דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 22

נושא: מה עדיף הנעה אחורית או קדמית

  1. #1
    נהג חדש (> 40 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    110
    שלום לכולם

    היום הראיתי לאבא שלי את הסרט על הפרארי וממש אהבתי אותו
    ואז אבא שלי בא אלי ביציע חרא של דבר זה כל שניה הם מחליקות
    אמרתי לו שזה אומנות בהחלקות וזה מכוון ואז הייתה לי שיחה איתו על מה עדיף הנעה אחורית מול קדמית והוא טוען שקדמית יותר טובה אני אמרתי שאחורית וגם יותר מהנה לנהוג באחורי

    אז ככה שאלתי אליכם היא מה היתרון והחסרון של אחורי מול קדמי

    ועל מה הייתם ממליצים לנהוג

    עמית

    נולדתי עם הגה!

  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    נהג חדש (> 40 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    מיקום
    נס ציונה
    הודעות
    138
    הנעה קדמית לרוב תגרום לתת היגויי ביציאה מפניות, כיוון שעל הצמיגים הקדמיים מופעל כוח גם לשינויי זווית הרכב וגם לתאוצה, כך תוכל לצאת מהסיבוב במהירות נמוכה יחסית

    הנעה אחורית תתן פשרה בין ארבעת הצמיגים, האחוריים מאיצים והקדמיים משנים כיוון.
    אך נדרשת מיומנות כדי לא לגרום להיגויי יתר והחלקות זנב ללא שליטה, לשם כך הוספו מערכות בקרת האחיזה (שהורסות את כל הכיף!)
    עם הנעה אחורית תוכל לצאת מהסיבוב במהירות הגבוהה ביותר שניתן ביחס לאחרות.

    הנעה 4X4 תניב תוצאה בין שני המקרים, לרוב תהייה סחיפה של כל ארבעת הצמיגים אך הרכב יזרק מהסיבוב במהירות בינונית, אך לא נמוכה כמו הנעה קדמית.

    היה פרק על הנושא ב TOP-GEAR

  5. #3
    נהג חדש (> 40 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    110
    תודה רבה על ההסבר

    בעתיד הקרוב שיצה לי אני יעשה סיבוב לראות את ההבדלים

    עד היום יש לי ניסיון רק על הנעה קדמית ושיהיה לי קצת זמן פנוי אני יתחיל לעבוד על החלק המהנה בנהיגה
    היום אני נהנה אבל מגביל את עצמי בגלל שאני עדין נהג חדש וחבל לערוס לאבא את הרכב היקר שלו

    אני מתכוון לעבור קורסים לשיפור הנהיגה שלי ואחרי זה לרכוש רכב משלי ואולי יצא ואני יוכל להגיע לקטגורית ה205 של הראלי ועם לא אז נשפר קצת רכב לצרכים שלי ונהנה ממנו

    תודה עמית
    נולדתי עם הגה!

  6. #4
    מנהל הפורום הסימלון של שלומי
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    4,322
    עדיף למה ?
    לכיף ? הנעה אחורית אמורה לספק יותר כיף כי, כמו שכבר רשמו לך, יש הפרדה בין הגלגלים המניעים לאלה המכוונים
    לבטיחות ? הנעה קדמית בטוח יותר כי היא מתאימה לאינסקטים שלנו, כלומר , בלחיצה על הגז בסיבוב בדרך כלל ייוצר תת היגוי שעזיבת גז (מה שהאינסטינקט יורה לעשות) תתקן אותו.
    כעיקרון, הנעה אחורית היא ההנעה הטהורה, קדמית היא מעין פשרה של בטיחות, חסכון ומודרניזציה.

    ועוד משהו קטן לכל המתלהמים שהגיבו פה, אם משהו לא נראה לכם בשאלה של מישהו, או בת'רד של מישהו, לא יעזור הרבה אם תכתבו בהמשך כמה שהשאלה שטותית והשואל מפגר, לתרום זה לא יתרום, להיפך.

  7. #5
    הוגה יתר על המידה הסימלון של sronis
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    טאלין
    הודעות
    21,644
    ציטוט עמית1984 כתב:
    שלום לכולם

    היום הראיתי לאבא שלי את הסרט על הפרארי וממש אהבתי אותו
    ואז אבא שלי בא אלי ביציע חרא של דבר זה כל שניה הם מחליקות
    אמרתי לו שזה אומנות בהחלקות וזה מכוון ואז הייתה לי שיחה איתו על מה עדיף הנעה אחורית מול קדמית והוא טוען שקדמית יותר טובה אני אמרתי שאחורית וגם יותר מהנה לנהוג באחורי

    אז ככה שאלתי אליכם היא מה היתרון והחסרון של אחורי מול קדמי

    ועל מה הייתם ממליצים לנהוג

    עמית
    השאלה היא - למה אבא שלך אמר שקדמית יותר טובה?

    השורה התחתונה היא - באחורית ניתן לעשות דברים שבקדמית לא ניתן. יש לה יתרונות רבים בגלל ההפרדה בין הגלגלים המניעים למסובבים.

    יש לי איפה שהוא סרטון קצרצר של ב.מ.וו מחליקה על כביש עפר צר בסחיפת כוח מטורפת. אני אחפש את זה ואם הוא יגיד על זה ש"זה חרא כי היא כל הזמן מחליקה" אז הוא מקרה אבוד (-:

    רוני
    BMW 325i E46
    שלום, רוכב.
    נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  8. #6
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של RedR
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    1,562
    ושימו לב שרוב המכוניות הספורט החדשות מצויידות ב - AWD שמחלק את הכוח על פי דרישה 60-40 וכו'...

    הרי זה לדעתי דרך העתיד ... עם AWD אתה באמת מנצל את שתי העולמות.

    אני לא מתכוון ל - AWD של סובארו אלא בכלל להנעה לכל ארבעת הגלגלים עם יחס משתנה .

  9. #7
    חדש בפורום (< 41 הודעות) הסימלון של DTTD
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    הודעות
    29
    ציטוט עמית1984 כתב:
    שלום לכולם

    היום הראיתי לאבא שלי את הסרט על הפרארי וממש אהבתי אותו
    ואז אבא שלי בא אלי ביציע חרא של דבר זה כל שניה הם מחליקות
    אמרתי לו שזה אומנות בהחלקות וזה מכוון ואז הייתה לי שיחה איתו על מה עדיף הנעה אחורית מול קדמית והוא טוען שקדמית יותר טובה אני אמרתי שאחורית וגם יותר מהנה לנהוג באחורי

    אז ככה שאלתי אליכם היא מה היתרון והחסרון של אחורי מול קדמי

    ועל מה הייתם ממליצים לנהוג

    עמית
    וגם תגיד לאבא, שבמהירות הזאת, שבה פרארי מחליקה... אוטו עם הנעה קדמית כבר לא הייתה על הכביש...
    מהיריות שונות לגמרה.

  10. #8
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של HeadSpiN
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    962
    ציטוט RedR כתב:
    ושימו לב שרוב המכוניות הספורט החדשות מצויידות ב - AWD שמחלק את הכוח על פי דרישה 60-40 וכו'...

    הרי זה לדעתי דרך העתיד ... עם AWD אתה באמת מנצל את שתי העולמות.

    אני לא מתכוון ל - AWD של סובארו אלא בכלל להנעה לכל ארבעת הגלגלים עם יחס משתנה .
    זה ממש לא נכון הטכנולוגיה התקדמה זה נכון אבל להגיד שרוב המכוניות הספורט החדשות מצויידות ב 4X4 זה לא נכון.
    כך למשל את פוסמן שהוריד את ה 4X4 ל RWD ואת ה M3 ,SRT-10 VIPER,ויש עוד המון בגדול מכונית ספורט שמכבדת את עצמה היא הנעה אחורית כי באמת אין יותר הנאה מזה.

  11. #9
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    26
    הנעה אחורית בעיקרון עדיפה על הנעה קדמית,
    אבל החסרון הגדול שלה שללא אמצעים אלק' לעזרתה היא יכולה להיות טריקית במצבים קיצוניים בטח שעל כביש רטוב.
    בבטיחות הנעה כפולה היא התצורה המועדפת, שכן היא מאפשרת העברת כח (גם בהאצה, בגז קבוע ובבלימה) לארבעת הגלגלים, משאירה את ההיגוי נייטרלי ומאפשרת לא מעט FUN.
    יכול להיות שלמסלול לנהג המאוד מקצועי עדיף הנעה אחורית (פחות משקל אבל לרוב הנהגים ובטח שעל כביש רגיל הנעה כפולה היא הפתרון המוצלח.
    יותר ויותר יצרנים עוברים להשתמש בהנעה כפולה (טכנולוגיה שהתפתחה בעיקר בשנות ה80 עם הקאווטרו):
    פורשה,
    למבורגיני (המורצ'ילגו),
    יגואר,
    וולוו,
    פולקסווגן,
    מרצדס (תמיע בS-CLASS מערכת חדשה לגמרי)
    וכמובן סובארו ואודי.

  12. #10
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    ציטוט אודיGT כתב:
    מרצדס (תמיע בS-CLASS מערכת חדשה לגמרי)
    רק תיקון קטן...

    המערכת שבS קלאס אולי חדשה בקטגוריה הזאת אצל מרצדס, אבל היא קיימת זה מכבר בE-קלאס.

  13. #11
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של HeadSpiN
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    962
    ציטוט רועי צוקרמן כתב:
    ציטוט אודיGT כתב:
    מרצדס (תמיע בS-CLASS מערכת חדשה לגמרי)
    רק תיקון קטן...

    המערכת שבS קלאס אולי חדשה בקטגוריה הזאת אצל מרצדס, אבל היא קיימת זה מכבר בE-קלאס.
    אכן.

  14. #12
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ג'רמי
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    E'hoven
    הודעות
    2,038
    ציטוט RedR כתב:
    ושימו לב שרוב המכוניות הספורט החדשות מצויידות ב - AWD שמחלק את הכוח על פי דרישה 60-40 וכו'...

    הרי זה לדעתי דרך העתיד ... עם AWD אתה באמת מנצל את שתי העולמות.

    אני לא מתכוון ל - AWD של סובארו אלא בכלל להנעה לכל ארבעת הגלגלים עם יחס משתנה .
    הנהג הממוצע אכן יוכל להיות מהיר יותר על כביש מפותל במכונית עם הנעה כפולה לא קבועה, מכיוון שברגע שיש אובדן אחיזה בגלגלים הקדמיים, ההנעה עוברת אחורה ומצילה את היום.
    הבעיה היא שנהיגה קרוב למגבלות עם הנעה כזאת אינה מהנה כמו השליטה במה שהאוטו עושה עם הנעה קדמית או אחורית.
    זאת היתה המסקנה שלי אחרי תקיפת כביש מפותל בסיאט לאון 20VT
    It's only a sport if you use a ball
    It's a real sport if you use two

  15. #13
    הוגה יתר על המידה הסימלון של sronis
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    טאלין
    הודעות
    21,644
    בלאון אמנם המערכת אינה מתוחכמת במיוחד - כלומר היא נחשבת מתוחכמת וטכנולוגית אבל בעיקרון היא אינה מהנה אלא יותר מכוונת לבטיחות. הכוח עובר אחורה רק כשיש אובדן אחיזה בקדמיים, לעומת בסובארו, שהמערכת אולי יותר "טיפשה" אבל מאפשרת הרבה יותר משחק - בתאוצה חזקה רוב ההנעה היא מאחור, וכמו שאודי הדגים לי היטב - היא נכנסת לסחיפות כוח בקלות רבה. (לפחות ה-GT)

    רוני
    BMW 325i E46
    שלום, רוכב.
    נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  16. #14
    נהג חדש (> 40 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    110
    אז לפי מה שכולם אמרו הבנתי למה אבא שלי תומך בהנעה קדמית כי בעקרון היא יותר בטוחה למי שלא הכי מתמצה בנהיגה לנהגים הרגילים

    ההנעה אחורית דורשת ידע וניסיון ולכן לא הרבה אנשים אוהבים אותה כי ברגע שהם נוהגים איתה הם מאבדים אחיזה ואז הם לא מסתדרים איתה

    כאשר תהיה לי הזדמנות לעלות לרכב עם הנעה אחורית אני יתן את חוות דעתי אליה
    אבל מכל הסרטים ומכל הסיפורים אני הייתי בוחר בהנעה אחורית בשביל לקבל את מלוא ההנה מהנהיגה

    תודה לכם בזכותכם העשרתי את הידע שלי בעוד משהו
    עמית
    נולדתי עם הגה!


  17. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  18. #15
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של V8Driver
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    הודעות
    349
    שלום לכולם:
    אני הבעלים המאושרים של רכב עם הנעה אחורית טהורה!
    למה טהורה?
    כי אין שום מערכת בטיחות של מניעת החלקה, או כל מחשב שהוא...
    בתוספת כוח עצום שמפיק מנוע 5 הליטרים ושמונת הצילינדרים...אני רוצה להגיד....
    שזה יוצא מ צ ו י י ן !!
    אבל !!! אם לא מכירים,ולא מנוסים בנהיגה על הנעה אחורית זה עלול להסתיים באסון !
    אני אישית מעדיף הנעה אחורית- וזה מיתוך הרגל כנראה.
    כאשר נכנסים לסיבוב עם הנעה קידמית, ההיגוי יברח ...כלומר קשת הסיבוב תהיה רחבה
    מהמתוכנן...ואם יש רכב חונה בידיוק בסיבוב, אתה עשוי להכנס בו !
    עם הנעה אחורית (אם לא נותנים יותר מידי גז) אז בזריקת זנב קלה, עוד ליפני שהחלק האחורי הספיק להתיישר עם החלק הקידמי, אפשר:
    1. להרפות מהגז ולהחזיר את השליטה ליידים.
    2. לקחת את השליטה בידיים, ולבצע תיקון בהגה, וזה כבר עשוי להיות טריקי מאד !
    נהג שלא מנוסה עשוי למצוא עצמו זורק מצד לצד כמה פעמים בנסיון למצוא איזון !
    ושוב, זה יקרה עם רכב בעל כוח רב, ולא כמו איזה פורט אסקורט טרנטה שגם על כביש רטוב
    תפרפר שניה וחצי

    לכן !
    מי שמתכנן לעשות נסיונות על רכב עם "הנאה" אחורית, שילך למקום מבודד,
    ויקח בחשבון את משקל האוטו, חוזק פעולת הבולמים שמותקנים כדי להימנע מזוויות גלגול
    חדות מידי...
    פתיחה מאפס קמ"ש תוך כדי הטיית הגה עשויי להיות מהנה, אך ליפני שהנהג שם לב האוטו תופס כזה סיבסוב במקום שעשוי מאד להפתיע....
    אם משהו נראה משונה, יישר להרפות מהגז.

    למשוגעים לדבר, מומלץ שיעשו קורס נהיגה מתקדמת ואז את שאר מסלולים לנהיגת ספורט וכו'...אני אישית מתככון לעשות זאת אחרי שאחליף סט של בולמי זעזועים שכבר לא תומכים בי ובנטייה שלי "לזרוק זנב"...

    והכי חשוב....להיזהר מכביש רטוב...הזריקה עליו עשויה להפתיע שלא לטוב אם אין די מרחב
    על הכביש לטעויות ...

    בברכת נהיגה בטוחה.
    V8Driver

דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. תגובות: 33
    הודעה אחרונה: 23/04/05, 6:22
  2. החלקה - הנעה אחורית לעומת קדמית
    By psychuil in forum רכב כללי
    תגובות: 44
    הודעה אחרונה: 07/12/04, 11:55
  3. תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 23/09/04, 17:16
  4. תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 16/04/04, 23:44

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •