Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת שמן גיר במיצובישי גאלאנט 2000 (אוטומאט)- כדאי לבצע לבד או שלא? [כותרת ערוכה]


WWnwlWW1988
שימו לב! השרשור הזה בן 5793 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב.

אחי קנה מיצובישי גאלאנט שנת 2000 2.0ליטר אוטומאט\טיפטרוניק

 

עכשיו בבדיקה של הרכב אמרו שצריך להחליף שמן גיר ביגלל שהוא איבד צבע ועבר את זמנו

בעיות בגיר לא מצאו והרכב נוסע פשוט מצויין

 

לי יצא דיי הרבה להחילף שמן בגיר ידני (קליאו,יביזה,מגאן, וכ'ו)

אבל את האמת אף פעם לא עשיתי את זה בגיר אוטומאטי

חקרתי קצת באינטרנט ומצאתי ספרים אבל זה סיפור שלם לקנות את הספר רק בישביל זה,

 

חשבתי אולי מישהו יסביר לי איך הדבר נעשה?

ואני כבר החשוב עם כדי לי לסתבך עם זה או פשוט ללכת למוסך,

 

(והאם מישהו יודע כמה עולה בארך עבודה לאחלפת תושבת מנוע תחתונה ברכב הנ"ל?)

 

תודה מראש וסליחה על השגיאות כתיב

תשמור על הש....רכב, והוא ישמור אלייך :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובפעולה כזאת של החלפת שמן גיר אוט' עדיין נותרת כמות של שמן ישן בתוך ממיר המומנט שיתערבב אח"כ עם השמן החדש וכך מבצעים חצי עבודה שהיא חובבנית (אבל חוסכים כסף).

החלפת שמן גיר מקצועית מתבצעת בתהליך ארוך יותר וכשמנוע הרכב פועל תוך כדי ריקון השמן הישן ומילוי נגדי בשמן חדש וכך מוחלף גם השמן בממיר המומנט. יש המצעים זאת בעזרת מכונת מיוחדת ויש המבצעים זאת "ידנית".

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פילטר אני יודע איפה,

איזה שמן עדיף?

כמה ליטר?

מילוי השמן מהפתח בדיקה?

 

רפי אתה יכול להסביר? אני אבנתי שצריך לפרק צינור שאולך לרדיאטור שמן להפעיל את המנוע לכמה שניות וכל השאר לרוקן מהבורג, זה נכון?

תשמור על הש....רכב, והוא ישמור אלייך :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם שני גאלנטים

 

ומבצע את כל הטיפולים לבד.

את השמן גיר אתה מרוקן מלמטה,

יש בורג ריקון מצד ימין למטה . ליד הגלגל הקידמי צד נהג, בוקסה 24.

השמן יוצא לכיוון הגלגל.

הפילטר נימצא מלמעלה.

פתח מכסה מנוע וממש מעל הגיר אתה תראה אותו.

אם הוא מקורי היה רשום עליו ONELI

אתה מוציא אותו בהברגה, ומחליף לחדש. רצויי מאוד שהיה מקורי. מחירו בחברה בסביבות 250 שקל.

 

ברכב הזה חשוב מאוד לדאוג לשמן איכותי. שמעתי שגם מחברה, מוכרים שמן מקורי בגאלון.

אני משתמש ב VALVOLIN המקס לייף. בקבוק בצבע אדום, אני מאוד מרוצה מהשמן.

 

את השמן אתה ממלא דרך המדיד שגם הוא מאוד קרוב לפילטר. ניכנס שם קרוב ל 4.5 ליטר.

לפי הוראות יצרן צריך להחליף על 45000 ק"מ

 

אגב רכב נהדר הוא יהנה ממנו מאוד.

 

אם תירצה עזרה נוספת, בשימחה.

 

ההחלפה בסכ"ה מאוד מאוד פשוטה.

יש פה בפורם בחור שמכונה לי מיין, אני למדתי ממנו רבות, הוא גם עם גאלט, ויש לו המון ידע בנושא.(אדם מאוד מאוד נחמד)

 

 

פלג 054-6556525

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב .

 

ידע על ה גאלנט, שנת 2001 יש לי ( וכמובן גם ל פלג ) " 7 שנים יד ראשונה " + גאלנט נוספת שנת 2002 .

 

אני מצרף הודעות קודמות בנושא זה .

 

תשובה לגבי גאלנט 2001 דגמי ( 1998-2003)

אני מצרף קישורים, עם תשובות קודמות - הקש על הקישור..

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...90%D7%A0%D7%98

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...90%D7%A0%D7%98

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...90%D7%A0%D7%98

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...9C%D7%A0%D7%98

 

אני מאוד נהנה מהרכב, וכך גם חבריי. ( הרכב איכותי, אמין - אבל זה לא, רכב ספורט ..שמרו עליו, ועלייכם )

 

- מצורף הטיפולים השוטפים לרכב -

 

המשך תשובה - גאלנט

 

שמן כל 15K - או שנה, הקודם בניהם. ( חצי סינטטי - 40 - 10 ) - אפשר גם 15-40 .

פילטר מקורי. או חליפי ( MANN כ 50 ש"ח ) בלבד.

פילטר אויר כל שלושים אלף (אבל מומלץ לנקות כל 15K) - או שנתיים .

פלגים כל 30K - או שנתיים .

 

מערכת קרור כל שנתיים - נוזל קירור איכותי - אפשרי פרסטון ירוק .או מקורי - ( החלפה חלקית ) כ 4 ליטר .50-60 ש"ח .

( פתיחת פקק תחתון ברדיאטור הקידמי ,ריקון , סגירה ומילוי נוזל חדש ,ובדיקה לאחר שהמנוע חם , ולמחרת .. )

 

נוזל ATF ( ממסרה אוטומטית ) כל 45K - סינטטי מלא בלבד ( B. G - או A.E - אוVALVOLINE ) - או מקורי בלבד .

( החלפה חלקית ) פתיחת פקק הממסרה התחתון , ריקון כ 4.2 ליטר, סגירה ומילוי נוזל חדש .

( בדיקת גובה נוזל ממסרה , מנוע חם וב ( N ) ניוטראל .. )

אפשר לקנות, במוסכי החברה - ולבצע טיפול, במוסך אחר .

( מסנן השמן מנוע, של MANN תואם גם,למסנן הממסרה האוטומטית )

(נוזל ממסרה כ 4.5 ליטר - מחיר כ 250 ש"ח ) ( 2 מסנני שמן MANN , למנוע ולממסרה כ 100 ש"ח )

- חשוב מאוד - ולא כל המכונאים מודעים, לסוג נוזל הממסרה האוטומטית,ברכבים אלו.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...9C%D7%A0%D7%98

 

נוזל בלמים גם כל שנתיים - DOT-4 .

 

רצועת תיזמון ורצועות משנה במנוע - כל 90000 או חמש שנים.

( הדבר היחידי אשר רצוי לטפל - במוסך מורשה יבואן .כולל החלפת מותחנים, ובדיקת משאבת מים, ומחזירי שמן )

המחיר - כ 1600 ש"ח, + כ 800 ש"ח , (אם צריך משאבת מים ומחזירי שמן) 2400 ש"ח כולל הכל,

בדוק בכמה מוסכי חברה, ובקש הצעת מחיר .

 

כל שאר הטיפולים - אפשר לבצע במוסך רגיל מורשה, החלפת שמנים, פילטרים,פלגים,רצועות משנה,נוזל קירור .

 

נוזל ממסרה הגה - אין הוראות - אני מחליף חלקית כל ( 3 ) שלוש שנים - ATF .( כמו נוזל הממסרה האוטומטית )

 

בדוק מתי בוצעה החלפת רצועת התיזמון, בפעם האחרונה ...

אולי יש רישום, ולא צריך להחליף - שאל את בעל הרכב .

אם צריך להחליף -אל תחכה,החלף אותה כדי שלא יגרם נזק.

 

( העתק הודעה זאת - וטפל ברכב לפי ההוראות, ומובטח לך אמינות וכייף מהרכב )

רשום את הטיפולים, אשר אתה מבצע,כך יהיה לך מעקב, מה צריך לעשות בטיפול הבא .

 

= לכל הרכבים אצלנו,אני מבצע את הטיפול, כאשר אני מקבל את ההודעה על הטסט,

וכך יש לי מעקב ותיזכורת, על הטיפול ברכב, פעם בשנה =

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך - תושבת המנוע .

 

בגדול - ברכב , יש בד"כ ארבע תושבות, המחזיקות את מנוע , קדמית , אחורית , ימנית ושמאלית .

 

בכל רכב הן מורכבות בצורה שונה ,ולא תמיד כולן נקרעות, מתיבשות ביחד .

 

הראשונות להפגע הן בד"כ הקידמית והאחורית , עליהן יש את מירב הלחץ, של תנועת המנוע .

מחיר התושבות האלו בד"כ בין 200-500 ש"ח ,לא כולל עבודה ( בכל רכב דרגת הקושי להחלפה שונה )

ולכן מחיר העבודה שונה .

 

( במיצובישי גאלאנט, תושבת מנוע קדמית , קלה יחסית להחלפה ) - בדוק כבר, גם את האחורית,

עבודת ההחלפה שם.. יותר קשה .. ולדעתי מחייבת מוסך .

יש,תושבות חליפיות , קוריאניות טובות, יותר זולות ומתאימות - נמכרות גם,במוסכי החברה, ובחנויות חלפים .

( מחיר תושבת קידמית, ואחורית חליפיות, כ 200-250 ש"ח, לאחת )

 

כנס למוסך , בקש שיזהו איזה תושבות לא תקינות ,ומה מחיר ההחלפה , עשה השוואה בכמה מוסכים .

יש בפורום מוסכים המומלצים ע"י החברים , שהם אמינים, המחירים נוחים והעבודה טובה .

בקש המלצה , לפי מקום מגורך , אני מאמין ש "רפי לין " או אחד החברים יתן לך המלצה טובה .

 

צרפתי מספר הודעות קודמות, לתת לך כיוון בנושא .

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...A0%D7%95%D7%A2

http://www.carsforum.co.il/vb/showth...A0%D7%95%D7%A2

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=132961

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההחלפה של התושבת האחורית, לא רצינית מפחינה טכנית, כבר החלפתי בעבר.

לא קל להוציאו אותה,כי צריך למצוא את הזיות אבל זה יוצא בסוף.

לגבי התושבת האחורית יש הבדל מאוד קטן בין גאלנט אוטומט לטיפטרוניק, הפלטה שלה קצת שונה.

מיקומי הברגים לא אותו דבר הבדל של כמה מילימטרים בניהם (3 ברגים) כדיי לבדוק לפני שמצליחים לדחוף אותה פנימה ואז מבינים שעבדנו לחינם.אתה תראה שהפלטה שם שונה,כי את ההבדל של הברגים קשה לראות אם לא בודקים אחד על השני.

 

 

פלג

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5793 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...