Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה קורה לרכב שפוגש קיר ב193 קמ"ש


bmw ricer
שימו לב! השרשור הזה בן 4592 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חן, יש לך טעות, כאשר מדובר בשני רכבים ישלך בדיוק את אותו הזמן קריסה כמו ברכב יחיד שפוגע בקיר.

 

כשרכב פוגע בקיר הוא מעביר וסופג כמות אנרגיה שווה. רכב במהירות 80 קמ"ש במשקל M מעביר לקיר את האנרגיה הזאת וסופג אותה מהקיר בזמן ההתרסקות - זה גורם לקריסה ולמכה.

 

כששני רכבים באותה המהירות מתנגשים כל אחד מהם מעביר לשני את אותה אנרגיה, 80M במקרה שלנו וכל רכב סופג את האנרגיה הזאת בנפרד.

 

ככה נוצר מצב שאם שני רכבים זהים יתנגשו אחד בשני ובדיוק באותו הזמן יתנגש רכב זהה בקיר - כל אחד מהם יספוג כמות אנרגיה שווה, יעצר באותו הזמן וייגרם אותו הנזק.

 

הסיבה שבגללה צריכים לסטות היא אחרת:

אם תפגע ברכב שמגיע ממול תספגו שניכם עוצמת פגיעה גדולה, אם תסטה הצידה - ההנחה היא שלא תתנגש בקיר אלה תעצר תוך חיכוך בשוליים ובמעקה הבטיחות וככה זמן הבלימה של הרכב יהיה גדול הרבה יותר מאשר בתאונה חזיתית והנזקעם יהיו הרבה יותר קטנים.

 

מהיר מדי - התשובה שלך גם לא נכונה, גם לא מנומקת וגם נכתבה בשגיאות כתיב. נסה לקרוא את ההודעות שנכתבו ותבין למה התנגשות חזיתית לא גורמת לעוצמת תאונה כפולה ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

SENDA אתה צודק עקרונית ואתה מציין את אותו רעיון שאני ציינתי לפני כן שוב ושוב, אבל אני טוען שההשפעה לא מקזזת לחלוטין את הפרשי המהירויות ולכן בפועל התאונה החזיתית תהיה קשה יותר. לא פי שניים (כפי שהחשבון הפשוט של המהירויות מראה) אבל בכל זאת חזקה יותר. אם להשתמש בדוגמה שהובאה כמה הודעות מתחתי, שני רכבים שנוסעים כל אחד 80 ומתנגשים זה בזה לא יצרו כוח השווה לפגיעה בקיר ב-80, אבל כן ייצרו כוח השווה לפגיעה בערך ל-100 (כחישוב על גב מעטפה).

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ע"פ חוק התנועה השלישי של ניוטון, לכל פעולה יש תגובה נגדית ושווה בעוצמתה.

 

כל כמות האנרגיה שהרכב "מביא" לתאונה, הוא גם "לוקח" בחזרה, ככה שכל רכב מקזז את האנרגיה של הרכב הבא ממולו לחלוטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי, פורד פוקוס הופכת לפיתה כשהיא מתנגשת ב 190 קמ"ש בקיר, מההההההתם אומרים... באמת ?!

 

סרטון קצת מפגר שניסו להוסיף לו נופך לימודי, דווקא להילוך חמישי יש בד"כ מבחני ריסוק מעניינים (וולוו והרנו, הסמארט).

SAY MY NAME | www.alonadler.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

SENDA אתה צודק עקרונית ואתה מציין את אותו רעיון שאני ציינתי לפני כן שוב ושוב, אבל אני טוען שההשפעה לא מקזזת לחלוטין את הפרשי המהירויות ולכן בפועל התאונה החזיתית תהיה קשה יותר. לא פי שניים (כפי שהחשבון הפשוט של המהירויות מראה) אבל בכל זאת חזקה יותר. אם להשתמש בדוגמה שהובאה כמה הודעות מתחתי, שני רכבים שנוסעים כל אחד 80 ומתנגשים זה בזה לא יצרו כוח השווה לפגיעה בקיר ב-80, אבל כן ייצרו כוח השווה לפגיעה בערך ל-100 (כחישוב על גב מעטפה).

 

אתה מוזמן לומר לי למה אתה חושב ככה. ואיך זה יתכן פיזיקלית???

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ע"פ חוק התנועה השלישי של ניוטון, לכל פעולה יש תגובה נגדית ושווה בעוצמתה.

 

כל כמות האנרגיה שהרכב "מביא" לתאונה, הוא גם "לוקח" בחזרה, ככה שכל רכב מקזז את האנרגיה של הרכב הבא ממולו לחלוטין.

 

כלומר, אתה טוען שעוצמת התאונה "מתחלקת" בין שני הרכבים, לא עקב הקריסה אלא בין המסות שלהן, כך שכל מכונית לוקחת חצי מעוצמת התאונה? נשמע סביר. אני מוכן לחזור בי. כמובן שבפועל החלוקה מן הסתם לא תהיה 50:50, אבל עקרונית הצלחתם לשכנע אותי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ע"פ חוק התנועה השלישי של ניוטון, לכל פעולה יש תגובה נגדית ושווה בעוצמתה.

 

כל כמות האנרגיה שהרכב "מביא" לתאונה, הוא גם "לוקח" בחזרה, ככה שכל רכב מקזז את האנרגיה של הרכב הבא ממולו לחלוטין.

 

זה לא שהאנרגיה שהרכב יביא לתאונה היא האנרגיה שהוא יקח בחזרה-

פשוט אם שני הרכבים זהים לחלוטין והתאונה סימטרית לחלוטין אז מן הסתם שכל אחד יספוג חצי מהאנרגיה הכוללת שזה גם שווה לאנרגיה שהייתה לו לפני התאונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ע"פ חוק התנועה השלישי של ניוטון, לכל פעולה יש תגובה נגדית ושווה בעוצמתה.

 

כל כמות האנרגיה שהרכב "מביא" לתאונה, הוא גם "לוקח" בחזרה, ככה שכל רכב מקזז את האנרגיה של הרכב הבא ממולו לחלוטין.

אבל אתה שוכח שגם הרכב השני "מביא" אנרגיה.

How many of us ever know what it is to become the perfect version of ourselves

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוצמת התאונה לא מתחלקת בין הרכבים, כל רכב מקזז לחלוטין את האנרגיה שנובעת מהרכב הבא ממולו (מכיוון שהוא "נותן" בחזרה בדיוק את כמות האנרגיה שהוא מקבל מהרכב ממולו) וכך למעשה כל רכב נשאר עם המהירות שלו ועם האנרגיה שהוא מביא לתאונה.

 

דוגמה:

 

-----------------רכב א' 60 קמ"ש-->

 

רכב א' ופגע ברכב ב' במהירות של 60 קמ"ש ויצור אנרגיה בהתאם, אבל בהתאם לחוק התנועה השלישי של ניוטון, רכב א' יקבל בחזרה בדיוק את כל האנרגיה שהוא השקיע בתאונה (פעולה נגדית ושווה בעוצמתה), וכנ"ל בדיוק עבור רכב ב'.

ככה יוצא שכל רכב נשאר עם האנרגיה הראשונית שהוא הביא לתאונה, ששוה להתנגשות בקיר במהירות שבו נסע כל רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוצמת התאונה לא מתחלקת בין הרכבים, כל רכב מקזז לחלוטין את האנרגיה שנובעת מהרכב הבא ממולו (מכיוון שהוא "נותן" בחזרה בדיוק את כמות האנרגיה שהוא מקבל מהרכב ממולו) וכך למעשה כל רכב נשאר עם המהירות שלו ועם האנרגיה שהוא מביא לתאונה.

 

דוגמה:

 

-----------------רכב א' 60 קמ"ש-->

 

רכב א' ופגע ברכב ב' במהירות של 60 קמ"ש ויצור אנרגיה בהתאם, אבל בהתאם לחוק התנועה השלישי של ניוטון, רכב א' יקבל בחזרה בדיוק את כל האנרגיה שהוא השקיע בתאונה (פעולה נגדית ושווה בעוצמתה), וכנ"ל בדיוק עבור רכב ב'.

ככה יוצא שכל רכב נשאר עם האנרגיה הראשונית שהוא הביא לתאונה, ששוה להתנגשות בקיר במהירות שבו נסע כל רכב.

 

 

לא מבין בפיזיקה עברו 50 שנה מאז שפתחתי את הספר לאחרונה בכל מקרה גם הכתב טוען שעוצמת הפגיעה בקיר שווה להתנגשות של שני כלי רכב המשייטים כל אחד במהירות הנמוכה של 120 מייל ( שניות 16-20 בסרטון. )

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה השרשור, אך לצערי הסרטון הרלוונטי ש-BALAKAI העלה, הורד. אולי הוא יעלה את אותו סרטון ופורסם במקום אחר.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=341952&highlight=%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F+%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%92%D7%A9%D7%95%D7%AA

 

ערכים לחיפוש לפעם הבאה, כי הקישורים מתים עם הזמן:

  • ה-"מה": MythBusters, עונה 8 פרק 6: "Mythssion Control" (במקור 05/05/2010, היום נפוץ
    ואתרים דומים).
  • ה-"למה": סירס וזימנסקי, "פיסיקה תיכונית" כרך "מכניקה" (במקור כיתה י' כמדומני, היום נפוץ בבוידעם ואתרים דומים).

רכב ישראלי אולטימטיבי: קונטיינר של 'צים' על גלגלים נוצצים עם סלון עור 1+2+3, מסך "LCD 42 וטוסטר עם כניסת USB. מרווח, נוח, מאובזר, גבוה ופח עבה כמו במכוניות של פעם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מאמין שאני עונה אבל הנה התשובה שלכם:

מה שמעניין הוא המתקף ולא האנרגיה או התנע.

מתקף הוא שינוי המהירות לשניה, מאחר ומכונית א' נוסעת ב-120 מייל במקרה הזה ונכנסת בקיר (מסה אין-סופית ביחס למכונית ומהירות 0) היא עוברת ממהירות זו למהירות 0 בזמן מסויים.

בהתנגשות בין שתי מכוניות (אפילו אם הזמן זהה) השינוי על האדם שנמצא בתוך המכונית והמכונית עצמה הוא מחצי המהירות ל-0 נגיד אפילו באותו הזמן על כן שתי מכוניות שנוסעות 60 מייל ומתנגשות המתקף שכל מכונית עוברת (שוב ביחס שהזמן הוא זהה) הוא בדיוק חצי מהמתקף שעוברת מכונית שנכנסת בקיר במהירות 120 מייל.

ואם רוצים להסתכל על זה באנרגיה כל מכונית חווה רק חצי מכמות האנרגיה שהיא היתה חווה בכניסה לקיר.

או דוגמה נוספת: במידה והמכונית היתה נכנסת במסה זהה למסה שלה ולא בקיר בטון היא היתה ממשיכה בתנועה במחצית המהירות שהיא היתה בה לפני כן (בהתייחסות מלאה למסות מתחברות וברור שהנושא הרבה יותר מסובך מזה).

על כן על מנת שמקרה כזה יקרה במציאות שתי המכוניות צריכות לנסוע ב-120 מייל ולהתנגש אחת בשניה חזיתית בצורה מושלמת אפילו סטיה של ס"מ יכולה להשפיעה בצורה משמעותית על התוצאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסוי שערכו מכסחי המיתוסים מבהיר את מה שאני רוצה להגיד בצורה טובה יותר:

 

בדיוק את הסירטון הזה חיפשתי, הקיר והמכונית עובדים פה על אותו עיקרון. שניהם עוצרים את הרכב, הרכב מתנהג כמו הקיר - התנגדות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4592 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...