Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(דרישת רכב חדש) במקום רכב שהוחלף לו גיר


erb1285
שימו לב! השרשור הזה בן 4162 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי, אשמח לשמוע את דעתכם בנושא הבא:

רכשתי רכב טויוטה יאריס חדשה שנת 2012 וכבר בנסיעה הראשונה נדלקו נוריות אזהרה.

לאחר מספר בדיקות בהן לא נמצא דבר לבסוף הוחלף הגיר והרכב מוגדר כשמיש ותקין.

הזמן בין ההצהרה על הבעיה ועד להחלפת הגיר ותיקון הבעיה הוא כ 10 ימים.

אני מתעקש בשלב זה לבקש מהיבואן רכב חדש או לחילופין ביטול העסקה וקבלת הכסף.

שירות הלקוחות מנסה למשוך אותי לכיוון של "קח את הרכב וקבלת פיצוי הולם"

(עדיין לא הוגדר מה זה נקרא פיצוי הולם...)

מה דעתכם:

- האם להתעקש על ביטול עסקה?

- האם החלפת גיר מהווה ירידת ערך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול להתעקש - השאלה היא אם יש לך על מה להסתמך.

 

כל מכונית חדשה מגיעה עם אחריות, על מנת שאם יתגלו בעיות עקב פגמים בייצור הם לא יחולו על הלקוח - וזה בדיוק המצב במקרה זה.

 

אני מעריך שהיבואן נתן לך רכב חלופי בתקופה בה הרכב היה בתיקון.

 

אם הרכב תקין לאחר החלפת הגיר והתקלה לא חוזרת, בתכל'ס אין לך עילה לדרוש החלפת הרכב.

 

הגיוני יותר לבקש שהיבואן יתחייב לרכוש את הרכב במחיר מחירון בכל עת שתרצה החל נגיד עוד שנתיים או שלוש.

גם בקשה להארכת האחריות / קבלת טיפולים חינם כפיצוי הינה סבירה ולגיטימית.

 

דרישה להחלפת או ביטול העסקה במקרה של תקלה שתוקנה ואינה חוזרת הינו לא סביר

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין המדובר בתקלת חשמל או משהו שולי אחר.

מדובר באחד הרכיבים המשמעותיים והיקרים ביותר ברכב.

אני גם סבור שעל פי שורת הדין כנראה שהיבואן לא יהיה חייב להחליף לך רכב, אולם עם לחצים משמעותיים ועל מנת להימנע מביקורת וחוות דעת שלילית ייתכן שהוא יעשה זאת.

אני מסכים עם קודמי מהבחינה הזאת שבמידה ויאפשרו לך להשיב את הרכב לאחר זמן מה במחיר מחירון + יתנו לך פיצוי כבר עכשיו, הרי שבמידה והתקלה לא תחזור על עצמה, מדובר בהסדר סביר.

בהצלחה.

Kia Sportage Premium 2023

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב שפורק במוסך בארץ כבר לא יחזור להיות מורכב ותקין כמו רכב חדש.

תמיד ישכחו לשים איזה בורג היכן שהוא.

בכל מקרה לא נראה לי שיחליפו לך רכב, מה בדיוק הם יעשו עם שלך ?

דרוש פיצוי כמו טיפולים קנייה חוזרת במחיר מחירון או הנחה כספית של כ15 אלף ש"ח.

 

טיוטה בשנים האחרונות לא כלכך אמינות ומלאים ברכבים עם תקלות בדיוק כמו כל רכב מודרני אחר.

 

מענין מה היו מפרסמים אם היה מדובר בצמפיון, אני מניח איומים ותלונות.

 

גילוי נאות אני בעל סיאט ולא מרוצה מהיחס המתנסה במוסכים של צמפיון אבל כן מרוצה מרמת המוסך והטיפולים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם החלפה של רכיב כל כך משמעותי כמו גיר כבר בימיו הראשונים של הרכב לא גוררת ירידת ערך כלשהי?

 

מי שיבוא לרכוש את הרכב הזה כמשומש וינבור קצת בהיסטוריה שלו במוסכי טויוטה יכול להירתע מכך שלרכב הוחלף גיר. האם במכון בדיקה גם מודעים לזה כשהרכב עובר בדיקה לפני קניה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מאמין שיש ירידת ערך עקב החלפת הגיר, אבל סתם לדוגמה כל הרכיבים המקוריים (בין אם זה מצבר\בלמים\נורות\צמיגים קלאץ\רצועות למינהם) מחזיקים בערך פי3-4 מהמוצרים התחליפיים (מקוריים ככל שיהיו), וממש צר לי לשמוע שנכנסת לסיפור כזה.

לדעתי תפעיל על היבואן כמה שיותר לחץ להחלפת הרכב , למרות שאינני מאמין שזה יקרה , אבל היו מקרים.

שכן שלי הוציא פיזו חדשה , את הנסיעה הראשונה שלה מהחברה ברמת גן היא עשתה ללא שמן , ונגרם נזק בלתי הפיך למנוע , לאחר אין סוף מריבות הרכב הוחלף.

 

בהלצחה, ותעדכן מה קרה בסוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

תודה מקרב לב לכל המגיבים.

ראשית כפי שחלק מכם אמר, אין כל ירידת ערך בעקבות החלפת הגיר. אין זה אומר שכאשר ארצה למכור את הרכב יכול הקונה להתעקש על הורדה במחיר בעקבות המקרה. בכל מקרה כרגע היבואן מסרב להחליף את הרכב ומסרב להחזיר את הכסף ומנסה להגיע לכיוון פשרה ופיצוי. אני דרשתי פיצוי בתצורה כספית (לדעתי הגיונית ולא מוגזמת) אבל כמו שזה נראה גם לזה היבואן הולך לסרב. הוא יותר בכיוון של טיפולים חינם + דברים שוליים שהוא כרגע לא מפרט.

היבואן הבטיח לחזור עם תשובה לגבי דרישותיי "אחרי החגים" ואני כרגע מנסה לבדוק מה הם האפשרויות המשפטיות שמונחות בפני וגם מה הסיכויים.

האמת, אני מוכן להתפשר. אני עדיין חושב שטויוטה יאריס הוא רכב מעולה בקטגוריה שבדקתי.

העיניין הוא שעד עכשיו ניסיתי להתנהל בצורה תרבותית (לא לצעוק או לאיים) וכנראה הם מפרשים את זה כחולשה ולכן ההתנהלות מולם היא איטית - כנראה במטרה לראות מי יישבר ראשון.

בשלב זה אני עדיין לא ממהר להתייאש ולוותר (עיניין של עיקרון "השירות ללקוח" שנמאס לוותר עליו במדינה שלנו).

זה הזמן מבחינתי להעלות את רף התגובה.

אני אעדכן איך העסק מתקדם.

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מקרב לב לכל המגיבים.

ראשית כפי שחלק מכם אמר, אין כל ירידת ערך בעקבות החלפת הגיר. אין זה אומר שכאשר ארצה למכור את הרכב יכול הקונה להתעקש על הורדה במחיר בעקבות המקרה. בכל מקרה כרגע היבואן מסרב להחליף את הרכב ומסרב להחזיר את הכסף ומנסה להגיע לכיוון פשרה ופיצוי. אני דרשתי פיצוי בתצורה כספית (לדעתי הגיונית ולא מוגזמת) אבל כמו שזה נראה גם לזה היבואן הולך לסרב. הוא יותר בכיוון של טיפולים חינם + דברים שוליים שהוא כרגע לא מפרט.

היבואן הבטיח לחזור עם תשובה לגבי דרישותיי "אחרי החגים" ואני כרגע מנסה לבדוק מה הם האפשרויות המשפטיות שמונחות בפני וגם מה הסיכויים.

האמת, אני מוכן להתפשר. אני עדיין חושב שטויוטה יאריס הוא רכב מעולה בקטגוריה שבדקתי.

העיניין הוא שעד עכשיו ניסיתי להתנהל בצורה תרבותית (לא לצעוק או לאיים) וכנראה הם מפרשים את זה כחולשה ולכן ההתנהלות מולם היא איטית - כנראה במטרה לראות מי יישבר ראשון.

בשלב זה אני עדיין לא ממהר להתייאש ולוותר (עיניין של עיקרון "השירות ללקוח" שנמאס לוותר עליו במדינה שלנו).

זה הזמן מבחינתי להעלות את רף התגובה.

אני אעדכן איך העסק מתקדם.

תודה.

אני חושב שהתנהלות ללא צעקות ואיומים אך ענינית וקשוחה, תוביל אותך לפשרה מקובלת על שתי הצדדים. וכן נדנד להם יפה בלי סוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מקרב לב לכל המגיבים.

ראשית כפי שחלק מכם אמר, אין כל ירידת ערך בעקבות החלפת הגיר. אין זה אומר שכאשר ארצה למכור את הרכב יכול הקונה להתעקש על הורדה במחיר בעקבות המקרה. בכל מקרה כרגע היבואן מסרב להחליף את הרכב ומסרב להחזיר את הכסף ומנסה להגיע לכיוון פשרה ופיצוי.

 

המקובל במקרים כאלה הוא התחייבות לקניית הרכב במחיר מחירון החל משנתיים-שלוש אחרי הרכישה.

 

ואלוי עוד טיפול או שניים חינם.

 

לא נראה שתצליח להשיג יותר מזה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אתה סתם חופר.

היתה תקלה. הפעילו אחריות. החליפו לך בחלק חדש.

איזה ירידת ערך ואיזה נעליים?

תקלות קורות וכל עוד הם נפתרות הכל סבבה.

לא מבין למה צריכים לפצות אותך בכלל?

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אתה סתם חופר.

היתה תקלה. הפעילו אחריות. החליפו לך בחלק חדש.

איזה ירידת ערך ואיזה נעליים?

תקלות קורות וכל עוד הם נפתרות הכל סבבה.

לא מבין למה צריכים לפצות אותך בכלל?

מוצר חדש צריך להיות חדש, תקלה זה משהו שקרה עם הזמן פה לא מדובר בתקלה אלה בדפאקט ביצור.

את האמת באמת לא צריכים לפצות אותו אלה לתת לו רכב אחר חדש בלי תקלות.

הגישה שלך היא בדיוק הגישה של רוב נותני השרות בארץ וחבל!!

דוגמה להתנהלות שרותית שנתקלתי בה בארץ רחוקה, רכב חדש הוזמן זמן המתנה חודש, ניתן לנו רכב בדיוק כמו שנקנה לתקופה של חודש .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ לתת לו טיוטה קאמרי חדשה כפיצוי.

 

גם ברכב חדש יכולה להיות תקלה חד פעמית (אני לא מדבר על לימון). החלפת חלק בחדש זהה לא מותירה סימנים, לא מורידה מערכו של הרכב ולא פוגעת בהנאה ממנו.

 

אתמול קראתי כתבה על מוכרת בחנות ספרים ב YNET. איך כל אחד שמוציא שקל בחנות חושב שהמנכ"ל של הרשת צריך לנגב לו את התחת.

 

הגיוני לבקש פיצוי על נזק. אני לא רואה שום נזק שנגרם ללקוח, במיוחד שהאחריות באה לתת מענה למצבים שכאלה.

 

הגישה הזאת של "מגיע לי...." לפעמים קצת חורגת מגבולות הסביר. במקרה הזה [לדעתי האישית] לא מגיע כלום.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב משומש , לאחר בדיקה של מכון בדיקה אני הייתי מתחרפן אם פתאום היה הולך לי גיר בשווי אלפי שקלים .

אז שאני קונה רכב חדש מהחברה ? מהניילונים ואחרי שבוע הלך הגיר ? אתה צוחק עליי ?!?! אני באותו רגע שם להם את האוטו בחנייה ולא זז עד שלא מביאים לי אחד אחר .

 

אחריות זה על אם המגבים פתאום לא מתפקדים או החלון חשמל לא עולה כמו שצריך , אחריות זה גם בגבול ההיגיון לטובת הרוכש ולמוכר , אבל גיר ומנוע זה שני חלקים שלא מתקבל על הדעת שיתקלקלו אחרי שבוע ימים . אתה מקבל רכב שכבר יש לו אות קין בזמן שמישהו כמוך קיבל את אותו רכב באופן מושלם אתה קיבלת רכב דפוק .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחריות היצרן היא לתיקון והחלפה של כל חלק פגום בחדש תקין.

אין החרגה למנוע או וישרים.

אני מבין שההגיון שלך חושב אחרת.

אתה יכול לשים להם את האוטו איפה שאתה רוצה...אף אחד לא יתן לך אוטו חדש.

אני מתקשה להאמין שבית משפט היה פוסק לך איזה פיצוי ובטח לא החלפת רכב על תקלה חד פעמית שתוקנה.

 

אבל טוב... זכותכם לדרוש, לצעוק ולהתלהם.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב שפורק במוסך בארץ כבר לא יחזור להיות מורכב ותקין כמו רכב חדש.

תמיד ישכחו לשים איזה בורג היכן שהוא.

בכל מקרה לא נראה לי שיחליפו לך רכב, מה בדיוק הם יעשו עם שלך ?

דרוש פיצוי כמו טיפולים קנייה חוזרת במחיר מחירון או הנחה כספית של כ15 אלף ש"ח.

 

טיוטה בשנים האחרונות לא כלכך אמינות ומלאים ברכבים עם תקלות בדיוק כמו כל רכב מודרני אחר.

 

מענין מה היו מפרסמים אם היה מדובר בצמפיון, אני מניח איומים ותלונות.

 

גילוי נאות אני בעל סיאט ולא מרוצה מהיחס המתנסה במוסכים של צמפיון אבל כן מרוצה מרמת המוסך והטיפולים.

 

מחזק.

אני אישית בלי פיצוי משמעותי לא הייתי מקבל את הרכב בחזרה ודורש רכב חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4162 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...