מציג תוצאות 1 עד 9 מתוך 9

נושא: איך למדתי להעריך את ה-ZX מחדש (בטאמן תרגע (-; )

  1. #1
    הוגה יתר על המידה הסימלון של sronis
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    טאלין
    הודעות
    21,644
    יצאנו בטאמן ואנוכי לנסיעת התרשמות קצרה, ה-306 שלי ומכונית האחות - ה-ZX16V שלו.
    המנוע זהה, כך שבנוגע אליו אין הרבה מה להגיד (חוץ מזה שפעולת המנוע של בטאמן פחות חלקה והוא מגמגם מעט בלחיצה הראשונית - לדעתי צריך לשים לו פילטר אין בוקס כמו אצלי - אנחנו ננסה את זה בקרוב...).

    מה שיש לי לספר זה על הרכב. בפעם האחרונה שנהגתי ב-ZX זה היה בוולקן של בועז (כאשר ניסינו לאבחן את מקור זריקות התחת המוגזמות שלו). ואני חייב לציין שה-ZX הזו הרגישה קצת אחרת, לטובה.

    קודם כל - מדהים כמה המכונית הזאת מתגמלת ביחס למחירה. פשוט מדהים. הרכב הזה ניתן למשחק בצורה כל כך קלה ומהנה, שלמרות שיש לי 306 שהיא בוודאות טובה לא פחות - יצאתי עם חיוך גדול על הפנים אחרי הנסיעונת הקצרצרה ב-ZX.

    הערכה גדולה הייתה לי לרכב הזה, אבל עכשיו אפילו יותר. היא בוודאות מוחלטת אחת מההוט האצ'ס המהנות ביותר שנהגתי עליהן מעודי.

    יש לציין שה-16V נהנית מהגה קצר יותר משל הוולקן (2.5 סיבובים) וכן כבד יותר (שזה טוב. בטאמן טען שהוא כבד אפילו יותר משל ה-306, יותר נכון הוא קרא להגה שלי "קל", הייתם מאמינים?) בנוסף ההיגוי האחורי הפאסיבי מורגש בה יותר מב-306 אבל יותר מזה - השליטה בזריקות זנב וסחיפות היא פשוט פנומנלית. ההיגוי ישיר יותר מבפז'ו ומדויק מאוד. התוצאה - מספיקה הפנייה קלילה של ההגה בשביל לסובב את הגלגלים לכיוון המתאים.
    בפניות של הילוך שני שלישי זה פשוט כיף אדיר. כניסה אפילו לא מהירה במיוחד ואח"כ השליטה ברכב נעשית בשיטת "הכל הולך" - רוצה לנסוע לכיוון אחר? הפנה את ההגה. רוצה לכוון עם התחת? עזוב גז והפנה מעט את ההגה לתוך הסיבוב. רוצה לחזור לדרך הישר? אפשר עם ההגה, אפשר עם הגז. everything goes.

    בהתחלה זה היה מוזר. אני רגיל לתגובות פחות חדות מה-306, אבל אחרי דקה מתרגלים ופשוט נהנים מהדיוק המדהים בשליטה על הזנב. בכל סיבוב, גם בלי עזיבה מכוונת של הגז, מרגישים את האחוריים מיישרים קו עם הקדמיים. ובאותה מידה יודעים שאפשר לשחק איתם בקלילות בעזרת משחקי דוושה.

    מדהים לנהוג בשתי מכוניות כל כך דומות ולהרגיש הבדלים כאלו. ואני פשוט יודע שאם מתישהוא אאלץ למכור את מכוניתי האהובה (אני מקווה שזה לא יקרה בקרוב, כמובן), מחכה לי איזה ZX איפהשהוא בארץ, ובעשרות אלפים פחות...

    זה מה שהיה לי להגיד, בעצם

    רוני, אה ובטאמן - רואה, לא אמרתי אפילו מילה על זה שלקחתי אותך ברייס


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של DanyG
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    באר יעקב
    הודעות
    1,394
    I rest my case.

    (זה על כל בילבולי השכל שלי בפורומים, על שילדת ה ZX).

    דני G.

  5. #3
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    רעננה
    הודעות
    240
    S16-16V=24,000

    24,000 ש"ח.

    עשרים וארבעה אלף שקלים חדשים.

    זה הפרש המחירים בין ה-S16 ל-16V וגם זה כי קניתי אותה ב-4 מעל מחירון.

    אוקיי, אחרי הרגע הזה של פרופורצייה, הגיע הזמן לרשמים שלי.

    זה לא רק ההגה של רוני שיותר קל, זה גם הקלאץ' שלו שקל וקצר יותר (רוני, שכחת לספר שנכבתה לך ה-16V פעם אחת - תלמד לנהוג! ) והעברת ההילוכים אצלו שחלקה כמו חמאה. עכשיו - אני יודע שאני צריך תושבות חדשות לתיבת ההילוכים אבל אני לא מאמין שזה יגרום לתיבה שלי להיות כל כך טובה.
    המנוע של רוני באמת מרגיש יותר חזק, אבל יותר מזה הוא מרגיש יותר רציף. אין מכות כוח, הכל ליניארי. גם אצלי, רק שאצלי המנוע מקבל יותר דרייב מ-4,000 סל"ד צפונה, המנוע של רוני חזק גם מתחת.

    מה שכן, ורוני לא כתב, זה שמגלגול בשני בסל"ד אפס המנוע שלי סוחב יותר טוב עד 2,500 סל"ד ואז הוא משיג אותי.

    בסעיף ההתנהגות, ה-306 מרגישה יותר מאוזנת, יותר נייטרלית, וזה שההיגוי הפאסיבי אצלה פחות מורגש זה לדעתי חיסרון: בהאצות מפנייה אין לה את האפקט המאסיבי של היגוי פאסיבי, אלא רק ניטרול של תת היגוי.

    אני יותר אוהב את ההגה שלי - גם את המנגנון וגם את ההגה עצמו (גם קטן במידה אחת, וגם ספארקו, כאילו דה!). הקלות של ההגה של רוני הפתיעה אותי, אבל כנראה התרגלתי לחיות עם הגה כבד (וישתקו בעלי ה-205 ג'יטיאיי למיניהם).

    ועכשיו לגלגול:
    4 פעמים את רעננה צפון לרעננה מרכז. שלוש פעמים מראשון, פעם משני, תמיד ממהירויות אפס.
    ה-306 ללא ספק חזקה יותר ונהנית מתגובת מצערת טובה יותר, א-ב-ל (וכאן אני רוצה להחזיר אתכם לזה שהמכונית שלי עלתה 24,000 ש"ח פחות, כמו 106 ראלי 96' בערך) ה-16V עומדת איתו בכבוד, אפילו בכבוד רב, בהתחשב בזה שהמכונית של רוני משופרת (ורוני, תפסיק להגיד שצ'יפ זה לא שיפור - זה שיפור בן שיפור!).
    בהילוך ראשון אנחנו ביחד עד 4,000, בסוף הילוך ראשון חרטום ה-16V נמצא אצל ה-S16 בקורה B. בסוף הילוך שני (כמעט 100 קמ"ש) החרטום של ה-16V נמצא מאחורי התחת של ה-S16 וב-130 כבר יש שתיים-שלוש מכוניות בינינו (זה בדיוק התחום בו ההספק העדיף בא לידי ביטוי - ככל שהמהירות עולה).

    אני חייב לציין שהתוצאות שימחו אותי מאוד - משום מה חשבתי שהמכונית שלי (S16-24000=16V) תהיה איטית בהרבה מרוני גם כשהוא לא משופר, והיא לא היתה איטית ממנו גם כשהוא היה משופר.
    כדאי להזכיר גם שהעברות ההילוכים אצלו מהירות יותר, הוא בטח קיבל עוד עשירית-שתיים בכל העברה.

    אז זהו, ניפחתי לרוני את האגו, יצאתי מרוצה, כולם מנצחים!!!

    בטאמן
    (-;
    רוני, איפה בדיוק אתה חושב שמחכה לך 16V? על עץ ה-16V? חחח...
    ברינג און דה סבבה

  6. #4
    מנהל הפורום הסימלון של שלומי
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    4,322
    בכל ההתרבבויות שלך.
    24 אלף שקל או פחות זה סכום לא רלוונטי מהסיבה הפשוטה שכמעט ואין למצוא מכוניות כאלה בשוק המשומשות, נדיר ביותר.
    ואל תגיד לי שאתה מצאת מהר כי אתה מחפש כבר שנתיים.

    בקשר לגיגולים עם רוני, אני במקומך לא הייתי מתרברב שאני כמעט עומד איתו, זה לא גאווה גדולה.

  7. #5
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    רעננה
    הודעות
    240
    מה אתה מצפה, שאני אהיה מאוכזב?

    חוצמזה, מספיק שה-24,000 הזה היה רלוונטי פעם אחת, הרי אני לא קונה עוד אחת...

    בטאמן
    (-;
    מתרברב, למה מה קרה?
    ברינג און דה סבבה

  8. #6
    הוגה יתר על המידה הסימלון של sronis
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    טאלין
    הודעות
    21,644
    חבר'ה, להרגע, זה מתחיל להראות כמו דיון בפורום "המפגש"...

    הסיבה שבכלל השווינו בטאמן ואנוכי היא כי יש למה להשוות - המנועים שלנו זהים במקור.
    שלומי יא עכברוש ביבים - מי ישמע כמה חזק המיניואן שלך...

    לא הייתי צריך בכלל לכתוב את זה, כל מה שזה עשה זה להעלות את האגו של בטאמן (שעכשיו חושב שיש לו אוטו טוב או משהו... סתם עגלה... ) ולגרום לשלומי להשמע כמו ילד עם איביזה טורבו שהרגע ראה רייס בחמישי בלילה.

    ולבטאמן: נכבתה לי הזדאיכס כי המנוע שלך מת מתחת ל-1500 סל"ד. עכשיו אני מבין למה כל פעם שהאצת מהמקום עם האוטו שלי העלית את הטורים לשמיים (1-0 לי )
    מי בכלל שם לב שמתחת ל-2500 סל"ד אתה יותר חזק?? לקחתי אותך בכל הילוך, זה מה שחשוב... (2-0 לי )
    ועוד דבר - הגה קל ב-306???? אני באמת חושב שאתה קצת מתבלבל... תגיד נהגת פעם באיזה קוריאנית? או לצורך העניין - בפונטו ספייס?
    בנוגע לצ'יפ - אתה יודע מה?? עכשיו דווקא אני אחליט שאני לא קונה אותו ואחזור להראות לך שגם בלעדיו אני לוקח, איך?

    ולדני G - רגע, אז אתה לוקח התרשמות שלי בתור משהו להסתמך עליו?? אתה כבר צריך לדעת שאני לא מבין כלום

    והנה עוד כמה למי שלא הבין

    רוני

  9. #7
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של DanyG
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    באר יעקב
    הודעות
    1,394
    רוני - גש למוסך דחוף !!

    נראה לי נתפס לך ה"וינקר"

    דני G.

  10. #8
    הוגה יתר על המידה הסימלון של sronis
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    טאלין
    הודעות
    21,644
    מה פתאום?? על איזה וינקר א- תה מדבר?? ?

    תגיד, אתה חו שב שיש לי משהו בעין? היא קצת מגרדת...


    ולסיום -

    רוני
    BMW 325i E46
    שלום, רוכב.
    נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק


  11. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  12. #9
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Boxer
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    בחגבי הסלע
    הודעות
    1,023
    תנו לי לראות אם הבנתי נכון -

    בפונטו ספייס של רוני גם עולה 24,000 ש"ח יותר, גם משופרת, וגם לוקחת את ה- ZX של בטאמן.

    אהההה......
    היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / במכונית רגילה.

נושאים דומים

  1. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 18/12/05, 19:56
  2. היום למדתי איך לעשות צלחת!
    By X plane in forum רכב כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 23/10/05, 11:26
  3. איך אפשר להעריך נזק שנגרם לרכב אספנות ?
    By תמיר67 in forum רכבי אספנות
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 02/01/05, 17:24
  4. אני גאה לאמר ..... למדתי לעשות צלחות !!!
    By פינסקר in forum אוף-טופיק
    תגובות: 35
    הודעה אחרונה: 23/03/03, 21:01

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •