מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 15

נושא: הגה מרכזי- איך עושים את זה?

  1. #1
    אחראי ראשי הסימלון של bagira
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2004
    מיקום
    half way between the gutters and the stars
    הודעות
    19,901

    הגה מרכזי- איך עושים את זה?

    שלום לכולם,
    חזרתי מתערוכת שיפורים בצרפת (לא נסעתי במיוחד אליה אבל נפלתי עליה די בטעות) ואני חייב לציין שהטרנד החדש באירופה בסצנת שיפורי הרכב היא לזרוק את צמד המושבים הקדמיים ובמקומם לשים מושב אחד במרכז עם לוח שעונים מולו, דוושות וכמובן, הגה.
    טוב, אז הקונספט קצת הזוי ולא מובן, הרבה עבודה להשגת מטרה לא כ"כ ברורה אבל, אבל הרוב די פשוט.
    לוח שעונים בונים מחדש אצל בעל מקצוע. דוושות ומסילה של הכסא מזיזים למרכז אבל איך לעזאזל ממרכזים את ההגה?

    יש למישהוא רעיון?

    מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.
    אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

  2. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  3. #2
    פורמוהוליק הסימלון של גרשון המשפר
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2004
    מיקום
    נווה חמציצים
    הודעות
    4,243

    בעניין: הגה מרכזי- איך עושים את זה?

    בונים מוט הגה בהתאמה אישית. ע"י הוספת צלב (U JOINT) אתה יכול לשנות את כיוון המוט לאן שתרצה.
    הבעיה היחידה היא לדאוג שהמוט לא יהיה בדרכן של סעפות ושאר חלקים שלא ממש ניתן להזיז לכבוד המוט הגה.

    זה משהו שצריך לעשות גם בהסבות למנועים גדולים יותר ובעצם בכל פרוייקט שמחייב להזיז את המוט ההגה לכבוד מנוע\בוסטר\מכלול שמפריע לו בדרך.

    http://www.solidworks.com/pages/prod...ingcolumn2.jpg
    אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

  4. #3
    חורך אספלט מצוי (> 2500 הודעות) הסימלון של הנסיך.
    תאריך הצטרפות
    ינואר 2003
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    3,382

    בעניין: הגה מרכזי- איך עושים את זה?

    למה לא להזיז את התושבות של גלגל ההגה כמו שהן, ובמקום \ גובה שבו המוט מתחבר לקופלונג בדרך כלל - להרכיב תמסורת עם שרשרת, ויחס גלגלש"ים של 1:1.
    על פניו אתה אמור לקבל בדיוק אותו יחס ואתם ביצועים, פחות תחושה שאובדת כשאתה מעביר תנועה דרך השרשרת.
    אופציה אחרת היא תיבת הגה, ואופציה שלישית היא שינוי של הקופלונג - כך שיהיה בעל מספיק מפרקים כדי להעביר את התנועה באופן חלק יחסית.



    רון.

    oo==00==00
    למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

  5. #4
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של אאוץ
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2005
    מיקום
    מאחוריך, מחכה שתעוף לי מהנתיב
    הודעות
    2,463

    בעניין: הגה מרכזי- איך עושים את זה?

    אני תמיד חיבבתי את הרעיון הזה, אבל לא חושב שהייתי זורק כסף על זה.
    בכל אופן, מה עושים עם בורר ההילוכים? הבלם-יד?

    אביחי

  6. #5
    אחראי ראשי הסימלון של bagira
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2004
    מיקום
    half way between the gutters and the stars
    הודעות
    19,901

    בעניין: הגה מרכזי- איך עושים את זה?

    את בלם היד מזיזים 20 ס"מ הצדה, אין בעיה.
    בקשר להילוכים, וואלה לא זכור לי מה קורה שם, בטח עושים את זה רק ב DSG למיניהן.
    מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.
    אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

  7. #6
    משתמש לא נורמאלי הסימלון של ishpuz
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    4,827

    בעניין: הגה מרכזי- איך עושים את זה?

    לשנות מיקום של מוט הגה בלבד ולהעביר את התנועה למנגנון באמצעות שרשרת \ גלגל"ש נשמע לי רעיון איום ונורא מבחינת תחושת ההגה, החופשים במערכת והבטיחות.
    אני לא מבין מה הבעיה להזיז את מנגנון ההגה כולו למרכז הרכב ולבנות זרועות באורכים המתאימים במקום זרועות ההיגוי הרגילות, כך שמה שיהיה זה זרועות היגוי בעלות אסימטריה די רצינית. בטח יש לזה השלכות מבחינת כובד ההיגוי שיהיה שונה בין הצדדים, אבל עדיין זה נראה לי עדיף על פרטצ' של שרשראות.

    בכל מקרה - הפתרון האופטימלי הוא להזמין או לתכנן מנגנון הגה בו המוט מתחבר במרכז. כל מה שצריך לשנות זה את הבית ואולי את המסרק.


  8. #7
    פורומניאק
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2004
    הודעות
    5,570

    בעניין: הגה מרכזי- איך עושים את זה?

    אישפוז, הבעיה היא שיש מנוע באמצע.
    לגבי מסרקי הגה שנועדו לתפעול מהמרכז יש לך כאלה של Sand rails, המוט לא בעיה לייצור.
    שרשרת היא רעיון נוראי, בעיקר אם יש כשל כלשהו בתמסורת.

    והשאלה הסופית - למה לעזאזל לעשות דבר כזה?!

    מוטי

  9. #8
    פורמוהוליק הסימלון של Croc
    תאריך הצטרפות
    יולי 2006
    הודעות
    3,720

    בעניין: הגה מרכזי- איך עושים את זה?

    לא הבנתי מה הפחד משרשרת?
    ממתי שרשרת זה לא אמין?
    אפשר גם לבנות בטולרנסים גבוהים ללא חופשים מורגשים.

    מה עושים עם התעלה/מנהרה שבין המושבים?..............
    let the sun shine, let the glow, let the life flow

  10. #9
    חורך אספלט מצוי (> 2500 הודעות) הסימלון של proxima
    תאריך הצטרפות
    נובמבר 2006
    הודעות
    2,660

    בעניין: הגה מרכזי- איך עושים את זה?

    ציטוט Moti - Miata R כתב: הצג הודעה
    אישפוז, הבעיה היא שיש מנוע באמצע.
    לגבי מסרקי הגה שנועדו לתפעול מהמרכז יש לך כאלה של Sand rails, המוט לא בעיה לייצור.
    שרשרת היא רעיון נוראי, בעיקר אם יש כשל כלשהו בתמסורת.

    והשאלה הסופית - למה לעזאזל לעשות דבר כזה?!

    מוטי
    להגיע לחלוקת משקל ימין-שמאל שווה
    והתפלגות שווה של שדה הראיה .
    תכל'ס ,ביצוע מיותר ויקר למי שאין כסף לקנות מקלארן F1.

    נערך לאחרונה על ידי proxima : 31/03/07 ב- 0:39

  11. #10
    משתמש לא נורמאלי הסימלון של ishpuz
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    4,827

    בעניין: הגה מרכזי- איך עושים את זה?

    ציטוט Moti - Miata R כתב: הצג הודעה
    אישפוז, הבעיה היא שיש מנוע באמצע.
    אם מדובר ברכב עם מנוע אורכי והנעה אחורית אז כן, יש מנוע (וגיר) באמצע. אבל ברוב המכוניות בהן המנוע רוחבי יש מספיק מקום להעביר את מנגנון ההגה לאמצע. מקסימום צריך להזיז את הצינורות של רדיאטור החימום.
    וכן, גם לדעתי זה רעיון דפוק מיסודו. מה הקטע של לשבת באמצע? אי אפשר להשעין את היד על החלון!

  12. #11
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של roei
    תאריך הצטרפות
    פברואר 2003
    הודעות
    1,281

    בעניין: הגה מרכזי- איך עושים את זה?

    תוסיפו יכולת שיווק לכל השווקים-אין בעיה של היגוי ימני שמאלי

  13. #12
    בעל מקצוע מומחה
    תאריך הצטרפות
    יולי 2006
    הודעות
    2,310

    בעניין: הגה מרכזי- איך עושים את זה?

    לחברים
    מה בנוגע לבטיחות ,ריחוק מדופן המרכב החיצוני, ישפר ולו במעט את הבטיחות הפאסיבית של הנהג ברכב מאשר בצמוד לחלון
    הבעיה היא מילוט בשעת שריפה (חלון מילוט בגג)
    לפי דעתי פשוט חלוקת משקל מדוייקת יותר ,כאשר נהג ממוצע שוקל 80 קג ,וקנס בDTM הוא בעשרות קילוגרמים
    ניתן לבצע ברכבים שהמנוע הוא מרכזי או בעל הנעה קדמית ,כאשר אין את גבעת החיזוק במרכז רצפת הרכב
    לגבי כל שאר הרכיבים ניתן להתגבר די בקלות כמו שקודמיי כאן ציינו נכונה
    יגאל


  14. #13
    פורמוהוליק הסימלון של Croc
    תאריך הצטרפות
    יולי 2006
    הודעות
    3,720

    בעניין: הגה מרכזי- איך עושים את זה?

    ציטוט roei כתב: הצג הודעה
    תוסיפו יכולת שיווק לכל השווקים-אין בעיה של היגוי ימני שמאלי


    אבל אתה צודק כמובן
    let the sun shine, let the glow, let the life flow

  15. #14
    אחראי ראשי הסימלון של bagira
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2004
    מיקום
    half way between the gutters and the stars
    הודעות
    19,901

    בעניין: הגה מרכזי- איך עושים את זה?

    לדעתי מרבית המכוניות שראיתי שעשו את זה היו מכוניות של סדנאות שיפוץ/שיפור/מערכות אודיו ופשוט שימשו כמכוניות תצוגת תכלית שלהן.
    לא ממש פרקטי או מעניין רק זועק, "אם את זה הצלחנו לעשות, תאר לעצמך מה נעשה לאוטו שלך".
    מעולם לא ראיתי את זה בעבר ובתערוכה הזאת היו 6 מכוניות שונות כאלה.
    מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.
    אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


  16. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  17. #15
    יוסי פרנקוס הסימלון של יוסי פרנקוס
    תאריך הצטרפות
    יולי 2006
    מיקום
    בעמק
    הודעות
    7,864

    בעניין: הגה מרכזי- איך עושים את זה?

    אני ראיתי לפני כמה חודשים שבדרום אמריקה (צ'ילה) זה מתחיל להכנס די חזק. היו שם דברים מעניינים, כמו פיאט 600 עם היגוי מרכזי, ופולקסווגן גולף שנוהגים בה מהמושב האחורי משום מה. ברור ששם יותר קל לאשר דברים ברישיון, וזו רק פונקציה של כסף. מה שכן, אני לא בטוח שאישרו את השיקוצים האלו.

    השאלה היא אם אפשר לאשר משהו כזה ברשיונות בארץ. אם כן, יש לי כמה רעיונות מעניינים לג'אסטי שלי , שעוד כמה חודשים תהפוך לרכב משני.

    אפשר לשים למשל כורסה באמצע, שתהייה נוחה, עם כל מה שרוצים מסביב, כולל מקומות אחסון לדיסקים, מקום לשים כוסות, מקרר קטן, או אפילו ארון בגדים קטן. אין גבול למה שאפשר לעשות עם עוד טיפה מקום.

    אני לא ממש צריך מושב ליד הנהג, כי אני תמיד נוסע לבד. המושב של הנוסע משמש אצלי כמקום לשים את התיק שלי וזהו.

    נערך לאחרונה על ידי יוסי פרנקוס : 03/04/07 ב- 5:13

נושאים דומים

  1. הגה מתקלף בקליאו ספורט - מה עושים?
    By איירין in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 09/07/06, 12:07
  2. הגה עם ציפוי עור , הציפוי התקלף , מה עושים ??
    By איציק ט in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 23/10/05, 19:53
  3. איך עושים פוליש?
    By Asher_B in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 23/07/05, 16:15
  4. תגובות: 38
    הודעה אחרונה: 03/06/05, 2:00

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •