Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוף סוף גם אני פותח ת'רד, ואפילו יש בו תוכן


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 7908 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

והתוכן הוא שאלה.

 

את השאלה אני מפנה לנהגים הספורטיביים שביניכם, ובעיקר למדריכי נהיגה מדופלמים כגון דני G (-;

 

הנה השאלה:

 

אני נוהג להנות באמצעות היגוי יתר חביב בסיבובים איטיים בתוך העיר ומחוצה לה. הכוונה לרוב לסיבובים של הילוך שני או שלישי במהירות של עד כ-80 קמ"ש (נניח).

 

גיליתי שהשיטה הכי טובה לעשות זאת היא כך:

 

1. כניסה עם גז חזק לתוך הסיבוב בשיא הכוח של המנוע

2. לקראת אמצע הסיבוב עזיבה חדה של הגז

3. הרגשה של התחת יוצא החוצה

4. עזיבת ההגה (!!)

5. גז לפי הצורך, תפיסת ההגה וכיוון כנדרש

 

ועכשיו אני אסביר: בסיבובים איטיים כאלו, הפניית ההגה היא גדולה יחסית. כמו כן כאשר התחת נזרק הוא עושה זאת בצורה די משמעותית (אם לא נוקטים פעולה מונעת מראש או אם עוזרים לו להזרק באמצעות נגיעה קלה בבלמים). בגלל הנטייה של ההגה להתמרכז, יותר מהר יהיה לעזוב אותו כליל, לאפשר לו להתייצב ואז לתפוס אותו מחדש ולהמשיך להיגוי הפוך.

התאמנתי על זה קצת בכיכרות וזה עובד יופי.

הבעיה היחידה - כשתופסים אותו מחדש לא יודעים בדיוק מהו כיוון הגלגלים... למרות שעם מעט אימון הבעיה הזאת נפתרת...

 

עכשיו שאלות -איך אתם עושים את זה? האם משהו לא בסדר בשיטה שלי (אני מנחש שכן (-; ) ובכלל - בואו נפתח ת'רד היגוי יתר... אחרי החלפת הצמיגים הקדמיים אני כאילו מגלה אותו מחדש (-:

 

רוני, מתרגש כי זו פתיחת הת'רד הראשונה שלי בפורום הזה (שלומי אם אתה מוחק לי משהו אתה לא מקבל את הוולנטיין (-; )

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כניסה לסיבוב בפול גז ? עזיבה של ההגה באמצע הסיבוב ?? אתה זקוק לאיזה קורס רענון...

 

בפורומים אחרים היו אומרים שלא מלמדים נהיגה בהתכתבות, אבל במסגרת בלתי פורמלית זאת:

 

מגיעים לסיבוב מהר.

בולמים בלימה חזקה והחלטית עוד לפני הכניסה לסיבוב, ואולי קצת לתוכו. אם צריך מורידים הילוך תוך כדי (אם מדובר בפניה מהירה, לא בולמים אלא רק מרפים מהגז לצורך העברת משקל).

מרפים מעט מהבלם, ע"מ לאפשר לצמיגים הקדמיים לפתח כוחות צד, ואז שוברים את ההגה לתוך הפניה, כשהרכב עדיין רוכן קדימה ומשקל מספיק נמצא על הגלגלים הקדמיים (ביטול תת ההיגוי).

במצב הזה, בהתאם לעוצמת השבירה, התחת עשוי לצאת החוצה, בגלל המשקל המועט על הגלגלים האחוריים.

מתקנים את קו הסיבוב, תוך כדי האצה (העברת משקל אחורה) ומוציאים אותו אל מחוץ לפניה, בקו החיצוני.

מיותר לציין שלא מרפים מההגה בשום שלב.

 

מה שאתה עושה אולי מייצר היגוי יתר, אבל היגוי יתר של השתוללות, לא של טכניקה נכונה לנהיגה מהירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן צדק חיים כשהגדיר את זה כהיגוי-יתר של השתוללות ...

ההבדל בין הרצוי למצוי בתאור שלך הוא ההבדל בין אומנות השליטה ברכב לבין "בוא נבדוק איפה ומתי לא יצליח לי ...".

 

רוני,

אמנם זהו פורום מצומצם יותר, אך גם פה קוראים לא מעט אנשים שעלולים ללמוד נהיגה בהתכתבות כתוצאה מהסבר שלי או אפילו ממה שאתה כתבת.

 

לכן, מה שאוכל לעשות בכדי לנסות ולתקן את זה הוא להקנות את הגישה והחשיבה הנכונה בכל הקשור ל"אומנות השליטה ברכב" (בהתבסס על מה שאני יודע. עדיף שתשאל את Tiff הוא ה Master...), בליווי הסבר פשוט וכללי.

 

הבסיס לביצוע "מושלם" של תרגיל שליטה ברכב כלשהו, הוא היכולת לשלוט בכל שלב ושלב בכל הנעשה עם הרכב. לצורך כך, עליך להיות מסוגל לנצל את כל הכלים העומדים לרשותך, ובכללם את הטכניקה, הרגש ולא פחות חשוב התזמון.

במידה ותעשה את הדברים נכון, לא רק שהרכב יעשה מה שאתה רוצה, אלא זה גם יראה לך קל ואף תוכל כביכול "להתבונן" בעצמך עושה את זה.

 

אינך חייב להכנס לסיבוב בפראות או באופן קיצוני בכדי לגרום להיגוי-יתר. עליך לדעת מהם הדברים שיוציאו את הרכב משווי משקלו (בהתייחס להיגוי-יתר), ולדאוג לעשותם במהירות הנכונה, בכמות הנכונה, ובתזמון הנכון. שים לב שכשאתה רואה את Tiff למשל מחליק את הרכב, זה אף פעם לא נראה כמו משהו פרוע, אלא תמיד כמו פעולה חלקה, "איטית", וקלה לביצוע.

 

ישנן 3 דרכים לביצוע פניה :

1. ללא שליטה אמיתית, דהיינו מעין כניסה למצב קיצוני ואז אילתור הדרך החוצה (מה שאתה עושה).

2. חלק, מדויק וללא החלקה.

3. תוך החלקה יזומה, נשלטת ומדוייקת.

 

אני מבין שאתה מחפש את האופציה השלישית.

בכדי ללמוד, עליך להגיע לסיבוב במהירות נמוכה מהמהירות שאתה רגיל אליה, על מנת להשאיר לך יותר מרווח שליטה ברכב, מה שיאפשר לך להיות זה ששולט בנעשה כל הזמן.

מאחר וכבר ידוע לך שסיבוב + הרבה הגה + עזיבת גז = היגוי-יתר, כל שעליך לעשות הוא לבצע בדיוק את הדברים הללו במצב שאינו קיצוני (מבחינת מהירות ומקום).

עליך לבנות היגוי-יתר ולא לגרום להיווצרותו באחת.

בנית היגוי-היתר נעשית כך :

הכסת הרכב לסיבוב, דהיינו חכה לרגע העברת המשקל הצידה. מוקדם מדי=תת-היגוי.

בסל"ד גבוהה - הרפיה הדרגתית של הרגל מהגז. אם יש צורך, ניתן ללטף את דוושת הבלם.

תוך כדי הרפיה מהגז/ליטוף הבלם, סובב מעט יותר את ההגה לתוך הסיבוב.

 

הרעיון הוא להשעין את הרכב על חלקו הקידמי ולעבוד על הזנב. אם תוספת ההגה תהיה מהירה, תקבל היגוי-יתר חריף ומהיר. אם תוספת ההגה תהיה איטית, תרגיש כאילו הזנב "מרחף" לו לאט לאט החוצה.

המצב האופטימלי הוא המצב השני, מצב הריחוף. במצב זה אתה שולט בכמות ההחלקה בעזרת ההגה (החזרתו למרכז תפסיק את ההחלקה) או בעזרת דוושת הגז (האצה חזקה תעביר משקל אחורה, תפסיק את ההחלקה ואולי אף תיצר תת-היגוי מיותר).

בכדי לשמור על החלקה קבועה, יש להתנגד לאינסטינקט היישור של ההגה ברגע שהזנב מתחיל לפסוע הצידה ולהשאירו מסובב.

 

הבעיה הידועה עם הנעה קידמית היא כי לא ניתן לבצע Power Slide ולא ניתן להמשיך את ההחלקה עד אין סוף (או אין צמיגים). עם זאת, בחלק מהמכוניות בעלות ההנעה הקידמית, תלוי בכיול השילדה/מתלים, ניתן לעזור לזנב להחליק ע"י משיכת הרכב קדימה בעת ההיגוי-יתר - כשההגה מסובב ! כלומר, אם בעת שהזנב מחליק ואתה ממשיך להחזיק את ההגה מסובב תנסה להאיץ בעדינות, תוכל למעשה להגדיל את הכח הצידי המופעל על החלק האחורי וכך לגרום לו להמשיך להחליק. שוב לא כל מכונית תגיב טוב לשיטה הזו.

 

עבודת הגה נכונה, תגרום לזה שלא תצטרך לעזוב את ההגה (שיטה פסולה !!) בשום שלב, אלא לסובב אותו בכמות הרצויה ובתזמון הרצוי. אם תפעל נכון, לא יהיה צורך ביישור מיידי וחזק של ההגה, מאחר ההיגוי-יתר לא יהיה פראי וחריף כפי שקורה לך.

יתר על כן, כלל ברזל בהיגוי-יתר אומר ש:

ככל שתאחר לתקן את ההיגוי-יתר, כך תזדקק ליותר כח מתקן, כלומר יותר היגוי נגדי (או גז).

אם תתפוס את ההחלקה בזמן ותגיב מהר, תזדקק לפחות עבודת ההגה.

אם תתקן חזק מדי (יותר מדי היגוי נגדי), תמצא את הזנב מחליק לכוון הנגדי בעוצמה חזקה ב 2/3 מזו הראשונה. אם גם את זו לא תתקן נכון, יש סיכוי טוב שתעשה SPIN של 180 מעלות.

 

לסיכום,

המפתח הוא בעבודה נכונה, שליטה מלאה בנעשה כל העת, עבודה עדינה ופרוגרסיבית ולא חדה ומבוססת על אילתורים.

 

והכי חשוב - לא לומדים בכביש הציבורי !!

לומדים במקומות מרוחקים ונטושים או במגרש במסגרת קורס נהיגה מתקדמת (לא לך רוני, אלא לקוראים אחרים).

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל לשניכם תודה על התשובה המפורטת, כמובן (אבל חיים - אתה בסה"כ ילד מתלהב, לך אני לא מקשיב :wink: )

 

וברצינות:

 

נתחיל בהסבר שכנראה לא הבנתם: בנהיגה ספורטיבית אני לעולם לא נוהג כך. הכוונה היא בהחלט לנהיגה שקרובה יותר ל"השתוללות" א-ב-ל כמובן שהדבר נעשה אך ורק באמצעות מרווחים גדולים לטעות. אני לא עושה את זה באמצע צומת הומה אלא בסיבובים ספציפיים וריקים ממכוניות ואנשים, עם כביש רחב מספיק לטעויות.

 

בנוגע למה שחיים כתב: אני לא מתכוון להגיע לסיבוב מהר. הסיבה היא שככל שהמהירות עולה אני בטוח פחות ביכולותי להתגבר על מצב מסוכן. בנוסף - אני מדבר על סיבובים במקומות שאינם פתוחים לגמרי, כלומר אם אני עושה טעות במהירות גבוהה מדי אני נכנס בעמוד, לא מחליק לעבר צידי הכביש או משהו.

אז אני חייב להכנס לסיבוב על הגז ולא על הברקס, בכדי לייצר מספיק מהירות כניסה בשביל לזרוק את הזנב. בנוסף המשקל עובר אחורה ואז בעזיבת הגז באמצע הסיבוב באחת הוא עובר קדימה והתחת נעשה קליל.

אם הייתי נכנס מהר יותר לסיבוב לא הייתי מעז להרפות מההגה מכיוון שהכל היה מתרחש מהר הרבה יותר - להזכירך אני מדבר על מהירויות נמוכות ונשלטות ביותר.

 

לדני: כשטיף מחליק את הרכב, לרוב זה בהנעה אחורית חזקה, ואז זה באמת נראה מאוד פשוט... אבל לי יש הנעה קדמית לא חזקה במיוחד... (-;

אשמח אם תסביר לי מהם הדברים שיוציאו את הרכב משיווי המשקל ושאינם כוללים פרובוקציה קיצונית... עד היום לא הצלחתי להוציא את הרכב משיווי משקל בעת נסיעה לא "פראית", חוץ מפעם או פעמיים בצירוף תנאים של כביש חלק ובלימה עדינה.

 

בנוגע ל-3 הדרכים לביצוע פנייה: אני חותר לדרך השלישית, כמו שאמרת, אבל בינתיים מתאמן על שליטה בדרך הראשונה, פשוט מכיוון שאינני יודע בדיוק כיצד לשלוט בהחלקה באופן מדויק. לכן אני מאמין שאני נמצא איפהשהוא בין השיטה הראשונה לאחרונה - יש לי מספיק ניסיון בשביל לגרום להחלקה ולצאת ממנה - אבל אני לא שולט בה באופן מושלם.

 

אם אגיע לסיבוב במהירות נמוכה משאני רגיל אליה, הרכב לא יצליח לצאת משיווי המשקל שלו - מה זה יעזור לי?

אני נכנס על הגז, עוזב מיד אחרי העברת המשקל ומכניס את ההגה יותר לתוך הפנייה, התחת נזרק ואז אני מחזיר את ההגה ואת הגז לפי כמה שאני רוצה לזרוק. אם אני רוצה לצאת מהר מהפנייה אני מחזיר מהר ועוצר את ההחלקה מיד כשהתחילה, אם אני רוצה לזרוק יותר אני ממשיך עד שהרכב ממש על הצד ורק אז מחזיר.

בקשר לעזיבת ההגה - במהירויות איטיות כאלו אני מעדיף במקום להשקיע מאמץ בהחזרת ההגה בעצמי (דבר שדורש הזזה מהירה של הידיים ובעקבות זאת התרכזות גדולה יותר בתפעול הרכב) -לתת לו לחזור לבד ולתפוס אותו כשהוא כבר חזר.

זה נשמע אמנם פסול, אבל מהניסיון שלי זה עובד בסדר גמור, כמובן אך ורק במהירות נמוכה ונשלטת.

למשל בעת כניסה לסיבוב של 90 מעלות. אחרי 45 מעלות אני עוזב גז באחת, התחת יוצא, עזיבת הגה, הוא מתמרכז, נגיעה בגז בדיוק כשהרכב נמצא ב-90 מעלות (יענו להמשיך ישר עם הכביש) והרכב מתייצב עם הגלגלים מופנים ישר בדיוק לכיוון שאני רוצה להגיע.

 

טוב, כתבתי המון - אתם מוזמנים להעיר או להוסיף, אני תמיד שמח ללמוד דברים חדשים.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שיש פסול בעניין הלתת גז לפני סיבוב ואז לעזוב. זה בסך הכל יוצר העברת משקל קדימה-אחורה חריפה יותר, בדיוק כמו ברקס. ברור שברקס עדיף ויגרום להחלקה נשלטת בהרבה, אבל בשביל ברקס צריך קודם כל לפתח מהירות משמעותית ועדיף שלא לעשות את זה בתוך עיר. ככה, לתת גז, אפילו עד מצב של תת-היגוי ואז לעזוב בצורה חריפה גורם להחלקה, אבל לא צריך לבנות מהירות כניסה מסוכנת. כמובן שבשטח "סטרילי" או נהיגה קצת יותר רצינית אני משתמש בברקס :)

 

לגבי עזיבת ההגה - ברור שזה לא מצב אידיאלי. לאלו מכאן שהיו בקארטינג ידוע שתיקון החלקות במכונית עם הגה "מתקשר" (תיאור להגה שמושפע ממצב האוטו ביחס לכביש) הוא מאוד קל, שכן הגלגלים הקדמיים שואפים להצביע בכיוון התנועה ולכן מתיישרים בעצמם, כלומר נוצרת נעילה נגדית טבעית לחלוטין של ההגה. פשוט נותנים להגה לעשות את כל העבודה לבד, כך גם לא מגיעים למצב של תיקון היגוי מוגזם (כל עוד זוכרים ליישר את ההגה בזמן). אני לא מתכוון ללהוריד ידיים לגמרי כמובן. לרוב במצב כזה ההיגוי נעשה מאוד קל כל עוד מסובבים את ההגה לכיוון ההחלקה - כלומר נעילה נגדית. ככה קל מאוד לתקן, ויש פידבק מצויין באשר לכמה לתקן. ב306 יש נטיית מרכוז חזקה יחסית כמדומני, וזה בטח עוזר.

 

אני לא חושב שעזיבת הגה תעבוד בהרבה מכונית מעבר ל306. אני בטח לא חושב שזה מומלץ במיוחד, מאחר ושינוי בפני הכביש יכול לגרום לדברים רעים במצב כזה.. ב307, למשל, הייתי ממשיך לתוך קיר במצב כזה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עושה זאת אך ורק ב-306 שלי, מכיוון שאיתה יש לי בטחון רב ביכולת ההיגוי. ההגה מספר לי כל שארצה לדעת ואני יודע בדיוק מתי לסובב בחזרה (או לעזוב) - כמובן שכשאני עוזב אני עדיין מרפרף עם הידיים על ההגה, בכדי להרגיש מתי הוא מתמרכז.

 

פשוט אצלי ברכב יש הרגשה שהוא עוזר לי לצאת מההחלקה, זה משהו שלא חוויתי במכוניות אחרות. כאילו שההגה יודע בדיוק כמה לחזור בשביל לייצב את הרכב, כאילו שהוא עושה כל שביכולתו לתקן את השטויות שהנהג הדביל שלו עשה (-;

 

בכל מקרה, אצלי ברכב זה ממש נעשה באופן טבעי, ללא מאמץ, במכוניות אחרות לא הרגשתי את אותה רמה של שליטה חסרת מאמץ ברכב. אפילו ביאריס למשל, שיש לה הגה טוב ומדויק, אני לא מעז לעזוב אותו בשום מצב כי הוא לא מספר לי שהוא עומד לעשות בדיוק מה שצריך בשביל להפסיק את ההחלקה. נטיית המרכוז שלו יותר חלשה וזה לא נראה שהוא יודע בעצמו מה לעשות...

 

זה בטח נשמע טפשי אבל זה ממש ככה...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, הרגל עזיבת ההגה יעשה לך רק רע, המלצתי היא להמנע מזה ככל הניתן.

 

נכון, ההגה "יודע" מה שהוא עושה, אבל אל תסמוך על זה ובטח לא במהירויות גבוהות (יחסית?).

 

נקודת אחיזה נכונה חשובה מאוד, גם אם ההגה מתמרכז לבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נכנס על הגז, עוזב מיד אחרי העברת המשקל ומכניס את ההגה יותר לתוך הפנייה, התחת נזרק ואז אני מחזיר את ההגה ואת הגז לפי כמה שאני רוצה לזרוק.

רוני

 

טוב אני אתייחס, למרות שאני רק ילד מתלהב :mm_tongu:

 

אם המטרה שלך היא היגוי יתר לשמו, בשביל הכיף שבדבר, אז כל האמצעים כשרים, ואני בטוח שאתה נוקט את אמצעי הזהירות.

 

אם המטרה היא נהיגה מהירה, אז יש בעיה עם מה שכתבת. היגוי יתר במקרה כזה הוא לא המטרה אלא תוצר הלוואי. המטרה היא להיות כמה שיותר מהיר, למשך כמה שיותר זמן בישורות, ולהיות מהיר ככל הניתן בפניות, ובשביל זה צריך לבטל את תת ההיגוי.

 

אם אתה נכנס לפניה ומפנה את ההגה, כשהרגל עדיין על הגז, אתה מפסיד פה משהו. נניח שבשיטה הזאת, המהירות המרבית לבצע את הפניה בלי תת היגוי טרמינלי היא 60 קמ"ש.

 

אם היית מגיע אפילו מהר יותר, אבל מפנה את ההגה במצב של בלימה (או עזיבת גז) עוד לפני סיבוב ההגה, היית יכול להכנס לפניה מהר יותר (נניח 70 קמ"ש) פשוט בגלל שתוספת המשקל על הקדמיים עוזרת לך לבטל את התת-היגוי ביתר אפקטיביות.

 

אתה מרוויח פה פעמיים : מצד אחד, מהירות הפניה גבוהה יותר, מצד שני, מכיוון שאתה מגיע לפניה בבלימה, המהירות בישורת יכולה להיות גבוהה יותר, ממש עד הרגע האחרון (רגע הבלימה / שחרור הגז).

 

היגוי היתר, כאמור, הוא תוצר לוואי שנובע מכוח פניה חזק והעדר משקל על האחוריים, ולא נובע מפרובוקציה יזומה, באמצע הפניה, כפי שתארת בהודעה שלך.

 

אני מציע בחום למי שמתעניין בדברים האלה, לעשות קורס בהדרכה אישית, כמו שאני עשיתי אצל ראם, או משהו דומה באלטרנטיבי.

 

כל מה שכתבתי למעלה מומחש בצורה שלא משתמעת לשתי פנים בקורס הזה. היית צריך לראות כיצד גל (המדריך של ראם, שכחתי את שם משפחתו), מרשה לעצמו להגיע במהירות אדירה לפניות, פשוט מכיוון שהוא יודע שבכניסה לפניה עצמה יהיה לו הרבה משקל על הקדמיים, והוא יוכל לקחת אותה כמו שצריך.

 

יסלח לי דני, אם כתבתי דברים לא מדוייקים, אשמח לקבל תיקונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא טיפשי - כל מי שבחייו עלה על קארטינג יבין את זה מיד.

 

כשמתחילים לנסוע בקארטינג תוהים איך אפשר לתקן החלקה בצורה יעילה, שהרי ההגה כלכך כבד - ובהחלקה הראשונה מבינים, ההגה פשוט מתקן את עצמו עם עזרה קלה מאוד של הנהג.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים - תודה, אתה יודע שאתה :mm_yeah:

 

אכן המטרה שלי היא היגוי יתר בלבד, לשם ההנאה. אני יודע שבנהיגה מהירה, במטרה להיות כמה שיותר מהיר - צריך לנהוג כמה שיותר חלק. הבעיה היא שבזה אני לא כל כך טוב, ולכן אני מתרכז בכיף במהירויות נמוכות יחסית. קורס אני מקווה לעשות בקרוב (ידעת שהעלו את המחירים אצל ראם עכשיו? איזה 1200 שקל לארבע שעות!! כנראה שאעשה באלטרנתיבי...)

 

לרועי - במהירויות גבוהות אני לא מעז לעשות זאת, וגם לא מעז להחליק את הרכב ככה...

 

ל- roee - זה נכון, אבל אל תשכח שבקארטינג ההגה קצר בהרבה...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני ,

בשל העובדה שכולם כבר ענו תשובות רציניות ומפורטות אני לא ארחיב יותר מדי אבל חשוב להדגיש נקודה אחת.

 

עזיבת הגה בעת החלקה הנה תהליך מסוכן מאוד, יכול להיות שה 306 מגיבה בצורה רגועה יחסית לפרובוקציה כזו אבל כשתעבור למכוניות אחרות, רוב הסיכויים שתכנס למצב מסוכן בהרבה.

 

בקליאו לדוגמה עזיבת ההגה אומנם גורמת ליישור הרכב אבל בשל מהירות היישור הגבוהה וחוסר ההתנגדות להגה נוצר טלטול צידי חזק מאוד.

 

טלטול שכזה לא רק שמונע שליטה ברכב אלא אפילו מסכן בהתהפכות במהירויות גבוהות.

 

תעבוד עוד על טכניקת ידיים במקום לעזוב

Leon Cupra 2009

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7908 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...