Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיוון פרונט. מי זה? מה זה? ואיך תחסכו קצת כסף.


BMW_525_89
שימו לב! השרשור הזה בן 1946 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתקופה האחרונה אני שם לב לחוסר מודעות חמור, אצל הישראלים לגבי חשיבות של כיוון פרונט.

הסיבה נעוצה בעיקר, בגלל שישראלים לא אוהבים להוציא כסף על אחזקת רכב.

 

אני ינסה להסביר במילים פשוטות מה זה כיוון פרונט, החשיבות ואפילו איך תוכלו לחסוך קצת כסף.

 

אוקי אז בעצם מה זה לעזזל כיוון פרונט?

בשפה מיקצועית זה נקרא כיוון זוויות היגוי.

90% מהרכבים זקוקים לכיוון אך ורק לגלגלים הקידמיים. הסיבה לכך מפני שלרכבים שנפוצים בארץ,

יש סרן אחורי שהוא בעצם מתלה אחד קשיח שמחבר בין 2 הגלגלים האחוריים ואין אפשרות לשנות את הצורה שלו.

אבל לכל רכב יש אפשרות די קלה אפילו לבצע כיוון לגלגלים הקדמיים.

 

אז איך תדע אם אתה זקוק לכיוון פרונט?

דבר ראשון לפני שניגשים לבעל מקצוע מומלץ ללכת למוסך לבצע בדיקת חופשים לכל מערכת ההיגוי והמתלים.

הסיבה לכך מפני שאחרי ביצוע תיקון או החלפת חלק שקשור למערכת ההיגוי או במתלה

כמו: החלפה או שיפוצע מסרק, החלפת זרועות הגה, החלפת קצה הגה או תפוח הגה, פירוק או החלפת משולש,

החלפת בולם או כרית בולם.

הזוויות היגוי משתנות וזה עלול ליצור שחיקת צמיגים לא תקינה, נטיה של ההגה בנסיעה בקו ישר, משיכה של הרכב לצד (ימין או שמאול)

ומפני שכאשר הזוויות היגוי לא תקינות (ע''פ הוראות היצרן) הרכב נחשב למסוכן ולא בטיחותי.

הדבר מתבטא בהתנהגות הרכב אחיזת כביש ובבלימה.

 

אז איך תדע אם אתה זקוק לכיוון פרונט?

מכיוון שזה מקצוע לא פשוט ודרוש ידע במכונאות על מנת להבין את המשמעות של הזוויות היגוי

אני יחסוך ממכם את הפרטים הטכניים ואני ינסה להסביר כיצד ניתן לבצע בדיקה פשוטה שתיתן לכם הערכה לגבי מצב הרכב.

אבל חשוב מאוד לזכור מכיוון שזה נושא בטיחותי! וחשוב לא פחות מתקינות צמיגים ובלמים ברכב

אתם לא בעלי מקצוע ולכן תדעו שאין תחליף במיוחד בכיוון פרונט לבעל מקצוע מיומן ומנוסה.

 

קודם כל גשו לפנצריה ובקשו שיבדקו וימלאו לכן אוויר בכל הגלגלים הרכב לפי הצורך.

(ע''פ חוק כל פנצריה בארץ מחוייבת לבצע בדיקה ומילוי אוויר לכל כלי רכב ממנוע בחינם!)

חפשו כביש ארוך וישר אפשר בתוך העיר ואפשר גם כביש בין עירוני.

סעו אך ורק על הנתיב הימני של הכביש!

תתחילו בנסיעה ותאיצו למהירות המותרת (מומלץ לבדוק במהירות של 60 עד 80 קמ''ש)

ותשמרו על מהירות קבועה!

כעת כוונו את הרכב שיסע ישר בדיוק עם הכביש ובהדרגה שחררו את הידיים מההגה

אבל תיזהרו!

רכב לא תקין יכול לסטות במהירות לצד ולכן צריך להיזהר מאוד!

 

בכביש בין עירוני רכב תקין אמור לסטות מעט ימינה לכיוון השוליים, הסיבה לכך מפני שהכביש סלול בשיפוע

שבמקרה שיורד גשם המיים יזרמו לכיוון השוליים ולא יווצרו שלולשיות או הצפות על הכביש.

בנוסף ההגה אמור להיות ישר.

 

 

אז איך תחסכו קצת כסף?

אחרי שבדקתם אוויר וביצעתם נסיעה מבחן

במידה וההגה נמצא עקום קצת או הרבה לצד, בצמיגים הקידמיים יש שחיקה בצד הפנימי או החיצוני

בקשו לבצע רק כיוון גלגלים!

במידה ויש שחיקה בשתי הצדדים הדבר מעיד על הנסיעה עם חוסר אוויר.

במידה ויש משיכה חזקה ימינה או שהרכב סוטה אפילו קצת שמאול דרוש כיוון פרונט

המחיר לכיוון פרונט (באשדוד) נע בין 200 ל 260 ש''ח (מחיר התחלתי)

והמחיר לכיוון גלגלים הינו: 150 ש''ח

 

אני מקווה שההסבר שלי היה מספיק פשוט וברור למרות השעה המאוחרת.

במידה ויש לכם שאלות נוספות אני ישמח לנסות לענות לכם על השאלות.

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אחת הטעויות שלי היה עם הקליאו ספורט שההיגוי היה עקום וכיוונתי פרונט ממש כמה חודשים לפני המכירה, זה פשוט היה אוטו אחר לחלוטין ההפסד היה כולו שלי

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי כיוון הסרן האחורי, לפני כחודשיים ביצעתי כיוון פרונט ב"מעבדה" בחולון.

 

עידן וג'וגו ביצעו כיוון פרונט לסרן הקדמי, וביצעו כיוון לסרן האחורי.:shock:

 

גם אני התפלאתי וראיתי ששינם 2 מכסים נשלפים בכל צד של הסרן האחורי, שמסירים אותם ותחתיהם נמצאים ברגי כיוון.

 

מכירים?

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה יפה , יוזמה מבורכת.

 

קראתי את כל מה שכתבת וגרמת לי לחשוב אולי שווה גם אצלי לבדוק את הסוגיה הזאת.

למרות שאין לרכב נטיה כל שהיא והצמיגים נראים די חדשים.

אבל למען הסר ספק שווה בדיקה.

סיאט מי - בציר 2014

----------------

הבלוג שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי תרחיב קצת על מושגים? קאמבר, קאסטל ושאר ירקות

 

קאמבר= שיפוע אנכי של הגלגלים. להמחשה, תדמיין שהאוטו "הולך על קצות האצבעות" דהיינו-נוסע על חצי צמיג (הפנימי או החיצוני לפי שפיעת הקאמבר חיובית או שלילית).

 

קאסטר= מידת היושרה של הסרן עצמו. להמחשה תדמיין מצב שהכל ישר ויפה , אבל הגלגל הימני חוצה קו דמיוני על הכביש לפני הגלגל השמאלי...

 

טו= התכנסות. תדמיין מצב שההגה ישר, אבל הגלגלים "פוזלים" אחד כלפי השני, או החוצה...

 

קאסטל= סיבוב בכניסה לירושלים, שנקרא ע"ש שרידי מצודה רומאית שנמצאים במקום. הקשר לכוון פרונט- כמה אנשים עם קאמבר חיובי של 1.5 שלקחו את הסיבוב הזה במהירות, הכירו את הצד של האין אספלט בסיבוב. (נכנסו להיגוי יתר חמור) :lol:

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בערב אני יכתוב הסבר מפורט לגבי הזוויות

ואיך זה משפיע על הרכב

ואני יוסיף רשימה של לחצי ניפוח לצמיגי עם הסבר מפורט

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על המידע והשיתוף!

 

האם יש צורך לבצע כיוון פרונט אחרי החלפת צמיגים?

ואם האוטו נוסע ישר ולא סוטה לצדדים, יש המלצה לעשות בכל זאת כיוון פרונט כל תקופה מסויימת ?

ועוד שאלה קטנה, אם מורגשת סטיה קטנה בהגה אחרי התרסקות בבור, צריך לעשות כיוון פרונט או כיוון גלגלים?

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה, מעניין מאוד.

 

אביתר, תודה גם לך. אני לא מכיר אותו אבל טוב 'שיהיה במחסנית' מישהו מומלץ: http://www.aharonroth.co.il/

:idea:בכביש אל תהיה צודק, היה חכם.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שלפחות שכאן בפורום מודעים לחשיבות של כיוון הפרונט.

תודה רבה על ההסבר והמידע,השכלתי.

האם יש צורך לבצע כיוון פרונט אחרי החלפת צמיגים?

אכן לאחר החלפת צמיגים מומלץ לבצע כיוון פרונט.

את טעם נרכש,את כמו בירה,כמו סיגריות,כמו קפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענו

מומלץ בחום אהרון רוט ב"ב. תגידו אביתר מפורטל שלח אותכם.

 

רוט מתמחים בכל הקשור לכיווני פרונט "רגילים". ברגע שנכנסים לכיוון שונים ומשונים מהמקור - הם לא המקום לפנות אליו.

 

ה"מעבדה" מתמחים בכל, בעיקר בכיווני פרונט שונים / משונים ורחוקים מה"סטנדרטי". בהחלט ה-מכון פרונט :-)

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1946 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...