Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לנהוג עם O/D OFF או ON בסוזוקי ליאנה?


hanan142
שימו לב! השרשור הזה בן 4831 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקר טוב לכולם.

 

יש לי סוזוקי ליאנה 2007, ושאלתי היא. האם מישהו יודע איך אני אמור לנהוג עם ה O/D OFF או ?ON כלומר האם ללחוץ על הלחצן של ההילוך ה 4? או שזה מיותר? אינני יודע האם בכלל אני אמור להשתמש בו אם רוב נסיעותי הם בעיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב - ערכתי לך את הכותרת. להבא ההודעה פשוט תימחק.

 

בתוך העיר אתה יכול ללחוץ על הלחצן של ההילוך ה-4, כלומר להישאר עד הילוך 3 בלבד. תקבל זריזות רבה יותר בעיר כי הרכב לא יעלה לרביעי, אבל גם צריכת דלק קצת יותר גבוהה כנראה.

 

גם מחוץ לעיר מומלץ ללחוץ על הכפתור בעליות או ירידות כדי להקל על הבלמים (בירידות) או למנוע משחק מוגזם עם ההילוכים (בעליות).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת תיבה אוטומטית, הנח לה לעבוד ללא הפרעה. בורר O/D נועד למצבים שבהם אתה באופן יזום מעוניין להשאיר את ההילוך הגבוה ביותר מחוץ לתחום, כמו בירידות חזקות או בעליות ממושכות.

אם במקום תיבה אוטומטית היתה לך תיבה ידנית, אתה גם היית נמנע משימוש בכל ההילוכים שעומדים לרשותך? נכון שלא? אז למה באוטומטית כן?

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסביב לנקודת ההספק המקסימלית של המנוע ישנם שני תחומים של הילוכים: הילוך יתר Over Drive והילוך כוח Top gear.

(הילוך כוח מתקיים בכל סל"ד הגבוה מהסל"ד שבו נמצא ההספק המקסימלי והילוך יתר נמצא עבור סל"ד נמוך מהסל"ד להספק מירבי).

 

בהילוך כוח אתה מסוגל להגיע להספק מקסימלי של המנוע ואתה מרוויח עודף הספק זמין (עודף הספק=כמה הספק המנוע דורש עבור הנסיעה הרגעית מול כמה הוא מסוגל לתת במקסימום בהילוך הנוכחי) . התשלום הוא בצריכת הדלק.

בהילוך יתר אתה לא תהיה מסוגל להגיע להספק המקסימלי שהמנוע יודע לתת ועודף ההספק שלך יהיה קטן הרבה יותר. הרווח הוא בצריכת הדלק על חשבון כוח זמין. יחס התמסורת להילוך יתר סבב סביב 1:1 ואילו בתיבות החדשות זה כבר קטן מזה.

 

באופן אישי, אני חושב שההתעסקות הזאת מיותרת.

כל גיר אוטומט מודרני יזהה צורך בדרישת הספק (לצורך עקיפה למשל או עלייה תלולה) ועם דוושה לחוצה מעט יותר גם יוריד מהילוך יתר להילוך כוח ואף מטה.

בירידות חדות תשתמש בברקסים שעלות הבלאי שלהן נמוכה ביחס לעלויות תיקון של חיישני גיר.

עד היום לא מצאתי שום צורך ממשי במשחק עם ה-O/D!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוברדרייב "מושך" את ההילוכים כך שהם מספקים יותר "כוח" (מומנט) אבל במחיר צריכת דלק מעט מוגברת. בנוסף, פונקציה זאת נוטה "לנטרל" את ההילוך האחרון של התיבה. לכן, לא רצוי להשתמש בה בנסיעה מהירה, בנוסף לא רצוי להשתמש בה בסמוך להתנעת הרכב, בייחוד בבוקר.

 

הפונקציה הזאת יעילה כאשר אתה רוצה להאיץ מהר, אם כי ניתן להשיג תוצאה דומה מלחיצה "בריאה" על הדוושה. בנוסף, אני משתמש בפונקציה הזאת לפרקי זמן קצרים לאחר שהמנוע הגיע לטמפרטורת עבודה -- כדי לסייע בשימון המנוע ובניקוי הפיח ממנו. בירידות .חדות וארוכות עדיף לקבע את הרכב בהילוך מסוים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוברדרייב "מושך" את ההילוכים כך שהם מספקים יותר "כוח" (מומנט) אבל במחיר צריכת דלק מעט מוגברת. בנוסף, פונקציה זאת נוטה "לנטרל" את ההילוך האחרון של התיבה. לכן, לא רצוי להשתמש בה בנסיעה מהירה, בנוסף לא רצוי להשתמש בה בסמוך להתנעת הרכב, בייחוד בבוקר.

 

הפונקציה הזאת יעילה כאשר אתה רוצה להאיץ מהר, אם כי ניתן להשיג תוצאה דומה מלחיצה "בריאה" על הדוושה. בנוסף, אני משתמש בפונקציה הזאת לפרקי זמן קצרים לאחר שהמנוע הגיע לטמפרטורת עבודה -- כדי לסייע בשימון המנוע ובניקוי הפיח ממנו. בירידות .חדות וארוכות עדיף לקבע את הרכב בהילוך מסוים

הרשה לי לתקן אותך במעט.

הספק הוא פונקציה של מומנט ומהירות סיבוב המנוע.

בהילוך יתר אתה מקבל יותר מומנט אך יורד בסיבובי המנוע עבור עקומת ההספק המקסימלי.

צריכת הדלק בהילוך יתר היא נמוכה יותר מצריכת הדלק בהילוך כוח.

הילוך יתר (משמע OverDrive) הוא אכן ההילוך האחרון בתיבה ויתרונו הוא צריכת דלק מוקטנת על חשבון הספק זמין.

בהילוך כוח אתה יכול למשוך את הסל"ד עד לנקודת ההספק המקסימלית בסל"ד מסויים- אז גם תוכל להגיע למהירות מירבית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעזבו פונקציות, מומנט, חוקי ניוטון ותורת היחסות של אינשטיין.

 

תסבירו הכי פשוט שאפשר לפותח השרשור: O/D OFF זה הילוך רבעי מבוטל ברכב הזה. כלומר יש הילוכים ראשון, שני ושלישי. O/D ON פירוש הדבר שהילוך הרבעי מאופשר - כלומר התיבה תשתמש בכל ההילוכים שלה.

ביטול הילוך הרבעי(OD OFF) שימושי בעליות ובירידות כדי לשמור על מהירות נמוכה יותר ופחות להשתמש בבלמים. שימושי גם בעיר, כדי לחסוך העברת הילוך מיותרת, עם מהירות מירבית 50 אין שום טעם ברבעי.

 

OVERDRIVE, זה אומר שיחס העברה קטן מ-1:1, כלומר לדוגמא 1:0.7. היסטורית בגירים אוטומטיים ישנים היו שלושה הילוכים, כאשר הילוך השלישי היה 1:1. בשלב הבא הוסיפו את הילוך ה-OVERDRIVE, הילוך יתר כדי לקבל צריכת דלק טובה יותר בשיוט בעל יחס העברה קטן.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאר את כפתור ה-O/D off לחוץ כל הזמן (כך שהנורית הצהובה על לוח המחוונים כבויה), חוץ מאשר בירידות שבהן אתה רוצה לנצל את המנוע לבלימה (בדומה לשימוש בהילוך שלישי\רביעי בתיבה ידנית בעלת ארבעה\חמישה הילוכים התאמה).

הילוך ה-overdrive הינו הילוך עםם יחס העברה נמוך מ-1, ומטרתו אחת - שיוט כאשר אין צורך בתוספת כוח. התיבה השל הליאנה מגיבה בד"כ היטב ונותנת כוח כאשר הוא דרוש, ולא צריך משחקים נוספים. רוני שמדבר על "זריזות בעיר" כנראה לא מכיר את הליאנה, שהיא, ביסודה, רכב חסר זריזות. אין צורך לבטל את ה-O/D בשום מצב למעט ירידות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוברדרייב "מושך" את ההילוכים כך שהם מספקים יותר "כוח" (מומנט) אבל במחיר צריכת דלק מעט מוגברת. בנוסף, פונקציה זאת נוטה "לנטרל" את ההילוך האחרון של התיבה. לכן, לא רצוי להשתמש בה בנסיעה מהירה, בנוסף לא רצוי להשתמש בה בסמוך להתנעת הרכב, בייחוד בבוקר.

 

הפונקציה הזאת יעילה כאשר אתה רוצה להאיץ מהר, אם כי ניתן להשיג תוצאה דומה מלחיצה "בריאה" על הדוושה. בנוסף, אני משתמש בפונקציה הזאת לפרקי זמן קצרים לאחר שהמנוע הגיע לטמפרטורת עבודה -- כדי לסייע בשימון המנוע ובניקוי הפיח ממנו. בירידות .חדות וארוכות עדיף לקבע את הרכב בהילוך מסוים

אוברדרייב לא מושך שום הילוך, הוא פשוט מבטל את ה-4.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוברדרייב לא מושך שום הילוך, הוא פשוט מבטל את ה-4.

 

יש רכבים שכן ויש רכבים שלא.

 

יש רכבים שביטול אוברדרייב גורם לתיבה להעביר את ההילוכים במקום ב 2500סל"ד ב 3100סל"ד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4831 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...