מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 15

נושא: הדיזלים של ימינו.. דיון

  1. #1
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של RedR
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    1,562
    שלום לפורום ,
    הייתי רוצה להתחיל דיון בנושא " דיזלים " ...

    שמתי לב שהטורבו דיזלים החדשים פשוט סוחבים באופן מפלצתי , זה מתבטא כך שאם אתה משווה טורבו דיזל רגיל 1.9 וכל משפחתית 1.6 חדשה הדיזל יעשה עליות יותר טוב בכל מצב ובכל משקל ...
    גם שמתי לב שטורבו דיזלים חדשים נושמים מצויין ואם גם הטורבו נדלק בטורים נמוכים אתה יכול לייצר תאוצה מפלצתית ...

    האם הדיזל עתיד לירוש את עולם הרכב ?

    איך האיביזה 130 כ"ס דיזל ?

    האם יש מכוניות ספורט ( מבחינת שלדה ) שבאות עם דיזל ?


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Boxer
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    בחגבי הסלע
    הודעות
    1,023
    שים לב - אתה לא רואה היום שום "דיזל" רגיל.

    כולם TDI, DCI, HDI, JTD וכו'.

    קח מנוע דיזל רגיל, שים לו הזרקה ישירה, טורבו, מסילה משותפת ותתפעל מהכח.

    עכשיו - קח מנוע בנזין רגיל, שים לו טורבו, ותגיד לדיזל שלום...


    מנסיון טרי עם דיזל מודרני (סניק) אני יכול לומר שהיתרון הגדול של הדיזל הוא לא הכח בסל"ד נמוך - את זה תקבל בכל מנוע בנזין מוגדש בלחץ נמוך - אלא החסכון בדלק. אולי כשייבאו את טכנולוגיית ההזרקג הישירה והמסילה המשותפת לבנזין (ואולי גם מנוע עם יחס דחיסה משתנה) הבנזין יהיה חסכוני כמו דיזל, ואז באמת אפשר יהיה לשכוח מהדיזל.

    בקיצור - חיסכון ו"סחיבה" בסל"ד נמוך - דיזל.
    הנאה, תאוצה משכרת, נסיעה נעימה יותר וצליל חלומי - רק בבנזין
    היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / במכונית רגילה.

  5. #3
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    ציטוט RedR כתב:
    האם יש מכוניות ספורט ( מבחינת שלדה ) שבאות עם דיזל ?
    330D E46

  6. #4
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ג'רמי
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    E'hoven
    הודעות
    2,038
    מנועי טורבו דיזל מודרניים עם מסילה משותפת גם שקטים ונעימים בנוסף להיותם גמישים באופן יוצא דופן.
    לנהגים רגילים, דהיינו לא-ספורטיבים, סביר להניח שהדיזל עדיף ברוב התנאים הימויומיים.

    נהגתי על פאסאט אוטומטית שמצויידת במנוע ה 130PD, והתרשמתי מאוד לטובה.
    אני מניח שאותו מנוע באיביזה עם גיר ידני יהיה ממש פגז, כל עוד אפשר להתגבר על המחסום הפסיכולוגי של קו אדום ב 4500 סל"ד (או כמה שזה לא יהיה) ויחסי העברה ארוכים יותר בהתאם.
    It's only a sport if you use a ball
    It's a real sport if you use two

  7. #5
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של z-man
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    441
    הסיבה לכך פשוטה, פוטנציאל הניצולת של מנוע הדיזל רחוק מאד מממיצוי, בעוד מנועי הבנזין הגיעו לקצה יכולת הפיתוח שלהם.
    לכן כיום רוב היצרנים משקיעים את המירב בפיתוח מנועי הדיזל שלהם.
    תוצאת הבערה של הדיזל יותר נקיה ואריכות חיי המכללים טובה יותר.

    אפילו באלפא, אחד המנועים הטובים ביותר הוא ה-JTD.

  8. #6
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Shays
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    1,172
    ציטוט RedR כתב:
    שלום לפורום ,




    איך האיביזה 130 כ"ס דיזל ?
    יצא לי לנהוג באיביזה טורבו דיזל לפני כשבועיים, כבר בשיחרור הקלאץ ולחיצה על המצערת מרגישים בעיטה חזקה והחיוך נמרח על הפרצןף אך למרבה הצער החיוך נמחק שמגיעים ל4000 סל"ד ששם המנוע רומז לך בעדינות שזהו מספיק תעביר הילוך

    שי

  9. #7
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של yaron_z
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    מייצר קוליסים
    הודעות
    1,854
    ציטוט RedR כתב:
    שלום לפורום ,
    הייתי רוצה להתחיל דיון בנושא " דיזלים " ...

    שמתי לב שהטורבו דיזלים החדשים פשוט סוחבים באופן מפלצתי , זה מתבטא כך שאם אתה משווה טורבו דיזל רגיל 1.9 וכל משפחתית 1.6 חדשה הדיזל יעשה עליות יותר טוב בכל מצב ובכל משקל ...
    גם שמתי לב שטורבו דיזלים חדשים נושמים מצויין ואם גם הטורבו נדלק בטורים נמוכים אתה יכול לייצר תאוצה מפלצתית ...

    האם הדיזל עתיד לירוש את עולם הרכב ?

    איך האיביזה 130 כ"ס דיזל ?

    האם יש מכוניות ספורט ( מבחינת שלדה ) שבאות עם דיזל ?
    תתאר לעצמך איך אותה טכנולוגיה הייתה מתלבשת על מנוע בנזין 1900 שכזה.... מממ.... הספקים שמתחילים ב3...
    _\"""""""/_
    0|||||||0]
    |_|-+-|_|

  10. #8
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Meishar84
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    1,401
    ציטוט Boxer כתב:
    הנאה, תאוצה משכרת, נסיעה נעימה יותר וצליל חלומי - רק בבנזין
    צליל חלומי ?????
    יש בנזין שהצליל שלהם יותר נורא מדיזל

  11. #9
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של RedR
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    1,562
    אבל לא שמעתי אף פעם דיזל עם אגזוז פתוח , איך זה באמת ?

    הכיף האמיתי של דיזל זה הקג"מים העצומים שמצמידים אותך לכיסא... אתה מקבל מ - 2.0 דיזל קג"מ שאתה מקבל מ - 3.0 בנזין .

  12. #10
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Meishar84
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    1,401
    בואו נשווה את אותם מנועים מבחינת גודל, הגדשה , מצננים וכל השאר

    עכשיו ניקח את הנפח 1.9 (לא מוגדש)
    בנזין לפחות 120 כ"ס
    דיזל אין מצב מעל 80

    האמת זה השוואה מפגרת
    אבל הדיזל מול בנזין ב1 על 1 בלי שיפורים ותוספות הבנזין לוקח בגדול
    1.9 טורבו דיזל מפיק בסביבות ה110 כ"ס נגיד
    2 ליטר בנזין לא טורבו 150 כ"ס מוציא (147) ובכעוד שמודגש מוציא 265 (STI)


    תחשבו על זה

  13. #11
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    610
    ציטוט z-man כתב:
    אפילו באלפא, אחד המנועים הטובים ביותר הוא ה-JTD.
    מממ... מעניין לשמוע אלפא דיזלית שכזו - היה לך העונג z-man ?
    נדמה לי שהJTD זה מנועים של פיאט - אלפא "טיפלו" בהם באיזשהי צורה ?

  14. #12
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של Boxer
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    בחגבי הסלע
    הודעות
    1,023
    יצא לי לשמוע כל מיני אלפות דיזל.

    זה ממש מבאס לראות אלפא 156 עם ספוילרים מתקרבת ולשמוע.... דיזל
    נכון שיש להם מומנט מפלצתי (מנוע 2.4 JTD) אבל הצליל ממש לא משהו.

    אחד הדברים שממש לא הצלחתי להתרגל אליהם בספרד זה לראות אלפא 145 מתקרבת במהירות, ועוד לפני שהיא חולפת על פני להבין... זה לא בוקסר עם צליל עמוק ומגרה, אלא TD חסכוני עם צליל מבאס.

    ולידיעתכם - דיזל עם אגזוז פתוח נשמע כמו... דיזל .


    ומי אמר שניצול הדלק במנוע בנזין הגיע למיצוי?
    דיזל חסכוני ממנוע בנזין ב- 20% בערך. נכון?
    עכשיו שימו למנוע הבנזין הזרקה ישירה. חסכתם 10%. נכון?
    כמה חוסך "וולווטרוניק" של BMW? עוד 10%, לא?
    ועכשיו שימו למנוע הבנזין כל מיני טריקים של מדע בדיוני שעדיין אין בשוק (אבל יהיו בקרוב) - יחס דחיסה משתנה, "מסילה משותפת" לבנזין ועוד... חסכתם עוד 10%? יופי. יש לכם מנוע בנזין יותר חסכוני מדיזל.
    כמובן שגם הטכנולוגיה של הדיזל תשתפר בתקופה הזו (מעניין יהיה לראות את זה).

    הבעיה הגדולה, לדעתי, היא שעלות יצור של בנזין יותר יקרה מעלות יצור של סולר, מה שנותן 20% פער במחירים (באירופה) לטובת הסולר. מעניין אם אפשר יהיה להתגבר גם על זה.
    היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / במכונית רגילה.

  15. #13
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198
    אין כל ספק שבנזין יעלה בכל השוואה ישירה (כלומר נתונים טכניים זהים) על כל מנוע דיזל , כי פשוט ניצולת האנרגיה של בנזין גבוהה מדיזל , וזה זהה למצב בו תשימו מנוע מתנול מול מנוע בנזין למשל.

    יתרון הדיזל הוא במומנט שהוא מייצר (כתוצאה מחלקים פנימיים כבדים יותר ,ולא דווקא בגלל שזה דיזל) , ובחסכון שלו. אישית אני הייתי משדך לתיבה אוטומטית ,או עדיף רציפה -רק מנוע דיזל. המומנט שלו מסייע להתגבר על הפסדי המומנט באוט'.

    לגיר ידני ,ריגושים ,צלילים , משיכה תגובה וכו' - אין תחליף לבנזין (לפחות לא במציאות של ימינו).

    כל זה לא מונע מהדיזלים בימינו להיות הגיוניים לחלוטין ,מהנים אפילו , וכבר לא אותם טרקטורים רועשים של לפני 10 שנים. אם לא נסיעה ספורטיבית בראש מעיינכם אלא חסכון -דיזל.
    לספורט -בנזין. וזה לא ישתנה.

  16. #14
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של .tommy g
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    מיקום
    בכפר.
    הודעות
    1,591
    אני פשוט לא יכול לסבול יותר צליל של דיזל,
    אבל דווקא בדיזלים של מרצדס (לרוב מוניות) הצליל של הדיזל יותר רך ויותר דומה לזה של הבנזין. מפני שאני לא נוהג, רק הצליל גורם לי לשנוא אותו.
    אם יעבדו על הצליל, אני בכיף ארכוש לי בעתיד רכב עם מנוע דיזל.

    אבל בינתיים יש לי כמה דיזלים...(ג'ינסים )
    172


  17. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  18. #15
    פורמוהוליק הסימלון של Liviur
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    מיקום
    Herzliya, Israel, Israel
    הודעות
    3,772
    א. אי אפשר לנצל את אותו מנוע לבנזין בגלל הענין שבדיזל אין פלגים ודיסטריבוטור
    אגן השמן שונה לגמרי ( בגלל העובדה שדיזל שומני יותר )
    ולידע כללי .....דיזל זה דלק יותר יעיל בהרבה......
    וההבדל בחכסכון כולל הטורבו אם תשווה שניה את צריכת הדלק של מנוע בנזין מוגדש וטורבו מוגדש תראה שפחות דלק מנוצל בדיזל.
    דבר שני..... כמות הדיזל הנמוכה שנצרכת היא בעקבות העובדה שבדיזל נוצרת יותר אנרגיה בשריפה ( ויחס דחיסה גבוהה יותר שיפוצץ כל דלק בנזין גלשהוא באם יוזרק ישירות כמו דלק רגיל ).
    ואם מתבוננים במחירים לעומת חיסכון בדלק ( לדוגמא 1.9 טורבו דיזל שעושה 1- 17 בערך לעומת 1.6 בנזין שעושה באופטימיות 1-12 ) ומשווים את מחיר הדלק........ תראו שגם זו לא הבעייה.... בכלליות דיזלים הם בהחלט המנוע של העתיד שסובל כרגע ממנועים כבדים
    ומתחממים מאד ולא רציפים בפעולתם כמו בנזין

    ברצינות
    אנשים שפכו פה שטויות בקצב לא נורמלי
    וסתם לאשר את זה אני אתן את מה שמישהוא מהאתר נתן לי וזה לינק
    www.howstuffworks.com
    ותבדקו שם את הכתבה על מנועי דיזל
    If living is for learning
    Then dying is forgetting

נושאים דומים

  1. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 04/06/06, 16:17
  2. דיון - 306GTI!
    By a®iel in forum רכב כללי
    תגובות: 39
    הודעה אחרונה: 18/08/03, 21:06
  3. דיון עם אודיופילים
    By EyalR in forum פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 27/11/02, 19:49

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •