מציג תוצאות 1 עד 8 מתוך 8

נושא: דאבל קלאצ'

  1. #1
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    10
    מה זה שיטת הדאבל קלאצ
    למה משתמשים בזה ?
    מתי משתמשים בזה ?
    והכי חשוב איך מבצעים את זה ?

    תודה...
    רועי


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    מגובב מוביל הסימלון של Nakamichi
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    15,522
    שיטה להורדת/ העלאת הילוכים....
    לא אפקטיבית במיוחד בעת ההלאה, משתמשים בה בד"כ בעת הורדות הילוך.
    ההורדה מהירה יותר מכיוון שאין את הבלימה הזאת שמרגישים בעת הורדת הילוך. (כי מתאימים את המהירות שהקלאץ' והמנוע מסתובבים).
    וזה לצורך עקיפה מהירה, או צורך בתאוצה בעת צרה, או סתם בה לך ללחוץ קצת...

    ביצוע:
    קלאץ'...גז ביניים...קלאץ'...הורדת הילוך...וסע לשלום...

    (לא הבנתי אבל למה אי אפשר להשאיר את הקלאץ' לחוץ כול הזמן, גם בזמן הגז ביניים...אבל שיהיה...)

  5. #3
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198
    דאבל קלאצ' היא שיטה שלדעתי די עברה מן העולם. מקורה בימים עברו ,בעת שלהילוכים בגיר לא היה מנגנון סינכרון (סינכרומש - גלגלי השיניים מיוצרים עם אלכסון ,כך שהשילוב יותר קל וחלק ,לעומת שיניים ניצבות ,שם הסיכוי ששן תפגע בשן גדול יותר).
    כדי לתאם מהירות בין גלגלי השיניים הישנים ,ולמנוע חריקות (פגיעת שן בשן) נקטו בשיטה שסטרלינג פירט .

    כיום ,כאשר ההילוכים בכל המכוניות מסונכרנים ,אני לא רואה שימוש כזה חיוני בשיטה. גז ביניים ,בהחלט , דאבל קלאץ'

    לא משאירים את הקלאץ' לחוץ בזמן גז הביניים מסיבה פשוטה : כשהקלאץ' לחוץ , המנוע מנותק ,ולא מסובב את הציר בגיר. כיוון שכך,התאמת המהירות בין שני הגלגש"ים אינה מושלמת,וכך חלקות ההעברה.
    שוב,לדעתי השיטה מיותרת משהו בימינו אנו , ויש כמה שטוענים שכל קונספציית הגיר הידני מיותרת בימינו (לא מכיר אף אחד כזה אישית,נשבע לכם ).

  6. #4
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של David A
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    2,392
    ציטוט sterling כתב:
    שיטה להורדת/ העלאת הילוכים....
    לא אפקטיבית במיוחד בעת ההלאה, משתמשים בה בד"כ בעת הורדות הילוך.
    ההורדה מהירה יותר מכיוון שאין את הבלימה הזאת שמרגישים בעת הורדת הילוך. (כי מתאימים את המהירות שהקלאץ' והמנוע מסתובבים).
    וזה לצורך עקיפה מהירה, או צורך בתאוצה בעת צרה, או סתם בה לך ללחוץ קצת...

    ביצוע:
    קלאץ'...גז ביניים...קלאץ'...הורדת הילוך...וסע לשלום...

    (לא הבנתי אבל למה אי אפשר להשאיר את הקלאץ' לחוץ כול הזמן, גם בזמן הגז ביניים...אבל שיהיה...)
    קרוב, אבל לא לגמרי מדויק
    הביצוע הנכון הוא:

    לחיצה על הקלאצ´,
    הוצאת ההילוך לניוטרל
    עזיבת הקלאצ´
    לחיצה שוב על הקלאצ´
    שילוב ההילוך הנמוך יותר

  7. #5
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של David A
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    2,392
    כיום ,כאשר ההילוכים בכל המכוניות מסונכרנים ,אני לא רואה שימוש כזה חיוני בשיטה. גז ביניים ,בהחלט , דאבל קלאץ'
    מה שאתה אומר הוא נכון ועדיין אם רוצים העברות הילוכים חלקות יותר מבלי להשתמש בברוטאליות בידית ההילוכים, טכניקה של דאבל קלאץ' תהיה המועדפת.

    וזה בגיר מודרני תקין לחלוטין, אתה מוזמן לנסות

  8. #6
    נהג חדש (> 40 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    84
    ציטוט XRallye106 כתב:
    הביצוע הנכון הוא:

    לחיצה על הקלאצ´,
    הוצאת ההילוך לניוטרל
    עזיבת הקלאצ´
    לחיצה שוב על הקלאצ´
    שילוב ההילוך הנמוך יותר
    לא קצת שכחת את הקטע של ה......גז ?
    בין עזיבת הקלאצ' ללחיצה השניה

    ולשמר :

    אם תספר לי על שיטה יותר טובה להעביר להילוך שני ב 80-70 קמ"ש, בלי לשבור את הגיר, בלי לטלטל את כל המכונית, בצורה חלקה כמה שאפשר - אני קונה !

  9. #7
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198
    אה .. אהמ ...קיק דאון ???

    סתם סתם ,בחיים לא.וכל גיר אוטומטי שאני משתמש בו רק מחזק את זה.


  10. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  11. #8
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של Serpent
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    215
    גז הביניים נקרא בלעז/ייקית/יידיש "צווישנגז" (מאבא שלי שסבל מבעיות שהצריכו צווישנגז תדיר בצעירותו).

נושאים דומים

  1. דאבל קלאץ' [מוקפץ מ-2002]
    By zohar_clio in forum רכב כללי
    תגובות: 33
    הודעה אחרונה: 29/09/16, 16:36
  2. דאבל קלאצ'
    By goop34 in forum רכב כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 27/06/05, 9:35
  3. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 15/08/04, 14:09
  4. דאבל קלאץ'
    By psychuil in forum רכב כללי
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 06/08/04, 16:06

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •