Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיפור משעשע וגם דעה אישית


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 7907 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זהו סיפור על נהיגה ברכב. נהיגה קצרה אשר נגמרה קצת מוקדם מדי... מיד תבינו...

 

סיפורינו מתחיל ביום חמישי אחר הצהרים, כאשר סוף סוף יצאתי מטיוליי הנרחבים בבסיסי צה"ל שונים ומשונים (אה דרך אגב - סוף סוף הוצבתי... נכון לעכשיו את שירותי הצבאי אבלה בצריפין...)

 

קבעתי מבעוד מועד להפגש בת"א עם אדם נחמד בשם עופר (לא, לא זרזיר, ממתי אני קורא לזרזיר נחמד?), אשר התעניין בקניית 306XSI וביקש את עזרתי בבדיקתה, עזרה אשר שמחתי לנדב.

 

בקיצור, אספתי אותו ונסענו לראות את ה-306 המדוברת. כאן מתחילה שרשרת מעניינת של מאורעות אשר סיומה הטראגי והבלתי צפוי מהווה את שיא הסיפור.

 

נתחיל בסקירה חיצונית: אפורה, חמש דלתות, 95, נראית סביר, לא יותר מדי דפיקות, הבדלי גוונים בצבע מצביעים על החלפות חלקים אפשריות, יותר מאוחר נודע לי שהיא גם בעלת פגיעת שלדה... (אבל יאמר לזכות המוכר שהוא לא ניסה להסתיר וכן הוריד המווווון במחיר, ואני מדבר על ה-מ-ו-ן, והבחור שרצה לקנות עדיין חשב לקנות בתנאי והרכב תקין...)

נכנס לרכב למושב הנהג, מסדר את תנוחת הישיבה, מגלה מיד כמה ריג'קטים - הבד של המושבים יצא מהמקום, ידית ההילוכים ראתה ימים טובים יותר וההגה נראה כאילו התעללו בו פיזית עם סכין יפנית. האוטו לא נראה כאילו שהשקיעו בו במיוחד מבפנים. מנוע המגבים לא עבד כמו שצריך ובכלל - הרגשה של הזנחה...

לחיצה על הקלאץ', העברה לראשון, גז חלש ועזיבה הדרגתית של הקלאץ (הכבד מדי) - האוטו נכבה.

לא, לא פדיחה, האוטו נכבה לי אח"כ עוד פעמיים עם קלאץ לחוץ עד הסוף - הטורים פשוט לא היו יציבים בכלל, כל הזמן עלו וירדו, עם מזגן מכובה הם היו בסדר אבל כשהוא עבד הם ירדו לפעמים כמעט עד 500... הגז גם מגיב רע מאוד, צריך ללחוץ ממש הרבה בשביל לקבל תגובה.

בנסיעה קצרצרה הספקתי גם לגלות שהאוטו לא מאיץ כמו שצריך. המומנט בסל"ד נמוך שה-XSI מתפארת בו היה חסר כאן, והוא הרגיש כמו האוטו שלי בערך עד 3000 סל"ד. רק אח"כ גם לא היה שיפור במיוחד ולעומת האוטו שלי (או XSI נורמלית) האוטו היה ממש חלש.

ההגה מעט רעד במהירות עירונית והרכב לא הרגיש מחובר במיוחד. רציתי לבחון את האחיזה אבלפשוט לא יצא, מכיוון שאחרי דקה קלטתי שאנחנו נוסעים ללא דלק (הנורה דלקה קבוע). חשבנו שבגלל זה הרכב נכבה כל הזמן, אז מילאנו ב-20 ש"ח וחיפשנו תחנת דור או אלון (יש לרכב ספידומט או איך שקוראים לזה). אחרי שמצאנו מילאנו שוב אבל באופן מוזר רק חצי מיכל מולא, ועדיין המד היה על ריק לגמרי... שיערתי שהמצוף דפוק והוספתי לרשימת הריג'קטים הגדלה והולכת.

עוד הוספה לרשימה היא דוושת הקלאץ' שהחליטה להשאר במקומה גם אחרי שהורדתי ממנה את הרגל. הייתי צריך להתכופף ולשחרר אותה עם היד, מזל שהייתי בעצירה באותו הרגע...

 

כאן הגיע הקש ששבר את גב הגמל: ברחוב סלמה בת"א נסענו, אין בכלל תנועה באופן פתאומי למרות שאר הפקקים בת"א, ואני סוף סוף מחליט לבדוק איך הרכב מאיץ. 3000 סל"ד, הילוך שני אם אינני טועה, ואני לוחץ קצת יותר חזק על הגז. שניה אחרי הלחיצה (הרכב עוד לא הספיק לקלוט שלחצתי) ורעש נוראי נשמע מקדמת הרכב. מיד אחרי התחיל טירטור אדיר בעוצמה מאוד חזקה (נניח באותה עוצמה של המנוע שלכם ב-7000 סל"ד :wink: ), הדרך הכי טובה לתאר את זה היא באמצעות השוואה - זה נשמע כמו פרופלור של הליקופטר ממרחק של שניים שלושה מטרים: פקפקפקפקפק... :)

 

מיד עצרתי בצד, כיביתי את הרכב ויצאתי. הדבר היחיד שעצר אותי מלהקרע מצחוק היה הדאגה לשלום הרכב (וגם איך אנחנו מגיעים בחזרה לאוטו שלי :wink: ).

 

כשכבר היינו בדרך חזרה, ברכב שלי (איזה כיף היה לחזור אליו... איזה הבדל...), התקשר בעל הרכב וסיפר שבמוסך אמרו לו שפלאג פשוט השתחרר וזה גרם לצליל הנורא... אולי זה גם מה שגרם לחוסר הסחיבה, לא יודע. אבל אחרי נסיעת מבחן כזו - בחיים לא הייתי ממליץ על קניית הרכב, גם במחיר מטורף (כלפי מטה) כזה.

 

ולסיום, דעה אישית: היום ראיתי את ההקלטה מלפני כיומיים של ה-WRC. אני חייב לציין שכיום, לדעתי, זהו המירוץ המעניין, המרתק, ההפכפך והיפה ביותר שקיים. מדהים שאפילו בשנה כל כך דומיננטית מצד פז'ו - המירוצים עדיין מרתקים בצורה בלתי רגילה. הקרב בין ברנס ולואב היה פשוט מרתק ובכלל הרמה של כל הנהגים קרובה, מה שאי אפשר להגיד על הפורמולה 1... אפילו התאונות וההתרסקויות המחרידות היו מדהימות כתמיד לצפייה... מי בכלל מביט לכיוון הגרנד פרי? WRC זה התשובה. ומי שמפסיד -שיתחיל לעקוב, זה פשוט שווה כל רגע.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני למדתי על בשרי את זה...

חוצמזה מתחילים להתארגן לנסיעה לראלי קפריסין הבא כולל ביקור בליידיס מייל! אפשרויות השכירה: אלמרה, לאנסר, ויטארה, פאג'רו, לאנסר איבו 6 ו7.

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על אחוזה ברעננה קלטתי מגאן עם משולש אזהרה מאחוריה. שאלתי את האיש מה קרה והוא סיפר לי שהאוטו לא מכניס להילוך (גיר אוטומט).

 

עצרתי בצד, נכנסתי לרכב, ניסיתי, לא עבד. (יש לציין שתגובת הדוושה של המגאן פשוט נוראית...)

רק הרברס עובד.

בקיצור גררנו את האוטו הצידה שלא יפריע, וסיפרתי לאיש שאני מצטער להכין אותו מראש אבל יכול להיות שהלך הגיר. לא זכרתי מאילו שנתונים קיימת הבעיה של הגיר במגאן, אבל הרכב שלו שנת 97 עם 170000 ק"מ (כן, אני יודע, המוווון) ועדיין לא עבר שיפוץ (שלו מהסוכנות).

אמרתי לו שאני מקווה שזה לא זה, אבל שיכין את עצמו.

 

ונסעתי לדרכי.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7907 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...