מציג תוצאות 1 עד 11 מתוך 11

נושא: מידות צמיגים - היתכן שוני מיצרן ליצרן ?

  1. #1
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של David A
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    2,392
    בראלי שלי מותקנים צמיגים מסוג פירלי P-4000 במידה 175/60/14
    הפרופיל של צמיגים אלו הוא עגלגל כששטח המגע של הצמיג קטן משמעותית מרוחב הצמיג
    לעומת זאת בפאלקנים ZE-502 הפרופיל מלבני ושטח המגע של הצמיג זהה לרוחב הצמיג שטח המגע של הפאלקן בכביש משמעותית יותר גדול, עד כמה יותר גדול ?
    ג'רמי ביום שישי השווה את רוחב הצמיגים הללו באמצעות פיסת נייר והגיע למסקנה שמדובר בלא פחות מ-2 ס"מ תמימים !
    גם משחקים עם לחץ אוויר לא יכול לקזז פער משמעותי שכזה

    איך שזה נראה המידות היצרנים נוקבים מתיחסות לרוחב הצמיג ולא לשטח המגע שלו בכביש
    שהוא פועל יוצא של פרופיל הצמיג

    דעתכם ?


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ג'רמי
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    E'hoven
    הודעות
    2,038
    המידות המפורסמות אכן מתייחסות לרוחב הצמיג בחלקו הרחב ביותר.

    חיים העלה ביום ששי את הסברה שאולי אורכו של שטח המגע גדול יותר בצמיגים שבהם רוחבו קטן יותר, כלומר שהצמיג נעשה יותר פחוס בחלק שבא במגע עם הכביש.

    עד כמה שאני מבין, זה יקרה בצמיגים בעלי תרכובת רכה יותר, שמאפשרת גמישות רבה יותר של הגומי.
    בצמיג כזה, הכוחות הפנימיים של הצמיג מאפשרים יותר כוחות פנימיים בצמיג לפני שהכוחות גוברים על החיכוך ומביאים להחלקה.
    כמו כן, צמיגים כאלה ייצרו יותר חיכוך ממרכז, שהוא מה שיוצר את תחושת ההגה ונותן פידבק על מידת האחיזה וההחלקה בכל רגע נתון. (ותודה לחן רוזן, שהשאיל לי את הספר שלו על הדינמיקה של מכוניות מרוץ - הפרק הראשון הוא על צמיגים, כיאה לפריט היחיד שיש לו את ההשפעה הגדולה ביותר על התנהגות המכונית)
    It's only a sport if you use a ball
    It's a real sport if you use two

  5. #3
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    228
    לא לישכוח גם את המישקל על שטח המגע.
    גדול יותר ב פירלי וקטן יותר ב פאלקן

  6. #4
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ג'רמי
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    E'hoven
    הודעות
    2,038
    משקל זהה על שטח קטן יותר משמעותו כוח חיכוך גדול יותר, אבל אם אכן האורך של שטח המגע גדול יותר בפירלי, הרי זה לא משנה.
    It's only a sport if you use a ball
    It's a real sport if you use two

  7. #5
    נהג נמרץ (> 500 הודעות) הסימלון של חיים_k
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    533
    מכיוון שלחץ האויר שבתוך הצמיג, הוא בסופו של דבר גם הלחץ שבו הצמיג לוחץ על הכביש, הרי שעבור מכונית זהה ולחץ אויר זהה, השטח חייב להיות זהה.

    P=F/A (לחץ הוא עומס חלקי שטח), לכן אם P ידוע וגם F ידוע, הרי ש A ידוע.

    הבדלים קטנים יכולים בכל זאת להיות אם יש הבדל משמעותי בדופן הצמיג - דופן קשיחה יכולה לשאת על עצמה חלק מהעומס ולגרום לפילוג פחות אחיד של העומס על שטח המגע. אני מניח שבשני הצמיגים הדופן דומה - שכבה אחת או שתיים של סיב סינטטי (ראון, ניילון, פוליאסטר).

    אם שטח המגע צר יותר, לא נותר לו אלא להיות ארוך יותר.

    הבדיקה שג'רמי עשה במפגש היתה על שתי מכוניות שונות - RSI ו 106, אם אני לא טועה. ה RSI כבדה יותר. גם לא ידוע מה היה לחץ האויר בשתיהן.

  8. #6
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של David A
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    2,392
    אז חיים מה שאתה אומר זה ששטח המגע של בצמיג בכביש בצמיג עם פרופיל עגלגל כמו הפירלי P4000 אמור להיות שווה לשטח המגע של צמיג עם פרופיל מלבני כמו לדוגמה הפאלקן ZE-502 ? (בהנחה שמדובר באותה מכונית בלחץ אוויר זהה )

    ושאלה נוספת במה שונה היגוי בצמיג ששטח המגע שלו נפרס לאורך (צמיג עגלגל) לעומת שטח מגע שנפרס יותר לרוחב (פרופיל מלבני)

  9. #7
    נהג נמרץ (> 500 הודעות) הסימלון של חיים_k
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    533
    כן, זה אכן מה שאני אומר, השטח יהיה זהה, עם סטיות של אחוזים בודדים.

    לגבי השפעת צורת הצמיג, אין לי תשובה חד משמעית, אבל אני יכול להעריך.

    אם קראת את המאמר שפרסמתי בזמנו בפורומים (קישור בסוף), שמת לב שיכולת הצמיג לספק אחיזה מתבטאת לאו דווקא בחיכוך בינו לבין הכביש, אלא דווקא ביכולת שלו לפתח כוח פיתול גבוה, בזווית פיתול קטנה יחסית, מה שנקרא מקדם קשיחות פניה.

    נראה לי שלצמיג בעל שטח מגע גדול, יהיה מקדם קשיחות פניה גבוהה יחסית, מכיוון שהמומנט שנוצר ע"י החיכוך גבוה יותר (אני מקווה שזה נשמע מספיק ברור).

    המאמר:
    http://prdupl02.ynet.co.il/ForumFiles/756222.zip

  10. #8
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ג'רמי
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    E'hoven
    הודעות
    2,038
    צמיג עם שטח מגע ארוך ייצור יותר כוח ממרכז בעת פניה, מה שיתבטא ביותר התנגדות לסיבוב ההגה בזמן פניה.
    בשלב המעבר לאובדן אחיזה, הכוח הממרכז פוחת, ולעיתים אף יכול להתהפך (תחושת ההגה הקל במעבר להחלקה).

    במכוניות עם זוית caster גדולה, רכיב המרכוז של שטח המגע של הצמיג הוא קטן ביחס לסך הכוח הממרכז, ולכן אין הרבה שידור של מצב האחיזה מהגלגלים.
    במכוניות עם caster קטן יותר, יותר מכוח המרכוז נובע מחיכוך הצמיג שמאחורי מרכז נקודת המגע, וכך מקבלים לידיים שידור מדוייק של מה קורה לצמיגים.

    זה מסביר למה לפג'ו יש תחושת הגה טובה. שימו לב שבפג'ו 306 (וכנראה גם באחרים בהם יש לי פחות נסיון), המרכוז העצמי של ההגה אינו חזק במיוחד, זה כנראה בעקבות זוית caster קטן יחסית.

    אם אני לא טועה, ה P4000 הם הצמיגים שמגיעים במקור עם ה 106 ראלי, לא?
    בהחלט אי אפשר לפסול את האפשרות שלצמיגים אלה יש שטח מגע ארוך יחסית לאחרים, ולכן זה עובד לטובת הרגישות והתחושה של ההגה.
    It's only a sport if you use a ball
    It's a real sport if you use two

  11. #9
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של yaron_z
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    מייצר קוליסים
    הודעות
    1,854
    עם הצמיגים הקודמים ההגה היה יותר "בשרי")dunlop sp9(, כיום הוא פחות מורגש ?)falken sn816( ...
    למרות העליה הדי משמעותית במידות.
    _\"""""""/_
    0|||||||0]
    |_|-+-|_|

  12. #10
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של David A
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    2,392
    ציטוט ג'רמי כתב:
    צמיג עם שטח מגע ארוך ייצור יותר כוח ממרכז בעת פניה, מה שיתבטא ביותר התנגדות לסיבוב ההגה בזמן פניה.
    בשלב המעבר לאובדן אחיזה, הכוח הממרכז פוחת, ולעיתים אף יכול להתהפך (תחושת ההגה הקל במעבר להחלקה).

    במכוניות עם זוית caster גדולה, רכיב המרכוז של שטח המגע של הצמיג הוא קטן ביחס לסך הכוח הממרכז, ולכן אין הרבה שידור של מצב האחיזה מהגלגלים.
    במכוניות עם caster קטן יותר, יותר מכוח המרכוז נובע מחיכוך הצמיג שמאחורי מרכז נקודת המגע, וכך מקבלים לידיים שידור מדוייק של מה קורה לצמיגים.

    זה מסביר למה לפג'ו יש תחושת הגה טובה. שימו לב שבפג'ו 306 (וכנראה גם באחרים בהם יש לי פחות נסיון), המרכוז העצמי של ההגה אינו חזק במיוחד, זה כנראה בעקבות זוית caster קטן יחסית.

    אם אני לא טועה, ה P4000 הם הצמיגים שמגיעים במקור עם ה 106 ראלי, לא?
    בהחלט אי אפשר לפסול את האפשרות שלצמיגים אלה יש שטח מגע ארוך יחסית לאחרים, ולכן זה עובד לטובת הרגישות והתחושה של ההגה.
    ה-P4000 הם הצמיגים ששווקו כציוד תקני ל-106 ראלי אולי יש להם שטח מגע ארוך יחסית אבל הם ב-ט-ו-ח נחותים וכ"כ קטנים על השילדה של הראלי זה מורגש בפניות וגם בבלימה, קיבלתי רשמים דומים מכל מי שנהג במכונית שלי וגם למספר דקות
    לפי אותו הגיון לצמיג במידה 145/80/14 יתכן ויהיה גם שטח מגע זהה אבל מאד ארוך
    בגלל כתפיים רכות וחתך גבוה..


  13. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  14. #11
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ג'רמי
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    E'hoven
    הודעות
    2,038
    הגיוני שיותר רגש יבוא על חשבון האחיזה המוחלטת....

    אגב, ייתכן שצמיגי 145 עם אותו רוחב שטח מגע לא יהיו נחותים מבחינת אחיזה, מכיוון שיש הרבה התגמשות של הצמיג לפני אובדן האחיזה.

    לראייה אני יכול להציג את האחיזה המצויינת של צמיגי היוקוהמה הקודמים שלי על ה 309.
    ראה גם את האחיזה האגדתית של הלוטוס אלאן המקורית, שגם ישבה על צמיגי 145 אם אני לא טועה....

    לירון - הצמיגים שלך החדשים זהים כמעט לגמרי בחתך ודוגמת החריצים ליוקוהמה S306 שהיו לי. עד כדי כך שזה מעלה אצלי חשד לפיתוח משותף של שני היצרנים היפנים.
    It's only a sport if you use a ball
    It's a real sport if you use two

נושאים דומים

  1. המרת מידות צמיגים
    By Moris in forum רכבי אספנות
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 15/02/06, 22:00
  2. מידות צמיגים
    By carisma kfir in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 23/09/04, 6:58
  3. מידות צמיגים לFZR 92
    By noambadash in forum פורום אופנועים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 05/08/04, 19:35
  4. שאלה על מידות צמיגים.
    By רב הפורום in forum פורום אופנועים
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 18/07/04, 20:16
  5. מידות צמיגים אפשריות ל-306?
    By synchro in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 07/06/04, 1:57

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •