דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 16

נושא: ספיגת אנרגיה

  1. #1
    חורך אספלט מצוי (> 2500 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    2,949
    ספיגת אנרגיה בעת תאונה...
    נתחיל בדוגמא
    בעל רכב ישן וחזק מאוד טוען שהרכב שלו בטחותי עד מאוד
    מכיוון שלרכבו יש פח חזק ולא ינזק ויתעוות בתאונה
    במידה ואין ברכב הזה ספיגת אנרגיה יעילה .. כול האנרגיה הנצברת
    עקב התאונה / מכה תעבור לאוביקט הלא קשור של הרכב משמע הנהג..?

    ובמכוניות חדשות? האם יש ספיגת אנרגיה יעילה? איך היא פועלת?
    איך יצרני הרכב בודקים את העניין?

    הנושא מעסיק את מחשבתי זה זמן מה...


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    ספיגת אנרגיה כשמה כן היא:

    ברכב ישן, על רגל אחת - הפח "חזק" והאנרגיה מועברת לתא הנוסעים.

    ברכב חדש יש אזורי קריסה שמחלקים את האנרגיה לאורך ורוחב המרכב וכך מפחיתים את עוצמת האנרגיה שמגיעה לתא הנוסעים.

    איך בודקים? ניסויי ריסוק פנימיים של היצרנים ושל אגודים כמו euroNCAP.

  5. #3
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של יוני
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    153
    שנותן לפיאט פונטו 4 נקודות במבחן ריסוק והדבר הזה אחרי נגיעה כבר מתעקם..
    בולשיט
    הנה ימים רבים חלפו ושני ידי עייפו .. רק להזכר ולהזיל דמעה, הראלי השחורה

  6. #4
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    ציטוט יוני כתב:
    שנותן לפיאט פונטו 4 נקודות במבחן ריסוק והדבר הזה אחרי נגיעה כבר מתעקם..
    בולשיט
    מה?

    רכב שסופג אנרגיה במבנה מודרני אמור להתעקם - והפונטו לא פחות בטוחה מרכבים בקבוצתה.

  7. #5
    נהג נמרץ (> 500 הודעות) הסימלון של David
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    623
    ציטוט יוני כתב:
    שנותן לפיאט פונטו 4 נקודות במבחן ריסוק והדבר הזה אחרי נגיעה כבר מתעקם..
    בולשיט

    הרי זה כל הרעיון :crazyeye:

    הרעיון הוא שהמרכב הוא הרבה יותר פגיע וסופג את המכה שברכבים ישנים היה סופג הנוסע .
    תנסה לראות מכוניות מודרניות אחרי תאונה ואתה תשים לב שהאוטו הוא מעוך כולו (גם אחרי תאונה קלה יחסית) אבל תא הנוסעים נישאר שלם .


    דוד

  8. #6
    מנהל פורום אספנות, חבר מועדון החמש הסימלון של Benni Haspel
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    רעננה
    הודעות
    8,559
    כי בעצם הן עשו את המוטל עליהן והצילו את הנוסעים על ידי ספיגת האנרגיה
    אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:
    http://www.flickr.com/photos/benihasp/

  9. #7
    ส็็็็็็็ הסימלון של roee
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    4,999
    מכוניות מודרניות מתוכננות לקריסה מבוקרת של חלקי מרכב שונים, אך בעלות חיזוקי פלדה לתא הנוסעים, שאותו מאוד קשה למעוך (הדוגמה הכי יפה היא כמובן התמונה שנלקחה מתוך מבחן הריסוק של הלגונה). זה מה שנקרא איזורים סופגי אנרגיה.

    המטרה היא לא רק למנוע מהאנשים את החבטה, אלא להוריד את העומס בשעת תאונה על חלק המרכב שמהווה את תא הנוסעים.

  10. #8
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של ron_mazda323-f
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    הודעות
    230
    אם כך מדוע לעיתים ברכבים ספורטיביים ישנם חיזוקים שמוסיפים לשלדה?
    האם אין הדבר פוגם בתיכנון הבטיחות הכללי שלה ומפר את האיזון?

  11. #9
    ส็็็็็็็ הסימלון של roee
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    4,999
    לא, יש הבדל מהותי בין ספיגת אנרגיה בתאונה (קריסה מבוקרת) ובין תכנון מרכב קשיח יותר.

  12. #10
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של Serpent
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    215
    כל עוד אנו מדברים על בטיחות פאסיבית, שנועדה לחלץ את הנוסעים בשלום לאחר שקרתה תאונה, ישנם שני דברים שצריך להתייחס אליהם:

    המבנה (Structure): מה שהוזכר בהודעות קודמות, מבנה קורס במקומות הנכונים, "כלוב" נוסעים קשיח וכו'.

    ריסונים (Restraints): כל אותם מערכות ההגנה שמגנות על הנוסעים. מקובל בדגמים חדישים לשים את האמצעים האלה:
    קדם-מותחנים (Pretensioners): במקרה תאונה, החגורות "מתהדקות" לפני תזוזת הגוף קדימה ובכך מקטינות את המרחק שהוא זז.
    מגבילי-עומס (Load Limiters): החגורה יכולה להוות סכנה לחזה אם היא מפעילה עומסים גדולים מדי על מנת להגביל את תזוזתו. לשם כך מגבילי העומס מרפים מעט את החגורה ונותנים לגוף להמשיך קדימה עם עומס מופחת מצד החגורה.
    כריות אויר - היום רווח השימוש בשתי כריות אויר קדמיות בכל מכונית חדישה, וכתוספת או כסטנדרט ניתן למצוא כריות צד וכריות "וילון" למנוע פגיעת ראש (דרך אגב, וולוו בד"כ אינה מספקת כרית אויר לנוסע, מה שהפך כיום לסטנדרטי בכל מכונית, אפילו זולה ביותר. הטענה היא שכרית זו אינה משפרת כמעט את ההגנה על הנוסע, והסיכון מהושבת כיסא בטיחותי לילד במושב הנוסע הקדמי חשוב יותר).

    NCAP בודק את שני הנושאים העיקריים הללו, ולא רק את המבנה, אולם הדעה הגורפת היא שהמבנה הוא החשוב יותר.

  13. #11
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ג'רמי
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    E'hoven
    הודעות
    2,038
    הרכבה של strut brace בהחלט עשויה לשנות את התנהגות ספיגת האנרגיה בעת תאונה, מכיוון שנוספה לשלדה קורה חזקה נוספת שמתנגדת לכוח ההתנגשות.

    אני לא יודע כמה זה משפיע, ואם לטובה או לרעה - זאת ניתן לבדוק רק ע"י ביצוע ניסויי התרסקות עם ובלי...
    It's only a sport if you use a ball
    It's a real sport if you use two

  14. #12
    Go Topless הסימלון של drugstore
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    3,671
    ציטוט ג'רמי כתב:
    אני לא יודע כמה זה משפיע, ואם לטובה או לרעה - זאת ניתן לבדוק רק ע"י ביצוע ניסויי התרסקות עם ובלי...
    XRallye106 בטוח ינדב את הראלי שלו לעניין... או שלא...

    האם יצרני ה-Strut Brace בחנו מצבים כאלו ?
    האם Ncap בחנו דברים כאלו בריסוקים?
    מישהו יודע?

    אני כנראה אופטימי מדי במחשבות כאלו...

  15. #13
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של Serpent
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    215
    ציטוט drugstore כתב:
    האם Ncap בחנו דברים כאלו בריסוקים?
    לא נראה לי. NCAP בוחן מכוניות על חשבונו בעיקרון, והרכבת תוספות למינהן על רכבים לא ממש שווה ריסוק רכב כי זה לא משהו שהקהל הרחב מעוניין בו.

  16. #14
    הוגה יתר על המידה הסימלון של sronis
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    טאלין
    הודעות
    21,644
    האוטו הזה כזה צעצוע (-:

    פותחים מכסה מנוע, ומיד ניתן לראות בחלק הפנימי של הכנפיים בצדדים את הקימוטים שנעשו בכוונה בשביל לעזור בספיגת האנרגיה של התאונה - בעת תאונה החלקים האלו מתקפלים וסופגים יותר אנרגיה, בעוד תא הנוסעים נשאר שלם בגלל כלוב ההגנה, שגם את חלקו הקדמי ניתן לראות בקלות מאזור המנוע.

    ככה זה בכל מכונית מודרנית, כמעט, בעוד שבמכוניות ישנות כל אותם חיזוקים ואזורי ספיגת אנרגיה כלל אינם קיימים - הן יתקפלו פחות, אבל יתנו לנוסעים חתיכת מכה...

    רוני
    BMW 325i E46
    שלום, רוכב.
    נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק


  17. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  18. #15
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של Serpent
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    215
    תכנון חכם ונכון של הדלתות וקורה-B (הקורה האמצעית) העניקו למכונית ציון 16/16 בריסוק צידי - וזה די נדיר בהתחשב בכך שלמכונית לא היו כריות צד. אבל בהסתייגות - באותו מבחן ראש הנהג נשאר מחוץ לאוטו וזה יכול להיות מסוכן.

דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. אנרגיה חלופית
    By איציק ט in forum אוף-טופיק
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 21/04/06, 15:56
  2. סרטון מצחיק על משקה אנרגיה גרמני..
    By Discover in forum אוף-טופיק
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 07/06/05, 14:24
  3. הנחות בתחנת דור אנרגיה (אלונית)
    By SaCKeR in forum אוף-טופיק
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 18/12/03, 6:07
  4. תגובות: 35
    הודעה אחרונה: 12/11/03, 21:30

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •