מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 15

נושא: הגה חושף: מה הופך מכונית לנוחה יותר

  1. #1
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    שנים שכתבי הרכב בכל העולם טורחים ועמלים כדי למצוא נוסחא שלפיה יהיה אפשר לדעת איזו מכונית באמת נוחה יותר ממתחרותיה.
    וובכן, החיפוש הגיע לקיצו!

    בגליון האחרון, חושף הגה את הסיבה ליתרון הנוחות של הפאביה (1.4 68 כ"ס ידנית) על אחותה האיביזה (מנוע 1.4 עם 75 כ"ס ותיבה ידנית) והנה הוא לפניכם:

    "הנהיגה בסקודה נוחה בזכות קו החלונות הנמוך מזה של הסיאט".

    זהו ציטוט מתוך גליון 43, מהכתבה המשווה את שני הדגמים הנ"ל ושנכתבה על ידי רז כהן.
    כל הכבוד על התגלית רז, ח"ח לעיתון הגה

    (תודה לאביעד שהפנה את תשומת ליבי לכתבה ה"מעניינת")


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של אביעד
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    במזגן
    הודעות
    1,762
    לפי דעתי , דווקא קו חלונות *גבוה* , כמו בפאסאט או באיביזה , הוא שהופך את הרכב לנח. במיוחד בתנועה עירונית , שם זה כ"כ נחוץ!

  5. #3
    חורך אספלט מצוי (> 2500 הודעות) הסימלון של מצמץ
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    3,164
    מעניין כמה היונדאי קופה נוחה לדעתם , מעניין איך בודקים את ביצועי המכונית...... :crazyeye:

  6. #4
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של .tommy g
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    מיקום
    בכפר.
    הודעות
    1,591
    וכל זה היה בציניות

    יכול להיות שזה באמת הופך את המכונית לנוחה יותר, אך לדעתי זהו לא הגורם המכריע.
    172

  7. #5
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    ציטוט veyron כתב:
    וכל זה היה בציניות

    יכול להיות שזה באמת הופך את המכונית לנוחה יותר, אך לדעתי זהו לא הגורם המכריע.
    זה אכן בציניות...
    האבחנה של הגה מעניינת, משום שהקשר בינה לבין נוחות נהיגה הוא מינורי בקושי (וגם זה קשור יותר לראות ולא לנוחות).

  8. #6
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של HeadSpiN
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    962
    ציטוט רועי צוקרמן כתב:
    שנים שכתבי הרכב בכל העולם טורחים ועמלים כדי למצוא נוסחא שלפיה יהיה אפשר לדעת איזו מכונית באמת נוחה יותר ממתחרותיה.
    וובכן, החיפוש הגיע לקיצו!

    בגליון האחרון, חושף הגה את הסיבה ליתרון הנוחות של הפאביה (1.4 68 כ"ס ידנית) על אחותה האיביזה (מנוע 1.4 עם 75 כ"ס ותיבה ידנית) והנה הוא לפניכם:

    "הנהיגה בסקודה נוחה בזכות קו החלונות הנמוך מזה של הסיאט".

    זהו ציטוט מתוך גליון 43, מהכתבה המשווה את שני הדגמים הנ"ל ושנכתבה על ידי רז כהן.
    כל הכבוד על התגלית רז, ח"ח לעיתון הגה

    (תודה לאביעד שהפנה את תשומת ליבי לכתבה ה"מעניינת")

  9. #7
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של Serpent
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    215
    אני לא צוחק - המשפט דיבר על קלות הנהיגה, ויחד עם תפעול ההגה ושאר הדברים, הראות גם היא מקלה על הנהיגה. קו החלונות הנמוך משפר את הראות. הכוונה לא הייתה לנוחות הנסיעה, ויש אנשים אשר זה קוסם להם. מדוע יש ל-307 הרבה זכוכית לדעתכם (חוץ מהרגשת אווריריות)?

  10. #8
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ישי
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    ב""נוחיות"".
    הודעות
    1,760
    ציטוט Serpent כתב:
    אני לא צוחק - המשפט דיבר על קלות הנהיגה, ויחד עם תפעול ההגה ושאר הדברים, הראות גם היא מקלה על הנהיגה. קו החלונות הנמוך משפר את הראות. הכוונה לא הייתה לנוחות הנסיעה, ויש אנשים אשר זה קוסם להם.
    גם ככה אני מפרש את זה.
    לא צריך להיות כאלה דקדקנים.
    אז AUTOCAR הם לא.
    הם אשמים בניסוח קלוקל ותו לא.
    "הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"
    -1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

  11. #9
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    ציטוט ישי כתב:
    גם ככה אני מפרש את זה.
    לא צריך להיות כאלה דקדקנים.
    אז AUTOCAR הם לא.
    הם אשמים בניסוח קלוקל ותו לא.
    הכל טוב ויפה, כשזה מגיע בתור מדור חינמי או משהו בסגנון.
    אבל בעיתון המכבד את עצמו, טעות ניסוח מהותית שכזו צריכה להמצא עוד בשלב העריכה.

  12. #10
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ג'רמי
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    E'hoven
    הודעות
    2,038
    בוא ננסה להבין מה זה נוחות.
    נוחות, בתרגום לאנגלית זה comfort, כלומר שבמכונית נוחה אתה יכול לקום מנהיגה ארוכה בלי כאבים בכל מיני איברים, שהמתלים יכולים לספוג את זעזועי הכביש מבלי להעבירם לישבן ולעמוד השדרה שלך, שאמצעי התפעול נמצאים במקומות שמתאימים למבנה האנטומי שלך וכו'.

    גובה קו החלונות לא משפיע על עבודת המתלים.
    גובה קו החלון לא משנה את מיקום אמצעי התפעול השונים.
    גובה קו החלון לא משפיע על תנוחת הישיבה שלך.

    מכל זה יש מסקנה חד משמעית וברורה: גובה קו החלון לא משפיע על הנוחות נקודה.
    It's only a sport if you use a ball
    It's a real sport if you use two

  13. #11
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של ישי
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    ב""נוחיות"".
    הודעות
    1,760
    ציטוט רועי צוקרמן כתב:
    ציטוט ישי כתב:
    אז AUTOCAR הם לא.
    הכל טוב ויפה, כשזה מגיע בתור מדור חינמי או משהו בסגנון.
    אבל בעיתון המכבד את עצמו, טעות ניסוח מהותית שכזו צריכה להמצא עוד בשלב העריכה.
    ולכן אמרתי את הנ"ל...



    ציטוט ג'רמי כתב:
    בוא ננסה להבין מה זה נוחות.
    נוחות, בתרגום לאנגלית זה comfort, כלומר שבמכונית נוחה אתה יכול לקום מנהיגה ארוכה בלי כאבים בכל מיני איברים, שהמתלים יכולים לספוג את זעזועי הכביש מבלי להעבירם לישבן ולעמוד השדרה שלך, שאמצעי התפעול נמצאים במקומות שמתאימים למבנה האנטומי שלך וכו'.

    גובה קו החלונות לא משפיע על עבודת המתלים.
    גובה קו החלון לא משנה את מיקום אמצעי התפעול השונים.
    גובה קו החלון לא משפיע על תנוחת הישיבה שלך.

    מכל זה יש מסקנה חד משמעית וברורה: גובה קו החלון לא משפיע על הנוחות נקודה.
    מצטער, אבשלום קור אני לא.
    לעומת זאת אם תשאל 100 אנשים אם גובה קו חלונות המאפשר להם ראות טובה יותר, יתן להם חווית נהיגה נוחה יותר, 90 מהם יענו בחיוב.
    נכון, זה ניסוח גרוע והוא אינו אמור להיכנס לדפי מגזין רכב מכובד אבל זאת בטח לא הפעם הראשונה שאנחנו רואים התנסחויות שכאלה במגזיני רכב ישראליים (ממש לא רק בהגה) ולעיתים אף במגזינים מחו"ל.
    אז די להתפלפל, אפשר לחשוב איזו טעות הרת גורל הם עשו...
    עם זאת, מנוי למגזין הספציפי הזה לא עשיתי מעודי וסביר שגם לעולם לא אעשה, אבל את זה אפשר להגיד גם על כל שאר מגזיני הרכב הישראליים האחרים (כל אחד והסיבה שלו).
    "הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"
    -1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

  14. #12
    אדריכל הפורום הסימלון של razmel
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    גודש בנדיבות, נוהג באדיבות
    הודעות
    12,139
    הדברים שג'רמי כתב הם נכונים.
    נוחות הנסיעה לא קשורה במישרין או בעקיפין לגובה החלון.

    אבל - יש לעניין השפעה על הנאה / כיף.

    לדוגמא - יותר -נ ע י ם- לסוע בלנדרובר דיסקאברי, מאשר בכל ג'יפ אחר - בגלל קו החלון הנמוך משמעותית.
    נעים הוא כמובן מושג סובייקטיבי.
    אני מתייחס רק לתחושת נעימות, ולא להנאה אחרת מהנהיגה, מהנוחות, מהעבירות או מכל תחום מדיד אובייקטיבית.
    רז .

    205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).נמכרה.
    המרצדס שלי נמכרה.
    טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

  15. #13
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של DanyG
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    באר יעקב
    הודעות
    1,394
    נו, באמת !

    אני חושב שאתם ממש מגזימים פה. אמנם הניסוח נשמע לא משהו עבור בעלי ידע מקצועי וכאלו שקראו עיתון רכב פעם או פעמיים בחייהם, אבל זו לא חוכמה לשבת ולהעביר ביקורת על כל שטות.
    גם אני מבין את כוונתו של רז ולדעתי הניסוח הספציפי הזה יקלע ל- %90 מאלו שמידת הבנתם במכוניות אינה גדולה, בעוד שניסוחים טכניים ודקדוק בפרטי פרטים אולי יגרום לכם להעריך את העיתון אבל ישעמם את אותם %90 ...

    יש מקומות שהניסוחים אכן רעים ולא רק ב"הגה". גם ב"דרייב", ב"מכוניות" ואפילו ב"אוטו" נתקלתי בפספוסים. אתם יודעים מה, גם בעתוני רכב מחו"ל נתקלתי בכמה מעידות ..

    SO ?
    Big deal..

    דני G.

  16. #14
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    הודעות
    1
    אני מתפלא שזו הטעות היחידה שמצאת בכתבה ובעיתון, (כנראה שהשאר לא ממש בולטות). אין לך מושג כמה שמחתי לקרוא את דברי הביקורת המלומדים שכתבת אבל כנראה שהעיתון לא ממש מדבר לאנשים שההבנה המוטורית שלהם היא ברמה שלך אלא יותר לפשוטי העם. אם היית טורח וקורא בגוף הכתבה היית מוצא ניסוח שונה; "הנהיגה בסקודה נעימה בזכות קו החלונות הנמוך מזה של הסיאט". בכל מקרה הפירוש שלנו למושג נוחות הוא לא רק פיסי אלא גם היקפי. אני בספק כמה יהיה נוח לך לישון לילה על מיטה שהיא פאר היצירה באבו-כביר...
    אתה מוזמן בהחלט להביע את דעותיך לגבי העיתון ואנו מבטיחים להתייחס אליהן בכובד ראש, אבל להתפס לקטנות?! בהחלט מיותר.

    אגב, אתה יכול להשמיץ את עיתוני הרכב הישראלים, אבל אני משוכנע שלולא קיומם לא היית צובר חלק גדול מהידע שלך בתחום


  17. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  18. #15
    1 נגד 100 טוקבקים הסימלון של רועי צוקרמן
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
    הודעות
    5,181
    או, הצלחתי להביא עוד כתב רכב לכתוב בCF, כבר השג

    בכל מקרה, אל תעלב שאני עושה פה קצת "חגיגה" מענייני הניסוח. אני מבין בהחלט את הכוונה שלכם, אבל הניסוח בעייתי משהו. אם אתם רוצים להסביר יותר טוב, אז לקו החלונות הנמוך יותר יש תרומה לקלות הנהיגה, או לראות, או לכמות השמש הנכנסת לתא הנוסעים... אבל לתאר את זה כנוחות זה לא ממש המונח המתאים - גם אם אתם פונים לקהל שלא ממש מבין עניין...

    אגב, למעט התחלה מסויימת עם "אוטו" (כשעוד היה בו מה לקרוא..), ההשכלה המוטורית שלי היא בעיקר תודות לעיתונות הבריטית...
    (ואני לא אומר שלא צריכים להיות עיתונים ישראליים, אני רק מצר שהם מתפשרים ברמה בשביל למכור יותר).

    את שאר הטעויות לא מצאתי.. כי פשוט לא קראתי את העיתון את הטעות הזו הפנה לתשומת ליבי מישהו אחר, ומצאתי לנכון להעלות אותה כאן בפורום.

    אה, ועוד משהו -
    ברוך הבא

נושאים דומים

  1. תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 02/11/06, 10:04
  2. כל מכונית נהיית מכונית נעימה-קרירה-שקטה יותר! *פירסומת*
    By אוטופרט in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 21/08/06, 15:16
  3. כל מכונית נהיית מכונית טובה יותר!
    By אוטופרט in forum פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 26/04/06, 19:05
  4. קל יותר תחזק, אופנוע או מכונית?
    By ShayRally in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 22/05/05, 19:30
  5. תגובות: 39
    הודעה אחרונה: 23/08/03, 22:00

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •