מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 15
  1. #1
    רב הפורום וחבר מועדון ה 5 הסימלון של חן פרחי
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2004
    מיקום
    כאן שם ובכל מקום
    הודעות
    12,315

    נולדה בחטא ומתה בטרם עת - סיפורה של הפולקסווגן K 70.

    חברת N.S.U הגרמנית היתה בשנות ה 50' יצרנית קטנועים ואופנועים מהגדולות בעולם,וכליה הדו גלגלים נחלו הצלחה גדולה.
    אך N.S.U שאפה ליותר-העלייה החדה ברמת החיים לאחר היציאה מהמלחמה הארורה ההיא,הביאה לדרישה גוברת למכוניות נוסעים,ובחברה מהעיר נוקרסלאום החליטו לחזור לייצר מכוניות.
    ההתחלה היתה צנועה למדי;הוצגו דגמי הפרינץ שהחלו את דרכם כמכוניות זעירות,כשכ מרבית היצרנים הגרמניים האותה העת,עד שבשנת 61' הוצגה הפרינץ 4 שכבר ניראתה כמכונית ממש ונחלה הצלחה גדולה.


    בעיקבותיה באו הפרינץ 1000 שהוצגה ב 64',שלא רק נחלה הצלחה גדולה במכירות אלא גם הצלחה במסלולי המרוצים,ודי מהר נוספו לה גירסאות ספורטיביות שניקראו TT ו TTS.


    אולם N.S.U שאפו ליותר,הרבה יותר;הם רצו לייצר מכונית סאלון של ממש שתיתחרה בדגמי הפרימיום של ב.מ.וו ומרצדס,לא פחות.
    בשנת 64' הוחל בפיתוחה של ה RO 80 שהיתה אמורה להיות התשובה הניצחת של N.S.U .
    בהדרגה הופסק ייצור האופנועים והקטנועים,גם עקב ירידה בביקוש עקב העלייה ברמת החיים.
    אולם N.S.U לא היסתפקו רק בפיתוח ה RO 80 שהיתה אמורה להיות מכונית יקרה יחסית;הם רצו לשלוט גם בפלח השוק הנמוך יותר של המישפחתיות הגדולות,פלח שוק שנישלט ע"י הרקורד של אופל,ה 1600-1800 של במ.וו וה 75 של אודי.
    פיתוח שני הדגמים כמעט במקביל הצריך משאבים כספיים עצומים מהיצרן הקטן,אך זה התגבר איכשהו על הבעייה בעזרת גיוס הון חיצוני ולקיחת הלוואות ארוכות טווח,והכל תחת הנחת היסוד שה RO 80 תינחל הצלחה.
    בתערוכת פרנקפורט 67' הוצגה ה RO 80 וקהל המבקרים והעיתונאים פשוט נישאר המום ומישתהה לנוכח עיצובה החדשני והאווירודינמי,שלא לדבר על הצד המכאני שכלל מנוע וונקל חדשני,4 בילמי דיסק,הגה כוח וגיר חצי אוטומטי.


    במקביל לפיתוח ה RO 80 הוחל כאמור בפיתוח מכונית מישפחתית גדולה יחסית שאמורה היתה להיתברג בפלח השוק שהיה פופולארי מאד בגרמנייה באותה העת.
    בניגוד ל RO 80,העיצוב היה שיגרתי ורבוע יחסית,וגם התיכנון המכאני היה יומרני פחות.
    מאחר ומרבית משאביה של N.S.U נוצלו לפיתוח ה RO 80,חיפשו אנשי N.S.U כיצד להוזיל את תיכנון המכונית.
    מנועה היה בנפח 1605 סמ"ק,והיווה למעשה העתק מוגדל של מנוע 1.0-1.2 שהיה מותקן בפרינץ הקטנה,רק עם קירור מיים.
    המיתלים היו מק'-פרסון קדמיים וניפרדים מאחור,שכללו זרועות חצי עוקבות,מיבנה לא שיגרתי במכוניות הנעה קדמית.
    כמו ב RO 80,הורכבו בילמי הדיסק הקדמיים בסמוך לדיפרנציאל,על מנת להקטין את המשקל שאינו ניתמך ע"י המיתלה.
    המכנית החדשה ניקראה K 70,ולאחר קבלת האור הירוק ממועצת המנהלים הוחל בתיכנון מפעל הייצור שלה.

    אלא שאז החלו הצרות לפקוד את N.S.U-פיתוח מנוע הוונקל של ה RO 80 לא הושלם כראוי,והמנועים הפגינו בלאי מופרז כבר בנסועה נמוכה יחסית,ו N.S.U נאלצו להחליף מנועים רבים במסגרת האחריות,עד שמעט משאביה הכספיים אזלו,והיא פשוט קרסה,באמצע שנת 69'.
    אמנם אב הטיפוס כונה N.S.U K 70,אך היא לא זכתה להיות מיוצרת על ידה.
    החברה הקטנה ניקנתה ע"י אודי,שהפכה להיות חלק מקבוצת פולקסווגן.
    בפולקסווגן היתלבטו ארוכות מה לעשות באב הטיפוס המוכן למעשה לייצור;כל דגמי פולקסווגן בשנים האלו היו מקוררי אוויר ובעלי מנוע אחורי,וה K 70 היתה אמורה להיות מכונית ההנעה הקדמית הראשונה של היצרן הגרמני,שמכירות החיפושית שלו שברו שיאים מידי שנה.
    לבסוף ניתן האישור לייצור המכונית החדשה,ואחת הסיבות שהובילו לכך היתה חישוב כלכלי קר שביטול הפרוייקט יעלה הרבה יותר מייצור המכונית,גם אם רמת המכירות תהייה נמוכה.
    בתערוכת ג'נווה 70' הוצגה המכונית החדשה,תחת כנפי פולקסווגן,והציגה עיצוב נאה,מרווח פנימי מצויין עקב בסיס גלגלים של 2.69 מטר,מכובד גם בקנה מידה של ימנו,וביצועים טובים למדי.
    חידוש נוסף שפולקסווגן היתפארה בו היה מערכת ה "אנטי פנצ'ר"-המיתלים הקדמיים כויילו כך שגם אם מיתפוצץ צמיג במהירות גבוהה המכונית ממשיכה בנסיעה ישרה.


    למרות שהמכונית היתה אמורה להיתברג היטב בהיצע הדגמים של פולקסווגן,שכלל דגמים ביזאריים למדי כמו ה 411-412,היא פשוט לא נימכרה.



    על מנת להעיר את המכירות הרדומות משהו,נוספה גירסת 1.8 עם 100 כ"ס,שהציגה ביצועים מצויינים ששולבו בהיתנהגות כביש טובה.
    אולם גם זה לא ממש סייע למכירות,וכשניכנס לתפקידו המנכ"ל החדש של קבוצת פולקסווגן,היינס ליידינג ב 72' הוא הורה על סיום ייצורה של המכונית ב 74',ביחד עם ה 412.
    משנת 72' עד 74' הופסק ייצורם של דגמים רבים מהקונצרן-כל גירסאות הפרינץ,האודי 75-90 וה K 70.
    במקביל ניתן האות לפיתוח דגמים חדשים,מאחר וליידינג ידע היטב שהחיפושית,למרות מכירות מצויינות,נימצאת בערוב ימיה.
    בשנת 72' הוחל בפיתוח הפרוייקט החדש שהוצג לבסוף ב 74'-הגולף החדשה.


    וכל השאר כבר שייך להיסטורייה,ולהיסטריית המכירות שעוררה ה קומפקטית החדשה,שבאחת מחקה את הפסדי השנים הקודמות.
    ייצור ה K 70 הופסק ב 74',וסה"כ נוצרו 210,000 מכוניות,מספר נמוך לכל הדעות.
    את ה K 70 החליפו האודי 80 החדשה והפאסאט של פולקסווגן,שהיו למעשה מכוניות זהות.



    הירושה היחידה מה K 70 היתה מערכת האנטי פנצ'ר שהועתקה בשלמותה מהמכונית המנוחה.
    בסיכומו של עיניין,למעט חוסר מזל,היתה ה K 70 מכונית טובה למדי שלא היתה סיבה ממשית לכישלונה,אך נאמר שבחיים צריך יותר מזל משכל..

    VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.
    15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.


  2. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    איך להוזיל את עלויות הביטוח ולחסוך כסף

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  3. #2
    חבר מועדון ה-5 הסימלון של oldcar
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2004
    מיקום
    חיפה
    הודעות
    6,577

    בעניין: נולדה בחטא ומתה בטרם עת - סיפורה של הפולקסווגן K 70.

    בשנות השבעים היתה לי 70 K. הרכב היה רכב משפחתי חמוד ומפנק עם עיצוב. נסעתי בה הרבה ולא היו בעיות. אבל האמת, האודי 100 של שנות השבעים היתה הרבה יותר אוטו מה 70 K . אם אני לא טועה עדין יש לי באוסף ספרי הרכב את הספר של ה 70 K וכן זכוכית של פנס קדמי.

  4. #3
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של משה והרפורמים
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    הודעות
    1,809

    בעניין: נולדה בחטא ומתה בטרם עת - סיפורה של הפולקסווגן K 70.

    בהחלט מכונית שהייתי שמח שתהיה לי
    אצא לי השוקה / להקת "ברוז"
    http://www.youtube.com/watch?v=1rwuZRSeFx4

  5. #4
    כותב. הרבה. הסימלון של השושנים
    תאריך הצטרפות
    נובמבר 2003
    הודעות
    11,637

    בעניין: נולדה בחטא ומתה בטרם עת - סיפורה של הפולקסווגן K 70.

    היתה אחת ירקרקה בי-ם, של שנות השבעים, היא היתה שייכת לאחד מידידיו של אבי, הבעלים היה פרופסור באוניברסיטה העיברית וקראו לו זיגי(!) בנסיון מאומץ לזכור את פנים הרכב, בו ביליתי בכמה וכמה נסיעות, הדבר היחידי שנחרט הוא הדש מעץ שהיה יפה ומטופח...הייתי פוגש ברכב הרבה בתקופה ההיא, והוא היה חונה תדיר בתלפיות, אבל אז איש לא ידע כמה נדיר הוא יהיה היום!, בהזדמנות אנסה לברר האם יהיה ניתן לאתר קצה חוט לרכב, ואפילו נידמה לי שמסתובבת תמונה שלו באלבומים הישנים באו נקווה שגם המס' יהיה גלוי...-רן
    פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  6. #5
    חבר מועדון ה-5 הסימלון של ariebz
    תאריך הצטרפות
    מאי 2003
    הודעות
    2,138

    בעניין: נולדה בחטא ומתה בטרם עת - סיפורה של הפולקסווגן K 70.

    יש כזו נדמה לי בצור משה
    חבר צוות פיברקלאב טוב כלב חבר מחבר כלב מיצר צינורות ברקס ממתכת 0522790303

  7. #6
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Yishay
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2004
    מיקום
    צפונה למרכז
    הודעות
    1,520

    בעניין: נולדה בחטא ומתה בטרם עת - סיפורה של הפולקסווגן K 70.

    ציטוט ariebz כתב: הצג הודעה
    יש כזו נדמה לי בצור משה
    אפילו הועלתה בענתיקות בדרכים
    http://www.carsforum.co.il/vb/attach...8&d=1090048027

    ישי


    " בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

  8. #7
    חבר מועדון ה-5 הסימלון של adig1971
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2006
    מיקום
    קרית ביאליק
    הודעות
    5,147

    בעניין: נולדה בחטא ומתה בטרם עת - סיפורה של הפולקסווגן K 70.

    חן,
    כל הכבוד, כתבה מעניינת ומעשירה מאד,
    לי היתה פולקסווגן וורינט אוטומט

    שבוע טוב
    עדי
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: VW-VARIANT-1.jpg‏ - מספר צפיות: 106 - גודל: 161.6 קילובייט   שם: VW-VARIANT-3.jpg‏ - מספר צפיות: 109 - גודל: 172.0 קילובייט   שם: VW-VARIANT-4.jpg‏ - מספר צפיות: 103 - גודל: 151.7 קילובייט  

  9. #8
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של erez59
    תאריך הצטרפות
    מאי 2007
    מיקום
    הוד השרון
    הודעות
    2,477

    בעניין: נולדה בחטא ומתה בטרם עת - סיפורה של הפולקסווגן K 70.

    ציטוט חן פרחי כתב: הצג הודעה
    חברת N.S.U הגרמנית ...אך נאמר שבחיים צריך יותר מזל משכל..
    כרגיל, תענוג לקרוא את המאמרים שאתה מפרסם. תודה.
    מחפש פנסים ראשיים לאודי 80 שנת 84 - כבר לא
    מחפש מושבים קדמיים לאודי 80 שנת 84 - כבר לא
    0526688995
    ארז רונן

  10. #9
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של משה והרפורמים
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    הודעות
    1,809

    בעניין: נולדה בחטא ומתה בטרם עת - סיפורה של הפולקסווגן K 70.

    ציטוט ariebz כתב: הצג הודעה
    יש כזו נדמה לי בצור משה
    אני העליתי, יש שם 2, לבנה וירוקה, לא למכירה

    היתה 1 ברמת השרון - הלכה לברזל

    אחת בת"א, במגרש בעזרא, רקובה

    ואחת באילת לשיפוץ - מחיר מבוקש 10000 ש"ח....
    אצא לי השוקה / להקת "ברוז"
    http://www.youtube.com/watch?v=1rwuZRSeFx4

  11. #10
    פורמוהוליק הסימלון של דרור
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    מיקום
    קרית חיים
    הודעות
    3,861

    בעניין: נולדה בחטא ומתה בטרם עת - סיפורה של הפולקסווגן K 70.

    חן ,

    כל הכבוד , מאמר מעניין ,
    אתה מעלה את רמתו של הפורום .

    ישר כח !!!
    מוריס 10 שנת 1939
    רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

    וסרשטיין דרור

  12. #11
    פורומניאק הסימלון של בני ל
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2003
    מיקום
    ראשל"צ
    הודעות
    5,653

    בעניין: נולדה בחטא ומתה בטרם עת - סיפורה של הפולקסווגן K 70.

    שלום.


    יפה מאוד חן קרחי 11 נק' ולא 12 ' וגם כפה ממני!!!
    איפה נעלמה הפרינץ 1200 ? שהיתה מדהימה רחבה ונוחה להפליא?
    לגבי הא K70 היה רכב מעולה למעט בעיה אחת קשה היתה טוחנת משאבות מים כול שני וחמישי.
    לי היתה כזו בשנת 75 אף רכב לא השיג אותי על הכביש היתה מהירה כמו מטוס ואני היתי פסכי!!!
    למען ההשכלה הנעה קדמית בלמי דיסק מקדימה מורכבים על הגיר כמו באודי 100 ואלפא סוד וכו'.
    רגב אם אני לא טועה ההנעה הקדמית אם בלמי דיסק צמודים לגיר נלקחו ממכונית ששמה ארבלה ואיזבלה מתוצרת אוטו יוניון אחרי האיחוד 4 עיגולים הסמל של אאודי




    בברכה בני ל.
    מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

  13. #12
    נהג נמרץ (> 500 הודעות) הסימלון של כרמל טוכמן
    תאריך הצטרפות
    ינואר 2003
    הודעות
    520

    בעניין: נולדה בחטא ומתה בטרם עת - סיפורה של הפולקסווגן K 70.

    במפגש NSU הבינלאומי בהולנד לפני 3 שנים, ראיתי פרינץ 1000 שקיבלה השתלה של מנוע K70...מה ליאור ברוך היה אומר על זה...???
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: ttt__15_0022.jpg‏ - מספר צפיות: 108 - גודל: 52.9 קילובייט   שם: ttt__16_0021.jpg‏ - מספר צפיות: 123 - גודל: 53.9 קילובייט   שם: ttt__17_0020.jpg‏ - מספר צפיות: 94 - גודל: 52.6 קילובייט   שם: ttt__18_0019.jpg‏ - מספר צפיות: 83 - גודל: 57.6 קילובייט  

    כרמל טוכמן

    NSU CLUB ISRAEL

  14. #13
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של UFD41
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2005
    הודעות
    766

    בעניין: נולדה בחטא ומתה בטרם עת - סיפורה של הפולקסווגן K 70.

    חן כתבה מאד יפה, ואני תמיד נהנה לקרוא את הכתבות שלך.
    אבל כתבה זו מוכרת לי מאיפה שהוא, האם פורסמה בעוד מקום?
    "ברוכים הבאים לעולם הטילונים"
    אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
    אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
    פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/

  15. #14
    אחראי ראשי הסימלון של bagira
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2004
    מיקום
    half way between the gutters and the stars
    הודעות
    19,330

    בעניין: נולדה בחטא ומתה בטרם עת - סיפורה של הפולקסווגן K 70.

    ה K70 הזאת מזכירה לי במראה (ובהצלחה המסחרית) נבלה אחרת של VW שנקראה סנטנה.
    מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.
    אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


  16. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  17. #15
    חבר מועדון ה-5 הסימלון של ofurst
    תאריך הצטרפות
    יוני 2005
    הודעות
    1,387

    בעניין: נולדה בחטא ומתה בטרם עת - סיפורה של הפולקסווגן K 70.

    ציטוט בני ל כתב: הצג הודעה
    אם אני לא טועה ההנעה הקדמית עם בלמי דיסק צמודים לגיר נלקחו ממכונית ששמה ארבלה ואיזבלה מתוצרת אוטו יוניון
    "אראבלה" ו-"איזבלה" היו מתוצרת "בורגווארד", שלא היה לה שום קשר ל-"אוטו אוניון".
    ה"אראבלה" הזכירה, אמנם, בצורתה את ה-"ד.ק.וו" שהיתה חלק מ-"אוטו-אוניון", והופיעה באותה תקופה (תחילת/אמצע שנות הששים), אך לא היה קשר משפחתי בין השתיים.
    אינני יודע למי מהן היו בלמי דיסק צמודים לגיר. נדמה לי (שווה בדיקה...) שה-"אראבלה" היתה בכלל עם הנעה אחורית.
    עודד

נושאים דומים

  1. סיפורה של מראה
    By eyalgrossman in forum רכבי אספנות
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 14/07/08, 2:05
  2. תגובות: 41
    הודעה אחרונה: 20/11/07, 21:58
  3. תגובות: 20
    הודעה אחרונה: 10/01/04, 13:52
  4. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 24/03/03, 15:19

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •