Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ספר יצרן ומכון גירים-דברים שונים לחלוטין-שמן גיר מיצובישי


zivm
שימו לב! השרשור הזה בן 4671 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז לאחר שכתבתי פה את הבעיה שלי בגיר לפני מספר חודשים,הבעיה לא היתה עד שהיא חזרה לי.

כשאני נוסע עם הרכב למעלה מחצי שעה,ונוסע איתו הרבה באותו יום,הגיר דופק בין הורדת הילוך והעלאה לסירוגין.

המוסכניק שלי הפנה אותי למכון גירים שאומרים שהוא הכי טוב באיזור.

 

טוב,התקשרתי לבחור לפני שאשרוף את הזמן שלי שם ואפסיד חצי יום עבודה,סיפרתי לו את הבעיה שאולי צריך להחליף שמן גיר ואני אנסה את זה לפני שאכניס לבדיקה מעמיקה יותר ובסוף בנזק גדול יותר.

 

אז אמרתי לו שיש לי מיצובישי גלאנט 2001,מנוע 2000. שאלתי אותו אם יש לו שמן בתקן SP3 סינטטי מלא.

אז הוא אמר לי שיש לו שמן של פז בגלון,והוא לא סינטטי אלא חצי סינטטי,וברכבים משנת 2005 צריך שמן סינטטי מלא. ברכב שלי יש שמן חצי סינטטי לטענתו.

לגבי מחיר אמר לי 250 שח לפני מע"מ כולל השמן ניקוזו ולשים חדש...

 

אשמח לדעת אם מה שהוא אומר נכון,שלא חייבם סינטטי מלא והאם שמן של פז בגלון הוא טוב ומספיק?

יש לציין שלי פה בפורום אמרו להשתמש אך ורק בשמן בתקן SP3 מסוג וולוליין ,דלקול BG AE בצמיגות 15W40.

 

הוא נשמע די פסימי בקשר להחלפת שמן,הוא אמר שלא מחליפים שמן גיר בכלל זה אמור להחזיק "לייף טיים".

 

אז.... מה לעשות במקרה כזה? ללכת למכון גירים אחר? או פשוט לקנות את השמן בעצמי ולגשת אליו לשלם לו על עבודה?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מה רמת המקצועיות של הבחור אבל בדבר אחד הוא צודק: צריך להיות אופטימי במיוחד בכדי להאמין שדפיקות בגיר יעלמו אחרי החלפת שמן , קרוב לוודאי שהגיר זקוק לשיפוץ במקרה הטוב רק של המוח , במקרה הפחות טוב של כולו.

Golf MK7 1.4 TSI Blue Motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקווה שלא,המליצו לי כאן להתחיל מהחלפת שמן גיר. מה"פשוט" ל"רציני".

במידה ואראה שאין שיפור,אפנה בלית ברירה לקבלת הצעה לשיפוץ.

 

אכן הגיוני להתחיל מהקל אל הכבד , מסכים בהחלט אך למרבה הצער ומנסיוני (הייתה לי לנסר עם אותה בעייה) סיכוי גבוה ביותר שתזדקק לשיפוץ .

 

עוד עצה קטנה : אם תזדקק לשיפוץ אל תתפתה למחירים נמוכים אני עשיתי את הטעות הזו זה היה לפני הרבה שנים (10 בערך)

 

שילמתי 3500 ש"ח במקום 6000 שביקשו במוסך המרכזי , השיפוץ היה כושל הבחור המסכן פירק את הגיר 3 פעמים ולא הצליח להתגבר על הבעייה לגמרי , בסופו של דבר נפטרתי מהרכב בטרייד אין של היבואן .... (אפילו קיבלתי מחירון .....)

Golf MK7 1.4 TSI Blue Motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לאחר שכתבתי פה את הבעיה שלי בגיר לפני מספר חודשים,הבעיה לא היתה עד שהיא חזרה לי.

כשאני נוסע עם הרכב למעלה מחצי שעה,ונוסע איתו הרבה באותו יום,הגיר דופק בין הורדת הילוך והעלאה לסירוגין.

המוסכניק שלי הפנה אותי למכון גירים שאומרים שהוא הכי טוב באיזור.

 

טוב,התקשרתי לבחור לפני שאשרוף את הזמן שלי שם ואפסיד חצי יום עבודה,סיפרתי לו את הבעיה שאולי צריך להחליף שמן גיר ואני אנסה את זה לפני שאכניס לבדיקה מעמיקה יותר ובסוף בנזק גדול יותר.

 

אז אמרתי לו שיש לי מיצובישי גלאנט 2001,מנוע 2000. שאלתי אותו אם יש לו שמן בתקן SP3 סינטטי מלא.

אז הוא אמר לי שיש לו שמן של פז בגלון,והוא לא סינטטי אלא חצי סינטטי,וברכבים משנת 2005 צריך שמן סינטטי מלא. ברכב שלי יש שמן חצי סינטטי לטענתו.

לגבי מחיר אמר לי 250 שח לפני מע"מ כולל השמן ניקוזו ולשים חדש...

 

אשמח לדעת אם מה שהוא אומר נכון,שלא חייבם סינטטי מלא והאם שמן של פז בגלון הוא טוב ומספיק?

יש לציין שלי פה בפורום אמרו להשתמש אך ורק בשמן בתקן SP3 מסוג וולוליין ,דלקול BG AE בצמיגות 15W40.

 

הוא נשמע די פסימי בקשר להחלפת שמן,הוא אמר שלא מחליפים שמן גיר בכלל זה אמור להחזיק "לייף טיים".

 

אז.... מה לעשות במקרה כזה? ללכת למכון גירים אחר? או פשוט לקנות את השמן בעצמי ולגשת אליו לשלם לו על עבודה?

 

תודה

 

מי החליט או קבע שהשמן המתאים לתיבה הינו SP3 ?

לפי מיטב זיכרוני השמן המתאים הינו SP2.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הגיוני להתחיל מהקל אל הכבד , מסכים בהחלט אך למרבה הצער ומנסיוני (הייתה לי לנסר עם אותה בעייה) סיכוי גבוה ביותר שתזדקק לשיפוץ .

 

עוד עצה קטנה : אם תזדקק לשיפוץ אל תתפתה למחירים נמוכים אני עשיתי את הטעות הזו זה היה לפני הרבה שנים (10 בערך)

 

שילמתי 3500 ש"ח במקום 6000 שביקשו במוסך המרכזי , השיפוץ היה כושל הבחור המסכן פירק את הגיר 3 פעמים ולא הצליח להתגבר על הבעייה לגמרי , בסופו של דבר נפטרתי מהרכב בטרייד אין של היבואן .... (אפילו קיבלתי מחירון .....)

 

תוכל לפרט במה נכשל הבחור המסכן ,ומה קרה בכל פעם ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מה רמת המקצועיות של הבחור אבל בדבר אחד הוא צודק: צריך להיות אופטימי במיוחד בכדי להאמין שדפיקות בגיר יעלמו אחרי החלפת שמן , קרוב לוודאי שהגיר זקוק לשיפוץ במקרה הטוב רק של המוח , במקרה הפחות טוב של כולו.

 

מה הסיבות בגינן מתקבלות דפיקות ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל לפרט במה נכשל הבחור המסכן ,ומה קרה בכל פעם ?

 

טוב אם זכרוני אינו מטעני (זה היה קצת מזמן) הבעייה התחילה בחבטות קשות בעיקר בהורדת הילוכים , לאחר מכן זה החמיר והיו החלקות (טורים עולים כאילו עברת לסרק ) לטענת המשפץ ההחלקות נבעו מסולונואידים פגומים במוח הגיר , הדפיקות מאטמים ומחזירי שמן , לאחר ששיפץ את הגיר ההחלקות הפסיקות אך הדפיקות המשיכו , חזרתי אליו הוא פירק את הגיר שוב והחליף את כל גלגלי השיניים , שוב לא עזר הדפיקות המשיכו. בפעם השלישית הוא פשוט החליף את כל הגיר בגיר אחר שהיה לו , המצב לא השתפר .... רק נוסף זיוף מרגיז לספידומטר.... בשלב זה נואשתי והמשכתי לסוע ככה עד שנפטרתי מהרכב לאחר מספר חודשים.

 

לזכותו יאמר שהוא לא ניסה להתנער ממני , הוא פשוט לא הצליח להתגבר או לאתר את שורש הבעיה , הוא פשוט לא היה מקצועי.

Golf MK7 1.4 TSI Blue Motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספי,אין שום אירוע שלאחריו זה התחיל.

פשוט שמתי לב יום אחד שההילוכים קצת רועשים לסירוגין,עד שכיביתי את הרדיו ונסעתי עם חלונות סגורים באמת שמעתי כשאני בולם והילוך יורד משלישי לשני לדוגמא,ישנה דפיקה כזו מציקה... המקרה קורה ממש לסירוגין,לדוגמא היום נסעתי עם הרכב כשעה ולא היה שום דבר....

כתבתי פה על הבעיה בפורום ונאמר לי שאני צריך שמן ממסרת מתקן SP3 בלבד סיננטי מלא של דלקול ולווליין AE BG וכד'.. ושהמחיר הוא 160 שח לגלון 4 ליטר או שמן 15W40.

 

האם זה לא נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקור הרכב הגיע עם שמן SP II בממסרה האוטומטית אבל בגלל שכבר לא מייצרים את השמן הזה אתה יכול לעבור להשתמש בשמן SP III אבל לא שמן 15W40.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לאחר שכתבתי פה את הבעיה שלי בגיר לפני מספר חודשים,הבעיה לא היתה עד שהיא חזרה לי.

כשאני נוסע עם הרכב למעלה מחצי שעה,ונוסע איתו הרבה באותו יום,הגיר דופק בין הורדת הילוך והעלאה לסירוגין.

המוסכניק שלי הפנה אותי למכון גירים שאומרים שהוא הכי טוב באיזור.

 

טוב,התקשרתי לבחור לפני שאשרוף את הזמן שלי שם ואפסיד חצי יום עבודה,סיפרתי לו את הבעיה שאולי צריך להחליף שמן גיר ואני אנסה את זה לפני שאכניס לבדיקה מעמיקה יותר ובסוף בנזק גדול יותר.

 

אז אמרתי לו שיש לי מיצובישי גלאנט 2001,מנוע 2000. שאלתי אותו אם יש לו שמן בתקן SP3 סינטטי מלא.

אז הוא אמר לי שיש לו שמן של פז בגלון,והוא לא סינטטי אלא חצי סינטטי,וברכבים משנת 2005 צריך שמן סינטטי מלא. ברכב שלי יש שמן חצי סינטטי לטענתו.

לגבי מחיר אמר לי 250 שח לפני מע"מ כולל השמן ניקוזו ולשים חדש...

 

אשמח לדעת אם מה שהוא אומר נכון,שלא חייבם סינטטי מלא והאם שמן של פז בגלון הוא טוב ומספיק?

יש לציין שלי פה בפורום אמרו להשתמש אך ורק בשמן בתקן SP3 מסוג וולוליין ,דלקול BG AE בצמיגות 15W40.

 

הוא נשמע די פסימי בקשר להחלפת שמן,הוא אמר שלא מחליפים שמן גיר בכלל זה אמור להחזיק "לייף טיים".

 

אז.... מה לעשות במקרה כזה? ללכת למכון גירים אחר? או פשוט לקנות את השמן בעצמי ולגשת אליו לשלם לו על עבודה?

 

תודה

 

שאל את המוסך - אם השמן לממסרה של פז (נוזל הידראולי) הוא בתקן SP3# אם כך הוא מתאים .

 

וכמו שרשם מרק10 , קשה להשיג היום SP2 , ותקן SP3 מחליף אותו וכולל אותו .

 

מניסיוני הדלקול הסינטטי היה טוב - http://www.delkol.co.il/subs_info.asp?sid=623&sname=%D7%93%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%9C%20ATF%20%D7%90%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%91%D7%A8%D7%A1%D7%9C%D7%99%20%D7%A1%D7%99%D7%A0%D7%AA%D7%98%D7%99

 

וגם ל פז יש נוזל מתאים בתקן SP3 .

 

http://www.pazlub.co.il/PDF/ZQV92bpaz_oil-pdf.pdf

 

כדאי להתחיל בהחלפה חלקית של מחצית מנוזל ההידראולי בממסרה ( כ 4 ליטר )- ואם יחול שיפור - כעבור כ חודש לבצע החלפה נוספת

כך יוחלף כ 75% מהנוזל בממסרה .

אח"כ להצמד להוראות היצרן - ולהחליף מחצית מהנוזל כל כ 3 שנים או 60,000 ק"מ .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליין מן תודה רבה! אבדוק את הנושא בקשר לשמן של פז.

אך האם זה בריא בכלל להחליף שמן מבלי שמחליפים\משפצים גיר? לא נתקלתי בתופעה של בן אדם שסתם רוצה להחליף שמן או כי שמן חדש יותר טוב מהשמן הקיים בגיר כבר הרבה זמן...

אין בזה סיכון כלשהו? לא יכול להרוס מכלול כלשהו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את דבריו של ליין מן.

בעצתו החלפתי שמן לממסרה אוטומטית של לנסר קלאסיק, לשמן SP3, ודפיקות קטנות שהיו בגיר נעלמו, העברת ההילוכים חלקה יותר.

מציע לך לרכוש שמן SP3 בלבד, מחבר הפורום יונדאי שופ.

קח בחשבון שאצלי יצאו מהגיר בערך 7 ליטר (או יותר) של שמן (ואני מדבר על פתיחת פקק הניקוז בלבד !) ללא מכונה או פירוק הגיר.

גם לי הציעו מיני שמנים כולל דקסרון 3 ואחרים. בסוף השתמשתי ב- SP3 .

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליין מן תודה רבה! אבדוק את הנושא בקשר לשמן של פז.

אך האם זה בריא בכלל להחליף שמן מבלי שמחליפים\משפצים גיר? לא נתקלתי בתופעה של בן אדם שסתם רוצה להחליף שמן או כי שמן חדש יותר טוב מהשמן הקיים בגיר כבר הרבה זמן...

אין בזה סיכון כלשהו? לא יכול להרוס מכלול כלשהו?

 

במידה ונוזל הממסרה לא הוחלף בזמן ואבד מתכונותיו , או הוכנס נוזל ממסרה לא נכון -

לא תהיה הצמדות טובה ויהיו בעיות העברת הילוכים .

לכן - כדאי להתחיל בהחלפה חלקית של מחצית מנוזל ההידראולי בממסרה ( כ 4 ליטר )- ואם יחול שיפור - כעבור כ חודש לבצע החלפה נוספת

כך יוחלף כ 75% מהנוזל בממסרה .

אח"כ להצמד להוראות היצרן - ולהחליף מחצית מהנוזל כל כ 3 שנים או 60,000 ק"מ .

 

אלה הוראות היצרן לטיפול תחזוקה בממסרה - החלפה חלקית כל כ 3 שנים .

ואני מבצע זאת כ 10 שנים - ללא בעיות עם ממסרות תקינות .

ב מספר רכבים - מאזדה 6,6 ,(יש 2 ) 626 , גאלאנט , בראבו , 306 , וכו' .

 

אם אחרי ההחלפה הראשונה לא יחול שיפור - צריך לבצע בדיקה מקיפה לממסרה למציאת הבעיה ואולי שיפוץ .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4671 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...