מציג תוצאות 1 עד 9 מתוך 9

נושא: נהיגה בחו"ל

  1. #1
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של DanyG
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    באר יעקב
    הודעות
    1,394
    לאור הסיפור של תומר, עלה במוחי רעיון משעשע.

    בואו נכתוב על מאפיני הנהיגה במדינות העולם מהנסיון של כל אחד,
    אני אתחיל :

    1. איטליה - "עם של נהגי פרארי שתקועים בתוך הפיאט שלהם". רמזור אדום הוא בגדר המלצה וכן גם קסדה לרובי אופנוע, כולם תמיד ממהרים ולחוצים, כשרוצים לפנות שמאלה ויש פקק אין צורך לחכות - פשוט חוצים את הקו ההפרדה ונוסעים בכיוון הנגדי, הגבלת המהירות היא בזבוז של חומר גלם על שילוט, בצומת עם 3 נתיבים נדחפות גם 5 מכוניות לרוחב, אם אתה בשמאלי ומישהו רוצה לעקוף הוא יצמד לפגוש האחורי שלך עד כדי מילימטרים, כבישי נהיגה מדהימים, אפשר לראות הרבה מאד מכוניות "יפות", המשטרה נוסעת באלפא !

    2. אנגליה - נהגים מנומסים ואדיבים, הנתיב הימני (לעקיפה) כמעט תמיד פנוי, אפשר לנסוע בשיירה במהירות בלתי חוקית בעליל לאורך זמן, כולם מצייטים לחוקים חוץ מאשר למהירות, אף אחד לא צופר, איכות סלילה מעולה, כבישי נהיגה מדהימים, המון כיכרות, נהגי מוניות חסרי סבלנות (בעיקר בלונדון), הם אומרים שהם "Driving on the "right" side of the road", המשטרה נוסעת ברובר ובוולוו.

    3. ארה"ב - הכבישים המהירים הרחבים (6 או 8 נתיבים) נראים יותר כמו נהר של מכוניות מאשר כבישים, אנשים לא שומרים על הימין ובחלק מהמדינות גם לא יזוזו בשביל לתת לעקוף, לא שומרים מרחק, איכות סלילה סבירה, אוניות בגודל מדהים על 4 גלגלים, דלק זול, נהגים אדיבים ומנומסים, מצייתים לחוקי התנועה, לא נוהגים הרבה מעל המותר בחוק, לא כדאי להתעסק עם המשטרה.

    4. קנדה - נשים נוהגות גרוע (כמו ישראלים) !!! אך גברים נוהגים טוב, לא שומרים על הימין אבל אם תתקרב מאחור תמיד יפנו לך את הנתיב, אדיבים ומנומסים, מצייתים לחוקים, נוהגים לאט ורגוע בתוך העיר, לעולם לא צופרים, דלק זול, לפחות %50 מהמכוניות ידניות, הרבה מאד מכוניות משופרות, מודעות גבוהה לתחום המוטורי, המשטרה נוסעת ב Ford Crown Victoria ולא כדאי להתעסק עימם.

    5. רומניה (כן הייתי שם 24 שעות ..) - המון המון המון מכוניות תקועות בצידי הכביש, נוהגים כמו משוגעים, לא נותנים זכות קדימה, עושים המון תאונות, רוב המכוניות ישנות, רשת כבישים לא מפותחת, עדיין מייצרים את הדלתא (של דאצ'יה), לא כדאי להתעסק עם המשטרה אבל אם בכל זאת אז שוחד תמיד עוזר "לפתור בעיות"

    מי מתנדב למשיך / להוסיף למדינות שכתבתי ?

    דני G.


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של a®iel
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    זורק...
    הודעות
    1,693
    קפריסין...הייתי רק בניקוסיה ובאיה נאפה :
    כמעט הכל "מרגיש" כמו בארץ...האנשים דומים לנו ויזואלית אבל - ראו זה פלא : אין שום קשר בין זה שהם מזכירים אותנו במראה לנהיגה שלהם : נהיגה מאוד רגועה (חוץ מהצעירים ביפניות המשופרות) , נהגי מוניות רגועים ומקצועיים לאללה , כולם נוסעים בשמאל כמו שצריך מאוד התלהבתי...מתחשבים גם ב"סקוטרים" שנוסעים לא כ"כ בזהירות...חוויות נהיגה אישיות אין כ"כ כי שכרתי קטנוע קטן ונחמד....

  5. #3
    פורמוהוליק הסימלון של Oshri
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    3,798
    באנגליה באמת אדיבים מאוד וממש קנאים שם לגבי השארת המסלול הימני פנוי...
    איתות שהושאר מהבהב ללא סיבה יהיה תמיד סיבה למבטים זועפים, צפירות זה רק בשישי/שבת בלילה(כולם שיכורים פחד).
    למשטרה היום יש שם גם בימרים, לא הייתי מתעסק איתם, והכי חשוב, עפ"י חוק, ותקשיבו טוב טוב! המשטרה חייבת לסמן מצלמות מהירות פעילות(לא דחלילים) בצבע צהוב זוהר!!!
    הייתם מאמינים? אם הוכחת שהמצלמה לא היתה מסומנת הדוח נפסל!

    על ארה"ב אין לי מה להוסיף, חוץ מזה שזה ג'ונגל גדול אבל מנומס מאוד ומסודר.איך? אין לי מושג.

    עוד מקום בו התנועה ממש משעשעת זה בנקוק, שאין לי מושג איך אפשר לנהוג שם,
    ובטח אם אין לך מזגן...לחות מזעזעת, יחד עם זיהום אוויר שלא יבייש אף ארובה של מפעל תעשיות כימיות, ופקקים שזה לא ייאמן.למרות הכל אין הרבה צפירות, והמכוניות נראות כאילו נלקחו מחנויות צעצוע, עם שלל מדבקות, ספויילרים ותוספות. וכאילו שאין זיהום אוויר שם, כמעט לא תראו מכונית בלי אגזוז בגודל של אוטובוס...

  6. #4
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של ac cobra
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    1,138
    ציטוט Oshri כתב:
    ותקשיבו טוב טוב! המשטרה חייבת לסמן מצלמות מהירות פעילות(לא דחלילים) בצבע צהוב זוהר!!!
    הייתם מאמינים? אם הוכחת שהמצלמה לא היתה מסומנת הדוח נפסל!
    משטרת ישראל חייבת לאמץ את השיטה !!!
    לצובע כל מצלמה בצבע זוהר כמו:צהוב(כמו שיש בלורדים)
    וכל דחליל היא תיהיה חייבת לצבוע בשחור כך שלא נראה בלילה אותו !!
    עוד הצעה : לשים נורות על כל מצלמה


    אבל איך ניסים סרוסי אומר -----> אשליות,אשליות מתוקות

  7. #5
    מנהל פורום אספנות, חבר מועדון החמש הסימלון של Benni Haspel
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    רעננה
    הודעות
    8,559
    זה כמו התיאור של איטליה אבל גרוע יותר. אגב, נסעתי גם באופניים ברחובות פקין. זה ממש אסון. נחילים של אנשים, ריקשות, מכוניות וכמובן אופניים ואף אחד, אבל אף אחד לא מוותר לשני. מעברי חצייה, אם ישנם, הם לא רלוונטים לנהגים. וחציית כביש במעבר זה פשוט התאבדות. רוכב אטפניים, אם הוא ייסע לצד הרכבים הוא פשוט יידחף. אם הוא ייסע בין רוכבי האופניים, פירושו שהוא ייסע לעולמי עד כי אף אחד לא ייתן לו לסטות כדי להגיע למידרכה. צופרים שם כמו בקהיר. האוטובוסים הם מיושנים וחורקים ועמוסים פי שלושה או ארבעה ממה שיכולים חוקי הפיזיקה להרשות. כל זה בבלגאן נוראי של צפירות, רעש, יריקות, גרעפסים ומה לא... הייתי נמלט למקדש בודהיסטי כדי להרגע ולהרגיע את האוזניים שלי...
    אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:
    http://www.flickr.com/photos/benihasp/

  8. #6
    נהג נמרץ (> 500 הודעות) הסימלון של נמרוד_פוקוס
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פתח תקווה
    הודעות
    605
    להמשיך את סיפורי המדינות...

    צרפת:
    החלוקה היא לשני חלקים עיקריים: פריז, ושאר צרפת
    פריז מהווה בלגן אחד גדול, יש ימים ללא מכוניות (בגלל הכבדת ערפיח...), נהגים מאוד עצבניים וחסרי סבלנות, (כמו רומא - אבל בלי החן האיטלקי), וכבישים סטייל בן יהודה בתל אביב
    לגבי שאר צרפת זו אופרה אחרת לגמרי... סלילה מעולה (בד"כ..), כבישים קטנים של מהירויות גבוהות , נהגים סופר מהירים (גם ברנו 4 משנות המנדט או דה שבו מאותן שנים),בעיקר בדרום צרפת..
    מותר לפנות שמאלה גם באדום (זה מסוכן למי שלא רגיל ומכיר) - ובכלל, כמו שהצרפתים יודעים - ערמות החוקים שלהם זה דבר מטורף לגמרי (גם לגבי רכב ומיסוי עליו)

    בלגיה:
    מתוך ניסיוני בכבישים האחוריים של בלגיה (ה B roads), כבישים באיכות סלילה גבוהה מאוד, נהגים ברמה טובה עד מעולה, ויש סיכוי לא קטן ל"התקל" באיזה בחור/בחורה שעושים סטייג' עם איזו אקזוטית (למבורגיני,פרארי, ושות') בכבישים הכי קטנים

    הולנד:
    במילה אחת - שעמום, כבישים שטוחים (כמו המדינה) האטרקציה העיקרית זה הכביש על הסכר הגדול שלהם (כמה עשרות ק"מ של ים משני צדדים - בגבהים שונים בכל צד!)
    נהגים אדיבים, שוב - מותר לפנות שמאלה גם כאשר יש אדום (מפחיד..), סלילה טובה...

    ליכטנשטיין:
    במילה אחת? - חוויה, איכות סלילה בינונית +, אבל המכוניות שמסתובבות זה גן עדן מוטורי
    איפה עוד יש אפשרות לראות רנו ספורט VS בוקסטר VS במוו M3 במירוץ רחובות "חוקי" ?
    ובקצרה - הרבה מוטוריקה אקזוטית מכל הסוגים (איטלקי, גרמני), נהגים אדיבים (כרגיל)

    ולמקום אחר לגמרי על הגלובוס, סרי-לנקה:
    במילה אחת - קטסטרופה
    נהגים חסרי ידע בגרוש, איכות סלילה שמע"ץ אפילו לא מעיזים לעשות בכפרים ערביים, מהירות ממוצעת של 50 קמ"ש (80 זה רק אם צריכים להגיע לבית חולים), רכבים מונעים בגז בישול, ולא להתפלא אם במקום משאית שחוסמת את הכביש תתקל בפיל שעושה את אותה עבודה בנחת על הכביש ה"ראשי"(ראשי-מקבילה של כביש גישה בקיבוץ..)

    זהו לבינתיים

    נמרוד
    The higher you go, the harder the fall..

  9. #7
    נהג שודים (> 1000 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    1,147
    איך שכחתם את שכנינו הקרובים התורכים.
    שנוסעים במכוניות חדשות, שתוכננו בימי המנדט ונוהגים כאילו הם במכוניות המתנגשות בלונה פארק.

    חוקי תנועה הם אפילו לא המלצה, מעברי חצייה זה סתם הפרעה על הכביש ובכל מרווח בו יש סיכוי שמכונית יכולה להדחף, היא תדחף.

    סדרה 7 שעמדה לרשותי ל 4 ימים באיסטנבול כמעט לא ננהגה על ידי - מרכז העיר הנו אוסף פקקים אחד ענק ואילו הפרברים הקרובים לאיסטנבול לא מציעים כל חוויית נהיגה.

    מה עוד , שבחום הכבד השורר שם, במוניות עדיין לא שמעו על המושג מיזוג.

  10. #8
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של ערן-S
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    472
    גרמניה:
    כבישים באיכות טובה, לא יותר מדי מסלולים, בד"כ 2 עד 4, וחלומו של כל מאותגר משטרת התנועה - אין הגבלת מהירות !, כולם טסים שם, וה"חוק" האירופי תופס גם שם, אם אתה בנתיב השמאלי ומישהו רוצה לעבור הוא נדבק לך לתחת ומדליק אורות גבוהים...זה מעניין שזה קורה ב240....
    המון מכוניות משופרות רובם גרמניות, נצפות אקזוטיות איטלקיות בתדירות יפה.
    המון המון מודעות לספורט מוטורי ושיפורי רכב.
    Cars roll off the assembly line with a body,It's our mission to give it a soul


  11. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  12. #9
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ג'רמי
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    E'hoven
    הודעות
    2,038
    במרוקו רמזור אדום זה המלצה בלבד, גם כשיש נוכחות של שוטר בצומת.
    הפנייה שמאלה בצומת מרומזרת מתבצעת בלי רמזור, ומצופה מהנהגים לתת זכות קדימה לרכב שבא מהכיוון הנגדי, וזה עובד!

    התגובה לתאונות היא כמו בטורקיה - הנהגים יוצאים מהמכוניות, מברכים זה את זה, עורכים היכרות, מציצים בנזק ונוסעים לשלום. רחוק מאוד מה"מרוקאים" בארץ.....

    המכוניות שם זה הרבה צרפתיות ישנות, וגם יפניות ישנות, המוניות הם מרצדסים ישנים.
    הנוער העשיר נוסע במגוון עשיר של מכוניות ערסמוביל - מגנזיום, חלונות כהים וכו'.

    ועוד קצת על טורקיה - הרושם הראשוני הוא ששם מתעלמים לגמרי מהחוק. נהגים עוקפים על קו לבן רצוף כשאין שדה ראיה, אבל אם מגיע אוטו ממול, הרכב הנעקף זז לשוליים, הרכב שבא ממול גם זז לשוליים, וכל השלושה עוברים בשלום ובשלווה. יש כבוד לכל משתמשי הדרך.

    הודו - מכוניות שהופסק ייצורם באנגליה או איטליה בשנות ה 60 מיוצרות שם עד היום. בתוך הערים אין נתיבים. אין חוק. כולם נדחפים, ואיכשהו מצליחים להמשיך לזרום בלי תאונות.
    נסיעה של 10 דקות באוטו ריקשה בכלכותה היתה נגמרת בארץ ב 10 תאונות לפחות. שם אם מישהו נדחף, היתר קצת מתקנים קו, וכולם מצליחים להסתדר.

    בכבישים הבינעירוניים בהודו מי שגדול יותר הוא המלך. במקום הראשון האוטובוסים, אח"כ משאיות, ואלה נוסעים מהר יותר מהמכוניות הפרטיות המעטות, שהן הבאות בהיררכיה. אח"כ יש ריקשות ממונעות, עגלות, אופנועים, אופניים, ובסוף נכים בלי רגליים על סקייטבורדים...
    כשהייתי שם ב 94 בדיוק הוציאו לשוק גרסה חדשנית של ההינדוסטאן אמבסדור (מוריס אוקספורד) שהציגה לראשונה צמיגים ראדיאליים כסטנדרט, מושבים נפרדים מקדימה במקום ספסל, וידית הילוכים על הרצפה. מנוע 1700 של איסוזו עם תיבת 5 הילוכים (!!!) השלים את התמונה המודרנית.
    יש שם גם טיוליות קומותיים וריקשות ממונעות עם שלושה גלגלים, כשמנוע עם בוכנה אחת מותקנת על המזלג הקדמי....

    אה, ולבני - קטרי קיטור גדולים (משהו כמו 2-10-4 עם מיכל נפרד) עדיין משרתות שם באופן סדיר.
    It's only a sport if you use a ball
    It's a real sport if you use two

נושאים דומים

  1. טיול נהיגה מוטורי (??) בחו"ל..
    By nin in forum ספורט מוטורי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 26/02/07, 22:07
  2. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 08/08/05, 12:27
  3. קורסי נהיגה בחו"ל (ראלי)
    By misterb in forum רכב כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 21/02/05, 15:56
  4. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 08/11/04, 1:16
  5. תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 02/09/03, 3:03

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •