט  

    שם: 2012-11-19_11-01-49_394 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1373 - גודל: 138.8 קילובייט  


  5. #4
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

    4. פירוק בלוק הידראולי

    את הבלוק מפרקים ע"י פירוק 7 ברגים (מסומנים באדום)
    + פירוק מחברים חשמליים לשסתומים בצדדים (ואחד נוסף למטה)
    + פירוק מחברים חשמליים ל-2 שסתומים אחוריים (תקע לבן)

    בנוסף, מפרקים בורג בפינה העליונה (בצד ימין) שאחראי על פחית הידוק הסלקטור של הגיר. לחלק זה יש תמונה בנפרד (מצורפת).
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2012-11-19_11-01-56_162 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1136 - גודל: 146.5 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-05-25_982 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1328 - גודל: 122.0 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-08-11_704 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1297 - גודל: 135.8 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-06-41_480 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1094 - גודל: 134.1 קילובייט  

    שם: 2012-11-19_11-09-06_568 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1127 - גודל: 132.1 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-12-03_185 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1216 - גודל: 136.2 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-12-26_520 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1313 - גודל: 141.2 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-01-49_394 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1401 - גודל: 195.4 קילובייט  


  6. #5
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

    5. פירוק הבלוק וניקוי חלקים

    לאחר שהבלוק פורק, אני מנקה אותו ואת הפחית המכסה אותו באמצעות מטלית נקיה.
    כמו כן מנקים גם את הקרטר עצמו. בקרטר עצמו יש 2 מגנטים שניתן לנקות גם אותם.

    לאחר מכן, וליתר בטחון, אני פותח ומהדק מחדש את הברגים המהדקים את החלק האחורי של הבלוק לאמצע שלו, ואת הברגים המהדקים את החלק הקדמי שלו לאמצע (הבלוק בנוי כמו "סנביץ'")
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2012-11-19_11-02-01_71 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 683 - גודל: 108.4 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-02-27_611 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 820 - גודל: 94.7 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-03-25_784 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 725 - גודל: 167.7 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-04-01_959 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 699 - גודל: 136.4 קילובייט  

    שם: 2012-11-19_11-12-43_459 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 824 - גודל: 136.9 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-12-52_671 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 850 - גודל: 118.8 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-13-16_575 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 889 - גודל: 173.4 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-14-44_639 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 731 - גודל: 118.0 קילובייט  


  7. #6
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

    המשך לסעיף קודם (הידוק וכד')
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2012-11-19_11-16-02_835 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 855 - גודל: 150.9 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-16-19_372 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 947 - גודל: 168.1 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-16-24_503 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1006 - גודל: 167.8 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-17-18_807 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 881 - גודל: 139.1 קילובייט  

    שם: 2012-11-19_11-17-35_898 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 870 - גודל: 123.6 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-19-21_531 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 852 - גודל: 149.8 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-21-42_625 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1007 - גודל: 136.1 קילובייט  


  8. #7
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

    6. החלפת השסתומים (נקראים גם EVM-ים)


    כל שסתום מוחזק ע"י בורג "טורקס 30" קצר. יש לפתוח את הבורג של השסתום ולשלוף אותו החוצה.
    לאחר מכן יש למקם את השסתומים החדשים במקום הישנים, להבריג (ביד) את הברגים ולבסוף להדק עם ידית ובוקסה.

    תמיד יש לשים לב שהגומיות הישנות של השסתומים הישנים (הלבנים) יצאות ביחד עם השסתום, וכמובן כאשר מתקינים את החדשים לוודא שהגומיות במקום והכל בסדר.
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2012-11-19_11-22-16_546 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1064 - גודל: 149.7 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-22-33_54 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1017 - גודל: 170.5 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-22-45_948 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1040 - גודל: 129.1 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-22-51_523 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1055 - גודל: 177.5 קילובייט  

    שם: 2012-11-19_11-25-02_273 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1035 - גודל: 188.8 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-25-08_578 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1130 - גודל: 103.1 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-25-33_839 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1013 - גודל: 108.1 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-28-48_209 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 877 - גודל: 148.5 קילובייט  


  9. #8
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

    7. הרכבת אלמנטים בחזרה

    אחד הדברים המאוד חשובים בזמן החיבור של כל החלקים חזרה למקום הוא לשים לב לשני דברים אלו:
    1. שהבוכנה בבלוק ההידראולי נמצאות בדיוק בפין של הסלקטור (ראה תמונה)
    2. שהמהדק\לחצן של הסלקטור מכוון כראוי. בגדול, לחלק זה יש כיוון וכלי יצרן מיוחדים - אך מי שמנוסה בעסק יכול לבצע את הכיוון ללא שום כלי מיוחד.
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2012-11-19_11-36-37_160 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1125 - גודל: 229.3 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-40-31_335 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 1112 - גודל: 167.1 קילובייט  

  10. #9
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

    8. מילוי שמן גיר

    גם כאן, כמו בקסארה, הבורג מילוי שמן גין נמצא באותו המקום.
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 2012-11-19_11-49-59_750 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 731 - גודל: 135.2 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-50-17_382 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 742 - גודל: 127.9 קילובייט   שם: 2012-11-19_11-50-22_536 (Medium).jpg‏ - מספר צפיות: 843 - גודל: 137.9 קילובייט  


  11. #10
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

    9. נסיעת מבחן וניקוז עודפים.


    לאחר שמילנו 3.5 ליטר שמן גיר, סגרנו הכל כראוי ויצאנו לנסיעת מבחן קצרה.
    לאחר מכן רוקנו את העודפים (לפי הסברים משבוע שעבר, בלינק הזה) ובא לציון גואל.

    תם ונשלם עוד פרוייקט

    איציק

  12. #11
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Arilou
    תאריך הצטרפות
    יוני 2004
    מיקום
    הרצליה
    הודעות
    1,491

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

    מאחר והצטרפתי לאחרונה לעדת הצרפתיות, מחמם לראות פרוייקט כזה.

    מה הסימפטומים שמצריכים החלפת השסתומים הנ"ל?
    היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.
    גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

  13. #12
    .Ssangyong. Das Auto הסימלון של איתמר
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2004
    הודעות
    18,408

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

    סחטיין עליך יה שפיציק!
    בסעיף 7 דיברת על כלי יצרן ייעודיים לכיוון. איך ביצעת את הכיוון והאם אחד ללא נסיון יצליח גם? למה צריך לשים לב?

    איתמר.

    "מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

  14. #13
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

    ציטוט Arilou כתב: הצג הודעה
    מאחר והצטרפתי לאחרונה לעדת הצרפתיות, מחמם לראות פרוייקט כזה.
    מה הסימפטומים שמצריכים החלפת השסתומים הנ"ל?
    לרוב, כאשר הרכב קר (בהנעת בוקר), בדקות הראשונות של הנסיעה יתקבל "בום" עם קפיצה חדה להילוך-3 והדלקת נורת התראה לתקלה בגיר. יש מכוניות שסובלות מהתקלה גם בנסיעה בין עירונית כאשר השמן חם.

    סחטיין עליך יה שפיציק!
    בסעיף 7 דיברת על כלי יצרן ייעודיים לכיוון. איך ביצעת את הכיוון והאם אחד ללא נסיון יצליח גם? למה צריך לשים לב?

    איתמר.
    זה פשוט: לאחר החזרת ה"לחצן"\"קפיץ" הזה יש לבדוק את הכיוון שלו:
    יש לפתוח סוויץ' (ללא התנעה !!! כי הקרטר עדיין פתוח) ו"לשחק" עם הידית הילוכים מ-P ועד D ובחזרה, כמה פעמים.
    אם החיווי פיזית (בידית) מתאים למה שרואים בלוח שעונים, סימן שהכל בסדר.

    לדוגמא: כאשר החזרתי את המותחן הזה, עשיתי את הבדיקה וגיליתי שכל המצבים עובדים למעט כאשר מעבירים מ N ל R. נוצר מצב שהייתי על "R" בידית אבל בלוח שעונים היבהב "N" (משמע: המחשב לא מזהה מצב של הידית הילוכים).

    לכן, פתחתי שוב את הבורג, הזזתי מעט את הלחצן שמאלה (החוצה) וסגרתי שוב. בבדיקה הנוספת - הכל היה תקין.

    איציק

  15. #14
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,688

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

    שכחתי לציין:

    את השסתומים קנינו מקוריים חדשים ב ebay.uk, עלות שניהם כ 300-350 שח כולל המשלוח (בארץ כל אחד עולה בסביבות 400~ שח). שמן, כפי שציינתי שבוע שעבר, קנינו אצל "ספי" (חצי מחיר לפחות ממקורי).

    איציק


  16. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  17. #15
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2008
    הודעות
    631

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת שסתומים (שסתומי ויסות לחצים) בגיר AL4

    god bless you


דף 1 מתוך 10 1234 ... אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. [פרוייקט מצולם] החלפת שמן גיר ב AL4 \ DP0
    By איציק נ. in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 102
    הודעה אחרונה: 11/09/16, 0:15
  2. תגובות: 25
    הודעה אחרונה: 04/12/13, 18:53
  3. פרוייקט מצולם-החלפת גג קומפלט,306.
    By AL-GATO in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 10/02/12, 16:20
  4. [פרוייקט מצולם] החלפת אטם מכסה שסתומים באקסנט 2000
    By LittleA in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 20/01/12, 12:05
  5. החלפת אטם ראש פרוייקט מצולם
    By אליעד טויל in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 28/02/08, 21:54

Tags for this Thread

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •