Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רוחב מושב אחורי


sr2sr
שימו לב! השרשור הזה בן 2738 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום, התלבטתי היכן לפרסם מידע שאספתי לפני כחודשיים לקראת בחירת רכב משפחתי שיוכל לשאת בקלות משפחה עם שלושה ילדים הישובים בכסאות בטיחות (במקרה שלי, שני בוסטרים וכסא תינוק). כיוון שזו אינה בקשת ייעוץ לבחירת רכב, נבחר המדור הכללי, אך הרגישו חופשיים להעיר ולהעביר. השאיפה שלי הייתה למצוא רכב רחב מאוד שמסוגל להכיל את המושבים בשורה אחת, כלומר לא להתפרס על שלוש שורות ולצורך כך מדדתי את רוחב המושב האחורי מידית לידית בהרבה מכוניות. לצערי, נאלצתי לכתת רגלי ולעשות זאת ידנית כי למיטב הבנתי נתון זה אינו מפורסם ע"י היצרנים (חלקם מפרסמים נתוני כתפיים או מותניים שמבדיקתי לא תמיד עוזרים בניבוי האם רכב מתאים). טווח המחירים של המכוניות היה רחב ואף בדקתי רכבי שטח יקרים כיוון שהכרתי אישית אחד שלא נתן תשובה טובה לבעיה. המדידה בוצעה בתחילת ינואר 2011 ואני מניח שלעיתים היו לי טעויות מדידה של כס"מ. בסופו של דבר בחרתי במכונית שלא עמדה בתנאי המקורי של שורה אחת לכל הכסאות - מזדה 5. זה התאים גם משיקולי ליסינג, אך גם כיוון שמצאתי בה פתרון טוב להרכב כסאות הבטיחות האישי שלי, דווקא בגלל החצי-מושב באמצע. לעומתה, המכונית הראשונה שניגשתי למדוד, פורד מונדיאו, הייתה צרה באופן בולט בהשוואה לרוחבה החיצוני, כלומר החלל הפנימי בה התחשב מאוד בצרכי שני מבוגרים, אך לא בשלושה ילדים. לצערי, זה שב ועלה במדידות נוספות במכוניות מקבוצתה. הרשימה, לשימושכם והערותיכם:

 

1.סקודה רומסטר 126

2.סקודה יטי 126

3.הונדה ג׳אז 129

 

4.הונדה סיוויק 127

5.סקודה אוקטביה 128

6.שברולט קרוז 129

7.רנו פלואנס 130

8.פולקסווגן ג'טה 130

9.מזדה 3 130

10.מיצובישי לנסר 131

11.יונדאי I30 רגילה 131

12.יונדאי I30 CW רוחב 131

13.פיג'ו 308 132

14.קיה פורטה 133

15.טויוטה קורולה 133

16.פורד פוקוס 134

 

17.סקודה סופרב 129

18.טויוטה פריוס 130

19.סיטרואן C5 רוחב 130

20.פורד מונדאו 132

21.מזדה 6 134

22.פולקסווגן פאסאט 135

23.פיג'ו 407 136

24.טויוטה אוונסיס 136

25.הונדה אקורד 136

 

26.מיצובישי גרנדיס 134.5

27.טויוטה וורסו 135

28.רנו סניק 136

29.פיג'ו 5008 138

30.סיטרואן C4 פיקאסו 139 (כל מושב כ-41)

31.פורד אס מקס 142 (כל מושב כ-46)

32.מזדה 5 147 (מושב אמצעי 33)

33.קיה קרניבל 168 (כל מושב כ-50)

 

34.מיצובישי אאוטלנדר 131

35.טויוטה ראב 4 131

36.פיג'ו 3008 132

37.שברולט קפטיבה 132

38.סאנגיונג רקסטון 132

39.יונדאי IX35 רוחב 134

40.קיה ספורטג' 134

41.הונדה CRV רוחב 135

42.מיצובישי פג׳רו 136.5

43.יונדאי סנטה פה 138

44.קיה סורנטו 140

45.טויוטה לנד קרוזר ארוך 140

 

46.פיג'ו פרטנר 147

47.סיטרואן ברלינגו 150

48.רנו קנגו 150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כל הכבוד על ההשקעה!

 

יש לי רק הסתייגות אחת - הנתון הזה לא תמיד נותן תשובה לגבי סידור המושבים ואפשרות להתקנת כיסאות בטיחות בגלל שני דברים:

1. חלוקת המושב האחורי וצורתו.

2. המיקום של המנעולים לחגורות הבטיחות.

 

לדוגמא, ברנו קנגו (לפי המדידה שלך 150 ס"מ) אין אפשרות להתקין כיסא בטיחות גדול באמצע המושב האחורי, כי המרווח בין שני המנעולים לחגורות בטיחות צר מדי. אבל בסניק ( 136 ס"מ ) זה אפשרי. כמו כן, הספסל האחורי בסניק מחולק ל 3 מושבים בצורה יעילה יותר.

 

בקיצור, אפשר להתחיל בבחירת הרכב המתאים מהנתונים שפרסמת, אבל בכל זאת צריך לבדוק את הרכב, לפחות באולם התצוגה.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים בהחלט, למבנה המושבים ומיקום החגורות יש חשיבות מכרעת. אפילו למבנה התחתית של כיסא הבטיחות יש משמעות ולמדתי זאת כשהחלפתי בוסטרים של מקסי-קוזי לבוסטרים צרים יותר. הקיצוץ ברוחב היה מ-45 ס"מ ל-39-40 ס"מ אבל למקסי-קוזי יש מבנה מעניין שמתאים את עצמו לשקע שיש במושבים מודרניים והוא גם צר יותר באזור החגירה, כדי להתאים, שוב, לכלי רכב מודרניים בהם שקע החגורה שקוע בתוך המושב ואינו נייד באמצעות חתיכת חגורה נוספת. לעומת זאת הבוסטרים הצרים היו שטוחים לחלוטין ודרכו בחלק מהמקרים על שקע החגורה. עדיין העדפתי את הבוסטר הצר כדי לאפשר לעצמי חגירה של שלושה בשורה בעיתות דוחק, וגם זאת רק באמצעות הזזה של אחד המושבים אחורה (וידאתי את זה כמובן באולם התצוגה לאחר מסע מפרך עם שלושה כיסאות בטיחות).

 

בנוגע לקנגו, לפי מה שהבנתי הדגם העדכני שלו מבוסס על שילדת הסניק ונראה שיש לו שפע מקום עם מושב אחורי מחולק לשלושה (אבל ללא תזוזה). אגב, המשותף לרוחב של הקנגו ודומיו וגם למזדה 5 וקיה קרניבל הן דלתות ההזזה. בניגוד לדלתות רגילות הן תמיד צרות והכיסאות הקיצוניים בשורה השנייה מרוחקים מהם בכמה ס"מ. את המדידה, כאמור, ביצעתי מדלת לדלת ולכן יש להן נטייה לתוצאות גבוהות יחסית לרוחב המכונית הכולל, אבל אני גם רואה בזה יתרון בשעת דוחק, כי לפחות לא קורה כאן דבר שכבר שמעתי עליו מהורים שמספרים שהם נאלצים ללחוץ על הדלת בחוזקה כך שמופעל לחץ על כיסא הבטיחות הקיצוני וכך הוא נדחק בהטייה כלשהי אל המושב האמצעי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונתי לקנגו מהדגם הקודם..

 

האם במדידות שלך (מדלת לדלת) לקחת בחשבון כל מיני בליטות של הפלסטיקה?

למשל, משענות יד, מיקום של כפתורי חלונות חשמל ועוד?

יכול להיות שבחלק הרכבים זה מצמצם מקום בהתקנת מושבי הבטיחות?

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן בהחלט, המדידה התחשבה בראש וראשונה במשענות היד כי זה הנתון המעניין בד"כ את כיסאות הבטיחות וכתוצאה מכך גם אותי. כפי שציינתי, את היצרנים לצערי, זה פחות מעניין. עושה רושם שהם מעדיפים משענות יד רחבות ככל האפשר ולמקם את שקעי המושב רחוק מאוד מהדלת. להערכתי (הלא מלומדת) זה נותן בטיחות טובה יותר בתאונות צד וכנראה גם ציונים טובים יותר במבחני הריסוק. כך אני מסיק שאין בעצם סיכוי למצוא מכונית משפחתית עדכנית (קומפקטית או גדולה) שתתאים לשלושה במושב האחורי כי הן כולן בנויות בראש וראשונה לשרת שניים במושב האחורי. בכל מקרה, במדידות השתדלתי תמיד להתחשב בחלק הבולט ביותר באזור הדלת הצמוד למושב, ולרוב זה היה הקימור של משענת היד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצויין

 

גם אני מחפש רכב שיוכל להסיע 3 ילדים קטנים במושב האחורי.

המדידות שלך מתייחסות לרכבים חדשים או משומשים?

 

 

יניב

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל המדידות מתייחסות לכלי רכב חדשים, כפי שנמדדו ברובם בסוכנויות הראשיות של היבואנים. שנת המודל ברוב הדגמים כבר הייתה 2011 ונדמה לי שלא הרבה דגמים התחלפו מאז (אני לפחות יודע רק על פולקסוואגן פאסאט). לגבי משומשות, ניתן כמובן להסיק מהמדידות רק אם הדגם טרם הוחלף עד תחילת 2011 ולפי דעתי יש גם כמה שמתיחת הפנים שעברו לא שינתה כנראה את הרוחב הפנימי, כמו למשל בפורד פוקוס שהוצגה ב-2005 ועברה מתיחת פנים ב-2008.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חתיכת השקעה עשית במדידות - אבל אם כבר ללכת לסוכנויות - למה לא לנסות פיזית ברכב שאתה מתעניין?

לדעתי (שנוכחת בה לבדך) המדידה לא קובעת - יותר חשוב מבנה המושב ומבנה הפנים ברכב. יתכן שרכב צר יותר יהיה נוח יותר ושימושי יותר בגלל התכנון הפנימי.

בוסטר רגיל לא תופס הרבה מקום. יתכן שמיקום כסא הבטיחות בצד ולידו שני בוסטרים היה מתאפשר ברכב אחר.

יש מעט מכוניות בהן למושב האמצעי יש 3 נקודות עיגון וזה שיקול למי שהבטיחות חשובה עבורו.

יש בפורום שרשורים על רכב שיתאים דווקא לילד ועוד שני מושבי בטיחות שהם תופסים נפח ויכולת עיגון טובה.

 

לדעתי סיבה לנפיצות יעוד שימוש במושב האחורי לילדים בוגרים יותר או מבוגרים היא שהם פשוט רבים יותר במספרם. הקטנטנים גדלים מהר ואם כבר לתכנן - נלך לכיוון הרוב בשוק והצרכים הממוצעים.

 

מנסיון רב שנים בסניק - יש שימושיות ונוחות רבה. וכבר לפני הרבה שנים היתה בטיחות הכי טובה בסוג כזה של רכב.

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשית עבודה יסודית אבל הרוחב בין דלת לדלת הוא לא אינדיקציה.

יש מכוניות כמו מזדה 5 למשל שהמרחק בין הדלת למושב הוא גדול (בטיחות) וכתוצאה מכך הרכב אולי רחב אבל המושבים צרים.

נסה להכניס 3 אנשים במזדה 5. אין סיכוי.

לעומת זאת הגרדניס עושה את זה בענק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל המגיבים.

... אבל אם כבר ללכת לסוכנויות - למה לא לנסות פיזית ברכב שאתה מתעניין?

לדעתי (שנוכחת בה לבדך) המדידה לא קובעת - יותר חשוב מבנה המושב ומבנה הפנים ברכב. יתכן שרכב צר יותר יהיה נוח יותר ושימושי יותר בגלל התכנון הפנימי.

כפי שציינתי, אכן בדקתי פיזית בכלי הרכב שנראו מועמדים מתאימים (אגב, באותו המאמץ הנדרש לבדוק מכונית אחת, עם שלושת מושבי הבטיחות, יכולתי לבצע מדידת 10-15 מכוניות ללא מושבי הבטיחות ...). לגבי מדידה בכלל, לדעתי, וכפי שכבר ציינתי בתגובה הראשונה, המדידה בהחלט קובעת, אך אינה אינדיקציה יחידה.

 

בוסטר רגיל לא תופס הרבה מקום. ... יש מעט מכוניות בהן למושב האמצעי יש 3 נקודות עיגון וזה שיקול למי שהבטיחות חשובה עבורו.

יש בפורום שרשורים על רכב שיתאים דווקא לילד ועוד שני מושבי בטיחות שהם תופסים נפח ויכולת עיגון טובה.

מבחינתי בוסטר זה מושב הגבהה עם גב. גם אני חשבתי שזה כלום לעומת כיסא בטיחות לתינוק, אבל הסתבר לי שלפחות הבוסטרים שהיו לי, בלעו את אותו שטח אפקטיבי במושב. עברתי על שירשורים בטרם יצאתי למסע המדידה, ולא מצאתי פתרונות מספקים למקרה הפרטי שלי (שני בוסטרים וכיסא תינוק, להבדיל משני כיסאות וילד שאינו יושב במושב בטיחות, שהוא מצב קל בהרבה, לדעתי).

אגב, אני מופתע ממה שציינת, כיוון שמבין המכוניות החדשות שסקרתי, לא זכורה לי אחת שאין לה שלוש נקודות עגינה במושב האמצעי.

 

עשית עבודה יסודית אבל הרוחב בין דלת לדלת הוא לא אינדיקציה.

יש מכוניות כמו מזדה 5 למשל שהמרחק בין הדלת למושב הוא גדול (בטיחות) וכתוצאה מכך הרכב אולי רחב אבל המושבים צרים.

נסה להכניס 3 אנשים במזדה 5. אין סיכוי.

לעומת זאת הגרדניס עושה את זה בענק.

כאמור, לדעתי בהחלט אינדיקציה, כלומר תנאי הכרחי, אך לא מספיק. אני מסכים שרוחב חיצוני, למשל, מהווה אינדיקציה בעייתית מאוד.

התייחסתי לנושא המרחק לדלת במזדה 5, שנובע כמובן מבטיחות, אבל בכלי רכב שאין להם דלת הזזה החלל הזה היה מאוכלס במשענת יד. לטעמי משענת יד לא תורמת כלום לסיטואציה של שימוש במושבי בטיחות ולכן חופש התזוזה הנוסף בדלת כזו מהווה יתרון בעבורי. כאמור בחרתי בסופו של דבר במזדה 5 לאחר שנוכחתי שאני יכול להשתמש בה בשני סידורים:

באחד אני מסדר את שלוש מושבי הבטיחות בשורה האמצעית, בדוחק - כיסא תינוק בצד ומושבי שני הבוסטרים מורחקים אחד מהשני בציר קדימה-אחורה כדי לאפשר גישה לתפס החגורה. סידור זה מיועד לשימוש רק במקרים מיוחדים המחייבים תא מטען גדול.

בסידור השני הבוסטר של הילד הגדול מוזז לחצי המושב בשורה השלישית ומשאיר חצי מקום במטען. את המושב האמצעי בשורה האמצעית מקפלים וכך מתאפשרת לו כניסה מהשורה האמצעית ללא הזזת מושבים (שהיא כשלעצמה בעייתית כאשר מותקן כיסא בטיחות על מושב שנדרש לזוז/להתקפל כדי לאפשר כניסה לשורה השלישית). סידור זה נוח ומרווח מאוד עבורנו, והחסרון שלו הוא מטען מצומצם וצורך לקבע את המטען טוב יותר מסיבות בטיחותיות.

 

אחד מכלי הרכב אותם בדקתי בפועל עם שלושת מושבי הבטיחות היה גרנדיס. לצערי, זה לא הסתדר. דווקא בניתי עליו, אבל למקרה הפרטי שלי הוא פשוט לא התאים. קאתי כל כך הרבה על המרווח העודף שלו לעומת המתחרים, אבל שוב, זה נאמר בראיית נוסעים מבוגרים או ילדים בוגרים (לטעמי תינוק הוא צרכן מקום הרבה יותר תובעני אף ממבוגר). אגב, 134.5 הס"מ בין משענות היד הם אלו שהכריעו את מושב הגרנדיס, בגלל חוסר יכולת לחגור בנוחות את הבוסטרים, ואופצית השורה השלישית שם היא פחות נוחה בהשוואה לפתרון שמצאתי במזדה 5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, 134.5 הס"מ בין משענות היד הם אלו שהכריעו את מושב הגרנדיס, בגלל חוסר יכולת לחגור בנוחות את הבוסטרים, ואופצית השורה השלישית שם היא פחות נוחה בהשוואה לפתרון שמצאתי במזדה 5.

 

לגרנדיס אין משענות יד בשורה שניה ושלישית.

גם תא המטען מאחור כפול בגודל(כל התחתית מנוצלת - בדיוק איפה שמזדה בחרו לדחוף איזה פלסטיק דבילי עם תאים שיכולים אולי להכיל ברגים ודיבלים וגם זה בקושי, וגלגל רזרבי)

והשורה השלישית דווקא רחבה יותר מהמזדה.

 

אני הייתי בדילמה כמוך אחרי שנתיים עם מזדה 5 והיא לא עומדת מול הגרנדיס בשום פרמטר שהוא.(גודל, תאי אכסון, פתחי מיזוג ותאורה לכל אורך הרכב וכמובן אבזור)

דווקא הפיקסו/5008 רחבה הרבה יותר מהמזדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ת אני מופתע ממה שציינת, כיוון שמבין המכוניות החדשות שסקרתי, לא זכורה לי אחת שאין לה שלוש נקודות עגינה במושב האמצעי.

 

בסניק יש. חגורה נגללת מהתקרה שמתחברת לשני עיגונים בצידי המושב. גם בדגם 2002 היתה כזו.

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגרנדיס אין משענות יד בשורה שניה ושלישית.

גם תא המטען מאחור כפול בגודל(כל התחתית מנוצלת - בדיוק איפה שמזדה בחרו לדחוף איזה פלסטיק דבילי עם תאים שיכולים אולי להכיל ברגים ודיבלים וגם זה בקושי, וגלגל רזרבי)

והשורה השלישית דווקא רחבה יותר מהמזדה.

 

אני הייתי בדילמה כמוך אחרי שנתיים עם מזדה 5 והיא לא עומדת מול הגרנדיס בשום פרמטר שהוא.(גודל, תאי אכסון, פתחי מיזוג ותאורה לכל אורך הרכב וכמובן אבזור)

דווקא הפיקסו/5008 רחבה הרבה יותר מהמזדה.

 

כשאמרתי משענות היד התכוונתי למה שיש בדלתות, קרי דיפוני הדלתות. בכל אופן, איך שלא תסתכל על זה, המזדה 5 הייתה המתאימה ביותר לצרכי, אחרי שבדקתי בפועל את הגרנדיס עם הכיסאות. שים לב, שאיני נוקט בלשון גורפת אלא מלמד שיש מקרים שבהם הכלל פשוט אינו מתאים. כמובן שגם שמחתי מכך שה-5 המעודכנת יותר מודרנית מהגרנדיס, אבל זה היה שיקול משני.

 

גם הפיקסו עמדה על הפרק, כל עוד יכולתי לקחת אותה בליסינג, אבל החברה (או חברת הליסינג, לא יודע) הודיעה שהיא מפסיקה להציע את הפיקסו (גם לא יודע מדוע).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד לאיסוף המידע החשוב.

 

בין רכבי קבוצה 2 הפופולרית, בולטים לטובה הפוקוס, יונדאי IX35 (קבוצה 2?), הקורולה וקיה פורטה.

בולטים לרעה הונדה סיוויק, סקודה אוקטביה ושברולט קרוז. מוזר שרוחב המושב האחורי בסיוויק קטן יותר מבהונדה ג'אז.

 

מדי פעם מתיעצים פה בעלי רכב לאיזה רכב רחב יותר כדאי להחליף. מתברר שבין רכבים בקבוצה 2 ההבדלים בס"מ די קטנים. כלומר במקום להחליף רכב במיוחד לצורך מושב אחורי רחב, עדיף לקנות כסאות תינוק \ בוסטרים יותר צרים.

 

יהודה

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2738 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...