דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 22

נושא: שרשור אלפא רומיאו - הסטוריה והווה בתמונות

  1. #1
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    סיפורה של אלפא רומיאו מתחיל בשנת 1910, A.L.F.A או Anonima Lombarda Fabrica di Automobili,
    יצאה לאוויר העולם מ Societa Italiana Automobili Daracq -
    שהיתה בעצמה שלוחה איטלקית של חברה צרפתית.
    המכוניות הראשונות התבססו על אותן מכוניות צרפתיות, אך במהרה החלה A.L.F.A לייצר רכבים פרי מעצבה דאז - ג'וספה מרוזי.

    ג'וספה מרוזי, בתמונה עם מנוע שפיתח ושצולמה ב28 לאוגוסט, 1906

    אחת מיצירותיה הראשונות של אלפא, עוד לפני ה"רומיאו"... הווטורה 24HP משנת 1910

    האיש והשפם. ניקולה רומיאו, רכש את A.L.F.A שהיתה בקשיים כלכליים ב1915. מלחמת העולם הראשונה עיכבה את ייצור הרכבים לטובת אביזרי מלחמה,
    וכשחזר הייצור ב1918 שונה שם החברה ל-"אלפא רומיאו"


    אלפא-רומיאו 20-30E.S הוצגה ב1920

    בשנת 1924, שנה לאחר שהצטרף לאלפא רומיאו, הציג וויטוריו ג'אנו את תיכנונו הראשון - מכונית הגראנד-פרי שנקראה P2

    וויטוריו ג'אנו והP2 שתכנן, 1924

    RL סופר-ספורט משנת 1925

    1500 סופר-ספורט משנת 1928

    1750 גראן-ספורט מ1930

    טיפו B, משנת 1932- גרסת המרוץ שכונתה גם P3

    טיפו B, משנת 1932 - גרסת הכביש

    יופי עוצר נשימה - בשנת 1934 הוצגה ה2300B קורטו

    טיפו B איירודינמיקה, 1934

    2900B היתה המכונית המהירה ביותר בייצור סידרתי לפני מלחמת העולם השנייה, הוצגה ב1936.
    המכונית שבתמונה היא אחת מ41 בלבד שיוצרו, וזכתה לאחרונה במרוץ "פסטיבל גודווד למהירות" למכוניות קלאסיות שהתרחש ביולי השנה


    בשנת 1938 עלתה על מסלול הלה-מנס ה-8C2900LeMans

    8C2900LeMans

    ל6C2500 היו שלושה קרבורטורים ו105 כ"ס ב1939

    6C2500 סופר-ספורט וילה-דה-אסטה, 1939

    6C2500 סופר-ספורט וילה-דה-אסטה, 1939

    ה1900 ברלינה הוצגה ב1950

    ושנה מאוחר יותר הציגה אלפא את האלפטא 159

    רק 854 אלפא רומיאו 1900 סופר-ספרינט עזבו את פס הייצור, מאז הוצגה ב1953

    1900 סופר-ספרינט שיוצרה ב1954

    ג'ולייטה ספרינט הוצגה בשנת 1954

    אוראציו סאטטה עיצב ותכנן את הג'ולייטה של 1954, כמו גם את ה1900 סאלון מ1950, והוא מצולם נשען על האלפטא 159 מ1951.
    התמונה צולמה ככל הנראה ב1958


    ג'ולייטה ברלינה, 1955

    ג'ולייטה ספיידר, 1955

    2600 ספיידר משנת 1962

    הג'יולייה 1600TI יוצרה בין השנים 1963 ל1967

    אחת מהואריאציות המיוחדות שנשאו את השם "ג'יולייה" -
    הג'יולייה TZ2 משנת 1965 שעוצבה על ידי זגאטו


    בשנת 1967 ממשיכה ה33 סטראדאל את קוי העיצוב של הTZ.
    לסטראדאל היה מנוע V8 בנפח של 2300 סמ"ק שהניב 230 כ"ס מרשימים מאוד. 18 יחידות יוצרו


    ה33 סטראדאל מ1967

    בשנת 1968 מוצגת מחליפת הג'יולייה - ה1750 ברלינה

    בין 1970 ל1971 מיוצרת האלפא-רומיאו 1750GTAM -
    כאשר "M" משמעו Meggiorata - שזה מאיטלקית: מוגדל. 40 יחידות יוצרו במשך התקופה


    הנעה קידמית יכולה להיות גם הנאה - כפי שהוכיחה אלפא עם הסוד שהוצגה ב1972

    שנת 1972 מבשרת גם על בוא האלפטא

    ג'יוליה GTA על המסלול ב1972

    בשנת 1974 מוצגת האלפטא GT עם מנוע 1800 סמ"ק, שבשנת 1976 מוחלף במנוע 1600 סמ"ק 109 כ"ס. בשנת 1976 הוצגה במקביל גם גרסת
    שני ליטר שנקראה GTV2000, לה היו 122 כ"ס


    בשנת 1974, מנסה לבלבל אלפא את האוייב, הלקוחות וכנראה גם את עצמה -
    ומציגה את הנובו-ג'יולייה-סופר


    קפיצה לשנת 1985, אז מוצגת ה75 שבודדות ממנה עוד מסתובבות בכבישי ארצנו

    בתערוכת פרנקפורט של שנת 1987 מוצגת לראשונה ה164,
    העיצוב באדיבות פינינפארינה - המיזם משותף לאלפא, סאאב (9000), פיאט (כרומה) ולנצ'יה (ת'מא).
    במשך 10 שנות חייה, יוצרו קרוב ל274 אלף 164, מכל הגרסאות


    בתערוכת ג'נבה בשנת 1989 הציגה אלפא-רומיאו את הSZ, שתוכננה ע"י אלפא על בסיס רצפת ה75 ויוצרה על ידי זגאטו, שתכנן את גרסת הקבריולט- הRZ.
    אלף SZ ועוד 241 RZ יוצרו


    בשנת 1995 מציגה אלפא את הGTV והספיידר (בתמונה) המתבססות על רצפת הטיפו המוכרת

    GTV

    בשנת 1997 מציגה אלפא-רומיאו את אחת ממכוניות הסאלון היפות מעולם - ה156. שנה מאוחר יותר ב1998 זוכה ה156 בתואר מכונית השנה באירופה

    בשנת 2001 מציעה אלפא את ה156GTA, שם מחייב שחוזר אחרי שנים רבות של הפסקה

    156GTA

    GTA גם בגרסת הספורטוואגון

    ה147 שמוצגת בשנת 2000 וזוכה אף היא בתואר מכונית השנה, מעבירה את אותם קווים אלגנטיים וקלאסיים של אלפא גם לקטגוריית הקומפקטיות

    במשך השנים, מציגה אלפא-רומיאו בשיתוף עם סדנאות עיצוב שונות שלל דגמי תצוגה מרהיבים, להלן מקצתם:
    בתמונה הראשונה - הזנדר פרוגטו צ'ינקווה שהוצגה בשנת 1995


    סדנת פינינפארינה חתומה על שפע דגמי תצוגה בשיתוף עם אלפא בתמונה:1.Super-Flow-2.
    תמונה 2 היא של הSuper Flow הראשון\ 3 ו-4. אלפטא ספיידר\ 5 ו-6. 33 ספיידר \
    7 ו-8. דראדו\ 9. ג'ולייטה SS ספיישל איירודינמיקו\ 10. ג'ולייטה SS ספיישל איירודינמיקו ספיידר\ 11
    ו-12. ויואס קופה וספיידר\ 13 ו-14. ג'יוליה 1600 ספורט\ 15 ו-16. 33 קופה


    אבי הטיפוס של ברטונה: 1. בלה (1999) 2. נאוואג'ו (1976) 3. 2000 ספורטיבה ספיידר (1954)
    4. קראבו (196 5. 2000 ספורטיבה (1954) 6. דלפינו (1983) 7. B.A.T (שנת 1954)


    הג'יאוג'יארו-איטלדיזיין שיגרה (באדום - שיגרה GT), הוצגה ב1997 עם מנוע 3 ליטר V6 והנעה לכל ארבעת הגלגלים

    עוד שני דגמי תצוגה מעניינים של ג'יאוג'יארו-איטלדיזיין: האיגוואנה שהוצגה ב1969

    והקאיימנו מ1971. שימו לב לגג העשוי ברובו מזכוכית הממשיכה מהשמשה הקדמית

    ולבסוף - מכונית התצוגה האחרונה (בנתיים) של ג'יאוג'יארו-איטלדיזיין: הבררה שהוצגה השנה בתערוכת ג'נבה והגיעה לביקור גם בפסטיבל גודווד למהירות שהיה ביולי השנה

    גברת, זוזי לי מהאוטו!... בעצם, את יודעת מה..תשארי...

    מושלמות עיצובית...

    מבוססת על רצפת ה3200GT של מזראטי

    רמז עבה לדור הבא של הGTV?

    איטלדיזיין בררה


    בזאת בא לסיומו שרשור אלפא-רומיאו.
    כמו עברה של אלפא בארכיון הרשמי, הוא איננו שלם ובוחר להתמקד בעיקר בטוב שהיה
    ופחות בתקופות האפלות (מי אמר אלפא 33?...)
    אלפא, אחד מיצרני המיינסטרים הנחשקים והיצירתיים בעולם עומד כיום בפני בעייה כלכלית
    קשה, עקב התדרדרות תעשיית הרכב האיטלקית בהובלת פיאט, הבעלים.
    העתיד צופן שיתוף פעולה בפיתוח וייצור עם GM לטובת חסכון ופריצה מחודשת לשוק האמריקאי.
    נקווה שהעתיד הזה צופן בחובו יותר מהג'ולייטה, אלפטא, GTV ו156, ופחות מהווקטרה, אסטרה, והקוואליר...


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    משתמש לא נורמאלי הסימלון של ishpuz
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    4,828

  5. #3
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של ac cobra
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    1,138
    רועי קבל כפיים וגם פרח -{[email protected]

    וח"ח על השקעה

    ושאלה אחת
    מה הקשר לתילתן הירוק לאפלא
    2001 Renault clio b sport (RS) 172 out
    2001 Audi a3 8L 1.8 out
    2001 Mercedes benz w203 240 IN

  6. #4
    כותב הרבה. מאוד. הסימלון של אייל
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    גודש במארק שש
    הודעות
    12,903
    כל הכבוד רועי, שרשור עוצר נשימה....
    כמו תמיד אני שואל את עצמי על מה יהיה השרשור הבא?

  7. #5
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    ציטוט ac cobra כתב:
    מה הקשר לתילתן הירוק לאפלא
    התלתן הירוק - מסמל את מורשת המרוצים של אלפא.

  8. #6
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ישי
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    ב""נוחיות"".
    הודעות
    1,760
    רועי, שרית חדד אמרה את זה הרבה יותר טוב ממני:

    א-ת-ה ת-ו-ת-ח !!!

    הבררה (אוף איזה שם מעצבן) פשוט מדהימה, אין מילים.
    אחת המכוניות היפות ביותר שראיתי מעודי! חד וחלק!
    "הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"
    -1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

  9. #7
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של מתן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    חולון
    הודעות
    225
    אני מציע שתעשה שרשור על דגם הוולקן

  10. #8
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Aדי
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    taking off
    הודעות
    1,111
    סוף הדרך!


    הלשון שלי עדיין בחוץ, יקח לי דקות ארוכות לגלגל אותה חזרה פנימה!



    המכונית הכי מדהימה ויפה שראיתי מימי! פשוט מושלמת


    Finger's gonna kill me.

  11. #9
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של DanyG
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    באר יעקב
    הודעות
    1,394
    אכן תמונת היסטוריה מאלפת (חשבת לעבוד בערוץ 8 ? )

    עם זאת הערה,
    היכן ה 145 ?
    הלא זו האלפא שסימנה את החזרה לשורשים ובעיקר את הקשר בין הישן לחדש. בין אם בעיצוב, בין אם באמינות ובין אם בבפניה אל הלב.
    אמנם האלפא 145/6 לא בלטו בתחום הדינמי (אם כי גם לא היו רעות כדוגמת ה 33), אך אני חושב שמן הראוי לתת את הכבוד הראוי גם להן (או אולי רק ל 145).

    דני G.

  12. #10
    הוגה יתר על המידה הסימלון של sronis
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    טאלין
    הודעות
    21,644
    חידשת לי המון בנוגע לדגמי הקונספט המדהימים שאלפא ייצרו... לא ידעתי על קיומם בכלל...

    וגם - אני מתמלא כבוד על כי זכיתי לראות את הבררה במו עיניי בתערוכת מדריד... בהחלט המכונית המדהימה ביותר בתערוכה.

    רוני
    BMW 325i E46
    שלום, רוכב.
    נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  13. #11
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    610
    אני יודע שדני כבר ציין זאת, אבל אני חייב גם , בעיקר בגלל שהדגם אותו שכחת "חבר" בפורום, לי ולאיתן יש 145.
    ולו בכדי שלא נעלב תקן זאת.
    ובאשר לשיתוף הפלטפורמות עם GM, לצערי הרב זה בלתי נמנע, שיטוט קצר ברשת מעלה כי
    ה157 תתבסס כנראה על הפלטפורמה של הווקטרה...
    עצוב, עצוב .

  14. #12
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של DanyG
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    באר יעקב
    הודעות
    1,394
    שלום טל (ואולי נכון יותר לומר "שלום שוב"),

    גם לחברה שלי בארץ יש אלפא 145 כך שהעוול הוא כנגד 3 משתתפים !!



    דני G.

  15. #13
    נהג נמרץ (> 500 הודעות) הסימלון של נמרוד_פוקוס
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פתח תקווה
    הודעות
    605
    רק כמה נקודות שהושמטו : היכן הספיידר האהובה והידועה (הדואטו וה 2000)?
    היכן האלפא 90? היכן GTV הרגילות לסוגיהן (מהג'וניור דרך ה GT ועד ל GTV ול GTA)?
    יש לציין גם דגם של הGTA , דגם שנקרא GTA-SA , שהיה בעל צמד מגדשי על שהופעלו באופן הדראולי (על בסיס לחץ שמן ממשאבה נפרדת): הדגם הוציא כ 250 כ"ס ממנוע 1300 ונמדד במהירויות של כ 250 קמ"ש. הוא יועד לקטגורית מרוצים שבוטלה ולכן נזנח לאחר ייצור 10 דוגמאות

    היכן הג'וליטה והג'וליה SS ו SZ המופלאות (מנוע 1300 ו 1600 במקרה הSS וגם מנוע 1000 מאברט במקרה ה SZ)?

    אנקדוטה קטנה - הג'ולייטה ספרינט בתמונה היא אב טיפוס כהאצ'בק אמיתית (דלת אחורית אמיתית), דבר שבוטל בדגם הסדיר אחר כך (והפך לתא מטען בלבד לטובת חוזק מבני כנראה)

    כמובן שיישר כוח על התעוזה והיכולת בהצגת שרשור זה על אחד היצרנים המדהימים והמרתקים בעולם

    נמרו
    The higher you go, the harder the fall..

  16. #14
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Boxer
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    בחגבי הסלע
    הודעות
    1,023
    כן, כן....

    אני לא אספר על השרשור הזה ל-hotlips (האוטו שלי) כי אז הוא שוב יתחיל לדלוף מהשפריצרים של הפנסים.
    כל כך הרבה אלפות, ואף לא 145 אחת???

    וחוץ מזה, התמונה שצולמה עם אוראציו סאטטה. איך יכול להיות שהיא צולמה ב- 1958, אם יש שם ג'וליה? את הג'וליה לא התחילו לייצר בתחילת שנות ה- 60?

    בנוגע לג'ולייטה ספרינט - הראשונות נבנו באחת הסדנאות (ג'יוג'ארו, אם אני זוכר נכון) כדי שיספיקו להציג אותן במועד (היתה איזו הגרלה של המכוניות הראשונות. אני לא זוכר בדיוק את הסיפור) ולא בייצור המוני. זו הסיבה שיש להן דלת אחורית ולא רק בגאז'.
    היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / במכונית רגילה.


  17. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  18. #15
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    א. השרשור לא מיועד להציג את כ-ל דגמי היצרן להם הוא מוקדש,
    ובכל זאת הצלחתי "לצמצם" את השרשור ל60 תמונות - כמות שערורייתית בגודלה.

    ב. אי לכך, ה145/6 שיועדו להכנס לשרשור הנ"ל נאלצו למצוא את דרכן החוצה בשלב העריכה -
    באמתלה הלא נעימה אך עובדתית - שהן האלפא הכי פחות מעניינות מהשרשור הנ"ל.

    ג. השרשור מציג בעיקרו את היסטורית אלפא בנקודות חשובות או מעניינות -
    ומסתמך על ארכיון התמונות של אלפא באתר העיתונות שבוחר *לא* להציג הרבה דגמים -
    כמו אלו שהזכרת נמרוד. מעבר להצגת כל הדגמים (שזה בלתי אפשרי, כמובן..) -
    היה דגש בעריכה על גודל מסויים של תמונות.
    מכיוון שלא לכל אלפא בהסטוריה ניתן למצוא ברשת תמונות *רשמיות* ראויות, היו כאלו שנשארו בחוץ.

    מי שקיבל חשק מהשרשור דוקא ל145/6 - מוזמן לשלוח לי מייל
    ולקבל במייל חזרה חזרה את התמונות שהוצאו מהשרשור.

    ברור לי שאי אפשר לרצות את כולם כשמדובר באלפא, אבל לדעתי השרשור מעביר בצורה הכי
    טובה שיכולתי להציג את המיטב של אלפא באכות מתקבלת על הדעת.

דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. הסטוריה רבותי הסטוריה
    By avipel in forum רכבי אספנות
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 27/10/06, 19:50
  2. אלפא רומיאו 159- גזע חדש של אלפא !
    By alfa147-italia in forum רכב כללי
    תגובות: 31
    הודעה אחרונה: 03/03/06, 22:28
  3. תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 11/12/02, 20:12
  4. שרשור יגואר - היסטוריה והווה בתמונות
    By רועי צוקרמן in forum רכב כללי
    תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 15/08/02, 17:45
  5. תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 14/08/02, 20:38

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •