Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מגאן סניק - חוות דעת


Boxer
שימו לב! השרשור הזה בן 7835 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמו שהבטחתי - הסיפור המלא.

 

המכונית שהובטחה לנו (פג'ו 307, כאמור) שודרגה למגאן סניק dCi חדשה (80 כ"ס?) עם 2724 ק"מ על השעון.

המכונית הוחזרה 17 יום ו- 3433 ק"מ לאחר מכן.

 

כבישי הנהיגה - כבישים עירוניים, כבישים מהירים, דרכים מישוריות, דרכים עקלקלות, דרכים משובשות, כבישים הרריים (הפירנאים הקטלונים) ודרכי מע"ץ (דרכים ממש ממש משובשות).

 

ישיבה, מרווח ונוחות -

שיכוך טוב ומרכב יציב יוצרים מכונית נוחה ונעימה לנסיעה בכל הדרכים (חוץ מדרכי מע"ץ) הבעיה מתחילה בסיבובי כבישים הרריים - שם זוית הגלגול מסייעת לתחושת ספינה מיטלטלת על מתליה, ויוצרת תחושת בחילה קלה עד מתונה אצל הנוסעים, המלווה ברעש חרישי של מלמולי תפילה מצד אותם נוסעים.

 

כמו זויות גלגול, יש גם זויות צלילה ונסיקה משמעותיות ביותר, ובלימה חזקה עלולה להיות מפחידה גם כאשר היא לא מתקרבת למגבלות.

 

ה- ABS לא נכנס לפעולה אף לא פעם אחת למרות מספר בלימות חזקות - מה שמעיד על מגבלות הבלימה (הרחוקות ממה שהייתי מוכן לנסות) יותר מאשר על מערכת ה- ABS.

 

אין מה לומר על המרווח, פרט לכך שהוא גדול, ולכך שתאי האיחסון (מתחת למושבים, מתחת לריצפה...) חביבים ושימושיים.

אגב, בודקי המכס בספרד מכירים היטב את הסניק, וחיפשו ישר בתאי הריצפה. ראו הוזהרתם.

 

זו, אגב, הפעם הראשונה שההגה האופקי של רנו מפריע לי. הוא היה הדבר היחיד שמנע ממני להגיע לתנוחת נהיגה מושלמת (כאילו שצריך את זה בסניק...)

 

רעש -

ברוך השם - יש!

המנוע ממש חלש ולא נעים עד 2000 סל"ד, וגם משם וצפונה אי אפשר לשכוח כי הוא אחד מצאצאיו הרבים של רודולף.

עם זאת, למרות הרעש הלא נעים - הוא לא חזק, ומאפשר נסיעה נינוחה ורגועה בין 2000 ל- 3000 סל"ד במידת שקט טובה.

 

לא בדקתי את הנתונים הרשומים, אבל לפי הרגשתי, רצועת הכח נמצאת בערך מ- 2250 סל"ד עד 4000 סל"ד, שם המנוע מרעיד את כל המכונית, וממש לא נעים להמשיך ולבדוק מה שלום מנתק ההצתה (שכנראה אין.... זה דיזל.)

 

רעש בולמים, מתלים, צמיגים ורוח - אין. ואם יש הוא נמוך בהרבה מרעש המנוע, כך שזה לא משנה.

 

נסיעה -

זו פעם ראשונה שאני נוהג בדיזל, כך שלאור ההצהרות הרבות על מנועי הדיזל החדשים והחזים הופתעתי לרעה מהתאוצה.

עם זאת, ההאצה נעימה, ולמנוע מספיק כח לשמור על מהירות גם בתנאים הרריים (למרות שלהאיץ בעליה - קשה לו).

וחוץ מזה - 80 כ"ס על משקל של סניק - נראה לכם שהוא יאיץ טוב?!

 

סה"כ הייתי מרוצה מהתאוצה, ופעמים רבות השארתי מאחורי מכונית קטנות וקלילות בהרבה. אני מייחס את זה בעיקר לכפתור ניתוק בקרת הרחמים, ופחות לביצועים, כי במכונית לא שכורה לא הייתי עושה את זה.

 

אחיזה -

קשה לנהוג בכבישים מתפתלים. זוית הגלגול והעדר תמיכה צידית מספקת דורשים מהנהג מאמצים לא מבוטלים להישאר מכסאו, וזאת בנוסף לאומץ הנדרש כדי להיכנס במודע לזויות גלגול כאלה בכבישים לא מוכרים.

 

בכבישים מהירים המכונית משייטת בקלילות ב- 3000 סל"ד (135 קמ"ש) בלי להתאמץ ובלי להרעיש יותר מדי. מי שמעוניין לשמוע גרגור דיזל קולני יותר מוזמן ללחוץ על הדוושה ולנסוע ב- 150 קמ"ש רגועים ומעלה.

ב- 175 האוטו מאד מתאמץ, וב- 180 (4000 סל"ד) האוטו נכנס לויברציות. לא מומלץ.

כמה סוגרת - אין לי מושג - לא ניסיתי להרוג אותה (ואותנו) בויברציות.

 

החסרון היחיד בכבישים מהירים (חוץ ממהירות מקסימלית מוגבלת) הוא העובדה, שהפרופיל הגבוה של הסניק גורם לרגישות לרוחות צד.

הרגישות כ"כ חזקה עד שבסיום עקיפת משאית במהירות סבירה (135 קמ"ש), כשהסניק יוצאת ממערבולות האויר של המשאית - היא פשוט נשאבת ימינה - לכיוון המשאית - יש צורך להיות מוכן ולקזז בהתאם ובמהירות.

 

סיכום

יופי של אוטו, למי שמוכן לוותר על הנאה מנהיגה בכבישים מפותלים.

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החסרון היחיד בכבישים מהירים (חוץ ממהירות מקסימלית מוגבלת) הוא העובדה, שהפרופיל הגבוה של הסניק גורם לרגישות לרוחות צד.

הרגישות כ"כ חזקה עד שבסיום עקיפת משאית במהירות סבירה (135 קמ"ש), כשהסניק יוצאת ממערבולות האויר של המשאית - היא פשוט נשאבת ימינה - לכיוון המשאית - יש צורך להיות מוכן ולקזז בהתאם ובמהירות.

 

אתה חושב שזה משהו שיתפוס נהג ממוצע לא מוכן ויהווה סכנה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי פעם/פעמיים אתה מתרגל לזה (למרות שזה ממשיך להפריע)

 

אם תיכנס בפעם הראשונה לאוטו, תיסע 160 ותעקוף משאית - זה עלול להיות מסוכן.

אבל - נהג שנוסע 160 בפעם הראשונה שהוא באוטו הוא בכל מקרה נהג מסוכן.

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנה שעברהEUROPCAR סיפקה לנו סניק 1.6 ידני , אחרי שביקשנו משפחתית גדולה עם מנוע 2.0.

 

אחרי האכזבה הראשונית והציפיות הנמוכות , הופתענו לטובה!

 

הסניק סחבה יפה מאד , גם בהאצה , שם מדדתי בסביבות 11 שניות.

 

לא היה נעים לנהוג איתה מהר מציריך למילאנו , למרות שמפאת כבוד לשוויצרים והאיטלקים , 170 היתה המהירות השולטת. שקט בתא הנוסעים , בחלום!

 

מבחינת נוחות נסיעה , כל הסופרלטיבים.

 

התנהגות בכבישים מפותלים מאד - זוויות גלגול - המון , אך הסה"כ שוב מפתיע , היה מהנה! מזכיר לי באיזושהי צורה את הקליאו 95 1.4 של חברה שלי..

 

בסופו של דבר נפרדנו ממנה לאחר 4 ימים אחרי שהסתבר שהצוות היקר של יורופקאר שגה , וקיבלנו S60 במקומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7835 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...