מציג תוצאות 1 עד 11 מתוך 11

נושא: שאלה בקשר לנהיגה עם גיר אוטומאט

  1. #1
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של maxim
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    Tel Aviv
    הודעות
    843
    יש לי VW BORA עם תיבה אוטומאטית.
    בתיבה יש (מלמטנ למעלה) 1 2 3 P R N D
    נגיד ואני נוסע על בערך 100-120 ואני צריך להאט, אם אני מוריד הילוכים, זה גורם איזה נזק לאיזה מערכת?
    אם לא, אז אפשר להוריד נגיד ישר לראשון או שלהתחיל מ 3 לעבור ל2 ואז ל 1?

    ועוד שאלה, נגיד ואני רוצה לחסוך בדלק, ואני שם ניוטרל בירידה, ואז כשנגמרת הירידה אני עדיין במהירות ואני משלב ל D, זה גורם נזק ?


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של יובל
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    949
    נגיד ואני נוסע על בערך 100-120 ואני צריך להאט, אם אני מוריד הילוכים, זה גורם איזה נזק לאיזה מערכת?
    אם לא, אז אפשר להוריד נגיד ישר לראשון או שלהתחיל מ 3 לעבור ל2 ואז ל 1?
    אם אתה כבר נוסע על אוטומט (אף אחד לא מושלם ) זה לא מומלץ להוריד לראשון ממהירות של 100..... הילוך ראשון באוטומט בד"כ עד 60-80 (תלוי ברכב), אם תוריד ככה תגיע למנתק במקום, לא מומלץ בקיצור, אם כבר עושים את זה הדרגתי (גם בידני כשרוצים לבלום לא מורידים כמה הילוכים בבת אחת)

    ועוד שאלה, נגיד ואני רוצה לחסוך בדלק, ואני שם ניוטרל בירידה, ואז כשנגמרת הירידה אני עדיין במהירות ואני משלב ל D, זה גורם נזק ?
    למה לך לעשות את זה? זה לא חוסך בדלק, תבין שאתה לא לוחץ גז, הגלגלים מסובבים את המנוע, ולא הדלק, וגם ככה בעזיבת גז התיבה זורקת להילוך הכי גבוה (בקיצור החיסכון שנוצר פה עלוב לעומת שחיקת הגיר)

  5. #3
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,574
    אתה גורם נזק עצום לתיבה !!!!!!!!!

    בגיר אוטומטי אסור לנסוע על N - זה גורם לחוסר שימון בתיבה ויכול להביא להרס !!
    בנוגע להורדת הילוכים - כנ"ל !
    בלימה בעזרת הורדת הילוכים בגיר האוטומטי נועדה עבור ירידות ו/או טיפוס עליות - ולא לשם האטה לפני רמזורים או עצירה שיגרתית !

    שים על D ותנהג כמו בן אדם - לשם כך נועד הגיר האוטומטי !

    איציק

  6. #4
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של maxim
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    Tel Aviv
    הודעות
    843
    אני גר באיזור הררי.
    נגיד ואני נוסע בירידה דיי ארוכה שהמהירות שם מוגבלת ל 70.
    ואני רואה שאני כבר על 80-90.
    לבלום באמצעות הודרת הילוכים או לבלום עם הברקס ואז להוריד הילוך כדי שהמהירות לא תעלה שוב?

  7. #5
    הוגה יתר על המידה הסימלון של sronis
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    טאלין
    הודעות
    21,644
    ורק אז תעביר הילוך. עדיף לך עוד קצת שחיקה של הברקסים מאשר מכות חזקות לגיר. שיפוץ גיר זה אלפי שקלים, החלפת רפידות זה כמה מאות בודדות...

    רוני

  8. #6
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של DanyG
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    באר יעקב
    הודעות
    1,394
    תיבה אוטומטית היא דבר רגיש ועדין מאד !!!

    לכן,
    יש "לשחק" איתה מה שפחות.
    נכון, שבנהיגה מהירה (קרבית) בכבישים הרריים עושים שימוש בה בכדי לשמור על קצב ואף למנוע שיטוט מיותר בין ההילוכים, אך גם את זה יש לעשות בחוכמה.

    לגבי השאלות שלך :

    1. לכל הגירים האוטומטיים היום יש הגנה מפני שילוב של הילוך נמוך מדי. כלומר אם ב 150 קמ"ש תשים את הידית בראשון, התיבה תוריד לכל היותר הילוך אחד (תלוי ביחסי ההעברה) ולבטח לא תוריד לראשון. עם זאת, אם תאט מהמהירות הזו עד לעצירה, כאשר תגיע למהירות הסף העליון של ההילוך הראשון, התיבה תעביר לראשון. ההעברה הזו תלווה בבלימת מנוע חזקה ובנזק לגיר. לכן, לא מומלץ בשום אופן להוריד הילוך במהירות שתהיה הסף העליון של אוטו הילוך מבוקש.

    2. כפי שאיציק אמר, נסיעה ב N גורמת נזק לגיר. מעבר לעניין השימון ובניגוד לגיר ידני, גיר אוטומטי מסתובב גם כאשר הוא ב N. אמנם לא מועבר כח לגלגלים אבל הדבר יבוא ע"ח סיבוב לא בריא של הגיר על ריק (ושחיקה פנימית שלו). לכן, בשום אופן לא לעשות זאת.

    דבר נוסף,
    כל מעבר בין הילוך למצב N וחזרה, שוחקים את הדיסקיות בגיר. לכן, ככל שתעשה זאת יותר, כך תקצר את חיי הגיר (והשיפוץ כידוע יקר מאד). בעמידה ברמזור מומלץ להשאר בהילוך. אם אתה יודע שאתה הולך לעמוד במקום יותר מ-5 דקות, שלב ל N.

    עוד דבר שאסור בתכלית האיסור לעשות ברכב בעל גיר אוטומטי, הוא להחזיק את הרכב בעליה רק בעזרת דוושת הגז. פעולה כזו תגרום להתחממות הגיר ובלאי נוראי. הדבר נכון גם בנוגע להחזקת גז וברקס יחדיו.


    משהו קטן למר "פיז'ו" - לפי התשובה שלך נראה שאתה לא מבין הרבה בגירים אוטומטיים ואופן פעולתם. אני לא מנסה להשתיק אותך, אבל עשה טובה ואל תטעה אנשים, טוב ?
    תודה !

    דני G.

  9. #7
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של יובל
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    949
    מצטער!

    אכן, אני ואוטומט לא הולכים ביחד (העדפה אישית), בגלל זה אין לי ניסיון רב עם הגיר, אני רק יודע שאסור לעשות את המשחקים האלה בגיר וכך המלצתי לו

  10. #8
    מגובב מוביל הסימלון של Nakamichi
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    15,558
    דני, אמרת ש: "עוד דבר שאסור בתכלית האיסור לעשות ברכב בעל גיר אוטומטי, הוא להחזיק את הרכב בעליה רק בעזרת דוושת הגז."

    אני לא מבין למה אתה מתכוון להחזיק רכב בעלייה רק בעזרת הגז?! כלומר אם אני עולה עלייה ברור שאני יעלה בעזרת הגז לא?!

    תודה מראש על תגובה....

  11. #9
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,180
    סטרלינג - כוונת דני היתה: כשאתה עומד במקום, רמזור לצורך העניין ויש שיפוע - אל תחזיק את האוטו במקום ע"י לחיצה עדינה של דוושת המצערת, אלא תעצור עם הבלמים עד שהרמזור מתחלף.
    הכוונה לא היתה לטיפוס עלייה בכביש פתוח.

  12. #10
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    534
    aaaaaaaa


  13. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  14. #11
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,180
    ציטוט be_roo כתב:
    נסיעה ללא הילוך משולב (ידני או אוטומט) הינה דבר מסוכן, במקרה חירום שבו יש צורך להתחמק ממכשול תאבד זמן יקר בבחירת הילוך מתאים ושילובו
    זאת ועוד, רכב הנמצא בN מתנהג מעט שונה מרכב בהילוך, ומגיב בקיצוניות לבלימה תחת סיבוב למשל - ולא כל אחת מוכן להבדלים הללו...

נושאים דומים

  1. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 08/07/05, 10:36
  2. שאלה בקשר לנהיגה הארצות הברית
    By paintjob in forum רכב כללי
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 10/06/05, 11:19
  3. שאלה בקשר למדיד שמן גיר ושמן גיר בכלל
    By or213 in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 27/08/04, 20:13
  4. תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 08/06/04, 0:08
  5. תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 27/11/03, 20:44

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •