דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 16

נושא: [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

  1. #1
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,946

    [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

    במסגרת ביקורת שיגרתית גיליתי שהבוקסה\תושבת אחורית של המשולש הימני דולפת שמן\סיליקון. מדובר בתושבת גומי, גדולה וחזקה במיוחד, שתפקידה לעגן את החלק האחורי של המשולש לגוף הרכב. התושבת היא תושבת מקורית של הרכב (בת 11 שנה) ועברה 179,500 ק"מ. בפעם האחרונה שביצעתי ביקורת (לפני כ-3 שבועות, בזמן שהחלפתי 4 צמיגים) התושבת היתה תקינה ולא דלפה (מה גם שהרכב עבר טסט לפני כ-4 חודשים ואז, בכלל, לא היה כלום).

    מפאת גילן של התושבות החלטתי להחליף גם את השמאלית.
    מחיר לתושבת מקורית, שימו לב (ושבו היטב): 510 שח כולל מעמ ליחידה (קרי: 1020 ש"ח לזוג !).
    מחיר לתושבת תחליפית (טאיוואנית): כ- 200 שח (400 זוג) לפני הנחה.
    מאחר ופער המחירים הוא עצום, החלטתי ללכת על התחליפית.
    לזכות החלק המקורי עומדת העובדה שהוא עמיד מאוד והוכיח את עצמו (11 שנה וכ- 180K ק"מ).
    התושבת התחליפית, למרבה הפלא, נראית מעולה ודיי איכותית.

    להלן התהליך של פירוק והרכבה (דיי פשוט אך דורש כלים טובים וחזקים - לכן הוא אינו מיועד לחובבנים או כאלה שרוצים לחסוך גרוש וחצי. החלפה של כזה דבר במוסך לא עולה הרבה כסף בכלל !!!).

    Enjoy

    איציק

    Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic
    Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic
    Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI
    פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

  2. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  3. #2
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,946

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

    להלן תמונות של התושבות החדשות.
    שימו לב, החור הפנימי הוא בצורה קונית (מלשון קונוס). צד אחד רחב יותר והשני צר יותר.
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: בוקסה שמאלית1.jpg‏ - מספר צפיות: 314 - גודל: 134.0 קילובייט   שם: בוקסה שמאלית2.jpg‏ - מספר צפיות: 304 - גודל: 159.2 קילובייט   שם: בוקסה ימנית2.jpg‏ - מספר צפיות: 264 - גודל: 160.4 קילובייט   שם: בוקסה ימנית1.jpg‏ - מספר צפיות: 257 - גודל: 139.0 קילובייט  

    Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic
    Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic
    Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI
    פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

  4. #3
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,946

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

    ככה נראות התושבות\בוקסות הישנות.
    השמאלית שלמה, הימנית דולפת שמן\סיליקון (התמונות הפוכות - השמאלית היא של הבוקסה הימנית ולהפך)
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: בוקסה שמאלית ישנה1.jpg‏ - מספר צפיות: 387 - גודל: 132.2 קילובייט   שם: בוקסה ימנית ישנה1.jpg‏ - מספר צפיות: 299 - גודל: 169.8 קילובייט  

    Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic
    Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic
    Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI
    פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

  5. #4
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,946

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

    שלב הפירוק דיי קל:
    2 ברגים מעגנים את הבוקסה\תושבת לגוף הרכב - ועוד אום אחד בלבד מעגן את המשולש לתושבת\בוקסה עצמה.
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: פירוק - שלב 1.jpg‏ - מספר צפיות: 185 - גודל: 168.9 קילובייט   שם: פירוק - שלב 2.jpg‏ - מספר צפיות: 189 - גודל: 156.1 קילובייט   שם: פירוק - שלב 3.jpg‏ - מספר צפיות: 191 - גודל: 148.4 קילובייט  
    Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic
    Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic
    Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI
    פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

  6. #5
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,946

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

    ככה נראית התושבת\בוקסה השמאלית מ-2 הצדדים. שימו לב לסדקים בקצוות.
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: בוקסה שמאלית ישנה - צד הידוק.jpg‏ - מספר צפיות: 207 - גודל: 145.0 קילובייט   שם: בוקסה שמאלית ישנה - צד משולש.jpg‏ - מספר צפיות: 212 - גודל: 152.9 קילובייט  
    Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic
    Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic
    Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI
    פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

  7. #6
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,946

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

    כמו בהודעה הקודמת - רק התושבת הימנית:
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: בוקסה ימנית ישנה - צד הידוק.jpg‏ - מספר צפיות: 140 - גודל: 144.1 קילובייט   שם: בוקסה ימנית ישנה - צד משולש.jpg‏ - מספר צפיות: 161 - גודל: 160.1 קילובייט  

    Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic
    Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic
    Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI
    פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

  8. #7
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,946

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

    ככה זה נראה בסופו של דבר:
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: בוקסה ימנית חדשה מורכבת.jpg‏ - מספר צפיות: 240 - גודל: 162.8 קילובייט  
    Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic
    Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic
    Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI
    פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

  9. #8
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,946

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

    "אז מה ההבדל ?" אולי חלקכם ישאל, אז הנה ההתרשמות הראשונית שלי;

    דבר ראשון, ההגה מרגיש אחרת (לטובה).
    ספיגת המהמורות בחלק הקדמי נעשתה טובה יותר בצורה מוחשית (לא סתם הבדל פסיכולוגי). נסעתי מספר פעמים על קטעי-כביש שאני עובר כל יום, מספר פעמים ביום, ופשוט הבדלים של שמיים וארץ.
    בנוסף להבדל המוחשי בתחושת ההגה (שהוא מושג דיי כוללני) אפשר לשים את האצבע על דברים ספציפיים ולומר שהאוטו פשוט פונה יותר טוב (מגיב יותר טוב להפניה ראשונית של ההגה), יותר מדוייק בפניה, "בולע" שיבושים בכביש בצורה טובה יותר ופשוט מרגיש טוב יותר.
    עקרונית, בכלל לא חשבתי שארגיש שינוי כלשהוא לאחר החלפת התושבות הללו... אך כמו בהרבה דברים אחרים, הבלאי הוא מאוד הדרגתי וקשה לנהג לשים לב להבדלים לאורך זמן.

    חג שמח וכשר לכולם !

    איציק
    Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic
    Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic
    Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI
    פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

  10. #9
    חורך אספלט מצוי (> 2500 הודעות) הסימלון של הנסיך.
    תאריך הצטרפות
    ינואר 2003
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    3,382

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

    אחלה תמונות והסבר.
    אני מרשה לעצמי לנחש - הזרוע נכנסת לתושבת שלה בכוח ידני בלבד, בלי פרס או משהו בסגנון? [ולכן הבורג?]
    אצלי באוטו הרעיון דומה למדי, אלא שהחלפה של התושבת מחייבת פרס [ופירוק של המשולש] -
    אשמח אם תתקן אותי במידה ואני טועה
    ובכל מקרה, עבודה יפה.


    רון.

    oo==00==00
    למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

  11. #10
    פורומניאק הסימלון של dorki
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2006
    הודעות
    7,041

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

    איציק - יפה מאוד !

    ושתי שאלות:
    1. האם ישנה משמעות למידת הסגירה של אום הבוקסה? עושה רושם שיש לזה השפעה על כיוון הגלגלים.
    2. איזה כלי עבודה נידרשו? (מידות המפתחות הפתוחים).

    חג שמח !

  12. #11
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,946

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

    ציטוט הנסיך. כתב: הצג הודעה
    אני מרשה לעצמי לנחש - הזרוע נכנסת לתושבת שלה בכוח ידני בלבד, בלי פרס או משהו בסגנון? [ולכן הבורג?]
    קלעת בול. אין צורך בשום כלי מיוחד ובטח שלא פרס.

    שתי שאלות:
    1. האם ישנה משמעות למידת הסגירה של אום הבוקסה? עושה רושם שיש לזה השפעה על כיוון הגלגלים.
    2. איזה כלי עבודה נידרשו? (מידות המפתחות הפתוחים).
    1. את האום אתה צריך לסגור היטב וחזק, אין שם עניין של כיוון. האום מהדק בצורה מוחלטת את המשולש לבוקסה.
    2. צריך בוקסה (סגורה) 19 מ"מ ועוד מפתח רינג 22 מ"מ. לבוקסה הסגורה חייב שיהיה מאריך קטן (לצורך הגעה לבורג הפנימי\עליון) וידית ארוכה (לצורך מומנט). המפתח רינג 22 מ"מ משמש לפתיחה וסגירה של האום המהדק בין המשולש לבוקסה.
    3. (את זה אני מוסיף) אחרי שביצעתי נסיעת מבחן ראשונית עשיתי לאחר מכן בדיקה וכיוון של ה TOE מחדש מאחר ורציתי להיות בטוח שמקביליות הגלגלים נשמרה.

    באופן עקרוני קיים כיוון CASTER וניתן להזיז את התושבת בסביבות 1/2 סנטימטר (פלוס-מינוס) "קדימה" או "אחורה". מניסיון זה כמעט וחסר משמעות מבחינת שינוי בזווית עצמה של ה CASTER - אבל ממה שזכור לי בפעם הקודמת זה עשה שינוי לטובה בתחשות ההגה.
    לאחר ההחלפה של הבוקסות הללו עושה רושם שלמרות שאתה מכוון את ה CASTER כביכול ל"מינימום" (אתה אמור לקבל הגה קל יותר ופחות מתקשר) ההגה מרגיש הרבה יותר מחובר לכביש והרבה יותר "מהיר" בתגובותיו ביחס למצב קודם לכן.

    איציק
    Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic
    Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic
    Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI
    פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

  13. #12
    לא אחראי פה הסימלון של Tzvika-Pick
    תאריך הצטרפות
    יולי 2004
    מיקום
    90 קמ"ש, בנתיב הימני
    הודעות
    17,263

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

    מעניין מאוד!

    תודה רבה על הפרויקט המצולם.


  14. #13
    Adminiac הסימלון של danniel
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2002
    מיקום
    גליל מערבי
    הודעות
    17,177

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

    תוספת קטנה:
    רצוי ומומלץ לבצע את החיזוק הסופי של האום מרכזית, שמחזיקה את המשולש, כאשר הרכב על הריצפה (תחת המשקל העצמי שלו) ולא על מגבה/ליפט, כדי לא ליצור עומס מיותר על הגומי של התושבת.

    כמדומני, נקודה זו מוסברת בספר העבודה של הרכב - service manual.

    איציק, אחלה תמונות, מאוד אכותיות!

  15. #14
    אחראי ראשי הסימלון של איציק נ.
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    פסגות אפק
    הודעות
    13,946

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

    ציטוט danniel כתב: הצג הודעה
    תוספת קטנה:
    רצוי ומומלץ לבצע את החיזוק הסופי של האום מרכזית, שמחזיקה את המשולש, כאשר הרכב על הריצפה (תחת המשקל העצמי שלו) ולא על מגבה/ליפט, כדי לא ליצור עומס מיותר על הגומי של התושבת.
    צודק בהחלט. כמדומני הזכרתי את העניין הזה (בשירשורים ישנים) וזהו למעשה כלל אצבע בחיזוק\הידוק של בוקסות; את החיזוק\הידוק הסופי מומלץ לבצע כשהרכב במצב סטטי על ארבעת גלגליו (וזה כמובן מה שעשיתי).

    כמדומני, נקודה זו מוסברת בספר העבודה של הרכב - service manual.
    צודק, ראה קובץ מצורף.

    איציק, אחלה תמונות, מאוד אכותיות!
    ותודה ל CANON

    איציק
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: transvers.JPG‏ - מספר צפיות: 165 - גודל: 51.9 קילובייט  
    Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic
    Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic
    Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI
    פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4


  16. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  17. #15
    פורומניאק הסימלון של dorki
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2006
    הודעות
    7,041

    בעניין: [פרוייקט מצולם] החלפת בוקסה\תושבת אחורית למשולשים (ג.לאונה\אימפרזה\לגאסי\B4)

    איציק - תודה על התשובה ושוב תודה על הפרויקט.
    חג שמח!


דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. [פרוייקט מצולם]החלפת משאבת מים,תיזמון ב B4
    By zvir in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 28/01/08, 19:27
  2. [פרוייקט מצולם] הח' בולמי זעזועים - לגאסי 2.0 ל'
    By איציק נ. in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 16/01/08, 13:07
  3. פרוייקט (מצולם ומתועד) החלפת מים באונו
    By tisan4us in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 23/07/05, 21:26
  4. [פרוייקט מצולם] הח' גומיה לציריה - לגאסי 2.0 ל'
    By איציק נ. in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 20/11/04, 1:32
  5. תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 04/10/04, 8:39

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •