מציג תוצאות 1 עד 14 מתוך 14

נושא: שיפור מנוע - Volvo 850 T5 - תוצאות !

  1. #1
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של daido1
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2008
    הודעות
    497

    שיפור מנוע - Volvo 850 T5 - תוצאות !

    שלום לכולם,

    בהמשך להתכתבויות קודמות בנושא, בחרתי "לקפוץ ראש למים", ולבצע שיפור קליל וזהיר למנוע,
    אני שמח לשתף אותכם כאן בנתונים ובתוצאות -
    הרכב : Volvo 850 T5, 2.3 Turbo , גיר אוטומטי.
    לפי נתוני היצרן : מומנט מירבי 30 קג"מ/2000 סל"ד , הספק מירבי: 225 כ"ס / 5500 סל"ד
    מצב פתיחה: רכב בן 12 שנים (96), עם 132,000 ק"מ. עבר בהצלחה בדיקה לפני קנייה, וכן ביקורת מקיפה במוסך מורשה
    של וולוו. אין דליפות לחץ חריגות. כל המערכות תקינות.
    גורם משפר : חנות Pitstop (פינת המסגר - ריב"ל , ת"א)
    אופן השיפור: החלפת צ'יפ במחשב ניהול המנוע. לא זוכר את שם החברה, אבל מדובר כמובן בצ'יפ התואם בדיוק
    לדגם זה.
    מחיר: הוגן...
    לפי מומחי פיטסטופ, הצ'יפ אמור להוסיף למנוע עוד כ-50 כ"ס , ועוד כ-10 קג"מ כתוצאה מלחץ במגדש של 1.5 באר (במקום 0.5 עם הצ'יפ המקורי)
    האמת שהמספרים האלה נראים לי טיפה מוגזמים, אבל בכל זאת הרגשתי שיפור מאד משמעותי, אותו אימתתי גם על ידי מבחני
    תאוצה שביצעתי בפועל!
    תוצאות:
    ------
    תאוצה מעמידה (0-100 קמ"ש) לפני השיפור 9.2 שניות. אחרי השיפור - 7.7 שניות.
    תאוצת ביניים (80-120 קמ"ש) לפני השיפור - 6.7 שניות. אחרי השיפור - 5.1 שניות.
    מהירות מירבית: לא נבדק!! לא חבל על הרשיון?...
    צריכת דלק מיטבית (90 קמ"ש בכביש מהיר וישר + בקרת שיוט מופעלת) : 14 קמ'/לליטר לפני ואחרי. אין שום שינוי
    כתוצאה מהשיפור !!
    צריכת דלק משולבת בתנאי נסיעה רגועים (עירוני + בינעירוני): 8 קמ'/ליטר. אין שינוי!
    צריכת דלק בתנאי נסיעה "עצבניים" (הספק מירבי) : לפני השיפור - 5 קמ'/ליטר. אחרי השיפור - 3.5 קמ'/ליטר (!!!)
    גמישות: החששות התפוגגו. כפי שהובטח לי אין שום שינוי בזמינות המומנט בסל"ד נמוך!
    השפעה על תקינות הרכב: טפו טפו בינתיים הכל תקין. בנוגע להאצת הבלאי - ימים יגידו...

    סיכום: בגדול, הלקוח מרוצה! התחושה הכללית היא שהמנוע ה"בריא" הפך אפילו לקצת "מפלצתי" בעקבות השיפור ולפחות
    שיחזר את יכולותיו המקוריות (אם לא למעלה מזה..), וזאת מבלי לפגוע באיכות הנהיגה בתנאים "רגועים".
    אני מקפיד לשמור על הוראות הזהירות של נתי מפיטסטופ ונמנע מ"לבעוט" בתיבת הילוכים, במיוחד בהילוכים הנמוכים,
    וכן מרגיל את עצמי לסחוט תאוצה יותר "מתמשכת" (לא פול-גז).
    נראה לי שבתנאים האלה אני אוכל להמשיך להנות מהשיפור גם לאורך זמן. (מקווה לפחות...)

    יאללה, תגובות!

    נערך לאחרונה על ידי daido1 : 28/04/08 ב-20:52

  2. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  3. #2
    כותב. הרבה. הסימלון של edanj
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2007
    מיקום
    עף על המליון
    הודעות
    8,347

    בעניין: שיפור מנוע - Volvo 850 T5 - תוצאות !

    נשמע מצויין, למרות שמבחינת צריכת דלק אין הדבר הגיוני משום שעכשיו אתה גודש חזק יותר, לכן מאיץ מהר יותר וגם אוכל יותר דלק.
    עידן
    יפנית שגורמת לך לחייך
    סקס סמים ואינפיניטי ישראל

  4. #3
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של daido1
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2008
    הודעות
    497

    בעניין: שיפור מנוע - Volvo 850 T5 - תוצאות !

    ציטוט edanj כתב: הצג הודעה
    נשמע מצויין, למרות שמבחינת צריכת דלק אין הדבר הגיוני משום שעכשיו אתה גודש חזק יותר, לכן מאיץ מהר יותר וגם אוכל יותר דלק.
    עידן
    אתה צודק ולא צודק.
    אכן, כשאני גודש בלחץ הגבוה מ-0.5 באר אני מגיע לצריכה גבוהה יחסית למקור, ואפילו מטורפת של עד 3.5 קמ'/לליטר כפי שציינתי קודם.
    אבל ככל שהנהיגה שלי יותר רגועה, במיוחד מחוץ לעיר - תוספת הכח כמעט לא באה לידי ביטוי ומכאן שגם ההשפעה על
    צריכת הדלק לא מורגשת.
    כשאני נוסע כמו סבתא שלי, על 90 קמ"ש (1500 סל"ד בלבד!) עם בקרת שיוט מופעלת אי אפשר להרגיש בכלל פתיחה של המגדש טורבו, מה שמאפשר אפילו נסיעה די חסכונית...
    סביר שבנסיעה רגילה , ההשפעה על צריכת הדלק תלוייה פשוט בסגנון הנהיגה שלי - עד כמה אני מושך לסל"ד גבוה
    עם "רגל כבדה" או מסתפק בסל"ד נמוך...

    נערך לאחרונה על ידי daido1 : 28/04/08 ב-21:40

  5. #4
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    נובמבר 2007
    הודעות
    394

    בעניין: שיפור מנוע - Volvo 850 T5 - תוצאות !

    נשמע מעולה, נראה לי שאם המנוע עכשיו תרגע קצת, מה בקשר לצמיגים? הם בריאים? לחץ האויר מדוייק? זה חשוב מאוד ברכב הזה, מנסיון
    בקשר לגיר - הייתי ממליץ לך לבדוק שמן גיר, שכן עכשיו כשההספק עלה כמובן גם הבלאי איתו ביחד - תקינות הגיר חשובה.

    שיהיה בהצלחה פרוייקט מעניין מאוד ! תעדכן !

  6. #5
    משקיען (> 750 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2006
    מיקום
    על הצד, בערד.
    הודעות
    807

    בעניין: שיפור מנוע - Volvo 850 T5 - תוצאות !

    נשמע ממש טוב, תודה על השיתוף.


  7. #6
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של Aditi
    תאריך הצטרפות
    פברואר 2006
    הודעות
    483

    בעניין: שיפור מנוע - Volvo 850 T5 - תוצאות !

    נחמד מאוד...
    "לפי מומחי פיטסטופ, הצ'יפ אמור להוסיף למנוע עוד כ-50 כ"ס , ועוד כ-10 קג"מ כתוצאה מלחץ במגדש של 1.5 באר"
    נשמע עליה נחמדה בנתונים...
    תודה על השיתוף.

    עדי


  8. #7
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של itamareiny
    תאריך הצטרפות
    יוני 2006
    מיקום
    השרון
    הודעות
    1,530

    בעניין: שיפור מנוע - Volvo 850 T5 - תוצאות !

    נשמע שקלעת בול למה שרצית, זה הכי חשוב.
    העיקר שאתה מרוצה.
    תמשיך להנות ולשפר.
    ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs
    לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014
    לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

  9. #8
    אחראי פורום שיפורים הסימלון של fizban
    תאריך הצטרפות
    נובמבר 2003
    מיקום
    גן טלטלים :)
    הודעות
    4,692

    בעניין: שיפור מנוע - Volvo 850 T5 - תוצאות !

    ציטוט daido1 כתב: הצג הודעה
    עם בקרת שיוט מופעלת אי אפשר להרגיש בכלל פתיחה של המגדש טורבו, מה שמאפשר אפילו נסיעה די חסכונית...

    כמובן, מכיון שאתה לא גודש בכלל (ולכן לא צורך יותר דלק מהרגיל) אם אתה לא עם מצערת פתוחה עד הסוף (או כמעט עד הסוף).
    תתחדש על השיפור!
    "החיים הם לא קו ישר" - פיזבן
    "If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln
    מכירה -
    חלקים ל E36-E46: מאווררים, חיישן גובה שמן, משענת יד ועוד

  10. #9
    בעל מקצוע מומחה בפז'ו-סיטרואן הסימלון של אורן שרותי רכב
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2003
    מיקום
    הזורע 4 אזה"ת חולון
    הודעות
    4,638

    בעניין: שיפור מנוע - Volvo 850 T5 - תוצאות !

    צריך לחבר שעון גדיושה,אם הגדישה אכן באר וחצי חיי המגדש מתקצרים משמעותית.
    המגדש ב850 קטן יחסית ובלחץ גדישה של1.3-1.4 הוא מגיע לסיבובי יתר,תהיה בטוח שבגדישה של 1.5 באר הוא לא יחזיק מעמד הרבה זמן.
    אורן


  11. #10
    אלכוהוליסט הפורום הסימלון של gsi16v
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2003
    מיקום
    בהנגאובר
    הודעות
    5,131

    בעניין: שיפור מנוע - Volvo 850 T5 - תוצאות !

    הדיאפרגמה של הפורק המקורי שנימצא על הטורבו מזמן היה ניקרע בבאר וחצי,
    עפ מה שזכור לי, ציפ לא קאסטום בוולוו מעלה ל 1-1.1 באר
    ציטוט ofir כתב: הצג הודעה
    ציטוט עומר כתב:
    לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
    זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה

  12. #11
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של itzik901
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2004
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,829

    בעניין: שיפור מנוע - Volvo 850 T5 - תוצאות !

    תקשיב 1.5 באר זה לא צחוק, תחבר EGT לבדוק שאין בעיית הצתה/תערובת עניה בגדישה מלאה, וכמו שאמרו למעלה אתה טוחן את המגדש ב1.5 באר, אני שרציתי לחסל באוטו שלי T2 נתתי 1.5 באר, אחרי שבוע לחיצות, העננים התחילו לצאת והמניפות נראו כמו סלט.

    הפעם התקנתי TD04 מאימפרזה מספיק לי רק 1.2 באר.

  13. #12
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של daido1
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2008
    הודעות
    497

    בעניין: שיפור מנוע - Volvo 850 T5 - תוצאות !

    ציטוט gsi16v כתב: הצג הודעה
    הדיאפרגמה של הפורק המקורי שנימצא על הטורבו מזמן היה ניקרע בבאר וחצי,
    עפ מה שזכור לי, ציפ לא קאסטום בוולוו מעלה ל 1-1.1 באר
    האמת שאני לא מתמצא במספרים. תיחקרתי את נתי מפיטסטופ והוא הבטיח לי שמדובר בצ'יפ המותאם ספייציפית למנוע ה-T5 עם גיר אוטומטי (לא זוכר מאיזו חברה הצ'יפ).
    לדבריו הצ'יפ אמור להכפיל את לחץ הגדישה המקסימלי עד פי 3 (1.5 באר במקום 0.5), ולהוסיף כתוצאה מכך עד כ-50 כ"ס
    להספק המירבי ו-10 קג"מ למומנט המירבי.
    עוד הוא טען שהמגדש עצמו לא סובל מגדישת יתר, שכן הוא אמור לעמוד בלחצים של עד 3 באר (!).
    אם הוא הפריז במספרים - אין לי מושג. (לפחות מבחינת השיפור בביצועים יש כיסוי לדבריו...).
    לטענתם, יש להם נסיון כבר עם צ'יפ מסויים זה, והם לא נתקלו בשום בעיות, למעט איזה צינור גומי שהיה צריך להחליף.
    לפני פיטסטופ גם התייעצתי עם גיא פריילינג (סופר צ'יפ) והוא גם הציע שיפור דומה (צ'יפ המוסיף כ-30% כח).


  14. #13
    אלכוהוליסט הפורום הסימלון של gsi16v
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2003
    מיקום
    בהנגאובר
    הודעות
    5,131

    בעניין: שיפור מנוע - Volvo 850 T5 - תוצאות !

    בקיצור

    Volvo 850 T5
    1995 - 1996
    Engine type : Turbocharged Petrol
    Engine size : 2319 cm3
    Cylinders : 5


    Original bhp : 225
    Original nm : 300
    BHP increase : 30

    מה שבטוח שלא ב באר וחצי, אלה סביב 1 באר, הגיוני תוספת של מומנטים נכבדים.

    3 באר ? אולי לחץ דלק, לא מאמין שהווסגייט בכלל יכול לתת לטרבו להגיע לקרוב לזה
    ציטוט ofir כתב: הצג הודעה
    ציטוט עומר כתב:
    לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
    זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה


  15. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  16. #14
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של נהג רגוע
    תאריך הצטרפות
    פברואר 2005
    הודעות
    1,614

    בעניין: שיפור מנוע - Volvo 850 T5 - תוצאות !

    ציטוט daido1 כתב: הצג הודעה
    תאוצת ביניים (80-120 קמ"ש) לפני השיפור - 6.7 שניות. אחרי השיפור - 5.1 שניות.
    צריכת דלק בתנאי נסיעה "עצבניים" (הספק מירבי) : לפני השיפור - 5 קמ'/ליטר. אחרי השיפור - 3.5 קמ'/ליטר (!!!)
    גמישות: החששות התפוגגו. כפי שהובטח לי אין שום שינוי בזמינות המומנט בסל"ד נמוך!
    סחתיין עליך שבדקת צריכת דלק רגעית בלחיצה, גם אני אוהב להסתכל על זה כמדד לכוח של הרכב.
    נראה שהרכב שלך מצליח לשרוף 30%-40% יותר דלק בזמן לחיצה שזה מסביר את התוספת של 30% לתאוצה (שקיבלת לפי המדידות של 80-120 קמ"ש)
    לכן, כנראה שבאמת המומנט עלה מ30 לאזור 40 קג"מ.
    לגבי זמינות הכוח, מכיוון שלא שיניתם שום חלק פיזי במנוע, אין שום סיבה שהיא תיפגע.

נושאים דומים

  1. שיפור Volvo 850 T5
    By daido1 in forum שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
    תגובות: 25
    הודעה אחרונה: 23/04/08, 21:07
  2. VOLVO 850 T-5 : תוצאות בדיקה
    By daido1 in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 18/04/08, 18:12
  3. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 18/06/07, 16:06
  4. VOLVO 850 T5
    By tavor in forum ייעוץ ברכישת רכב
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 30/08/06, 19:14
  5. Volvo 850 t5 - תקלת חשמל לא מוסברת
    By אורן 16V in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 23/05/05, 23:04

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •