דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 21
  1. #1
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    נובמבר 2004
    הודעות
    188

    סוג שונה של אספלט (?!) - כביש 3

    שלום,

    על כביש 3 כמה ק"מ אחרי מחלף לטרון, לכיוון מערב (לכיוון השפלה) הכביש בנוי מסוג אספלט שונה ממה שרואים בד"כ בכבישי ארצנו.

    הכביש נראה יותר כמו "פלטות" בטון שהונחו על תוואי הקרקע, יותר מאשר גבישי אספלט שנכבשו...

    גם הצליל שנמע מכיוון הגלגלים שונה כשנוסעים על הכביש הזה.

    על מה מדובר?



  2. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    איך להוזיל את עלויות הביטוח ולחסוך כסף

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  3. #2
    הוגה יתר על המידה הסימלון של sronis
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    טאלין
    הודעות
    21,597

    בעניין: סוג שונה של אספלט (?!) - כביש 3

    על פלטות בטון
    BMW 325i E46
    שלום, רוכב.
    נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  4. #3
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של פולו,גולף
    תאריך הצטרפות
    יולי 2005
    מיקום
    ת"א
    הודעות
    2,311

    בעניין: סוג שונה של אספלט (?!) - כביש 3

    כבישי בטון נפוצים בארה"ב.
    כביש בטון עמיד יותר מכביש אספלט,
    ודורש פחות תיקונים.

  5. #4
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של kanfi
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2003
    מיקום
    שפלה דרומית
    הודעות
    1,563

    בעניין: סוג שונה של אספלט (?!) - כביש 3

    אבל הכביש יותר רועש וקצת קופצני
    Volvo 960 3.0 24V 1996
    Volvo 940 GLE 2.0 Turbo 1997
    Volvo 940 GLE 2.3 1995
    Oldsmobile Cutlass Supreme Brougham 5.0L V8 1982

  6. #5
    פורומניאק הסימלון של itsik170
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2004
    מיקום
    קרית גת
    הודעות
    6,852

    בעניין: סוג שונה של אספלט (?!) - כביש 3

    לא יודע אם זה נכון.
    שמעתי שהקטע הזה נועד למקרה חירום, אם סוגרים את נתב"ג אז שם מנחיתים מטוסים קלים.

    זה רק שמועה...לא יודע אם זה באמת נכון.
    ציטוט amisha כתב: הצג הודעה
    קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח
    ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

  7. #6
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    ינואר 2007
    הודעות
    313

    בעניין: סוג שונה של אספלט (?!) - כביש 3

    לא מומלץ ליסוע בכביש הזה כשיש גשמים הגשם לא מתנקז ואתה מחליק בלי סוף

  8. #7
    נחסמתי :(
    תאריך הצטרפות
    פברואר 2009
    הודעות
    135

    בעניין: סוג שונה של אספלט (?!) - כביש 3

    שום מנחת מטוסים ושום מנחת נעליים.

    מדובר בכביש בטון שנסלל לפני לא מעט שנים בציר הזה.
    אני זוכר בתור ילד כשהייתי נוסע עם ההורים והייתי רואה את העבודות על הכביש.
    לא מדובר בפלטות שהונחו על הכביש, אלא בסגמנטים שנוצקו במקום אחד אחרי השני בנפרד.
    כבישי בטון נפוצים מאוד בחו"ל, בעיקר ארה"ב וקנדה והכביש הזה היה בגדר פיילוט של מע"צ לסלילת כבישי בטון בארץ.
    יש לכביש חסרונות, אבל יש לו גם יתרונות, ופה אני מדבר על דעתי האישית ולא על מחקרים של מומחים.
    הכביש באמת קצת פחות נעים, לא בצורה קיצונית, אבל פחות נעים מאספלט.
    העניין הוא שאספלט דורש הרבה יותר אחזקה ומתדרדר מהר מאוד, לעומת הבטון ששדורש תחזוקה אפסית.
    ולמרות שהוא יקר יותר לסלילה משמעותית לעומת האספלט הוא זול יותר לאחזקה.
    בנוסף, למרות שהבטון הוא קצת פחות נעים, הוא שומר על האיכות שלו שנים ארוכות, וגם אם איכות הנסיעה שלו היא לא כמו אספלט חדש, היא עדיין נשמרת לאורך החיים שלו ולא כמו אספלט שאעחרי כמה שנים מקבל בורות, סדקים, שקיעות וכו'.
    בעקרון הייתה למע"צ תכנית להתחיל לבנות כבישי בטון כי הם מוכחים כאיכותיים ועמידים יותר, וכבר היה תכנון קונקרטי להמשיך את כביש 3 בבטון לכיוון מערב, אבל בסוף מע"צ קלטו שהעלויות גדולות עליהם אז הם החליטו לרדת לגמרי מכבישי בטון בישראל.
    אגב, גם כשיש כביש בטון עדיין לא נפטרים מאספלט לחלוטין כי אם מסתכלים טוב אפשר לראות שעדיין משתמשים בו בשוליים למשל.
    ומע"צ לא רק שהחליטו לא לסלול יותר כבישי בטון אלא גם אפילו את התיקונים בכביש הקיים הם עושים בצורה פיראטית עם אספלט, פשוט בושה.

  9. #8
    נהג חדש (> 40 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2007
    הודעות
    62

    בעניין: סוג שונה של אספלט (?!) - כביש 3

    אם כבר מדברים על פירטיות של מעצ, באירופה מניחים את האספלט על שכבת בטון ולא על חצץ כפי שעושים בארץ. דבר שהופך את הכביש האירופאי לאמיד יותר ולפי שמועות גם לנעים יותר לנסיעה.

  10. #9
    נהג שודים (> 1000 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2008
    הודעות
    1,095

    בעניין: סוג שונה של אספלט (?!) - כביש 3

    כמו שאמרת, פלטות בטון.
    אני לא ישכח, בפעם הראשונה שנסעתי על הכביש הזה, הייתי בטוח שיש לי פנצ'ר באחד הגלגלים. עצרתי, יצאתי לבדוק אם באמת יש פנצ'ר ולא היה כלום. בסדר, המשכתי לנסוע ואמרתי משהו פה לא בסדר. עצרתי עוד פעם, אולי פיספסתי משהו, עד שבסוף מישהו אמר לי שזה כביש בטון. ואת האמת, חוץ מהרעש של הגלגלים, הכביש הרבה יותר נוח והרבה פחות קופצני מכביש רגיל.

  11. #10
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    נובמבר 2004
    הודעות
    188

    בעניין: סוג שונה של אספלט (?!) - כביש 3

    תודה על התשובות המשכילות.

  12. #11
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של YAIROS
    תאריך הצטרפות
    יוני 2006
    מיקום
    הנגב המערבי
    הודעות
    802

    בעניין: סוג שונה של אספלט (?!) - כביש 3

    אאל"ט בטון גם פחות רועש למרחקים ארוכים (אורך גל שונה), אבל יותר רועש בתוך האוטו.

    בטון הוא אלמותי לעומת אספלט.
    אספלט מחזיק 3 שנים בערך, ובטון מחזיק 50 שנה ומעלה. באירופה וארה"ב יש כבישים בני עשרות שנים ללא כל תיקונים.
    הבעיה היא שכביש בטון יקר לסלילה, וכידוע בישראל לא משקיעים לטווח הארוך. ישראלים לא יכולים לחכות לקטוף את הפירות...

    ד"א, את הכביש הזה בנו ע"י מכונות מיוחדות שהובאו מגרמניה, אני זוכר את הבנייה, העסק לקח המון זמן. אבל לפי דעתי היה שווה את זה, וחבל שלא ממשיכים את בניית הבטון לשאר הכבישים.

    יאיר.
    Subaru Outback 2.5
    גם כשהכביש נגמר...

  13. #12
    נהג חדש (> 40 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2007
    הודעות
    62

    בעניין: סוג שונה של אספלט (?!) - כביש 3

    באירופה המערבית ובכבישים שנסללים במימונה בארצות האיחוד החדשות, נוהגים לסלול את האספלט על גבי שכבת בטון דבר שהופך את האספלט ליותר אמיד וכמובן את הסלילה ליותר יקרה. האספלט בארץ בזיוני ולא אמיד לאורך זמן כי סוללים על חצץ.

  14. #13
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198

    בעניין: סוג שונה של אספלט (?!) - כביש 3

    לא אמיד, כי אם עמיד, כמו חלב. בארץ סוללים על מצע, שהוא חול מחצבה מהודק. לא על חצץ.

    המונח המקצועי לכביש הזה נקרא מיסעת בטון. אאל"ט הראשונים שהשתמשו בשיטה היו הגרמנים, כאשר בשנות שלטון הנאצים החלה סלילת האוטובאהנים.
    כביש הבטון טוב בהרבה מהאספלט ולא עולה משמעותית (באחוזים) יותר, מבקר המדינה כבר נתן דעתו על כך לפני 8 שנים. למע"צ הפתרונים.

    אגב, למרות שנורא מפתה לתת בגז שם (כאילו יש לכביש פחות התנגדות לגלגול הרכב), תיזהר מאוד. מתנ"א אוהבים מאוד לארוב שם, לשני הכיוונים - בעיקר עם ממל"ז אבל גם עם דבורה.

  15. #14
    משפטפטן הפורום
    תאריך הצטרפות
    פברואר 2009
    הודעות
    17,329

    בעניין: סוג שונה של אספלט (?!) - כביש 3

    הכביש הוא עמיד והוא לעם אמיד, ולא ללבנטינים שלהשקיע בשבילם זו מילת גנאי . עמידותו לאורך שנים ואחזקתו הכמעט אפסית עושים אותו לזול יותר לטווח הארוך , אבל זה טוב לגויים, לא לעם היושב בציון
    ישראל סבא בסבבא של

    סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש


  16. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  17. #15
    Bosch diagnostic
    תאריך הצטרפות
    ינואר 2005
    מיקום
    מחזק למומנט הרצוי
    הודעות
    1,270

    בעניין: סוג שונה של אספלט (?!) - כביש 3

    ציטוט msvnk כתב: הצג הודעה
    שום מנחת מטוסים ושום מנחת נעליים.

    מדובר בכביש בטון שנסלל לפני לא מעט שנים בציר הזה.
    אני זוכר בתור ילד כשהייתי נוסע עם ההורים והייתי רואה את העבודות על הכביש.
    לא מדובר בפלטות שהונחו על הכביש, אלא בסגמנטים שנוצקו במקום אחד אחרי השני בנפרד.
    כבישי בטון נפוצים מאוד בחו"ל, בעיקר ארה"ב וקנדה והכביש הזה היה בגדר פיילוט של מע"צ לסלילת כבישי בטון בארץ.
    יש לכביש חסרונות, אבל יש לו גם יתרונות, ופה אני מדבר על דעתי האישית ולא על מחקרים של מומחים.
    הכביש באמת קצת פחות נעים, לא בצורה קיצונית, אבל פחות נעים מאספלט.
    העניין הוא שאספלט דורש הרבה יותר אחזקה ומתדרדר מהר מאוד, לעומת הבטון ששדורש תחזוקה אפסית.
    ולמרות שהוא יקר יותר לסלילה משמעותית לעומת האספלט הוא זול יותר לאחזקה.
    בנוסף, למרות שהבטון הוא קצת פחות נעים, הוא שומר על האיכות שלו שנים ארוכות, וגם אם איכות הנסיעה שלו היא לא כמו אספלט חדש, היא עדיין נשמרת לאורך החיים שלו ולא כמו אספלט שאעחרי כמה שנים מקבל בורות, סדקים, שקיעות וכו'.
    בעקרון הייתה למע"צ תכנית להתחיל לבנות כבישי בטון כי הם מוכחים כאיכותיים ועמידים יותר, וכבר היה תכנון קונקרטי להמשיך את כביש 3 בבטון לכיוון מערב, אבל בסוף מע"צ קלטו שהעלויות גדולות עליהם אז הם החליטו לרדת לגמרי מכבישי בטון בישראל.
    אגב, גם כשיש כביש בטון עדיין לא נפטרים מאספלט לחלוטין כי אם מסתכלים טוב אפשר לראות שעדיין משתמשים בו בשוליים למשל.
    ומע"צ לא רק שהחליטו לא לסלול יותר כבישי בטון אלא גם אפילו את התיקונים בכביש הקיים הם עושים בצורה פיראטית עם אספלט, פשוט בושה.
    מכיר את זה , עיריית ראשון דואג לעשות את זה הרבה , וזה פשוט בלתי נסבל , לדוגמא בקטע הכביש מול פאב הברסה למי שכמיר פשוט זוועתי .
    על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. מטעמים לשבת - קצת היסטוריה של אספלט ועפר
    By דובי מילר in forum ספורט מוטורי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 14/03/09, 22:34
  2. איך אני יודע אם אני יכול לשים סוג דלק שונה?
    By לוסטר in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 20/04/07, 0:27
  3. אספלט על הרכב עצמו... איך מורידים?
    By dormor in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 01/11/04, 18:03
  4. פלסטיק-או-אספלט: מפגשים מהסוג האישי
    By כRובי in forum פורום אופנועים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 07/06/04, 17:52
  5. הורדת כתמי אספלט
    By רועי GOLF in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 13/07/03, 11:47

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •