דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 20

נושא: הסבר סוגי מנועים

  1. #1
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    10
    אולי מישהו יוכל להסביר לי סוף סוף מה ההבדל בין מנוע בוקסר למנוע וי טק
    ומה היתרונות של מנוע בוקסר עם יש כאלו.....


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,539
    מנוע V - כשמו כן הוא, בתצורת V עם שתי "סוללות" צילינדרים, האחת מול השנייה.

    מנוע "טורי" - הכוונה היא שכל הצילינדרים ממוקמים אחד ליד רעהו

    מנוע בוקסר - הכוונה היא שכל הצילינדרים ממוקמים אחד מול השני (כמו H)

    לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו (אופי פעולה, הספק, מומנט וכיוצ"ב)

    על מי מהם אתה מעוניין לדעת ?

    איציק

  5. #3
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של DanyG
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    באר יעקב
    הודעות
    1,394
    אני אוסיף לדבריו של פרופ' יצחק נ.

    מנוע V כפי שתיאר איציק הוא מנוע שתנועת הבוכנות בו הן בצורת V כלומר סט של בוכנות על כל צלע באות V. היתרונות - מונט טוב בסל"ד נמוך, עוזר למנוע ויברציות, מקצר את אורכו של המנוע היות וכמות הבוכנות מחולקות לשני צדדים (V6 למשל אומר 3 בוכנות בכל צד). חסרון - פיזור חום פחות טוב, נגישות פחות טובה.

    מנוע טורי הוא מנוע הממוקם לאורך תא המנוע של הרכב ובו הבוכנות מסודרות אחד אחרי השניה מהחזרת לאחור (או ההיפך, תלוי מאיפה מסתכלים). היתרון - מומנט טוב בסל"ד נמוך, פיזור חום טוב, נגישות טובה. חסרון - ויברציות, תופס הרבה מקום (ומאריך את תא המנוע)

    מנוע בוקסר ידוע גם בשם מנוע שטוח. זאת משום שבו הבוכנות נעות במאוזן, בניגוד למנועים אחרים בהם הן נעות במאונך. מנוע זה מחולק לשני סטים של בוכנות (בדומה למנוע V) אלא שכיוון תנועתן הוא ממש 180 מעלות - כלומר הפוך (כלפי חוץ). היתרון - מרכז כובד נמוך, פעולה חלקה בסל"ד גבוה, תופס פחות מקום. חסרונות - ויברציות, קשה למקמו מעל הסרן הקדימי אז חייבים להזיזו קדימה (אל סרח העודף), נגישות לא טובה.

    קיים גם מנוע רוחבי, שהוא זהה מבחינה רעיונית למנוע טורי, אלא שהוא ממוקם לרוחב תא המנוע. מבנה זה הוא הנפוץ ביותר היום. יתרונת - לא תופס הרבה מקום, מאפשר קיצור תא המנוע, הטייתו בזווית מאפשרת מרכז כובד נמוך, נגישות טובה. חסרונות - מוגבל בכמות הבוכנות שניתן להכניס ברוחב תא המנוע, פיזור חום לא טוב.

    "V-tech" זוהי שמה של טכנולוגיה המיושמת במנועי Honda.

    דני G.

  6. #4
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של ac cobra
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    1,138
    דני סחטן על הסבר

    אבל איזה יתרונות וחסרונות יש למנוע הW של פולסוואגן ??

  7. #5
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של yaron_z
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    מייצר קוליסים
    הודעות
    1,854
    יעברו עוד הרבה שנים עד שנוכל להסיק על מנועים כאלו מסקנות.
    _\"""""""/_
    0|||||||0]
    |_|-+-|_|

  8. #6
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,539
    דני, ח"ח על הסבלנות להסביר (אני כבר עייף )

    לילה טוב

    איציק

  9. #7
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    10
    היייתי מאוד מעוניין לדעת את היתרונות של מנוע הבוקסר

  10. #8
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198
    סליחה ,אבל השאלה הייתה במקור על ה-VTECH של הונדה .
    כמדומני שה-V מייצג כאן את מערכת השסתומים (VALVES) ,כלומר תזמון שסתומים משתנה.
    מנוע ההונדה המדובר (סיוויק ושות') הוא בכלל טורי ,לא?

    לגבי מנוע הבוקסר - מעלה עיקרית : מומנט מסל"ד נמוך זו ה-מעלה שלו . מסתדר טוב עם טורבו.
    עוד מעלה - מרכז כובד נמוך , כיוון שהמנוע "שוכב". מאפשר גם תכנון תא מנוע נמוך יותר.

    נדמה לי שהוא גם עדיף מבחינת קירור אם מדובר על קירור אוויר , אבל לא בטוח.

    חסרונות עיקריים : יותר חלקים ,שני ראשי מנוע נפרדים , צריכת דלק גבוהה יותר באופן עקרוני, פחות שש לעלות בסל"ד באופן עקרוני (אם כי סובארו כבר פתרו את זה יפה מאוד).

  11. #9
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של z-man
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    441
    הוא באורך החיים המופלג של המנוע.
    הסיבה לכך נעוצה שתמיד יהיה שמן בחלל הצלינדר, גם בהתנעות קרות שהם הסיבה לכ-80% מהשחיקה של הצלינדרים.

  12. #10
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198
    וואלה...
    אבל אם לא קשה לך בוא תסביר את זה לשרידי מנוע הדה-שבו שלי . הטלטל נשבר באמצע ועשה סיבוב מנצח בתוך (מה שהיה) הבלוק...

  13. #11
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198
    לגבי מנוע ה-W. היתרון העיקרי כרגע -שילוב כל התכונות הטובות של מנוע V (פעולה חלקה ,כח זמין וכו') , תוך הימנעות ממנוע באורך 17 ק"מ עבור V12 ודומיו.)

  14. #12
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של yaron_z
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    מייצר קוליסים
    הודעות
    1,854
    ???????
    _\"""""""/_
    0|||||||0]
    |_|-+-|_|

  15. #13
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198
    נו מה לעשות ,ניסיתי לסגור חלונות ,נפל לי על האצבע כמעט קטע אותה ,ניסיתי לסגור מהלך מתלה -אי אפשר.
    אז סגרתי סקאלה (140 בדה-שבו ,דומה ליום הדין ).

  16. #14
    משתמש לא נורמאלי הסימלון של ishpuz
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    4,828
    הרגשתי כאילו עוד שניה אני עף לעזאזל מהכביש והסתכלתי כל הזמן במראות לראות את הבוכנות עפות מהצדדים של האוטו...
    חוויה מפחידה. טוב שהתקדמתי קצת מעבר לחיפושית.


  17. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  18. #15
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של תומR
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    east ramt gan
    הודעות
    2,348
    מה???
    הקראנק חתך את הבלוק בדה שבו??
    וואו. מעניין.
    אם לא תמצא מנוע, שלח לי מייל. תנסה לאתר מנוע של סיטרואן ויזה.
    גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. וויכוח על סוגי מנועים.
    By פולו,גולף in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 15/06/06, 22:19
  2. סוגי מנועים
    By עכבRון in forum פורום אופנועים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 10/03/05, 17:56
  3. הבדלים בין סוגי מנועים (TU ,XU)
    By romer- in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 16/01/04, 0:07
  4. הסבר סוגי מנועים
    By maxim in forum רכב כללי
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 01/01/70, 3:55

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •